תואר שני: טכנולוגיה או ניהול???

מיכל1982

New member
תואר שני: טכנולוגיה או ניהול???

שלום לכולם, אני מתחילה ב"ה שנה הבאה תואר 2, התקבלתי לשתי המגמות ועליי להחליט במה לבחור... יש לי קצת מידע על מגמת טכנולוגיות מידע, אבל ממש אין לי מידע על ניהול ידע.. יש פה מישהו שלמד השנה במגמה זו? אולי גם מישהו שעומד ללמוד בה יוכל לעזור?? רוב תודות ושנה טובה!
 

chayahd99

New member
../images/Emo91.gifטכנולוגיה

...אבל את שואלת בן-אדם מאוד לא אוביקטיבי
אני רק מתחילה את זה השנה אבל מתוך בחינת תוכן הקורסים זה נראה לי הרבה יותר מעניין ושימושי. מצד שני, אני מגיעה מהתחום כך שזה לא ממש חדש לי. נדמה לי שזה מאוד תלוי את מי את שואלת.
 

מיכל1982

New member
לכן אני מחפשת מישהו שלומד ניהול..

בחיים הכל סובייקטיבי, לכן חשוב לי לשמוע גם את הצד השני.. ברור לי שספינת הדגל של המחלקה היא מגמת הטכנולוגיה - אני רק לא יודעת האם זה מתאים לי, לכן אשמח מאוד לשמוע על ניהול ידע
 

taminoi

New member
ספינת הדגל?

למה את חושבת כך? בגלל שעושים מבחן? הסיבה למבחן היא שבמגמה הזו יש הרבה מאוד קורסים "טכניים" שבלי רקע קודם במחשבים, בניית אתרים וכד' יהיו מאוד קשים ללומדים. המבחן נועד לסנן את היודעים או בעלי רקע קודם מאלה שאינם יודעים.... מי שבוגר המגמה יידע ברמה מתקבלת על הדעת לנהל אתר גדול וכד' וזה תחום די מוגבל, וכל מי שלמד במסלולים מקצועיים מובהקים (בתי"ס למחשבים כמו מסלולים בג'ון ברייס וכאלה) ידע תמיד הרבה יותר ויהיה גם מעודכן יותר מבחינת השפות והטכנולוגיות החדישות - מספיק לראות איך למדנו כאן XML ורשת סמנטית בשנה שעברה כדי להבין למה אני מתכוונת
מאידך, גם במגמת ניהול ידע בה אני לומדת אנו מקבלים יסודות בסיסיים של המקצוע ולא ידע עכשווי ובסיס במערכות המקובלות היום (לא למדנו אף מערכת ניהול ידע ארגוני רצינית, למשל). חסרה מאוד היכרות עם המתרחש ב"שוק" - חברות גדולות, ארגונים שיש בהם ניהול ידע מתקדם לסטאז' וכד'. דעתי היא, ומוזמנים לחלוק עליי כמובן, שבאוניברסיטה לומדים בסיס ועקרונות, לא מקצוע ברמה טכנית גבוהה. המרצים שלנו לא עוסקים בזה באופן מעשי והלימוד הוא אקדמי. לכן צריך לבחור מגמה לפי תחומי העניין. סיכויי התעסוקה לא נקבעים לפי המגמה - למעט נושא הספרנות והמידענות הארגונית שהם דווקא כן משופעים במרצות/ים שעוסקים בכך באופן מעשי וממש מרגישים זאת בהרצאות ובחומר הנלמד. תלמדי מה שמעניין אותך - גם תיהני יותר וגם (מן הסתם) יהיו לך ציונים טובים בהתאם ועם תואר בממוצע גבוהה יפה ללכת לחפש עבודה במסגרות "מסודרות". מה גם שבמקומות רבים מסתפקים בזה שיש לך תואר שני, ולא כ"כ מעניין באיזה ממוצע כל עוד הוא סביר ומעלה. בהצלחה
 

shahare3

New member
יש לך טעות כי כנראה לא עשית המבחן

אין לו שום קשר למחשבים, בניית אתרים וכו'. עשיתי אותו השנה כך שאני די יודע מה הוא בודק וזה בסה"כ היגיון. חוץ מזה לי ולעוד מרבית האנשים הידע היחיד שהיה במחשבים הוא לעבוד עם אופיס. אין לי רקע בתכנות, בניית אתרים או כל דבר אחר שיכול היה לסייע. אם את תנסי אני בטוח שתצליחי כי הרי יש לך ידע במחשבים, הצלחת להגיע לפה ולכתוב פה הודעה.
 

