תגובות רוב הציבור למטרונית: רע, צפוף, מסורבל

tapuzo1

New member
תגובות רוב הציבור למטרונית: רע, צפוף, מסורבל

כתבה שבדקה תגובות של הציבור.
אפשר לראות שנושא הצפיפות האדירה חוזר על עצמו.

גם ביטול כל קוי אגד שנכנסו לתוך הקריות
(באופן כוחני ודורסני כדי להכריח את ציבור הנוסעים להגיע לתחנות המטרונית)
סרבול הקוים.
יש כאלו שזה נוח להם (מי שגר ועובד ליד הציר) אבל לרוב תושבי חיפה והקריות מדובר בפגיעה
בשירותי התחבורה הציבורית, צפיפות והארכת משך הנסיעה עקב העצירות הארוכות.
 

tapuzo1

New member
תיעוד: אוטובס מטרונית ממתין 2 דקות ברמזור סתם

אוטובוס מטרונית בתחנה ליד גשר פז, נכנס בתחילת הקליפ - 00:15,
המתעד אותו ממתין ברמזור סתמי בתחנה במשך כמעט 2 דקות..

תחברו כאלו עצירות ארוכות בתחנות העמוסות בבוקר לירידה ועלייה,
וחוסר עדיפות ברמזורים ועוד רמזורים פנימיים לחצייה בתחנות,
וכך קיבלנו משך נסיעה שלא רק שלא התקצר אלא התארך.
 
יש רמזורים שיתנו דוגמא טובה וברורה יותר

מאשר הרמזור בלינק שצירפת.
ישנם בעיר התחתית בחיפה כמה רמזורים להולכי רגל המעכבים את המטרונית לשווא, ובחלקם כלל אין שום צורך (ואחד מהם אפילו גובל בעבודת הנדסה ארכי-רשלנית).
נושא הרמזורים יהיה חייב להפתר מתישהו, מכיוון שבאמת אין שום הגיון בתיעדוף של התחבורה הפרטית על פני המטרונית, וזה בהנחה שיש כוונה אמיתית של הרשויות לתעדף תחבורה ציבורית.

ימים יגידו.
 

tapuzo1

New member
ברור ליד לב המפרץ אוטובוס מטרונית עומד 2.4 ד'

כלומר לא רק שאין עדיפות לנת"צ אלא העדיפות הברורה (כדי לטפל בפקקים שנוצרו
מגריעת שני נתיבים) ניתנת בלעדית לנתיבים האחרים.

לפי החישוב שערכנו, עקב רמזורי הולכי רגל בתחנות, עדיפות לנתיבים אחרים והמתנת
המטרונית לצורך זכות כניסה אליהם (כמו בצומת שנקר למשל) ובשל בעיות עלייה וירידה
של עשרות נוסעים בו זמנית וסגירת דלתות מצפיפות בממוצע המטרונית הוסיפה ממרכזית
המפרץ לקרית חיים כ-7 דקות זמן נסיעה, בשעת בוקר עקב העומסים כ-10 דקות.

כלומר אם באגד האוטובוס יכל לחלוף על פני תחנות ריקות שבהן איש לא ירד או עלה, פה
כל עצירה זה 30 שניות חובה שמתקזזות עם החסכון בזמן בנת"צ בשד ההסתדרות
בסה"כ מדובר עבור קרית ים/קרית חיים למשל בנסיעה איטית יותר ב-7-10 דקות
מאוטובוסי אגד בעבר שנסעו דרך אצטדיון קרית חיים.

התדירות שלהם השתפרה אבל מה עוזר לנוסעים התדירות הגבוהה אם ביטלו כל כך
הרבה קוים שבאף אחד אין מקום לשבת בבוקר? דבר שמעולם לא קרה בקוי אגד.
 

tapuzo1

New member
חלק מהשקרים של יפה נוף לגי מרכב המטרונית

בהודעות של יפה נוף המטרונית הייתה צריכה לכלול 60 מקומות ישיבה.
החברה טענה שביטלו מקומות "כדי להכניס מושבים רחבים ונוחים יותר"

כל מי שנסע מיבן שזה שקר. המושבים אפילו פחות נוחים מאלו של אוטובוסי אגד.
בודאי אינם רחבים או מרווחים יותר. חלקם בוטלו כדי לאפשר עוד דלת עלייה וירידה.
למעשה ביטלו ב-100 מטרוניות כ-1800 מקומות ישיבה או שליש מהמקומות.
אין לתופעה כזו אח ורע בשום מקום בעולם.
במיוחד כאשר בחיפה ובקריות 20% אוכלוסיה מבוגרת, בשיעור הכי גבוה בעולם
והקוים משמשים חולים רבים להגיע למרפאות לין, אסותא, בי"ח רמב"ם ובני ציון.

מדובר בשערורייה ממדרגה ראשונה שמאלצים אנשים מבוגרים לעמוד 40 דקות..
וגם העמידה בבוקר בתנאי דוחק קשים. לא ניתן לפתוח חלונות במרכב הזה,
חילוף האויר והמיזוג לא עומדים בעומסים ובפנים נהיה חם ומחניק מאד.

המעברים בתוך המרכז אפילו צרים מאלו שבאגד. כתוצאה כל מי שצריך להגיע
לדלתות מתחכך ודוחף אנשים שבלית ברירה עומדים במעברים הללו.
כל התכנון של קוי האוטובוסים האלו הוא קטסטרופה מבחינת פגיעה בנוסעים.
אבל שוב - השאירו אוכלוסיה ש-40% ממנה משתמשת כבדה בתח"צ כמעט ללא
שום אלטרנטיבה..
 

Gn434

New member
הכתבה ישנה-אפשר לראות את זה מהגברת שאומרת

שגם כשיתחילו לגבות כסף על הכרטיסים, אז היא תשלם.
המצב עכשיו יותר טוב ממה שהוא היה בהתחלה, לא מושלם, אבל יותר טוב.
יש כמה רמזורים מעצבנים בייחוד במושבה הגרמנית, והרמזור ליד גשר פז, שהופך לירוק דווקא כשהמטרונית עוצרת בתחנה...
 

tapuzo1

New member
תחנת אוטובוס בקרית אליעזר בלי ספסל ומבנה

כך נראית תחנה אחרי "הרחוב המשופץ לנתיב המטרונית"
בקליפ רואים איך תקעו עמוד עם שילוט בלי ספסלים ובלי מבנה תחנה

זה בדיוק הזלזול בנוסעי התח"צ
הכל יחצנות כלפי חוץ בשטח מליון בעיות ותקלות שאיש לא רוצה להתייחס אליהן
 
למעלה