תוכנה חינם - Photolemur 3 לווינדוס/מק

תוכנה חינם - Photolemur 3 לווינדוס/מק

https://skylum.com/l/pp-photolemur

מתיימרת לבצע שיפור/תיקון אוטומטי לגמרי לתמונות.

לא ניסיתי, רק משתף קישור למעוניינים.

עד לא מזמן נמכרה ב 35$
 

dudi4321

Active member
מה שתוכנות עושות

לא שבדקתי את זאת, מצטער, שהן מעלות רוויה, משפרות גוונים לכיוון HDR.
אישית מאד לא מתחבר לסוג "שיפור" כזה. התנסיתי עם Photomatix ולא אהבתי התוצאות. לפעמים נתקעים עם צילום בתנאים לא טובים או שהכיוון במצלמה לא אופטימלי ויש מה לעשות עם כאלה ביחוד בתמונה RAW.
כש מביאים משהו מצולם מעיתון שגם צולם בצל, תוכנות כאילו משפרות שאפשר להבין הרבה יותר טוב את הכתוב. מקטינים את השחורים ומעלים במידה את המוארים.
לכך DxO עושה נפלאות. התרגלתי ומשתמש בה לרוב.
 
אני לא מאמין שבפורום לצילום ניתנת ההצעה "צלם באוטומט במצלמה"

בהקשר של (""כנגד"") תוכנה לעריכת צילומים.
*
*
*
(דרך-אגב: אם היא הייתה באמת טובה - כנראה שלא הייתה נבראת ... פוטושופ <; ).
.
 

steiff

New member
שים רגע את פוטושופ בצד ובוא נדבר על לייטרום...

לפוטושופ יש יכולות עריכה מתקדמות הרבה מעבר לתיקוני רוויה ואיזון לובן.
תכנות עיבוד התמונה נולדו בעידן של חיישנים מחורבנים ומעבדי תמונה מחורבנים עוד יותר. בלי סדר עבודה די מורכב על המחשב היה קשה להפיק תמונה מוצלחת.
לייטרום נולד כמענה ל״פיקאסה״ החינמית עם כפתור ״יותר מזל משכל״ שהיה מבצע תיקון אוטומטי די מוצלח ומייתר את סדר העבודה בפוטושופ.

היום גם לייטרום הפכה למערכת קיטלוג תמונות יותר מאשר תכנת עיבוד. במיוחד גרסת הענן שלה CC.
למה? משום שהתמונות שמגיעות הישר מהמצלמה טובות מאד. יש במצלמות היום חיישנים מצויינים, מעבדי תמונה מצויינים ומצבים אוטומטים מצויינים שמאפשרים להפיק תמונה מוכנה לשימוש ישר מהמצלמה במצב אוטומטי.
אם יש סיבה לעבור למצב ידני או חצי ידני זה רק על מנת לשלוט על פרמטר מסויים (עומק שדה או תריס למשל) על מנת להשיג אפקט שונה מהבחירה האוטומטית של המצלמה. עבור מרבית מצבי הצילום של מרבית הצלמים זה מספיק לגמרי.

המעוניינים יכולים להמשיך להשתמש במצב ידני.
מה שמעניין אותי היא התמונה, לא האופן בו נקבעה החשיפה והפוקוס. אם המערכת האוטומטית עושה עבודה מספיק טובה (ועבור 90% לפחות מהתמונות שלי זה המצב) איני מוצא סיבה לעבוד ידנית אלא במקרים הספציפיים בהם יש בכך יתרון או צורך.
 
אני לא יודע דבר על לייטרום.

כמעט תמיד - אני בוחר צמצם, וחשיפה אוטומטית,
ואני נדהם לשמוע - ומקנא - שאצל אחר(ים?) המערכת האוטומטית עושה עבודה מספיק טובה - 90% לפחות - בשעה שאני נדרש לכשעתיים עד 4 שעות (פוטושופ) להפוך את (כמעט) כל הצילומים שלי ...
לאיכות שמשביעה את רצוני.


.
 
הוספתי 'כמעט' ל-"אני נדרש ל... להפוך את כל הצילומים שלי ..."

לא
כי יש כמה שאני לא צריך לשפר,
אלא
שיש כמה שאני זקוק לפחות משעתיים כדי לעבד אותם.

.
 

steiff

New member
אולי הגיע הזמן להתעדכן למצלמה עם מעבד תמונה וחיישן מודרנים?

בסופו של דבר ״זמן איז מאני״ ויכול להיות שהזמן שתחסוך יהיה שווה יותר מעלות רכש ציוד עדכני ועקומת לימוד קצרה בתפעול מערכת חדשה?
 
איזו פשלה.

