קצת על עקרונות תכנון מסלולים
ארז, אתה צודק לגבי שלושת מרכיבי הניווט (ודרך אגב, סידרת אותם נכון מבחינת החשיבות, במקרה או שלא במקרה), אבל טועה בנוגע לאופן השימוש בהם. מתכנן המסלול צריך לשאוף שכל השלושה יבואו לידי ביטוי בכל לג, במידת האפשר. מסלול שבו חסר/ים מרכיב/ים באופן עקבי הוא מסלול שאיכותו נפגמת. לג טוב מצריך גם בחירת ציר, גם ניווט גס לאורכו, וגם ניווט עדין בקרבת התחנה. הגיוון במסלול צריך להתבטא לא בקומבינציות של מרכיבי הניווט, אלא באורך הלגים, בשינויי כיוון ובשימוש בתאי שטח שונים. את הכללים האלה לא אני המצאתי. אלה עקרונות מקובלים לתכנון מסלולי ניווט, רגלי ורכוב כאחד. מהשנה וחצי שאני מנווט ברכיבה זכור לי רק מסלול אחד שהתעלה לרמה גבוהה, בכרמל (בתכנון ארז שלו ו/או גל כהן, לא זוכר במדויק), ובו היה כמובן לג ארוך לתפארת. זו עוד הוכחה (לפחות בעיני) שלג ארוך טוב יכול לעשות את ההבדל בין מסלול ניווט בינוני למסלול מבריק. אני מודה לך על הנימה החיובית בה חתמת את תגובתך. אני משתדל שהביקורת שלי (כשיש כזו) תהיה עניינית, אבל כשזה נוגע לתכנון מסלולים קשה שלא לקחת זאת אישית. קיוויתי שנווטים נוספים יגיבו, ולא רוצה שיצטייר כאילו יש לי משהו אישי נגדך או נגד מועדון רוכבי שמשון (שדרך אגב, גם בעונה הקודמת "חטף" ממני על המסלול בחרובית). דברי מכוונים לכל מתכנני המסלולים, בעבר, בהווה, ובעיקר בעתיד. אם פנינו לארגון אליפות עולם בארץ, כדאי שנתחיל להתרגל לתכנן (ולנווט) מסלולים ברמה המתאימה.