תהייה

מצב
הנושא נעול.

forever single

New member
תהייה
לפני כחודשיים ( אולי טיפה יותר) נסענו עם חברה שלי לחיפה לראות את תערוכת עולמות גוף במוזיאון המדע. הגענו ברכבת ולקחנו אוטובוס ממרכזית הכרמל. כשעלינו לאוטובוס ביקשנו מהנהג שיגיד לנו מתי נגיע לתחנה ליד המוזיאון (עלינו על קו שהיה רשום באתר שמגיע לשם). הנהג הסתכל עלינו ואמר שאין לו מושג איפה זה. למזלנו הייתה לנו מפה מודפסת וירדנו ברחוב שהיינו צריכות לפי השלטים ברחובות. השאלה שלי היא: האם הגזמתי כשציפיתי שנהג אוטובוס ידע איפה נמצא המוזיאון, ומה התחנה הכי קרובה שהוא עוצר בה? בכל זאת לא חיפשנו איזה בית של חברה באיזה רחוב לא מוכר. מדובר במוזיאון שנמצא ליד אחד הכבישים הראשיים (ליד רח' הרצל). או שבאמת ציפיתי ליותר מדי?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תהייה
לפני כחודשיים ( אולי טיפה יותר) נסענו עם חברה שלי לחיפה לראות את תערוכת עולמות גוף במוזיאון המדע. הגענו ברכבת ולקחנו אוטובוס ממרכזית הכרמל. כשעלינו לאוטובוס ביקשנו מהנהג שיגיד לנו מתי נגיע לתחנה ליד המוזיאון (עלינו על קו שהיה רשום באתר שמגיע לשם). הנהג הסתכל עלינו ואמר שאין לו מושג איפה זה. למזלנו הייתה לנו מפה מודפסת וירדנו ברחוב שהיינו צריכות לפי השלטים ברחובות. השאלה שלי היא: האם הגזמתי כשציפיתי שנהג אוטובוס ידע איפה נמצא המוזיאון, ומה התחנה הכי קרובה שהוא עוצר בה? בכל זאת לא חיפשנו איזה בית של חברה באיזה רחוב לא מוכר. מדובר במוזיאון שנמצא ליד אחד הכבישים הראשיים (ליד רח' הרצל). או שבאמת ציפיתי ליותר מדי?
האם אתה מכיר
כל בנין ציבורי הנמצא בעיר מגוריך?
 

down under

New member
האם אתה מכיר
כל בנין ציבורי הנמצא בעיר מגוריך?
נהג בתבורה ציבורית
כן אמור להכיר את מבני הציבור שבמסלול שלו או שבקרבת הליכה, נניח עד כ-10 דקות הליכה, מהמסלול שלו. ומוזיאון המדע בחיפה הוא מבנה ציבור שכזה. מה עוד שמדובר על מוזיאון שנמצא במבנה ההיסטורי של הטכניון הישן. דבר כזה נהג לחלוטין אמור לדעת!
 

846

Active member
נהג בתבורה ציבורית
כן אמור להכיר את מבני הציבור שבמסלול שלו או שבקרבת הליכה, נניח עד כ-10 דקות הליכה, מהמסלול שלו. ומוזיאון המדע בחיפה הוא מבנה ציבור שכזה. מה עוד שמדובר על מוזיאון שנמצא במבנה ההיסטורי של הטכניון הישן. דבר כזה נהג לחלוטין אמור לדעת!
ואם מגיע תל-אביבי כמוני לבצע קו פנימי בחיפה?
 

down under

New member
ואם מגיע תל-אביבי כמוני לבצע קו פנימי בחיפה?
זה מצב לא תקין
מדוע שתל אביבי יבצע קו פנימי בחיפה או שבאר שבעי יבצע קו פנימי בירושלים או נהריאני יבצע קו פנימי בחדרה?!? ואם כבר קורה מקרה כזה, על אגד, להכין מבעוד מועד, "ערכת" הכר את העיר לנהג. דף מנויילן שבו רשומים כל מוסדות הציבור של העיר (זה לא יותר מ-150 מוסדות, אם נכלול בהם בתי ספר). בתי ספר, תחנות משטרה, תחנות כיבוי אש, מגן דוד, בתי חולים, בית העיריה, בית המשפט, תחנות הרכבת ומוזיאונים. בכל חיפה אין יותר מ-150 כאלו מוסדות. שני דפי A4 בכתב רגיל משני צדדיו מספיקים לרשום את השמות והכתובת של אותם מוסדות וכן מספר הקווים שעוברים ממש לידם.
 

