המפה הזאת לא נכונה כי היא לא מראה איפה יש קשת המאפשרת נסיעה בכיוון מסוים.
לדוגמה רכבת שנוסעת מזרחה במסילה מרעננה לכפר סבא לא תוכל לפנות צפונה על המסילה המזרחית, וזאת מכיוון שאין קשת שמאפשרת נסיעה כזאת.
מסילת השרון נסגרה במרץ או אפריל כדי לאפשר התקנת מה שתואר בתקשורת כקשת למסילה המזרחית.
ב Govmap לעומת זאת - החיבור העיקרי למסילה המזרחית מהאיילון הוא דרך הקשת הקיימת של מסילת הירקון. מתוכנן חיבור משני בבת חפר המצריך נסיעת חזור ארוכה מחדרה - חיבור גיבוי להזזת ציוד מסילתי שעושה סיבוב של כ 20 ק"מ - לא מסלול ריאלי לרכבות נוסעים.
תוכניות לחיבור ישיר צפונית לחדרה - אין וחבל שכך. גישה לחדרה ומישור החוף צפונית לתל אביב תיתן לצפון גישה למגוון גדול יותר של מקומות במרכז - ערי הלווין הצפוניים של גוש דן - חדרה, נתניה וכו'.
בנוסף - אין כרגע תוכנית לחיבור מסילות הצפון. חיבור מסילות העמק, טבריה, קריית שמונה (דרומית לצפת) יכול לתת תשתית אורך לפיתוח הצפון באזורים הנחשבים פריפריאליים. נסיעה רכבתית של 50 ק"מ, אפילו עם מספר תחנות ביניים, זה עניין של שעה, לעומת כשעה וחצי פלוס באוטובוסים- עם החלפה בטבריה.