תודה רבה למועדון רוכבי שמשון

Erez Shalev

New member
תודה רבה למועדון רוכבי שמשון

יופי של תחרות!! אחלה מפה, אחלה מסלולים, השקעה בפרסים, מזג אויר פושר עם רוח קלילה, פריחה ונוף. מצורף המסלול שלי, 22.5 ק"מ, 560 מ' טיפוס.
 

IlanShacham

New member
ברכות על הנצחון! ../images/Emo106.gif

ותודות רבות לארז, אורי וכל שאר חברי מועדון שמשון על התחרות - נופים נהדרים, סינגלים כיפיים, פריחה מרהיבה, מסלול ניווט מאתגר ניווטית ופיזית - מה עוד צריך הבנאדם בחיים? לגבי המסלול - עד תחנה 8 רכבנו בדיוק את אותו המסלול. 8-9 עשיתי שטות ביציאה מ-8, סתם עניין של חוסר תשומת לב. 9-10 התלבטתי אם לרכב כמוך או כמו שרכבתי בסוף. במבט בבית עושה רושם שהמסלול שלך היה עדיף, אבל סה"כ העליה ממערב לא הייתה קשה כמו שחששתי (והרווחתי ירידה חושקשוקה...) 10-11 תכננתי לעבור בדרך הנוחה שבמרכז המעגל הירוק, אבל הסתבר שהאזור סגור וזה לא אפשרי אז איגפתי ממערב. השיקול היה שמהכיוון הזה אפשר לסחוב את המהירות מהירידה לתוך העלייה חזרה להמשך המסלול. 11-12 אחרי ההתקלות בגדר בלג הקודם לא רציתי להסתכן במעבר בתוך נס-הרים אז הקפתי מסביב. 12-סיום - נראה לי שהבחירה שלי יותר מהירה.
 

rankagan

New member
אילן כל הכבוד גם על התוצאה שלך

אני נהנתי מאוד, למרות שהעליות גמרו אותי. כנראה שזה לא מספיק לנקות את האבק מהאופנים אחרי יותר מחודש ללא רכיבה ולצפות להיות בכושר. לגבי המיפוי היה מוצלח לרוב, מלבד בעיה משמעותית בסימון שביל בדרך לתחנה 40, שגרמה לי להתברבר עם האופניים על הגב, בתוך סבך חורש ים תיכוני (מסומן בחץ). כמובן שהאשמה היא בשילוב חוסר ריכוז מצידי, כתוצאה מחוסר חמצן במוח אחרי עוד אחת מאותן עליות. אפשר להבין המתמונה שאני בחרתי ציר אחר מרוב האנשים בדרך לתחנה 10, שלדעתי היה מוצלח יותר במיוחד אם לא הייתי נכנס לטיול בחורש. השעון שלי הראה בדיוק 23 ק"מ, גם כן קרוב מאוד לאופטימלי. שוב תודה, רן
 

rankagan

New member
לגבי בחירת המסלול בדרך ל-10

מתחנה 9 יצאתי בדיוק שארז הגיע. בתחנה 10 הייתי יותר מדקה לפניו. ואם עוד מחשבים את הזמן ששביזבזתי על "הטיול" בחורש וגם בזה שהוא ניצח ולכן כנראה שהוא הרבה יותר מהיר וחזק ממני, סביר להניח שהבחירה בדרך ל-10 כמו שאילן ואני עשינו טובה יותר.
 

Erez Shalev

New member
9-> 10../images/Emo122.gif../images/Emo122.gif

לדעתי היו שם 2 בעיות: 1. אם יורדים מערבה צריכים לחצות גדר בלתי עבירה פעמיים (עיגול אדום), לא משנה אם פונים למטה ימינה או שמאלה. בלג קודם, מעברים פתוחים היו מסומנים (במושב מטע) והפעם לא היה סימון, כלומר, מי שירד מ-9 מערבה לקח הימור. 2. בדרך שאני בחרתי, הכניסה לסינגל שיורד מערבה לא ברורה, והלכתי בשיחים כ-300 מטרים עם האופניים באוויר (עיגול סגול), עד שמצאתי אותו.
 

IlanShacham

New member
צודק

אני לא ממש שמתי לב לגדרות שם... לא רגיל שבניווטי אופניים יש גדרות בלתי עבירות (אלא אם כן זה מסביב ליישוב). בעיגול הצפוני היה שער שמרחוק נראה נעול, בהחלט הוריד לי את הלב לתחתונים...
 
מצטרף לתודות, אבל...

