תואר ראשון - עזרה

elio18

New member
תואר ראשון - עזרה

אני מעוניין להתחיל ללמוד מדעי המחשב-כלכלה דו חוגי במסגרת העתודה האקדמית.
אני מתלבט בין העברית לאת"א.

בעוד שבעברית במסלול הדו חוגי כל קורסי החובה הם זהים (כולל קורסי המתמטיקה) לאלה שבמסלול החד-חוגי, וכל ההבדל הוא בפחות 2 קורסי בחירה במדעי המחשב ו4 קורסי בחירה במתמטיקה,
באת"א המסלול הדו-חוגי מוריד קורסי חובה במדעי המחשב (סיבוכיות,קומפילציה,לוגיקה) והרמה של הקורסי חובה במתמטיקה היא נמוכה יותר. בנוסף אני מוותר על כמעט כל קורסי הבחירה במדעי המחשב. ואני לא יכול להמשיך במסלול זה לתואר שני ללא השלמות.

אבל, בתל אביב יש יותר מקומות לעבוד ובאופן כללי המסלול בתל אביב נחשב יותר (לפי מה שהבנתי).

מישהו שמבין בנושא יכול להמליץ לי מה לעשות?
האם הקורסים עליהם מוותרים בדו חוגי באת"א הם הכרחיים?
האם תואר מהעברית לא יפגע בסיכויים שלי להשתלב בשוק העבודה ביחס לתואר מאת"א?
כדאי שאני אשיג ממוצא גבוה יותר באת"א בגלל הקושי הקטן יותר יחסית במסלול זה?
האם בראיונות לשיבוצים יסתכלו על הקורסים שלא עשיתי באת"א או על זה שאני אשיג ממוצע גבוה יותר באת"א?

כמה שיותר אנשים יענו יעזור לי יותר :)
 

nemmy

New member
לא כדאי לעשות את זה בעברית

הלימודים שם הם בשני קמפוסים שונים, מדמ"ח בגבעת רם וכלכלה בהר הצופים. והם לא בדיוק קרובים אחד לשני.
ועוד לא מוותרים לך על קורסים במדמ"ח, ואתה מצפה לסיים את זה ב-3 שנים? ומה אתה עושה כשקורסים עולים אחד על השני, או סתם מתחילים קרוב מדי במידה כזאת שלא תספיק לעבור בין הקמפוסים? אני לא בטוחה שזה בכלל אפשרי מבחינת סידור המערכת, וגם אם במקרה השנה זה אפשרי, אף אחד לא מבטיח לך ששנה הבאה המערכת תסתדר כמו שצריך וקורסים או מבחנים לא יעלו אחד על השני.
תואר במדמ"ח הוא קשה בפני עצמו והמון אנשים נושרים ממנו גם ככה, גם בלי שיש להם על הראש עוד קורסים בכלכלה ונסיעות להר הצופים.

לדעתי, קח את כל ההקלות שאתה מקבל בת"א (בנוסף לזה שהלימודים באותו קמפוס ויש יותר אופציות לתעסוקה תוך כדי הלימודים), ותגיד תודה. יש סיבה שנותנים את ההקלות האלו- זה ממש לא הגיוני לדרוש ממישהו ללמוד לשני תארים בו-זמנית, ובטח לא כשאחד מהם זה מדמ"ח.

הציון ומקום הלימודים משנים משהו בעיקר לעבודה הראשונה, שבמקרה שלך הולכת בכ"מ להיות בצבא. אחר כך לא איכפת לאף אחד איפה למדת, איזה קורסים בדיוק למדת וממה קיבלת פטור. אחרי שכבר יש לך ניסיון, מה שבעיקר חשוב זה הניסיון שכבר יש לך... בקושי מעניין מישהו אפילו איזה ציון סופי קיבלת בתואר.
 

elio18

New member
קודם כל, תודה רבה על התגובה

דבר נוסף, את לא חושבת שהעובדה שמספר קורסי הבחירה המצומצם במדעי המחשב תשפיע בצורה כזו או אחרת? או הרמה הנמוכה יותר?

ובנוגע לשני הקמפוסים, הבנתי שהמרחק ביניהם הוא 5 דקות לא?
 

nemmy

New member
אם זה היה 5 דקות זה היה אותו קמפוס, לא שני קמפוסים שונים


קמפוס גבעת רם בפני עצמו הוא באורך של רבע שעה הליכה מקצה לקצה. יש שאטלים חינם בין הקמפוסים, ויש אוטובוסים של אגד, זה אפשרי לשלב לימודים בשני הקמפוסים וגם יש כאלה (מעטים) שעושים את זה. אבל 5 דקות זה ממש לא, אני חושבת שזה באזור 30-40 דקות לעבור בין הקמפוסים.

לגבי ההקלות,
אם חשוב לך הרמה הגבוהה בתחום של מדמ"ח, למשל כי אתה רוצה קריירה באקדמיה, אז קח תואר חד חוגי במדמ"ח. למה לשלב כלכלה?
ואם אתה רוצה לעבוד בהייטק, אז לא! הרמה הנמוכה יותר ממש לא תפגע בך. זה יכול להשפיע רק לצורך עבודה ראשונה, שבמקרה שלך הולכת גם ככה להיות בצבא.

אז לא, ממש לא הייתי דואגת מהקטע הזה. הייתי הרבה יותר דואגת מהעומס של הלימודים. אני לא רוצה להפחיד או משהו, אבל התואר במדמ"ח ממש לא דומה לשיעורי מתמטיקה או מדמ"ח בתיכון. זה הרבה יותר עמוס והרבה יותר קשה, גם בלי להוסיף עוד חובות בכלכלה, ולדאוג "איך זה יראה אחר כך שקיבלתי פטור והקלות בקורסים", זה כמו שירו לך בבטן ואתה תדאג כי התלכלכה לך החולצה. אתה דואג מהדבר הלא נכון. יש סיבה שנותנים את ההקלות האלה, וזה כי צריך אותן.
 

elio18

New member
אני לוקח כלכלה

כי למרות שאהבתי מדעי המחשב בתיכון, כמו שאמרת, אין לי מושג איך זה לעבוד בתחום, ואם אני אוהב את הפן האקדמי שלו. ואז, בכל מקרה יהיה לי את ה"מפלט" בתחום הכלכלה.
 
למעלה