תהיה קטנה לגבי קובץ RAW והבדלים בין מצלמות

תהיה קטנה לגבי קובץ RAW והבדלים בין מצלמות

שלום.

1. קובץ RAW הוא קובץ לא דחוס, יש שיקראו לו "בתולי".

2. בין מצלמות מסוגים או חברות שונות יש פער בתמונה שמתקבלת, סטורציה, קונטרסט וכו'.

נניח שמצלמים אותה תמונה בדיוק (ובאותם תנאים, ובאותה עדשה) - בין נניח קאנון לניקון - האם קובץ ה RAW יהיה זהה בשני המקרים
 

dudi4321

Active member
לא

כי החיישן ושיטת הקריאה ממנו שונים.
בנוסף "פרוטוקול" הקובץ או איך שקוראים לזה, סדר הפיקסלים בקובץ+רמות הצבעים, שדורש CODEC להתקנה במחשב לראות קבצי RAW, גם שונה לפי מה שקבעו בתקן המצלמה.בניקון הסיומת היא nef.
בתוך קיבצי התמונה מתחבאים גם נתונים דיגיטליים שהם ה metadata או בלשון הצלמים EXIF שגם הם שונים בין החברות.
יש גם RAW עם כיווץ מסויים שעדיין נחשב בתולי - בלי מניפולציות שמנעימות לעין האנושית את הצילום, כמו ניקוי רעשים, הגברת צבע.
 
מעניין. תודה על ההסבר ושאלה נוספת

האם באותה חברה של מצלמה, הקובץ יראה אותו דבר?
 

dudi4321

Active member
לא

חיישן אחר, כיוון הפריים שונה אפילו שזז חצי מיקרון, זמן אחר, טמפרטורת החיישן שונה, מבנה הפיקסלים, רעש שונה! ועוד.
אולי בעין זה יראה זהה במסך.
אתה שואל על הפיכת עולם אנלוגי לדיגיטלי.
 

steiff

New member
נראה לי שלא ענית לשאלה.

הנדסית אתה צודק, אבל אם ניקח שתי מצלמות של אותו יצרן בעלות חיישן זהה (נניח ניקון D3000 ו-D5000) ונצלם בדיוק אותה סצינה באותה תאורה - הקבצים יהיו ״זהים״. ההבדלים בגודל הקובץ ובפרטים יהיו זניחים. מפענחי ה-raw יוכלו קרוב לוודאי לפענח את שני הקבצים באופן זהה.
יצרנים שונים אכן בונים את הקובץ באופן שונה לכן אם ניקח שתי מצלמות בעלות מניין פיקסלים זהה משני יצרנים שונים - הקבצים יהיו בגדלים שונים וגם הפרטים יהיו לא תואמים זה לזה ויצריכו מפענחי raw שונים.
 

dudi4321

Active member
אבל ברגע נתון

1. יש רעש שונה
2. נניח שמצלמים באותה שניה עם 2 מצלמות, יש הבדל בזוית הראיה.
3. העקרון הוא להעביר משהו אנלוגי לקוואנטיזציה (דגימה) דיגיטלית. רק אם מתעלמים מהדיוק אתה צודק.
עובדה שיש רעש גם בתמונה אחרי עיבוד, יש תיקון מקבילות ותקון עיוותי עדשות וכו'. זה יכול להעשות במעבד שבמצלמה בזמן שלא שמים לב אליו או בתוכנה בעיבוד בפוסט.
&nbsp
מעניין מה יגיד E zi שאצלו יש דוגמאות לתמונות רבות פיקסלים והוא מעבד אותם לתמונות ענק ברזולוציה פנטסטית.
 

steiff

New member
ובכל זאת...

ברמה המדעית אתה, כאמור, צודק. שתי מצלמות לא יכולות להיות באותו המקום בדיוק באתו הזמן לכן הן יצלמו שתי סצינות שונות (ולו בגלל יתוש שעבר מול המצלמה באחת התמונות).
אבל אם ניקח שתי מצלמות שונות של אותו היצרן בעלות אותו החיישן (ויש הרבה מצלמות כאלו בהן מופיע אותו החיישן בסדרה של מצלמות השונות זו מזו בתפעול ומערכת הפוקוס) ונצלם ״אותה״ תמונה, גם נקבל ״אותו״ קובץ RAW. הוא לא יהיה זהה ביט-לביט אבל הגודל יהיה (כמעט) זהה. אם יהיו הבדלים הם יהיו אינפיניטיסימלים. נראה לי שזו היתה כוונת המכוון בשאלה המקורית.
 
חברים, הלכתם רחוק מדי


לא התכוונתי אם יעבור זבוב אם אם תשתנה השעה וכמות תאורה, או לחילופין אצליח למקם את המצלמה באותו מקום בדיוק של פיקסל או מיקרון


אבל מכל השרשור, אני מבין שיהיהמדובר באותו קובץ RAW (לפחות בעין...)
 

steiff

New member
כל עוד מדובר באותו חיישן אצל אותו יצרן

מרגע שעברת ליצרן אחר - הקובץ יהיה אחר. אפילו אם אתה משתמש באותו חיישן (למשל סוני וניקון משתפות חיישנים בחלק מהדגמים).
 

enigo

New member
תיקון קטן - קובץ RAW יכול להיות דחוס (אבל בדרך כלל דחיסה ללא

אובדן). כמו שיכול להיות קובץ לא דחוס, שהוא לא RAW (למשל TIFF).
קובץ RAW, כמו שהשם מרמז, אמור להכיל מידע לא מעובד, כפי שהגיע מהחיישן. אין דרישה להעדר דחיסה.
 
למעלה