תואר ראשון בטורונטו

זהירות רמאים לפניך!

אוניברסיטת טורונטו לא עובדת עם קמפוס לימודים ולא עם חברות אחרות מסוגה! אני אומר זאת באחריות כחבר סגל באוניברסיטת טורונטו.

קמפוס במקרה הטוב יכוונו אותך למכללה טובה ובמקרה היותר סביר למכללות בינוניות ומטה.
 

yehudacohen1

New member
תואר ראשון בטורונטו

היי, אני מתכנן ללמוד תואר ראשון באוניברסיטת טורונטו במתמטיקה. יש לי בגרות מלאה 5 מתמטיקה, 5 אנגלית, 5 פיזיקה ממוצע 96. ואנגלית כשפת אם.
לא לגמרי הבנתי את סיכויי הקבלה שלי, האם רק בגרות ומבחני ידע באנגלית מספיקים או צריך עוד דברים? זה נראה לי קצת מוזר שכל מה שצריך זה רק בגרות בממוצע טוב (והרבה כסף שתודה לאללה יש) כדי להתקבל לאחת האוניברסיטאות הטובות בעולם. אשמח להסבר, תודה.
 
הדירוגים למיניהם לא כל-כך מסכימים איתך

31 בדירוג של QS,
22 ב THE
23 ב ARWU (שנגחאי)

ואם לוקחים בחשבון רק אוניברסיטאות ציבוריות זה עוד יותר גבוה.

אני כמובן משוחד
, ואני גם לא מאמין גדול בדירוגים (ולכל דירוג יש הטיות), ולסטודנט בתואר ראשון זה לא באמת משנה (לפעמים דווקא עדיף אוניברסיטה קטנה ופחות יוקרתית שבה יש יותר דגש על הוראה ויחס לסטודנט)- וכמובן, יותר חשובה המחלקה ותוכנית הלימודים הספציפית מאשר האוניברסיטה עצמה. אבל עדיין מדובר באוניברסיטה עם הרבה משאבים שעומדים לרשות הסטודנטים (מערכת ספריות מעולה למשל) ובתחומים שאני מכיר אישית ברמה אקדמית גבוהה מאד. מעבר לזה שלחיות בטורונטו זו חוויה בפני עצמה.
 
בוא נאמר ככה, נראה לי שאם תגיד

שיש לך תואר ראשון מאוניברסיטת טורונטו, זה לא יתקבל באותה צורה כמו אם תגיד שיש לך תואר ראשון מאוקספורד, קיימברידג', סטנפורד, ברקלי, הרווארד, פרינסטון, וכו'. אני מניחה שיש גם פחות מועמדים לאוניברסיטת טורונטו מאשר לאמריקניות שתוארו לעיל.
לגבי איכות התואר עצמו שיוצאים איתו מהאוניברסיטה אין לי כמעט מידע - אבל גם הדירוגים למיניהם (לפחות אלה שאני מכירה) לא מספקים את המידע הזה, אלא נקבעים על פי דברים כמו המחקר שיוצא מהאוניברסיטה, וכו'.
 
קודם כל, לצרכי הקבלה תשכח מיחידות ובונוסים

החישוב שהאוניברסיטה עושה הוא ממוצע פשוט של כל הציונים. דרישות הקבלה מפורטות באתר האוניברסיטה אבל בעיקרון כן. סטודנטים ישראלים צריכים בגרות מלאה וציון טוב ב TOEFL או IELTS או אחד המבחנים האחרים שהאוניברסיטה מכירה בהם.

וכמו שכתבת הרבה כסף- מעבר לשכר הלימוד הגבוה, טורונטו היא עיר די יקרה לחיות בה קח בחשבון שכר דירה (יש מחסור קשה במעונות באונ' טורונטו), אוכל, ספרי לימוד (ספר לימוד ממוצע עולה כ 100 דולר קנדי), אולי נסיעות בתחבורה ציבורית, תקשורת (טלפון נייד, אינטרנט) ועוד.
 
אה, רק עכשיו ראיתי שמדובר במתמטיקה.

לפחות בזמני, הדרישות לקבלה ללימודי מתמטיקה היו גם בישראל נמוכות מאוד - פחות או יותר מי שרוצה ללמוד, מוזמן (פסיכומטרי 600 ומשהו, נראה לי, ודרישות בגרות אני לא זוכרת) - מי שלא מתאים, ממילא יסתנן החוצה בסביבות השנה הראשונה. יכול להיות שגם בטורונטו זה המצב, ושאם תסתכל במקצועות מבוקשים יותר המצב יהיה שונה.
 
למעלה