תהיה לגבי יהודה איש קריות

ד ר א ל

New member
תהיה לגבי יהודה איש קריות

האם שמתם לב לכך שיהודה איש קריות היה למעשה מעין גזבר של הקבוצה של הנבחרים שהלכה בעקבות ישוע? יכול להיות שהאיש שהחזיק את שק הכסף, היה פתוח לאנרגיה שלילית שהביאה אותו למעשה שעשה? ידוע שהממסד הנוצרי, על רוב זרמיו, בעל נכסים רבים הוא. ואפילו מסדרי היחפנים (הפרנציסקנים והדומיניקאים) הסתאבו עם הזמן. אני לא אומר שלהיות עשיר זה דבר רע. לעני יש את המבחנים שלו ולעשיר יש את המבחנים שלו, רק שכנראה ממון הוא מבחן קשה, קשה מאד. וכבר אמר ישוע ולא פעם אחת שיותר קל לגמל לעבור בקוף המחט מאשר לעשיר לבוא במלכות האלהים. ועניין האנרגיה השלילית, אפשר להשוותה לעשבים הרעים בגן הנוי, אם לא דואגים באופן תמידי לנכש את העשבים הרעים, הם בסופו של דבר ישתלטו על כל הגן. נגד האנרגיה השלילית חייבים לעמוד על המשמר כל הזמן. ואם נהיה כנים עם עצמנו, לא פשוט לא להסחף עם מחשבות או רגשות שליליות, ולמעשה אנחנו מרבים להיסחף עימם. אבל טוב להכסף לאותו מצב נפלא שאדם חיזק את מבצר "הכרתו" והאנרגיה השלילית לא נכנסת פנימה. וכנראה אותו אדם - קדוש הוא.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifסך הכל מסכימה איתך

לא כלכך אוהבתאת המושג אנרגיה שלילית, כי היא יותר מתאימה לעולם הרוחות והאמונות המזרחיות הקדומות, שמתקשרות עם ענייני תקשור רוחות וכוחות על. אבל אפשר להגיד שמי שמתעסק עם הרבה כסף צריך להיות עם הרבה חוזק רוחני ואמונה ואהבת אלוהים, כי מבחן הכסף קשה מאוד ולהיות נאמן ולהעמוד בפיתויי עושר מהיר הוא דבר מאוד מסוכן. לא מעט משלים נתן ישוע על העשירים, אך להיזהר מההכללה כי אלוהים גם הבטיח עושר ושגשוג כספי לבניו ולכן אדם שגם מאמין וצדיק וגם עשיר זה אפשרי בהחלט!!
 

ד ר א ל

New member
שלום רב מאי

את צודקת, צריך להיזהר מהכללות, אך בוודאי ובוודאי שצריך להיזהר משאננות יתר. בדרך כלל נדמה לי אנשים חושבים על עצמם שהם יכולים לעמוד בפיתוי, או שהם אוהבים את ישוע (אלהים), אך אני חושב שהם בהחלט מפריזים ביכולתם. יש משפט שאיני זוכר את מקורו (או שלא ידעתי בכלל) - "כל קולא טעונה בדיקה", בדרך הרוחית, כל דבר שהוא קל מדי, צריך לבדוק טוב טוב, או פשוט להמנע ממנו. נכון, אדם יכול להיות גם מאמין וגם עשיר, (נזכיר את יוסף הרמתי שישוע הצלוב הושם במערת הקבורה שלו, שהיה אדם עשיר אך גם גדול רוח). אבל דמויות כמוהו קשה למצוא. לגבי "אהבת אלהים" לפי דעתי בדרך כלל לא מבינים מה זה אומר הלכה למעשה. אני לא חושב שאהבת ישוע היא רגש אהבה אליו, הערצה, וכדומה, אלא, כמו גבר שאוהב אישה ומוחק מהכרתו כל שאר הנשים, ככה אדם שאוהב את אלהים, מוחק מעצמו כל מה שהוא לא אלהים. מה שכתבת על אנרגיה שלילית. אני פשוט בא מהשקפה אחרת, את אומרת איבליס, אני יכול להגיד אנרגיה שלילית, לדעתי אין הרבה הבדל בין אמונות מזרחיות קדומות (כגון ההינדוהיזם או הטאואיזם) לבין דברי ישוע, הבדל יש, אך המהות דומה. ואני יכול להגיד על עצמי, שאני לא יכול לברוח ממה שאמר ישוע המשיח, "אוהב ממון - שונא אלהים". ואני, אוהב ממון. (כלומר מפנטז הרבה על עושר, אבל מצד שני אם אני עושה עבודה פרטית עבור מישהו, קשה לי לקחת סכום כסף שיכול להחשב כסביר, גם תלוי אם לדעתי האדם חסר אמצעים כספיים או לא)
 

lion 7

New member
יהודה היתה לו המון הזדמניות

הוא העדיף לגנוב מהכסף שבידו כסף האחים , נוסף לכך מכר את חברו הטוב ביותר תמורת כמה שקלים כשלושים מהכסף , זאת דוגמה טובה להרבה אנשים שחיים ביננו ואישית גם מהרבה נוצרים וכאילו מאמינים וכאילו רועה קהילות וכאילו אנשי דת וכאילו דתיים בעמדה גבוהה בכנסיות , נא לקרוא את מעשה המעילה של הזוג הנחמד חנניה וספירא במעשי השליחים , לעבוד על כולם אפשר אבל על עצמנו ועל אלוהים נראה לי שקוף מדי .. אלוהים הוא האהבה ומצד שני גם אש אוכלת . אין אפור יש או לבן או שחור , באש תבחן האמונה אם היא מזויפת או בנויה מקש או מחומרים אתניים . ונקוה שאנו נהיה דוגמה אישית ומראה לבן הקדוש יסוע אלמסיח
 

ד ר א ל

New member
ליאון, המשפט האחרון די תמוה

"נקווה שאנו נהיה דוגמה אישית ומראה לבן הקדוש יסוע אלמסיח" האם התכוונת שאנחנו ניקח את הדוגמה האישית של ישוע, ונשתדל כמה שיותר להיות כמוהו? בעצם זה נשמע הפוך, אבל בטח התכוונת לזה
 
למעלה