איןאריותכאלה
New member
תוהה לגבי האיזון בין עולמו הפנימי של הילד לבין צרכי המשפחה
קראתי את משנתה של אורים כהורים לגבי הצורך לראות את עולמו הפנימי של הילד, להכיל אותו, לתת לו מקום וביטוי, ולא לחנך את הילדים בשיטות 'אימוניות' שמכוונות לשינוי התנהגותי בלבד ואינן עונות על הצורך הרגשי העמוק.
אבל וואלה, מה לעשות שהבת שלי אוהבת (מאד) לקלף את הצבע מהקירות, ועם כל ההכלה וההבנה שלי שהיא רוצה לפרוק כל עול - אני פשוט לא יכולה לאפשר להתנהגות הזו להימשך. נקודה.
ויש לי דוגמאות כאלה בשפע רב -
לצייר בטושים על הרצפה
לקפוץ בנעלים על הספה
לפזר את כל הצעצועים ולא להסכים לאסוף
לשפוך מים ברכב
להוריד את הבגדים לפני היציאה מהבית
ובטח יש עוד דוגמאות שלא עולות בדעתי כרגע.
אני אישית - כאמא - חייבת למתוח גבול בנקודה מסויימת, כי הצורך בהשתוללות, פריקת עול, בחינת גבולות וחופש באופן כללי - של כל ילדיי - רב ממה שאני כאדם ואנחנו כמשפחה (וגם הבית שלי כבית, לא הכי מאורגן אבל משתדלים) יכולים להכיל.
את הגבול הזה אני מותחת באמצעים התנהגותיים ולא רגשיים. אני אוסרת פעילות אחת (נניח לצייר עם טושים על הרצפה) ולעתים מאפשרת פעילות אחרת (לצייר על דף או על בריסטול גדול שאני פורסת) ולעתים לא מאפשרת פעילות אחרת (מה חלופי ללקלף את הקיר.... ???)
אני לא אפשרתי לילדים לישון במיטה שלנו כדבר שבשגרה בשום שלב של חייהם. והם גם לא ישנים בה טוב. הם ישנים מצוין במיטות שלהם. תמיד תמיד (תמיד) מותר לבוא אלינו בכל שעה, הדלת תמיד פתוחה עבורם ואנחנו זמינים לכל דבר - אם מרגישים לא טוב, אם יש חלום רע, אם קשה להירדם, אם יש פיפי.
אבל למען השפיות הפיזית והרגשית ולמען הרווחה הזוגית - המיטה שלנו היתה ונותרה מחוץ לתחום. אנחנו כן באים לשכב לידם בשעת ההשכבה (על מיטת החבר), עשינו ועושים טקס שינה.
קראתי את משנתה של אורים כהורים לגבי הצורך לראות את עולמו הפנימי של הילד, להכיל אותו, לתת לו מקום וביטוי, ולא לחנך את הילדים בשיטות 'אימוניות' שמכוונות לשינוי התנהגותי בלבד ואינן עונות על הצורך הרגשי העמוק.
אבל וואלה, מה לעשות שהבת שלי אוהבת (מאד) לקלף את הצבע מהקירות, ועם כל ההכלה וההבנה שלי שהיא רוצה לפרוק כל עול - אני פשוט לא יכולה לאפשר להתנהגות הזו להימשך. נקודה.
ויש לי דוגמאות כאלה בשפע רב -
לצייר בטושים על הרצפה
לקפוץ בנעלים על הספה
לפזר את כל הצעצועים ולא להסכים לאסוף
לשפוך מים ברכב
להוריד את הבגדים לפני היציאה מהבית
ובטח יש עוד דוגמאות שלא עולות בדעתי כרגע.
אני אישית - כאמא - חייבת למתוח גבול בנקודה מסויימת, כי הצורך בהשתוללות, פריקת עול, בחינת גבולות וחופש באופן כללי - של כל ילדיי - רב ממה שאני כאדם ואנחנו כמשפחה (וגם הבית שלי כבית, לא הכי מאורגן אבל משתדלים) יכולים להכיל.
את הגבול הזה אני מותחת באמצעים התנהגותיים ולא רגשיים. אני אוסרת פעילות אחת (נניח לצייר עם טושים על הרצפה) ולעתים מאפשרת פעילות אחרת (לצייר על דף או על בריסטול גדול שאני פורסת) ולעתים לא מאפשרת פעילות אחרת (מה חלופי ללקלף את הקיר.... ???)
אני לא אפשרתי לילדים לישון במיטה שלנו כדבר שבשגרה בשום שלב של חייהם. והם גם לא ישנים בה טוב. הם ישנים מצוין במיטות שלהם. תמיד תמיד (תמיד) מותר לבוא אלינו בכל שעה, הדלת תמיד פתוחה עבורם ואנחנו זמינים לכל דבר - אם מרגישים לא טוב, אם יש חלום רע, אם קשה להירדם, אם יש פיפי.
אבל למען השפיות הפיזית והרגשית ולמען הרווחה הזוגית - המיטה שלנו היתה ונותרה מחוץ לתחום. אנחנו כן באים לשכב לידם בשעת ההשכבה (על מיטת החבר), עשינו ועושים טקס שינה.