תהיתי אם יתכן שיש קשר

gertrude

New member
תהיתי אם יתכן שיש קשר

בין אי רצון בילדים לבין לקויות למידה. נדמה לי שאצלי חלק מהעניין כרוך בחוסר היכולת לפצל קשב, תפיסה מרחבית בעייתית, קורדינציה מחפירה (מאותגרת...), ואולי בעיקר - הקושי בלעשות כמה דברים באותו זמן (אני לא מבינה איך אפשר ללמוד ולעבוד ביחד, אז על אחת כמה וכמה לגדל ילדים ולנשום בו-בזמן). האם הלוקיות שבפורום מוכנות להרים
ולומר את דעתן?
 

נינה 999

New member
זה רעיון שלא חשבתי עליו אף פעם

גם אני לא מסוגלת לפצל קשב ולתפקד תוך כדי לחצים סביבתיים.
 

newKiticat

New member
יכול להיו

שיש כאן לקוייות למידה. אני אישית מאובחנת כADD, אבל אני מארגנת דברים יופי. למעשה- אני כפייתית כשזה מגיע לאירגון אירועים, יציאות ודומיהם. אבל אני חושבת שהסיבות של כל אחת שונות. המשותף, הוא ההכרה, שיש אכן סיבה- והיא מספיק דומיננטית בשביל שלא נשתוק.
 

gertrude

New member
זה לא מפחית מזכותנו לדבר, למעשה

זה חלק מהעניין של לא לשתוק בעיני. זה שאנחנו לא צריכות לשתוק ממש לא אומר שלא יהיה מעניין לגלות שיש קשר בין תופעות שונות, שלכאורה אינן קשורות. אני לא חושבת שבעיית ה-ADD שלי מפחיתה ממשקלה של בחירתי שלא ללדת או שהיא הופכת אותה לבחירה פחות חופשית. מאד מעניין אותי מה הביא אותי ואחרות להחלטה כה לא נורמטיבית, בעיקר בהתחשב בכך שעם כל הכבוד לבחירה חופשית ולנפשי האוטונומית, אני מכירה בכך שהשפעות סביבתיות, משפחתיות, פסיכולוגיות ואחרות בוודאי תרמו לכך, והייתי רוצה לדעת מהן (ולא כדי לערער את הבחירה, אני חושבת שכל אם ואב עתידיים צריכים לעשות את אותו הדבר). ואגב, לגבי ארגון, אני יודעת שהעובדה שאני טובה בארגון קשורה לחלוטין ל-ADD - אני מסודרת ומאורגנת ומפיקה-היטב דווקא בגלל שאני משקיעה בכך מאמץ מודע, ויודעת שאם לא הייתי עושה את זה הייתי טובעת כבר בבלגן של עצמי
.
 

עינת12

New member
היי גרטרוד

אני ADD ו-NLD. לא חושבת שהיה לכך משקל בהחלטתי. אבל בהחלט ייתכן שכן. מכיוון שאת העולם אני חווה דרך המשקפיים האלה. מצד שני העולם מלה ADD וADHD שכן הביאו ילדים.... באמת לא יודעת.....
אגב יש שני פורומים: "תמיכה למבוגרים ADHD" ו"הפרעות קשב וריכוז ADHD" שאני חברה בהם. ממליצה לך ולכל ה-ADD וה-ADHD להכנס ולבדוק. וקומונה שהיא בית חם ותומך ונפלא: http://www.tapuz.co.il/communa/usercommuna.asp?CommunaId=1158 נ.ב.: זאת לא מיסיונריות. פשוט שם אפשר לחלוק דברים שהרבה פעמים אנשים ללא ADD פשוט לא מבינים.
 

עינת12

New member
אהממ... והנה הקישור הנכון

לקומונה. לפורומים אפשר להגיע דרך הדף הראשי של תפוז (לפי אותיות האלף בית). ושוב חשוב לי להדגיש: לא עושה זאת מטעמים מסיונריים, אלא תמיכתיים. (נדמה לי שהמצאתי ביטוי חדש: "טעם תמיכתי...")
 

gertrude

New member
תודה עינת

ולא, זה ממש לא נראה כמו מיסיונריות איך שלא מסתכלים על זה.
 
אני כנראה הדוגמא הנגדית

אני לא לקוית למידה ואין לי בעיה לפצל קשב. אני יכולה לקרוא עיתון, לשמוע רדיו ולדבר בטלפון בו זמנית. יש לי תפיסה מרחבית מדהימה, יכולת תכנון וקואורדינציה. אני לא רוצה להשוויץ, אבל אני אומרת את כל זה כי אני גם לא רוצה ילדים למרות שאני כל כך "מוצלחת" (זה כבר נתון לשיקול דעת כמובן). מצד שני, בן-זוגי הוא דיסלקט עם בעיות קשב וחלק מהדברים שאת מתארת (וגם כמה דברים שלא רשמת). למרות כל אלה הוא כן רוצה ילדים, ויותר מזה - הוא רוצה ילדים משלו (מזרעו). כלומר נראה לי זה לא קשור לדיסלקציה. ובקשר למידת המוצלחות - אני חושבת שהוא מוצלח יותר ממני, כי הוא הצליח להגיע למה שהגיע למרות כל הקשיים שהיו לו בדרך, ולי היתה דרך קלה יותר לעבור, כך שאני כנראה פחות מוצלחת...
 

gertrude

New member
../images/Emo5.gif (ירוק של קנאה, לא של חלחלה...)

