תהיות לגבי פסוקים אלה

lion 7

New member
תהיות לגבי פסוקים אלה

אל הרומים 12 : 19 -20 19 אל-תנקמו נקם ידידי כי אם-תנו מקום לחרון-אף כי כתוב לי נקם ושלם אמר יהוה: 20 לכן אם-רעב שנאך האכילהו לחם ואם-צמא השקהו מים כי גחלים אתה חתה על-ראשו: روميه 12 : 19 لاَ تَنْتَقِمُوا لأَنْفُسِكُمْ أَيُّهَا الأَحِبَّاءُ، بَلْ أَعْطُوا مَكَانًا لِلْغَضَبِ، لأَنَّهُ مَكْتُوبٌ: «لِيَ النَّقْمَةُ أَنَا أُجَازِي يَقُولُ الرَّبُّ. 20 فَإِنْ جَاعَ عَدُوُّكَ فَأَطْعِمْهُ. وَإِنْ عَطِشَ فَاسْقِهِ. لأَنَّكَ إِنْ فَعَلْتَ هذَا تَجْمَعْ جَمْرَ نَارٍ عَلَى رَأْسِهِ». כפי שהבנתי לא מחזירים בסגנון עין תחת עין אלא כן מתרגזים אבל את הנקמה משאירים בידי האב (אבינו) אבל בסגנון של פסוק 20 : זה כאילו מנפחים לו את התיק שכנראה תפח (נראה לי כזה סגנון של חלשים לא? ) : שאלה נוספת : מי הוא אויבי בבשר או הרוחני? תודה מראש על ההסבר : לא פתחתי עדיין פירושים למפרשי 2 הבריות , אשמח לדעת כיצד הכנסיה\הקהילה שלכם מתיחסת לפסוקים
 
../images/Emo20.gif

יַקִּירַי, אַל תִּתְנַקְּמוּ אֶלָּא הַנִּיחוּ לַזַּעַם, כִּי כָּתוּב "לִי נָקָם וְשִׁלֵּם אָמַר יהוה". אֲבָל "אִם-רָעֵב שׂנַאֲךָ הַאֲכִילֵהוּ לָחֶם, וְאִם-צָמֵא הַשְׁקֵהוּ מָיִם; כִּי גֶחָלִים אַתָּה חֹתֶה עַל-רֹאשׁוֹ." (אל הרומים י"ב: 19-20) הפסוקים אומרים בברור שעלינו להניח לזעם, כלומר לזנוח את הזעם, ולא להתנקם, כי אלוהים הוא הנוקם את נקמתנו. ולא רק שלא לנקום ולא לנטור טינה, או חס ושלום מלהיכנס לתוך איזה ענן של מרירות, אלא אף להאכיל ולהשקות את האוייב שלך, במידה והוא מבקש ממך. ומעניין שהציטוטים מובאים מספר דברים וספר משלי. אני מאמין שהפסוקים נועדו להגן ראשית כל עליינו, שרוחנו לא תטמא ברגשות נקם, זעם ומרירות, שאם הן ישארו בליבנו ובמערכת המחשבות והרגשות שלנו, הדבר ימנע מאיתנו את הקשר עם אלוהים חיים, ויגנוב מאיתנו כל שמחה. זה הרצון של השטן, ולא הרצון הטוב של אלוהים. בנוסף הישארות עם רגשות שליליים אלו, יפתח פתח לשטן ולרע בחיינו, כיוון שזהו חטא. אני לא הבנתי את השאלה השנייה...
 
עם אלוהים הכל אפשרי

"שָׁאַל יֵשׁוּעַ אֶת אָבִיו: "מִמָּתַי זֶה קוֹרֶה לוֹ?" הֵשִׁיב: "מִקַּטְנוּתוֹ, וּפְעָמִים רַבּוֹת גַּם הִפִּילָה אוֹתוֹ עַל אֵשׁ וּלְתוֹךְ מַיִם כְּדֵי לְהָמִית אוֹתוֹ. אֲבָל אִם אַתָּה יָכוֹל לַעֲשׂוֹת מַשֶּׁהוּ, רַחֵם עָלֵינוּ וַעֲזֹר לָנוּ." אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "'אִם אַתָּה יָכוֹל'?! הַכֹּל אֶפְשָׁרִי לַמַּאֲמִין!" מִיָּד צָעַק אֲבִי הַיֶּלֶד וְאָמַר: "אֲנִי מַאֲמִין, עֲזֹר נָא לִי בְּחֶסְרוֹן אֱמוּנָתִי!" " (מרקוס ט': 21-24) לא פעם, אני מרגיש הזדהות עם אבי הילד וזועק אל האדון: "אני מאמין, עזור נא לי בחסרון אמונתי!" וכל מה שצריך הוא אמונה כגרגר חרדל בכדי לעקור הרים ממקומם.
 