oded777

New member
דעה נוספת

אני די מסכים עם תמי בנוגע לתיאורתיות של הלימודים (וכמו כן לגבי XML שהוא פשוט קורס שאינו מומלץ). לטעמי די חבל שהאוניברסיטה טרם הכירה בכך שרובם המכריע של הסטודנטים שלומדים תואר שני בלימודי מידע לא מתכוונים להמשיך במחקר אקדמאי, אלא רוצים ללמוד מידע פרקטי שיסייע להם בקבלה לעבודה (ואני אומר זאת על סמך שיחות עם רובם המכריע של הסטודנטים והסטודנטיות מהמחזור שמסיים כעת תואר שני). רובם המכריע של הקורסים תיאורתיים וזה די חבל. אחרי שהתחלתי לעבוד גיליתי כמובן שרוב הידע אינו רלוונטי לעבודה (מה שכן רלוונטי הן דרכי החשיבה שאת/ה / מסגל/ת במהלך הלימודים). תחשבי מהוא סוג העבודה שהיית מעוניינת לעסוק בו לאחר הלימודים ותקחי קורס בהתאם (תבחני באיזו מגמה הקורסים המעניינים ביותר עבורך). חשוב מאד שלא תתני לאף אחד להכתיב לך מה ללמוד (למעט קורסי חובה וגם שם ניתן להחליף בקורס חובה ממגמה אחרת). מנסיוני האישי בראיונות עבודה אף אחד לא שאל אותי מעולם באיזו מגמה למדתי (אני שילבתי מידענות ארגונית וקורסים מניהול ידע). כנ"ל לגבי ממוצע (כמובן כל עוד הוא סביר). כל מה שמעניין אותם הוא ניסיון מקצועי שרכשת (ולכן מומלץ מאד לשלב עבודה במהלך הלימודים ולו במשרה חלקית בספריה עלובה, זה יכול להיות ההבדל בין קבלה לאי קבלה לעבודה). כמו כן מעניין אותם ידע אותו רכשת (XML, HTML, תכנות בשפות נוספות, הבנת נושאים שונים בהתאם לתחום העבודה לדוגמא: קניין רוחני, כתבי עת אלקטרוניים, ועוד). בהצלחה וגמר חתימה טובה, עודד
 

shahare3

New member
אתה תודק וטועה בדרך החשיבה שלך

העניין הוא פשוט שחוץ מקורסים מעשיים (וכפי שאני שומע יותר גם מכללות), הדבר העיקרי שבאים ללמוד באונ' הוא דרך חשיבה נכונה כדי לצאת לשוק ולהצליח. העניין במחשבים הוא שאתה לומד לוגיקה, לומדים לחשוב בצורה של תרשימי זרימה, אם לא א' אז ב' וכו. בניהול עסקים לומדים לחשוב לדאוג כל הזמן לבדוק את הסביבה שלך ולוודא שאתה נמצא מעל כולם כדי להצליח. לכל מחלקה יש את העיקרון שלה שאם אתה מבין את דרך המחשבה אתה תצליח כל אחד צריך פשוט למצוא את קו המחשבה שלו וללכת ללמוד לפי זה ויהיה לו קל בלימודים ובחיים. ואכן אתה צודק, אף אחד לא ישאל אותך מה למדת (פירוט) מכיוון שאת רוב הידע הספציפי למקום העבודה אתה תלמד בעבודה. בלימודים רוכשים בעיקר דרך חשיבה מתאימה למה שאתה רוצה לעבוד. וכמובן גם קצת בסיס.
 

oded777

New member
איפה הטעות ?