846

Active member
זה מצב לא תקין
מדוע שתל אביבי יבצע קו פנימי בחיפה או שבאר שבעי יבצע קו פנימי בירושלים או נהריאני יבצע קו פנימי בחדרה?!? ואם כבר קורה מקרה כזה, על אגד, להכין מבעוד מועד, "ערכת" הכר את העיר לנהג. דף מנויילן שבו רשומים כל מוסדות הציבור של העיר (זה לא יותר מ-150 מוסדות, אם נכלול בהם בתי ספר). בתי ספר, תחנות משטרה, תחנות כיבוי אש, מגן דוד, בתי חולים, בית העיריה, בית המשפט, תחנות הרכבת ומוזיאונים. בכל חיפה אין יותר מ-150 כאלו מוסדות. שני דפי A4 בכתב רגיל משני צדדיו מספיקים לרשום את השמות והכתובת של אותם מוסדות וכן מספר הקווים שעוברים ממש לידם.
בסדר
 

846

Active member
זה מצב לא תקין
מדוע שתל אביבי יבצע קו פנימי בחיפה או שבאר שבעי יבצע קו פנימי בירושלים או נהריאני יבצע קו פנימי בחדרה?!? ואם כבר קורה מקרה כזה, על אגד, להכין מבעוד מועד, "ערכת" הכר את העיר לנהג. דף מנויילן שבו רשומים כל מוסדות הציבור של העיר (זה לא יותר מ-150 מוסדות, אם נכלול בהם בתי ספר). בתי ספר, תחנות משטרה, תחנות כיבוי אש, מגן דוד, בתי חולים, בית העיריה, בית המשפט, תחנות הרכבת ומוזיאונים. בכל חיפה אין יותר מ-150 כאלו מוסדות. שני דפי A4 בכתב רגיל משני צדדיו מספיקים לרשום את השמות והכתובת של אותם מוסדות וכן מספר הקווים שעוברים ממש לידם.
אבל מה עדיף: שנסיעה לא תצא כלל
בגלל שאוטובוס עם נהג חיפאי ניתקע? או שנהג "זר" יבצע את הנסיעה כי הוא זמין באותו הרגע בדיוק והשרות לא יפגע?
 
אבל מה עדיף: שנסיעה לא תצא כלל
בגלל שאוטובוס עם נהג חיפאי ניתקע? או שנהג "זר" יבצע את הנסיעה כי הוא זמין באותו הרגע בדיוק והשרות לא יפגע?
זה מילא, הבעיה היא עם שיטת העבודה ההזויה
שמשלבת נהג אילתי שבא אם האוטו שלו לבצע טור עירוני בין ראשל"צ לחולון או נהג תל-אביבי שעושה שני חצאים בחיפה או נתנייתי באשדוד וכיו"ב. יש כאן בעצם שתי בעיות של השיטה: גם נהגים לא מקומיים מסתובבים כמו גלמים בערים שאינם מכירים וגם אוטובוסים שלא מתאימים לסוג העבודה ומאלצים את הנוסעים לטפס מדרגות רבות ולעכב את הנסיעה בדקות ארוכות.
 

amit1270

New member
זה מילא, הבעיה היא עם שיטת העבודה ההזויה
שמשלבת נהג אילתי שבא אם האוטו שלו לבצע טור עירוני בין ראשל"צ לחולון או נהג תל-אביבי שעושה שני חצאים בחיפה או נתנייתי באשדוד וכיו"ב. יש כאן בעצם שתי בעיות של השיטה: גם נהגים לא מקומיים מסתובבים כמו גלמים בערים שאינם מכירים וגם אוטובוסים שלא מתאימים לסוג העבודה ומאלצים את הנוסעים לטפס מדרגות רבות ולעכב את הנסיעה בדקות ארוכות.
תח"צ בסגנון תקופת הצנע...
 

