תוכי חדש

תוכי חדש


אני מעוניין לרכוש תוכי. יש לי כמה שאלות:
אילו זנים של תוכים מדברים?
האם הם יקרים בהרבה מזנים שלא מדברים?
זה מומלץ בכלל שהתוכי ידבר או שזה עשוי להפריע לנו בבית בגלל רעש?
 
סוגי תוכים מדברים

תוכים מדברים הם חיית מחמד שניתן למצוא כיום בבתים של אנשים רבים. מה שהופך את התוכים לאטרקטיביים במיוחד היא העובדה שניתן ללמד כל סוג של תוכי לדבר או לשיר ברמות איכות שונות. חלקם בעלי יכולות דיבור גבוהות במיוחד וחלקם בעלי יכולת נמוכה יותר של דיבור. רמת האינטליגנציה של התוכים גבוהה מאוד ודפוס התנהגותם חקייני, כלומר, אם ישמעו את אותו הצליל, את אותן ההבהרות או את אותן המילים פעמים רבות ופה נמצא הטריק הם ילמדו בסופו של דבר כיצד לחקות אותם.
תוכים מדברים המוצעים למכירה הם למעשה תוכים בוגרים שעברו כבר אילוף לדיבור והם בעלי אוצר מילים וצלילים רחב.
למרבית התוכים הגדולים, יכולת למידה וכושר דיבור גבוהים יותר באופן טבעי .
ישנם סוגי תוכים בעלי יכולת דיבור גבוה כגון :תוכי הג'אקו, הארה, דררה, פיונוס, רוזלה, קקדו, אמזונאס, אלכסנדרין, סנגל ואפילו התוכון שלו שיא גינס בכמות המילים שהוא מסוגל להוציא, אם כי הם הרבה פחות ברורים מהמילים שתוכי הג'קו למשל מבטאים.
התוכים המדברים הם בעלי יכולת חיקוי ולמידה גבוהים מאוד והם יכולים ללמוד אוצר מילים שיכלול עשרות ומאות מילים ,במיוחד תוכי הג'אקו.
התוכים המדברים בד"כ הם תוכים בוגרים יותר עם החתמה טובה כך שקשה יותר למצוא אותם בשוק ולכן מחירם עולה משמעותית הדבר תלוי גם בביקוש וביצע שלהם בשוק.
המושג "מומלץ או לא מומלץ " לגדל תוכי מדבר איננו רלוונטי, כל מגדל ומגדל בוחר מה הוא מעדיף, אני אישית בוחר בתוכים בצורתם הטבעית ופחות במדברים.

בהצלחה,
 
למעלה