שנינו מסכימים כי עיקר חשיבות הלימודים באוניברסיטה הוא (במילים שלך): "דרך חשיבה נכונה כדי לצאת לשוק ולהצליח". לעומת זאת טענת ש: "לכל מחלקה יש את העיקרון שלה שאם אתה מבין את דרך המחשבה אתה תצליח". באופן אישי לדעתי אין במחלקה ללימודי מידע (או אפילו במגמות השונות) קו אחד של מחשבה ופעולה (ולדעתי גם ממש לא רצוי לפתח בתחום לימודי המידע קו שכזה). אני גם מסכים איתך גם בנוגע לכך ש: "את רוב הידע הספציפי למקום העבודה אתה תלמד בעבודה". אבל... בין זה לבין רמת הלימודים בתחומים הטכניים שהייתה פשוט מביישת (מישהו אמר שאלות במבחן על מודמים 16 ביט שלא במסגרת קורסים בהסטוריה) וזו רק דוגמא מייצגת. בקיצור זכותך לחשוב אחרת אבל עדיין לדעתי יש המון מקום לשינוי ושיפור. יום טוב לכולם, עודד
 

shahare3

New member
פשוט נשמע מההסבר שלך מקודם

שיותר נדמה לך שבאת כדי ללמוד את המקצוע ולא את קו המחשבה. אפשר לומר שקו המחשבה בלימודי מידע הוא יותר קצר ומסתעף. טועמים קצת מהכיוון אליו שואפים עם יותר דגש לכיוון המידע. נאמר ובצדק לדוגמא שטכנולוגיות מידע (וכן טכנולוגיות ווב של תואר ראשון) שהן למעשה מדעי המחשב ללא המתמטיקה. לגבי הלימודים הטכניים - עוד לא הגעתי לזה, כנראה רק שנה הבאה. לפי מה שלמדתי יש הרבה מה לשפר אבל זה ייקח זמן בגלל הרבה גורמים שמאחוריי הקלעים.
 

oded777

New member
למגמה אין ממש חשיבות בחיפוש עבודה

אני די מסכים עם תמי בנוגע לתיאורתיות של הלימודים (וכמו כן לגבי XML שהוא פשוט קורס שאינו מומלץ). לטעמי די חבל שהאוניברסיטה טרם הכירה בכך שרובם המכריע של הסטודנטים שלומדים תואר שני בלימודי מידע לא מתכוונים להמשיך במחקר אקדמאי, אלא רוצים ללמוד מידע פרקטי שיסייע להם בקבלה לעבודה (ואני אומר זאת על סמך שיחות עם רובם המכריע של הסטודנטים והסטודנטיות מהמחזור שמסיים כעת תואר שני). רובם המכריע של הקורסים תיאורתיים וזה די חבל. אחרי שהתחלתי לעבוד גיליתי כמובן שרוב הידע אינו רלוונטי לעבודה (מה שכן רלוונטי הן דרכי החשיבה שאת/ה / מסגל/ת במהלך הלימודים). תחשבי מהוא סוג העבודה שהיית מעוניינת לעסוק בו לאחר הלימודים ותקחי קורס בהתאם (תבחני באיזו מגמה הקורסים המעניינים ביותר עבורך). חשוב מאד שלא תתני לאף אחד להכתיב לך מה ללמוד (למעט קורסי חובה וגם שם ניתן להחליף בקורס חובה ממגמה אחרת). מנסיוני האישי בראיונות עבודה אף אחד לא שאל אותי מעולם באיזו מגמה למדתי (אני שילבתי מידענות ארגונית וקורסים מניהול ידע). כנ"ל לגבי ממוצע (כמובן כל עוד הוא סביר). כל מה שמעניין אותם הוא ניסיון מקצועי שרכשת (ולכן מומלץ מאד לשלב עבודה במהלך הלימודים ולו במשרה חלקית בספריה עלובה, זה יכול להיות ההבדל בין קבלה לאי קבלה לעבודה). כמו כן מעניין אותם ידע אותו רכשת (XML, HTML, תכנות בשפות נוספות, הבנת נושאים שונים בהתאם לתחום העבודה לדוגמא: קניין רוחני, כתבי עת אלקטרוניים, ועוד). בהצלחה וגמר חתימה טובה, עודד
 

Idishabu

New member
אני מסכימה איתך ברוב המקרים...

