תהליך יצירת הקומיקס

NuckBunnies

New member
תהליך יצירת הקומיקס

הרבה פעמים אנשים לא חושבים על הקומיקס שהם קוראים. הם רואים עשרות עמודים מלאי מילים ותמונות מושקעות, ולא טורחים לחשוב על השעות הרבות שהשקיעו בהן. אז החלטתי על פתיחת פרוייקט קטן. "איך עושים קומיקס?" אז נעזוב את כל השנים של הכשרה וכישורים, ופשוט נראה בתכל´ס - איך המקצוענים עושים את זה. אני אשתמש בדף מספון #100 כדי להדגים את התהליך. אני בטוח שיש כאן אנשים שמבינים בנושא הרבה יותר ממני. תתקנו, תוסיפו, תשפרו. NuckBunnies
 

NuckBunnies

New member
תסריט

בנקודה זו כל מה שיש זה את הסופר. הוא כותב קודם את העלילה - מה בעצתם קורה בקומיקס. לאחר מכן עובר לרטים הקטנים יותר - מה קורה בכל עמוד, מה אומרים בכל ריבוע וכו´. לרוע מזלנו, אין לי דוגמא לתסריט קומיקס. אם למישו יש, נא לשים.
 

NuckBunnies

New member
עפרונות

בשלב זה העפרונאי, הצייר הבסיסי ביותר, נותן את חזונו. הוא מצייר את הסקיצה - מבנה העמודים, הדמויות והרקעים. http://www.spawn.com/features/spawn100/bts.page03.pencils.html
 

NuckBunnies

New member
דיו

שלב זה פעמים רבות אינו מוערך כראוי. למראית העין כל מה שיש כאן זה חזרה על העפרונות, ואין תהליך יצירתי ו/או אומנותי. לעניות דעתי, אינקינג (המונח לשלב זה) הינו שלב מכריע. הוא יכול להוריד את הרמה של העפרונות, או לתת להם מימד חדש ולהעלותם רמה. הוא אינו רק חוזר על הקווים, אלא נותן ניסוח משלו, חד וברור יותר, לחזון המקורי. http://www.spawn.com/features/spawn100/bts.page03.inks.html
 

NuckBunnies

New member
צביעה

שלב זה נותן נפח חדש לתמונה, מעביר אותה בצורה ברורה יותר. האם הקומיקס יהיה מלא חיים וצבעוני, או אפל ומיסתורי - כאן זה יתרחש. הצביעה, שלא כמו האינקינג והפנסלינג, עברה שינוי מהותי בשנים האחרונות, עם הבאת המחשב לזירה, והמצאת הצביעה הממוחשבת. http://www.spawn.com/features/spawn100/bts.page03.colors.html
 

NuckBunnies

New member
הטקסט

או לטרינג. כאן כותבים את המילים, נותנים את המימד המילולי לקומיקס. לא קל כמו שחושבים. כיצד לעצב את הטקסט, כתיבה ברורה ונכונה - לא קל. שלב זה קצת מעציב אותי, כי הוא דורש "מחיקת" חלקים מהאומנות, ולפעמים פשוט כואב קצת הלב על הפשרה הזו. http://www.spawn.com/features/spawn100/bts.page03.letters.html
 
הצביעה הרסה. דמיינתי את זה הרבה

יותר אפל וגותי. הגלימה שלו נראית כמו מסרט מצוייר.
 
תלוי במסורת העבודה בין הכותב והצייר

קורט ביוסיק למשל, נוטה לקמץ במילים ובתיאורים בתסרטים שלו, ומתרכז בעיקר בטקסטים. גארת´ אניס לפעמים מתאר פאנלים שחשוב לו שיופיעו בקומיקס, ודווין גרייסון ממש מפרטת ברמת הפאנל, הבעות הפנים של הדמויות וכו´.
 

NuckBunnies

New member
עוד דפים לדוגמא

כאן http://www.spawn.com/features/spawn100/spawntennial.behindthescenes.html
 
למעלה