lion 7

New member
תודה אבל נשארה את הכאילו תהייה

שתי נקודות בעצם : אחת מותר לכעוס להתרגז (אני מניח גם נגד החטא) ומצד שני שהרגז הכעס לא צריך להיות לנצח, עד לסוף היום לא כך ? אל האפסיים 4 : 26 26 רגזו ואל-תחטאו ולא תבא השמש על-רגזכם ובערבית מובן לי יותר : 26 اغضبوا و لا تخطئوا لا تغرب الشمس على غيظكم יעקב ועוד אח כאן התיחסו לעניין הנקמה אבל לא התיחסתם רבותי לענין הרגז או הכעס ? ולחלק השני שלא הובן לך יעקב אחי : מיהו האויב שלי כאן ? הבשרי ממול שצריך לנקום בו או הרוח שמתלבשת עליו הרי אנו היינו כמוהו ולבשנו את האדם החדש מיהו אויבי בפסוקים הללו 20 לכן אם-רעב שנאך האכילהו לחם ואם-צמא השקהו מים כי גחלים אתה חתה על-ראשו: תודה
 
שאלות טובות

לגבי הרוגז והכעס, אני חושב שיש להם מקום התחלתי, כלומר כשמשהו קורה, אני לא חושב שאפשר למנוע את הרוגז או את הכעס, אך אחרי שמעקלים את מה שקרה, אני מאמין שיש לעשות את המייטב בכדי לסלק מאיתנו את הרוגז או את הכעס ע"י הסליחה. כי החטא הוא למעשה לא הכעס הראשוני, כי אם חוסר נכונות לסלוח. לגביי השאלה השנייה, האוייב שלנו ללא ספק הוא השטן ומשרתיו. לא בשר ודם. אך עם זאת הם השתמשו בבשר ודם, מישהו שאיפשר להם לעבוד דרכו. נראה לי שבפסוק שהבאת האוייב הוא אדם שפועל נגדך(גם אם הרוחות הרעות הן אלו הפועלות דרכו), כיוון שלאותו אדם עלינו להתייחס בכבוד כאל אדם שנברא בצלם אלוהים(גם אם נפל כמו כולנו מהצלם), כאל אדם שיכול להיות שמחר יקבל את ההתגלות שישוע הוא המשיח, ויהיה בעתיד אחיך לאמונה. אני מאמין שיש פה עוד אנשים שיכולים לתת תשובות נוספות
 
שלום, אני חדש בפורום.

רציתי להגיד לך מה אני חושב על הפסוקים האלה. אני חושב שאם תעשה את מה שכתוב, כלומר תגמול טובה על רעה, שונאך או זה שנגדך יהיה קצת המום או במילים אחרות יצא לו עשן מהראש כי זה לא קורה לך כל יום שמישהו מתייחס אליך ככה. ישנן שתי תגובות אפשריות: או שהאש (של הכעס והשנאה) תגבר ותתחזק נגדך ואז אתה באמת חותה גחלים על ראשו או שהמעשה שלך כל כך יגע לליבו שהוא יתחיל לתהות על טיבך ולהבין שיש לו עסק עם מישהו יוצא דופן (ישוע בך). הכל תלוי בלב של אותו אדם. ב' לקורינתים ב': " 15 הֲלֹא נִיחוֹחַ הַמָּשִׁיחַ אֲנַחְנוּ לֵאלֹהִים, בְּקֶרֶב הַנּוֹשָׁעִים וּבְקֶרֶב הָאוֹבְדִים; 16 לָאַחֲרוֹנִים רֵיחַ שֶׁל מָוֶת אֱלֵי מָוֶת, לָרִאשׁוֹנִים רֵיחַ שֶׁל חַיִּים אֱלֵי חַיִּים." ברכות במשיח ישוע
 
../images/Emo24.gifברוכים הבאים לפורום../images/Emo23.gif

אהבתי את העשן שיצא לו מהראש.
ואמן! על הדברים.
 

lion 7

New member
זה מה שעשיתי מלפני שנה בערך

אני הותקפתי פיזית ולא הגבתי בכלל : זה נתפס עבורם כחולשה של הנתקף , אבל ישוע גם מצווה עלינו להיות חכמים לא ? מה עם תלונה במשטרה או לחלופין תביעה על ידי עורך דין אם במקרה הם מקורבים למשטרה (שכנראה החוקר היה מושחת) יש למישהו רעיונות ? אני מאמין שבתפילה לא הייתי נכנס לסיטואציה זו אבל זה מה שקרה ותמיד ישוע עושה מהפשלה לקח וגם נצחון עבור המאמין , אני כותב כאן הרבה על כל שאלה בפורום ועונה אבל בעצמי לא מקפיד על סדר יומי לפחות (כמה דקות לתפילה חופשית עם הבורא) ועוד דבר קטנטן : ברוך בואך ביננו : אתה כבר לא חדש אלא אחד מהפורום אחינו היקר
 
למעלה