.
קניתי לא מזמן (לקראת ל"ג בעומר. אמצע מאי) מצלמהחדשה מתוצרת ניקון, שקוראים לה NIKON D750.
יחד איתה קניתי עדשה שקוראים לה AF-S NIKKOR 24-85mm f3.5-4.5G ED VR.
סה"כ הן עולות יחד כ-8000 ש"ח.
*
עכשיו אני מבין ממך שעשיתי טעות (ומגודל ההוצאה שעשיתי וכמות הצילומים שאני מצלם - הטעות גדולה, אפילו ענקית).

חבל שלא התייעצתי קודם בפורום.

איי, ממש חבל.


.
 

steiff

New member
הפתעת אותי

הייתי בטוח שאתה מצלם בקאנון..
זה היה יכול להסביר, לפחות באופן חלקי, את השעות שאתה מבלה מול פוטושופ על כל תמונה.
 
מתמיד לעגתי לקרב המטופש הזה - שפגשתי בו כשהגעתי לפורומים -

בין מי שכונו: קננוניסטים וניקוניסטים.

... אבל זה היה כדרך אגב.
אל העיקר, השאלה שחשבתי שיובן שהיא בין השורות - האם באמת עשיתי טעות גדולה (ועד כמה), והאם זו הסיבה שיוצאים מהמצלמה שלי צילומים שדורשים שעות להביאם לרמה טובה מאד - לשאלה הזו לא התייחסת.

... אז מה אתה אומר - להחליף?
לְמה?

.
 
אני חושב שהפורום הזה יכול לעזור באמת - וזה

גם היה יעודו המקורי - בצדדים הטכניים של צילום.
לפיכך נעצבתי לגלות שהסתפקת בליצנות, והתעלמת משאלתי [... ובמיוחד כאשר סוגיית עיבוד הצילומים היא נקודה מאד כאובה עבורי - אני מעבד לא מעט צילומים (ולו במושגים שלי), והמשימה הזאת צורכת המוני (!) שעות.
יתר-על-כן, בעתיד הנראה לעין אצטרך לעבד עשרות רבות (מאד?!) של צילומים - גם כאלה שצילמתי השבוע, וגם כאלה שעדיין לא צילמתי - מה שעושה את השאלה ליותר רלוונטית].

.

.
 

steiff

New member
תצטרך להחליט קודם כל מה להחליף

אפשרות אחת היא להחליף את מערכת הצילום. לוותר על החיישן הגדול של FF ולעבור לחיישן APS-c. ניקון מייצרת מצלמות מצויינות ואופטיקה טובה אבל חיישנים אף פעם לא היו הצד החזק.
אצל קנון, אם תהית, המצב הרבה יותר רע. גם מבחינת החיישנים וגם מבחינת האופטיקה.
קיימת תמימות דעים בעולם הצילום הדיגיטלי (עם מספר זעום של יוצאי דופן) שאיכות תוצר החיישן של פוג׳י הוא בליגה משלו. אולי זה סוג המטריצה (x-trans) ואולי זה האלגוריתמים במעבד, אבל התוצאה, אפילו ברמת ה-jpeg, ראויה לשימוש עם עיבוד מינימלי ואפילו בלעדיו כפי שהיא יוצאת מהמצלמה. הוסף לכך מבחר (מצומצם) של אופטיקה מעולה ומימדים נוחים - והנה ההמלצה שלי למערכת אלטרנטיבית שתחסוך לך הרבה זמן עיבוד תמונה.
המערכת אינה נטולת חסרונות... נתחיל מחיי סוללה שהמילה ״חיים״ לא ממש מתאימה לה. כמו מערכות חסרות מראה אחרות - הסוללה לא תשרוד יותר מ-300 תמונות. תצטרך מספר סוללות בכיס. נמשיך מארגונומיה ותפעול שונים ממערכות אחרות. תצטרך ללמוד מחדש. נמשיך מהעינית הדיגיטלית. היא מצויינת, אבל למי שרגיל לצלם בעינית אופטית - זה מצריך הסתגלות. וכלה במבחר האופטיקה. האיכות מצויינת, אבל המבחר רחוק ממה שצלמי ניקון וקנון רגילים אליו. ולא דיברנו על היעדר עדשות סופר-טלה-פוטו...
אבל - לצלם רחוב זו בעצם המצלמה הכמעט אידיאלית. קטנה. לא מאיימת. קלה.
לא פירטתי דגמים וכמובן שיש כמה אבל בגדול ישנן ארבע סדרות: סדרת ה״פרו״ בעלת המראה הרטרו עם עינית בצד שמאל. סדרת H שמיועדת בעיקר לווידאו. סדרת XT שהיא הכי דומה למצלמת רפלקס ולטעמי הכי נוחה לתפעול, וסדרת XE הקטנה והרטרו שנראית לאובייקטים של צלם רחוב הכי פחות מאיימת, אבל מבחינת תפעול היא הכי מינימליסטית. יש עוד מצלמות מעניינות אבל לא זה המקום... האופטיקה המקורית של פוג׳י עובדת על כולן בלי יוצא מהכלל. יש גם כמה עדשות אוטופוקוס של סוני ושפע עדשות ידניות צד שלישי.