Image of me

New member
זה מצב לא תקין
מדוע שתל אביבי יבצע קו פנימי בחיפה או שבאר שבעי יבצע קו פנימי בירושלים או נהריאני יבצע קו פנימי בחדרה?!? ואם כבר קורה מקרה כזה, על אגד, להכין מבעוד מועד, "ערכת" הכר את העיר לנהג. דף מנויילן שבו רשומים כל מוסדות הציבור של העיר (זה לא יותר מ-150 מוסדות, אם נכלול בהם בתי ספר). בתי ספר, תחנות משטרה, תחנות כיבוי אש, מגן דוד, בתי חולים, בית העיריה, בית המשפט, תחנות הרכבת ומוזיאונים. בכל חיפה אין יותר מ-150 כאלו מוסדות. שני דפי A4 בכתב רגיל משני צדדיו מספיקים לרשום את השמות והכתובת של אותם מוסדות וכן מספר הקווים שעוברים ממש לידם.
ומה הנהג אמור לעשות עם הערכה הזאת?
לא די בכך שלעתים הנהג אפילו לא מכיר את מסלול הקו עצמו ונאלץ להיעזר בנוסעים? הרי אם תיתן לו כתובות ומספרי קווים שמגיעים אליהן, זה לא יגיד לו כלום. הכי טוב זה לפני שיוצאים מהבית לבדוק באתר אגד איפה בדיוק צריך לרדת.
 
ומה הנהג אמור לעשות עם הערכה הזאת?
לא די בכך שלעתים הנהג אפילו לא מכיר את מסלול הקו עצמו ונאלץ להיעזר בנוסעים? הרי אם תיתן לו כתובות ומספרי קווים שמגיעים אליהן, זה לא יגיד לו כלום. הכי טוב זה לפני שיוצאים מהבית לבדוק באתר אגד איפה בדיוק צריך לרדת.
מענין לענין באותו ענין - בלאגן:
השבוע מישהי שאלה נהג של נתיב אקספרס בצומת הסירה איך להגיע לרמה"ש. הנהג אפילו לא ידע איפה זה...
 

אורי404

New member
ומה הנהג אמור לעשות עם הערכה הזאת?
לא די בכך שלעתים הנהג אפילו לא מכיר את מסלול הקו עצמו ונאלץ להיעזר בנוסעים? הרי אם תיתן לו כתובות ומספרי קווים שמגיעים אליהן, זה לא יגיד לו כלום. הכי טוב זה לפני שיוצאים מהבית לבדוק באתר אגד איפה בדיוק צריך לרדת.
אני חושב, שב"אגד" הסידורים הם קבועים
אני חושב, שב"אגד" לרב הסידורים קבועים, כך שחלק מן הנהגים מכירים את הערים לא פחות טוב מן התושבים עצמם. עם קשר ובלי הקשר, המצב התקין הוא מידע מפורט עבור הנוסעים של מסלול הקו והשקתו לאתרים מרכזיים שונים.
 
אני חושב, שב"אגד" הסידורים הם קבועים
אני חושב, שב"אגד" לרב הסידורים קבועים, כך שחלק מן הנהגים מכירים את הערים לא פחות טוב מן התושבים עצמם. עם קשר ובלי הקשר, המצב התקין הוא מידע מפורט עבור הנוסעים של מסלול הקו והשקתו לאתרים מרכזיים שונים.
המצב התקין הוא שיש חלוקה בין שירות עירוני
לבין עירוני והם לא מתערבבים.
 

אורי404

New member
המצב התקין הוא שיש חלוקה בין שירות עירוני
לבין עירוני והם לא מתערבבים.
אכן כך זהו המצב האידיאלי, אנדי.
הכוונה הייתה מבחינת היכרות של הנהג באזורים לא מקומיים לא. לגבי אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים - אני חושב (לא בטוח בכך), שבחלק מן המקרים מחליפים אוטובוס. למשל נהג, שמגיע לחיפה מחליף לעירוני ומבצע קו פנימי.
 

846

Active member
אכן כך זהו המצב האידיאלי, אנדי.
הכוונה הייתה מבחינת היכרות של הנהג באזורים לא מקומיים לא. לגבי אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים - אני חושב (לא בטוח בכך), שבחלק מן המקרים מחליפים אוטובוס. למשל נהג, שמגיע לחיפה מחליף לעירוני ומבצע קו פנימי.
רוב הנהגים לא מחליפים אוטובוסים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה