תהפוכות שדה התעופה חיפה - תכנית ח"פ 1833/י"א/1
שלום לכולם,
אני בדרך כלל לא פעיל בפורום הזה, אבל מאחר ואתם כטייסי התעופה הקלה בישראל עשויים להינזק מהשלכות התכנית שתתאור להלן (במידה ותתמש), חשבתי שיהיה זה חשוב ליידע אתכם.
שדה התעופה חיפה צפוי לעבור תהפוכות רבות בעתיד, וזאת במידה ותתקבל תכנית שידרוג הנמל הימי הקרויה ח"פ 1833/יא/1 (תכנית חיבורי המפרץ).
התכנית מיועדת ליצור מיסדרון תשתיות לאורך כביש יוליוס סימון אשר ממנו קיימת הגישה לצד האזרחי של השדה. במסגרת המסדרון הזה יוקמו מנהרת תשתיות חומ"ס, כביש חדש ומסילת ברזל שעליה ישונעו קרונות חומרים מסוכנים.
החלק הבעייתי מבחינת התעופה הוא ההשלכות על הצד האזרחי של השדה. לפי התכנית שדה התעופה האזרחי הכולל 36,998 מ"ר יצומצם לשטח של 5,248 מ"ר. השטחים הללו אינם כוללים את המסלולים שהם בבחינת שטח צבאי. לפי מדידה שביצעתי השטח הקיים היום מתייחס למתחם הכולל את הטרמינל האזרחי, עמדות החניה הצמודות לטרמינל ולמכוני הבדק, מכוני הבדק, בתי הספר לטיסה, ומסלול ההסעה המחבר את כל אלו למסלול. עמדות החניה של מסוקי להק תעופה, ו-50 עמדות המטוסים הקלים החדשות אינן נכללות בשטח זה. בנוסף, מסדרון התשתיות הזה צפוי לחסום את קצה מסלול 16 ולסכל כל יכולת הארכה של השדה מעבר לכ-300 מטר נוספים שצפויים להתווסף כדי לשפר את בטיחות התעופה.
כעת נשאלת השאלה מה יהיה גורל שדה התעופה, וכיצד הוא יראה לאחר כל השינויים הללו.
אשמח לשמוע את דעותיכם
עוזי
שלום לכולם,
אני בדרך כלל לא פעיל בפורום הזה, אבל מאחר ואתם כטייסי התעופה הקלה בישראל עשויים להינזק מהשלכות התכנית שתתאור להלן (במידה ותתמש), חשבתי שיהיה זה חשוב ליידע אתכם.
שדה התעופה חיפה צפוי לעבור תהפוכות רבות בעתיד, וזאת במידה ותתקבל תכנית שידרוג הנמל הימי הקרויה ח"פ 1833/יא/1 (תכנית חיבורי המפרץ).
התכנית מיועדת ליצור מיסדרון תשתיות לאורך כביש יוליוס סימון אשר ממנו קיימת הגישה לצד האזרחי של השדה. במסגרת המסדרון הזה יוקמו מנהרת תשתיות חומ"ס, כביש חדש ומסילת ברזל שעליה ישונעו קרונות חומרים מסוכנים.
החלק הבעייתי מבחינת התעופה הוא ההשלכות על הצד האזרחי של השדה. לפי התכנית שדה התעופה האזרחי הכולל 36,998 מ"ר יצומצם לשטח של 5,248 מ"ר. השטחים הללו אינם כוללים את המסלולים שהם בבחינת שטח צבאי. לפי מדידה שביצעתי השטח הקיים היום מתייחס למתחם הכולל את הטרמינל האזרחי, עמדות החניה הצמודות לטרמינל ולמכוני הבדק, מכוני הבדק, בתי הספר לטיסה, ומסלול ההסעה המחבר את כל אלו למסלול. עמדות החניה של מסוקי להק תעופה, ו-50 עמדות המטוסים הקלים החדשות אינן נכללות בשטח זה. בנוסף, מסדרון התשתיות הזה צפוי לחסום את קצה מסלול 16 ולסכל כל יכולת הארכה של השדה מעבר לכ-300 מטר נוספים שצפויים להתווסף כדי לשפר את בטיחות התעופה.
כעת נשאלת השאלה מה יהיה גורל שדה התעופה, וכיצד הוא יראה לאחר כל השינויים הללו.
אשמח לשמוע את דעותיכם
עוזי