הסבר...
הוא לומד מהחווייה בתנאי שאנחנו מאפשרים לו ללמוד ממנה. כלומר, נותנים לחווייה לעבוד ולא מוסיפים : "אסור"..., "אמרתי לך..."," אם.... "וכיו"ב תגובות הוריות. תפקיד תגובות אלה הוא להניח את דעתנו. אלא שהילד מקבל התיחסות והוא ממשיך לעשות את המעשה לא כדי לחוות שוב את החווייה אלא כדי לקבל התיחסות. באפן לא מודע הוא ממשיך כדי לקבל תשומת לב. תפקידנו להוציא את העקץ מהמטרה המוטעית. להשקיט את התגובה האוטומאטית ולאפשר לו ללמוד מההתנסות. בליבך תאמרי : אני סומכת עליו שהוא ילמד. הצלחתי להסבי את עצמי? עינת גבע.