ברור שלא חשבתי שכל מי שלא רוצה ילדים היא גם דיסלקטית, או שכל לוקית שעשתה ילדים לא הבינה מהחיים שלה... אבל מעניין אותי, למשל, מה אחוז הנשים שלא רוצות ילדים שהן גם דיסלקטיות, יחסית למספרן באוכלוסיה; או למשל האם לאנשים עם בעיית פיצול קשב כל הנושא אינו רק לא רצוי, מסיבות אלו ואחרות, אלא גם נראה כמעט בלתי אפשרי (ככה זה אצלי בכל מקרה). לא יודעת, זאת נראית לי תיאוריה מעניינת, שאינה כמובן מבוססת על כלום חוץ מעל נסיוני עם עצמי. ולגבי מידת המוצלחות - נראה לי שכולנו מוצלחים בדרכנו
 

QueenOfMagic

New member
לא נראה לי שיש קשר..

אולי זה רק משהו שהוא בחלקו משותף לאחרים פה. אני התגברתי חלקית על הדיסלקציה שלי בטיפולים מיוחדים. ולכן כל מה שאני כותבת בא לי חלק ורצוף אך לפעמים אני לא זוכרת איך לכתוב מילה מסויימת. או לקרוא מילה מסויימת. בכל מקרה אני מסוגלת לעשות מלאאאאאאאאאאא דברים בבת אחת. זה לא קשה לי בכלל לפעמים זה בא לי בטיבעיות.
 
לקויות למידה ועוד:

כיוון, שנושא השרשור הוא, הקשר בין לקויות למידה ובין אי הרצון בילדים, אודה לך אם תתני הגדרה למושג לקויות למידה, או קישור למאמר העוסק בכך. בפרט מעניין אותי לדעת האם בלבול מסויים בין האות ג לאות ז באותיות כתב [בשונה מאותיות דפוס] מצביע על לקות למידה או על משהו מעין זה. עניין אחר - הריגת שרשורים: שאלה לגרטרוד - האם הודעה בשרשור יכולה להרוג אותו ? למה ?
 

gertrude

New member
תודה מלח ../images/Emo39.gif

ראשית, לגבי הגדרת לקויות למידה - קטונתי. אני לא בטוחה שאנשי המקצוע מסכימים ביניהם על הגדרה יחידה. מאותה סיבה גם איני רוצה לפרסם קישור, יש אין סוף קישוררים אפשריים ואין לי את הכלים לדעת מהם המאמרים הטובים יותר. אבל פשוט תחפש בגוגל ADD או ADHD (ה-H זה להיפראקטיביות) או, אם להיות ספציפיים יותר בחיפוש תשובה לשאלתך - דיסגרפיה, ואני בטוחה שתוצף בחומר רב. שנית, לגבי הריגת שרשורים, אני חושבת שכשנפתח שרשור בנושא X ומתנהל דיון בנושא, הרחבתו לנושא Y תסיט אותו ויקרו כמה דברים: א) בלגן: תהיינה הודעות בשני נושאים, שמגיבות זו לזו ולא תדע האם תגובה מסוימת קשורה ל-X או אולי ל-Y, שני הדיונים יהפכו למעורפלים. ב) שני הנושאים מופסדים, שכן הדיון של X יתמוסס (כי הנושא הוא כבר Y) והדיון של Y יפסיד את כל התיחסותיהם של אלו שלא טורחים לקרוא את שרשור X, או שפוסחים על חלק מהתגובות. במקרה הספציפי הזה, הנושא שהעלת ("למה בעצם אני לא רוצה ילדים") הוא נושא חשוב ומרתק, שאין כל סיבה שיהיה חבוי בשרשור דיסלקציה. מגיעה לנושא הזה כותרת ו"חדר משלו". ג) זה לא מנומס להצטרף לשיחה אחת ולהגיד 'אבל אני רוצה להגיד משהו אחר', בשביל זה פותחים שרשור חדש ואומרים משהו אחר. שוב תודות וסליחה על הטרחה
 
דיסגרפיה - זה בדיוק מה שחיפשתי

תודה!
לגבי הנושא השני יש עמי דברים ומפני כבודך (=רצונך) אמנע מלהעלותם כאן.
 
אין לי רגשי נחיתות...

והבנתי, שפנייתך אלי, אודות העברת הודעתי, הייתה עניינית נטו. מה עוד, שהסברת את עצמך ולא עוד אלא שציינת, שהודעתי מעניינת ונושאה ראוי לשרשור בפני עצמו. אין צורך בהתנצלות ואם יש בך ספק, שמא יש צורך, אז התנצלותך מתקבלת. מה שמזכיר לי את הסיפור בראובן, שאמר לשמעון: "מה עם האלף ש"ח, שהלוותי לך ושאתה חייב לי" ? ענה לו שמעון: "קודם כל, לא הלוות לי כלום. ואם כן, אז זה היה חמישים ש"ח ולא אלף וחוץ מזה, כבר מזמן החזרתי לך".
 

marish

New member
לא אצלי

חוץ מקואורדינציה תת-מפותחת, אבל זה בעיקר מחוסר שימוש, שכן רוב החיים שלי אני מתעסקת עם מילים, ולהעביר דפים לא דורש הרבה קואורדינציה. יש לי יכולת פיצול קשב טובה, וגם יכולת ריכוז שמעוררת קנאה אצל כמה אנשים (בעיקר אלה שעובדים איתי באותו החדר). עבדתי במהלך כל התואר הראשון, ואפילו חנכתי סטודנטית עם ליקוי למידה - בעיית ארגון, לא זוכרת את השם המקצועי.
 
למעלה