תוואי דרומי לכביש 6 - דיווח בלעדי!

תוואי דרומי לכביש 6 - דיווח בלעדי!

ממקור ראשון אני יכול לדווח (ממרצה שלי שמתכנן את כביש 6) שהוחלט: תוואי חוצה ישראל ממחלף מאחז (בבנייה, דרומית לאחוזם) דרך צומת להבים ושוקת ועד הכביש ב"ש-דימונה ייבנה כך שישתמשו בתוואי הקיים של הכבישים הקיימים (שדרוג הכבישים הקיימים). המשמעות היא גדולה: מכל החלופות בחרו בחלופה שהכי חסכנית מבחינת השטח הנדרש, דהיינו שימוש בתשתית קיימת עד כמה שאפשר, כך שהפגיע בסביבה תהיה מזערית ככל שאפשר. הקפידו במיוחד שלא לפגוע ביער להב. כל זאת אינו אומר שיש פשרה על סטנדרט של כביש מהיר שבו עומד כביש 6. (החלופה האחרת היתה לבנות תוואי נפרד כמו שזה מופיע בהרבה מפות). עוד הוחלט שהתוואי באזור יוקנעם אינו יעבור במנהרה מתחת לכרמל. אין לי מידע יותר מדוייק לגבי זה.
 
אי אפשר יהיה להכריח

את כל התחבורה להשתמש בכביש אגרה. חייבים להשאיר דרכים חלופיות. לכן לא נראה לי שהתוואי יתבסס על תוואים קיימים, אלא אם יסירו מקטעים אלו את חובת התשלום.
 

alantan

New member
ולמרות זאת, עדיין יש צורך בחלופה

עבור קטנועים, כלי רכב חקלאיים וכדומה, שאסורים בכניסה לדרך מהירה. אם הדיווח של דוד מדוייק, אזי נראה לי שנזכה לראות עוד אחת מהדרכים המהירות דה-פקטו, המצאה כלל-עולמית של מע"צ, כגון כביש מס' 5: כביש משודרג עם שילוט כחול אבל בלי המגבלות של דרך מהירה רשמית.
 

אלון ל

New member
וזה הדבר שאני הכי שונא

כי בכביש כזה משודרג, רשויות החוק דורשות מהנהג לנסוע שם במהירות של 90 קמ"ש. נראה לך הגיוני? מישהו נוסע בכביש 5 90? הנהגים האיטיים שממש פוחדים מדו"חות משטרה נוסעים 100-110. הנהגים במהירות הממוצעת נוהגים על 125-130 קמ"ש שגם זה בכלל לא מהר. אני אישית נוסע לרוב 140 קמ"ש ונעקף על ידי לא מעט מכוניות שכנראה מגיעות ל 170 קמ"ש ויותר.
 

fireman

New member
אתה לא מספק דוגמא הולמת

הרשויות דורשות 90, רוב הנהגים נוסעים 100-110 לכל היותר. אני לא יודע מאיפה הבאת את הנתון של 125-130 כממוצע שהוא רחוק מאוד מהמציאות ומאיפה הוצאת את "לא מעט מכוניות שנוסעות 170 ויותר" המסקנה היחידה שנובעת מדבריך היא שעליך לגשת למוסך ולבדוק את מד המהירות ברכבך, כי הוא ככל הנראה מזייף ובגדול.
 

אלון ל

New member
אתה בטוח במה שאתה אומר?

אני לא מתכוון לקטעים העמוסים של צומת ירקון- צומת מורשה ועד גלילות. אני מתכוון לנוסעים מאריאל למחלף שערי תקווה ועד מחלף קסם. שמה זה עולם אחר. בשעות מסוימות אתה כמעט לבד בכביש בן 2 נתיבי נסיעה לכל כיוון ובטון המפריד. הכביש ישר מאד ובירידה שאינה חדה מידי בה אתה רק לוחץ קצת על הגז והסקלה זזה ימינה באופן משמעותי. זהו כביש שבו אנשים סוגרים סקלה ואני משוכנע במה שאני אומר. אם כי ישנה נוכחות גבוהה מאד של משטרות (לא פחות מבכביש 40 לכיוון ב"ש).
 

zvir1

New member
לא נראה לי שהבנת את המרצה שלך

הכוונה היא שהכביש יהיה מקביל לכביש קיים, מה שחוסך הרבה מאד בנושא תשתיות, הפקעות וכו'. זה לא דבר חדש. כביש 6 כבר תוכנן במקביל לכביש צומת שוקת ערד. חשוב לזכור שאין שם בעיה של הפקעות וכו, כי הרוב זה אדמות מדינה. אני מאמין שלא יאחדו כבישים.
 
הכביש יהיה הרחבה והתאמה

של הכבישים הקיימים ולא מקביל! בגלל העובדה הזאת לא יגבו אגרה ובנוסף יהיה צורך בטיפל כל הצמתים הקיימים. הקורס עם הפרופסור נקרא "תסקירי השפעה על הסביבה" והפרוייקט (בישבילינו דמה) הוא לעשות תסקיר על הקטע בין כביש ב"ש - דימונה לצומת הנגב. זאת על בסיס חומר מקורי שברושותו בהיותו מהמתכננים של הכביש. המידע שהוא העביר לנו היה ביום רביעי שעבר והוא דיווח על ההחלטה של הוועדה הארצית לתכנון ובנייה שבה הוא השתתף.
 

yairp4

Active member
סוף סוף קצת היגיון

במפות נראה שהקטע בין אחוזם לבין צומת שוקת יעבור ממש במקביל לכבישים הקיימים (1-5 קילומטרים) במקום לנצל את התוואי הקיים... השימוש בתוואי הקיים אמנם ידרוש עוד כמה מחלפים (אלא אם יבנו דרכי שירות לאורך הכביש) ולא יאפשר הפעלה של הכביש ככביש אגרה, אבל סך הכל נראה שזה יהיה הרבה יותר חכם וחסכוני מאשר להחזיק שני צירי תחבורה נפרדים, מה גם שהכבישים הקיימים עוברים בשטח פתוח יחסית ולא צריכה להיות בעיה לשדרג אותם לסטנדרטים של דרכים מהירות. מצורף לינק למפת הכביש באתר חברת חוצה ישראל http://194.90.203.35/maps/bigMap.asp
 

eyalmel

New member
ומה עם הקטעים בצפון

שעוברים במקביל לכביש 70, גם אותם אפשר לסלול על בסיס הכבישים הקיימים (והאיומים)
 
אין לי מידע על זה

ואני לא יודע אם כבר הוחלט עליהם בועדה הארצית לתכנון ובנייה
 

fireman

New member
במקרה כזה לא תהיה להם שום אפשרות

לגבות תשלום בכביש הזה....
 
../images/Emo45.gif

מה גם שאם אני זוכר נכון מראש לא תיכננו בקטע הדרומי לגבות אגרה.
 

fireman

New member
זה יבטיח

מצב תמידי ולא מצב שיכול להשתנות בעתיד. אי אפשר להפוך את הדרך היחידה לדרך אגרה.
 
למעלה