אני רוצה להוסיף ששילוב הילדים בעלי
הצרכים המיוחדים הוא עובדה מוגמרת. הוחלט שזכותם להיות משולבים. בשבוע שעבר היתה בבית הספר בו אני עובדת ישיבה והובהר לכל המורות שבשנה הבאה כל ילד עם בעיות קשיים מגבלות ישולב, ילדים אלא יקבלו את סל השילוב ומכיוון שסל השילוב מאד קטן הילדים שעד היום קבלו סיוע בגלל לקויות למידה לא יקבלו יותר , יקבלו את השעות רק התלמידים האלה. אותי זה מאד מקומם. המדינה מחליטה שזכותו של כל ילד להיות משולב במסגרת רגילה , אבל כרגיל אינה בודקת האם זה אפשרי ?האם יש מסגרת תקציבית? האם התנאים קיימים? האם בכיתה של 40 ילד ניתן לשלב ילדים כאלה? האם הם יקבלו את מה זהם זקוקים לו. האם מורה המלמדת בכיתה שבה 40 ילדים שבאופן רגיל יש בה ילדים היפראקטיבים , ילדים עם בעיות קשב ורכוז , ילדים עם לקויות למידה שונות , ילדים עם קשיים רגשים שונים , ילדים מחוננים . תהיה מסוגלת לתת מענה לילדים הללו. מנסיון שלי התשובה מאד פשוטה -- לא.
הצרכים המיוחדים הוא עובדה מוגמרת. הוחלט שזכותם להיות משולבים. בשבוע שעבר היתה בבית הספר בו אני עובדת ישיבה והובהר לכל המורות שבשנה הבאה כל ילד עם בעיות קשיים מגבלות ישולב, ילדים אלא יקבלו את סל השילוב ומכיוון שסל השילוב מאד קטן הילדים שעד היום קבלו סיוע בגלל לקויות למידה לא יקבלו יותר , יקבלו את השעות רק התלמידים האלה. אותי זה מאד מקומם. המדינה מחליטה שזכותו של כל ילד להיות משולב במסגרת רגילה , אבל כרגיל אינה בודקת האם זה אפשרי ?האם יש מסגרת תקציבית? האם התנאים קיימים? האם בכיתה של 40 ילד ניתן לשלב ילדים כאלה? האם הם יקבלו את מה זהם זקוקים לו. האם מורה המלמדת בכיתה שבה 40 ילדים שבאופן רגיל יש בה ילדים היפראקטיבים , ילדים עם בעיות קשב ורכוז , ילדים עם לקויות למידה שונות , ילדים עם קשיים רגשים שונים , ילדים מחוננים . תהיה מסוגלת לתת מענה לילדים הללו. מנסיון שלי התשובה מאד פשוטה -- לא.