בעקרון כן
מעשה של הבורא/אין סוף,
אם זה אלוהים(מידת הדין) , אני לא בטוח ב100 אחוז,
אבל אין פה במציאות משהו שהוא לא הבורא , הכל פה זה הוא ,
ואנחנו חלק מעצמותו , אין עוד מלבדו,
ככה שכל דבר שקורה קורה ממנו , לעצמו , כי אין משהו אחר ממנו פה,
מרחב וזמן חומר ואנרגיה זה גם חלק ממנו , הוא הכל , פשוט פה למטה אחרי כל ההסתרים
זה נראה שיש פירוד ונפרדות לכל אדם ואדם , אבל למעלה הכל באחדות גמורה,
כל הבריות והזמנים של עבר הווה ועתיד מאוחדים
מה גם , לא בטוח שזה עונש , אם זה עונש זה תלוי בפרספקטיבה שלך ובתפיסת המציאות, כלומר , הבורא הוא טוב ומטיב , והוא אוהב אותך אהבה אין סופית,
ככה שגם מה שנראה לנו כעונש הוא בעצם לטובה , ואנחנו צריכים לראות את אותו סיטואציה מזווית אחרת של איך להצדיק את הבורא, כי הוא לא עושה טעויות כי יש לו אין סוף אינטיליגנציה והכל זה לטובה,
כלומר הוא אמת מוחלטת , אנחנו יכולים או לסבול או לשנות את התפיסה שלנו סביב אותו מקרה,
למשל יכול להיות שהיה יכול להיות חתך יותר גדול או משהו חמור יותר,
שהדין הומתק בחתך יותר קטן , כי כל דין שאנחנו מקבלים פה הוא אחרי הרבה המתקות וסנגוריה עלינו, או שזה כפרת עוונות פה קצת במקום בעולם הבא הרבה שזה גם נצחי,
אז זה בטוח כי אתה קרוב אליו והוא אוהב אותך , כי כל אשר השם יאהב יוכיח
בנוסף הקשר בין עוון לעונש , הוא לא מיידי בהכרח,
כלומר יכול להיות שהעונש על השבת יגיע רק עוד שנה , וזה אולי היה לתקן משהו מגלגול קודם שלך , ואולי עד שיגיע הזמן של הדין של העונש שהיית אמור לקבל על השבת הזאת , הוא הומתק כי בדרך עשית תשובה חזקה יותר וזה המתיק אותו לגמרי,
יש הרבה מצבים והשתלשלויות , חשובונות שמיים זה משהו מאוד מורכב שהוא נשגב מעבר לבינתנו , אבל בסופו של דבר כל משפטיו צדק , והכל לטובה והדבר הכי מדוייק בשבילנו בדיוק מה שאנחנו צריכים כדי להתפתח ולעלות ולהגיע לתכלית הקיומית שלנו, פשוט אנחנו לא רואים את התמונה הגדולה כמוהו, אז אנחנו חושבים שאנחנו יודעים מה טוב לנו ושמה שאנחנו רוצים זה הנכון, ולהפך, בגלל שהאהבה שלו אלינו היא איןסופית , הוא יביא לנו את הדבר שבאמת הכי טוב ומדוייק בשבילנו , ככה שעשה רצונך כרצונו כדי שיעשה רצונך , ככל שהרצון שלך יהיה קרוב לרצון שלו ככה יהיה פחות ייסורים והכל יהיה יותר בחסד ורחמים