כמו כולם, גם אני נהניתי מהניווט אתמול. אבל למרות זאת, ובמיוחד לאחר עיון גם במסלול הארוך, אני חש קצת פספוס מהיעדרם של לגים ארוכים במסלול. לג ארוך בניווט אופניים, על פי הגדרתי (האישית), הוא לג של לפחות 2 ק"מ בקו אוירי, אשר מכיל לפחות שתי בחירות ציר שונות מהותית זו מזו. אפשר גם לג של 3 ק"מ. רצוי מאוד שיהיו שני לגים ארוכים במסלול בינוני ומעלה. לג ארוך הוא לג שסביבו נבנה המסלול. הוא מצריך הרבה מחשבה בתכנון, וכמובן בביצוע. דוגמה ללג ארוך אפשרי במסלול הארוך היא מתחנה 7 ל-10 (בלי 8 ו-9). אפשר לשפר את הלג הזה ע"י הזזה של 7 או של 10 קצת מערבה. כלל אצבע ללג ארוך מוצלח הוא שכאשר נווט רואה את הלג הזה בפעם הראשונה הוא חושב "איך לעזאזל אני אמור לעשות את זה?". לצערי, בבר גיורא לא היו לגים כאלה, גם על סמך התרשמותי מהמסלול הבינוני, וגם על סמך מה שאני רואה וקורא מתגובותיכם למסלול הארוך. בניווט אופניים, שבו בחירת ציר היא האלמנט הניווטי המשמעותי, והשטח והמפה "דורשים" ניווט גס, חייב להיות לג ארוך, וכשאין זה חסר.
 

אזרחי

New member
ניווט אופני הרים - האלמנט הניווטי המשמעותי

בניווט אופני הרים ישנם שלושה מרכיבים עיקריים של ניווט (לא על פי סדר חשיבות): (1) בחירת ציר - החלק התיאורטי של תכנון המסלול טרם יציאה לתחנה הבאה (2) מציאת הציר - החלק המעשי שכולל התמצאות, מעקב על המסלול שנבחר בחלק התיאורטי (3) מציאת התחנה - ניווט (עדין לפעמים) באזור התחנה אם האלמנט העיקרי הוא (1), אזי אפשר להתחרות מהכורסא, מי בוחר את המסלול המהיר בזמן הקשר ביותר. אם זה האלמנט היחידי, אז ברוב המקרים התחרות בשטח היא בעיקר של כושר ולא של ניווט. אני השתדלתי לתכנן את המסלולים כך שיהיה בהם את שלושת האלמנטים בכל מני קומבינציות לסירוגין. אגב, לטעמי, זה היופי של הספורט הזה שהוא אינו על פי סכמה קבועה של לג ארוך באורך X ואז קצר ואז שוב ארוך באורך Y אלא משתנה ולא צפוי. בכל מקרה, תודה על ההצעה, ונזכור זאת בתכנונים הבאים.
 
קצת על עקרונות תכנון מסלולים

ארז, אתה צודק לגבי שלושת מרכיבי הניווט (ודרך אגב, סידרת אותם נכון מבחינת החשיבות, במקרה או שלא במקרה), אבל טועה בנוגע לאופן השימוש בהם. מתכנן המסלול צריך לשאוף שכל השלושה יבואו לידי ביטוי בכל לג, במידת האפשר. מסלול שבו חסר/ים מרכיב/ים באופן עקבי הוא מסלול שאיכותו נפגמת. לג טוב מצריך גם בחירת ציר, גם ניווט גס לאורכו, וגם ניווט עדין בקרבת התחנה. הגיוון במסלול צריך להתבטא לא בקומבינציות של מרכיבי הניווט, אלא באורך הלגים, בשינויי כיוון ובשימוש בתאי שטח שונים. את הכללים האלה לא אני המצאתי. אלה עקרונות מקובלים לתכנון מסלולי ניווט, רגלי ורכוב כאחד. מהשנה וחצי שאני מנווט ברכיבה זכור לי רק מסלול אחד שהתעלה לרמה גבוהה, בכרמל (בתכנון ארז שלו ו/או גל כהן, לא זוכר במדויק), ובו היה כמובן לג ארוך לתפארת. זו עוד הוכחה (לפחות בעיני) שלג ארוך טוב יכול לעשות את ההבדל בין מסלול ניווט בינוני למסלול מבריק. אני מודה לך על הנימה החיובית בה חתמת את תגובתך. אני משתדל שהביקורת שלי (כשיש כזו) תהיה עניינית, אבל כשזה נוגע לתכנון מסלולים קשה שלא לקחת זאת אישית. קיוויתי שנווטים נוספים יגיבו, ולא רוצה שיצטייר כאילו יש לי משהו אישי נגדך או נגד מועדון רוכבי שמשון (שדרך אגב, גם בעונה הקודמת "חטף" ממני על המסלול בחרובית). דברי מכוונים לכל מתכנני המסלולים, בעבר, בהווה, ובעיקר בעתיד. אם פנינו לארגון אליפות עולם בארץ, כדאי שנתחיל להתרגל לתכנן (ולנווט) מסלולים ברמה המתאימה.
 
למעלה