תודות ועדכונים

mirigaon

New member
תודות ועדכונים ../images/Emo39.gif

תודה מכל הלב לכל מי שענה לי להזכירכם כבר עשינו איבחונים רבים מדובר בילד בן 7 ADHD ודיסלקטי היום אנו חכמים יותר לגבי הקיראה ולכן לא נחזור על טעויות עבר(הוא מקבל הוראה מתקנת שמתאימה לילדים דיסלקטים) ההתלבטות הגדולה שלי הייתה האם להשאירו כיתה או לא ואם כן באיזה מסגרת? נכון להיום אחרי שיחה עם הרופאה שמטפלת בו (בנו) הגענו למסקנה וזאת לאחר קריאה מדוקדקת למדי את תוצאות האיבחון הדידקטי ותוצאות בדיקת הטובה כי יש להשאיר את בני בכיתה רגילה גדולה שהיא תהיה כתת האם ולשלבו לפי הצורך בכיתה הטיפולית. מדובר בילד עם ערוץ שמעתי שמתאים לילד בן 10. הרעיון נשמע כמו הפתרון האולטימטיבי. אשמח לשמוע דעתכם.
 

Diana M

New member
בוקר טוב מירי

וברוכה הבאה
בדרך כלל הפרעת ריכוז וקשב אינה עומדת בפני עצמה ומלווה בלקויות למידה ספציפיות או רב תחומיות. כך שהמקרה של בנך אינו חריג כלל וכלל. יחד עם זאת מרבית ילדים התואמים פרופיל זה, לומדים בכתות רגילות. מפני שיכולתם השכלית תקינה לחלוטין. לגבי חלקם השילוב בכתה הרגילה אינו קל או פשוט ודורש התערבות מקצועית מסודרת ויסודית אחרת הם צפויים להגיע למצב של חוסר תפקוד מוחלט עד המלצה למעבר לחינוך המיוחד או חמור מכך נשירה סומיה במסגרת החינוך הרגיל ולקראת סוף חט"ב נשירה פורמלית. באופן עקרוני אין משאירים ילד כתה על רקע היותו לקוי למידה או בעל צורך מיוחד אחר. משום הסיבה הפשוטה שהשארות כתה אינה הפתרון. אלא בבחינת "עוד מאותו הדבר". השארות כתה נכונה במקרים של העדרויות רבות בגין מחלה, משבר משפחתי קשה או סיבה דומה אשר גרמה לילד להעדר ימים רבים מבית הספר וכתוצאה מכך נוצר פער לימודי ולכן "עוד מאותו הדבר" יסייע לו לצמצם פער זה. במקרה של ילדים בעלי צרכים מיוחדים יש לעשות פעולות אחרות, שונות, אשר הינן ברות מסוגלות לטפל בקשיים האובייקטיביים. יחד עם זאתאם בנך אובחן במהלך השנה והחל לקבל הוראה מתקנת רק לאחר האיבחון ואכן נראה כי להוראה המתקנת ולטיפול הנוסף שהוא מקבל יש השפעה חיובית על התקדמותו ולאור גילו הצעיר (יליד 95 ?) יש מקום לשקול השארות בכתה רגילה בתוספת תוכנית טיפולית ממוקדמת אשר תתרכז ב: א. בהקניית קריאה + תמיכה של הוראה מתקנת בתחום זה. על פי ממצאי האיבחון שמסרת הייתי שוקלת להעזר בשיטה של דגנית שניר "הכח לקרוא" . ב. תוכנית לעיצוב התנהגות בכתה אותה תיישם המחנכת בליווי יועצת בית הספר או הפסיכולוג. ג. תרפיה, באחד מתחומי האומנות המדברים אליו. רק במצב כזה בו תבנה תוכנית טיפולית יעילה ניתן יהיה להתייחס להשארות כצעד בונה. ולגבי שאלתך בקודמת, אתם לא רק רשאיים אלא זכאיים להיות שותפים לבניית התוכנית ולקבל העתק ממנה. במידה ותחליטו ללכת על השארות יש להכין את הילד. אין זה דבר של מה בכך להשאר כתה. בהצלחה רבה
 

דליה.ד

New member
שיטת קריאה

דיאנה, נכון שצריך תכנית פונטית להקניית קריאה, אבל לא הכח לקרוא. הטקסטים שם מאוד גבוהים לילדים בכיתות א´ ב´. מנסיון, אני ממליצה על "בצעדים שלי" תכנית פונטית, מובנית, מאורגנת, הררארכית וטובה מאוד. של חיה לוינסון ונוהא אעקלין חאמד. נכון, אפשר להשתמש באלמנטים של הכח לקרוא, אבל הקנייה לפי בצעדים שלי. מעולה לחינוך מיוחד! בנוסף אפשר להשתמש בהמשך בחוברות של "קסם של קריאה" - מעולות!!!
 
למעלה