חוץ מהמקרים שבהם אני לא מסכימה איתך... זה נכון שהאוניברסיטה מנותקת מהחיים האמיתיים בחוץ - וכאשר אתה מחפש עבודה לאף אחד לא איכפת איזה מגמה למדת . אבל בקשר לרמה המקצועית - טכנולוגית - זה תלוי איזה קורסים, של איזה מרצים עושים. יש מרצים שכן מלמדים דברים שהם בקדמת הטכנולוגיה. ואגב משיהו יודע אם עושים מבחן ביסודות ביהדות בסוף התואר?
 

אלאר

New member
שאלה באותו הקשר (התמחות בתואר שני)

האם בכלל חובה עלי לבחור התמחות? או שיש לי אפשרות לצבור קורסים לפי ראות עיני, מכל מיני תחומים, בהיקף הנקודות הנדרש לתואר שני? (ואז פשוט יהיה לי תואר שני, ללא התמחות ספציפית?) ושאלה נוספת באותו הקשר... עשיתי עכשיו את מבחן הקבלה למגמת טכנולוגיות מידע - ללא הצלחה. אם זאת, אני ממילא הולך עכשיו לשנת השלמה... האם אוכל לעשות שוב את המבחן, בשנה הבאה? ושאלה אחרונה באותו הקשר... מהן הדרישות קבלה למגמת ניהול ידע? האם אפשר "לעקוף" את הדרישות הללו על סמך ניסיון תעסוקתי רלוונטי? תודה, ושבת שלום.
 

chain1

New member
לגבי מבחן לטכנולוגיות מידע

בטח, תוכל לעשות את המבחן בשנה הבאה... דרך אגב, משום מה כולם חושבים שהמסלול מיועד רק לבעלי רקע טכני, מחשבים, וכאילו רק משלמד קודם מחשבים מסוגל לעבור את מבחן הקבלה... לדעתי זה שטויות במיץ עגבניות... במבחן בודקים רק הגיון ולא ידע תוכנות ספציפיות ומחשבים... את התואר הראשון עשיתי בבלשנות - תחום לא כשור בכלל בטכנולוגיות מידע, והגעתי למחלקה עם ידע תוכנות Word, Excel, Power Point - מה שכולם יודעים, ידעתי גם HTML קצת... עם כל זה עברתי מבחן, ובהצלחה סיימתי שנה א'. בנוסף כמעט כל הקורסים הם משותפים עם ניהול ידע ומידענות ארגונית. יש מעט מאוד קורסים המיוחדים לטכנולוגיות מידע: אלגוריתמיקה, תכנות וניהול אתרי אינטרנט... אז מה שבאמת צריך כדי ללמוד טכנולוגיות מידע - אינטליגנציה והגיון... תחפש/י תרגילים דומים לאלה שהיו בבחינה, יש לך זמן להתכונן. בהצלחה!
 

boringvered

New member
לגבי המבחן

לא עברתי והרגשתי די מטופשת, אבל אני חשה שמדובר בבדיקות של יכולת לוגית מסויימת שלא לכל אחד יש ולטעמי לפחות הדבר לא מעיד על בעיה באינטלגנציה אלא אי התאמה מסויימת. לא כל אדם נועד להיות מתימתיקאי לדוגמא. אני מודה שלא הייתי מעולם מבריקה במתימתיקה... ומעבר לכך הרגשתי שלא נגעתי במשהו שמתקרב ללוגיקה כבר שנים... אני עובדת בתמיכה במחשבים לעומת זאת, ולמרות שאני לא מתכנתת, אני כן כותבת HTML, CSS ומעצבת אתרים... אני חושבת שגם אחת כמוני הייתה יכולה ללמוד לתכנת, אבל סביר להניח שלא הייתי עילוי בתחום... אבל זו הסיבה שלא בחרתי במדעי המחשב אלא בלימודי מידע... ורד
 

shahare3

New member
אצל כל אחד יש תכונה יותר חזקה

ופחות חזקה. אין כאן שום בעיה באינטליגנציה ושום כלום. המבחן בסך הכל נועד לבדוק למי יהיה יותר קל במחלקה ולמי פחות. זה הכל
 
למעלה