אפשרות אחרת היא החלפת תכנת עיבוד התמונה.
אם יש לך פוטושופ בגרסתה העננית CC אזי יש לך באותה חבילה (20 דולר לחודש) גם את לייטרום. אין בליטרום שכבות אבל יש לה כלים נוחים מאד לשינוי חשיפה, חידוד, ישור, רוויה, ערוצי צבע, היסטוגרמה ועוד רשימה ארוכה של תוספים צד שלישי (רובם בתשלום) שמאפשרים עיבוד נוסף. גם ללייטרום יש שתי גרסאות - הקלאסית - שכוללת רשימה ארוכה יותר של כלים, והעננית CC עם פחות כלים אבל נוחות ומהירות שימוש שמתאימה לחיישנים ומעבדי תמונה מודרניים שמפיקים תמונה שמצריכה עיבוד מינימלי.
ויש גם כלים שאינם מבית אדובי. למשל Capture-1 והעולם נחלק לשניים - חובבי אדובי וחובבי Capture-1.

לרוב כלי התכנה יש גירסת התנסות חינמית של בין שבוע לחודש. נסה ותיהנה.
 
קודם כל - תודה.

.
שנית:
אני ידען קטן, קטנטן, בעניינים הטכניים - מבחר המצלמות בשוק, סוגן, במה כל אחת מצטיינת (ולהפך), ... .

*

שלישית:
אני ידען קטן לגבי תכונות של מצלמות, עד ש ...
עד שאני צריך לקנות מצלמה חדשה.
אז,
כשאני צריך לקנות מצלמה חדשה - אני הופך עצמי למומחה לגבי ההבדלים בין המצלמות הפוטנציאליות.

*

לפני קניית המצלמה הקודמת הייתי צריך לבחור בין הטופ של המצלמות שאינן FF, למצלמה שבתחתית מצלמות ה-FF.
שתי הערות:
1. דובר בַּמצלמות של ניקון (מסיבות הסטוריות - בעבר זכיתי בכמה מצלמות שלהם - אני משתמש במצלמות ניקון).
2. אני העדפתי את המצלמה הזולה יותר - כי לא ראיתי הצדקה, וגם לא היה לי רצון - ללכת על הכתף עם 10,000 ש"ח [שזה נדמה לי מה שאמורה הייתה לעלות המצלמה הטובה יותר (עם העדשה). הערה: השיקולים היו נקיים מאילוצים כלכליים].

*

כדי לבחור בין המצלמות - הדפסתי "ספר" מדפי אינטרנט, כדי ללמוד על ההבדלים בין המצלמות (ו-"ספר" נוסף, לגבי העדשות הפוטנציאליות).

*

כאמור, העדפתי - בפרוש ובגדול - את ה-"לא-FF", אבל התברר לי ש-"אין לי בררה" אלא לקנות את ה-FF, בשל שני הבדלים, שעבורי הם משמעותיים ב-י-ו-ת-ר!

*
*
*

סטייה מהנושא:
אני מצלם רק עם צמצם פתוח לגמרי (למי שרוצה, אני מוכן לתת במתנה - אני בכלל לא צריך אותם - את כל שאר הצמצמים) - אני רוצה שמה שאני לא מכוון אליו יהיה מטושטש "ככל-האפשר".
.
כך היה לאורך שנים, עד שבשלב מסויים התרשמתי - כך היה נדמה לי - שהרקע יוצא לי פחות מטושטש ממה שהייתי רגיל. הצטערתי - אך מה לעשות, זה היה המצב, ונשאר כך בשנים הבאות.
.
והנה, ממה שלמדתי מה-"ספר" - הסתבר שהשינוי קרה כאשר עברתי לצלם במצלמת-קרופ, ושאם אקנה מצלמת FF - עומק-השדה יישתפר (או אולי נכון לומר: ייתקלקל), למצב שרצוי לי יותר.
הבחירה הפכה לברורה, ל-"הכרחית".
.
[לבחירה ה-"הכרחית" הצטרף נימוק חשוב נוסף: אני חי בלילה וישן ביום. ממילא חלק גדול מאד מהצילומים שאני מצלם נעשה בשעות הלילה, ובדרך כלל בתנאי תאורה בהתאם. לפי הנתונים שקראתי, עיבוד צילומים ב-ISO גבוה - היה יותר טוב במצלמת ה-FF].

*
*
*

מה שאני מנסה לומר - שההצעה לקנות מצלמת "לא-FF" ... ממש לא מתאימה לי.



לא תם.
.
 

steiff

New member
אחד החסרונות העיקריים של העדשות של ניקון...

הוא החדות הבינונית בצמצם הפתוח ביותר. צריך לסגור סטופ או שניים כדי להגיע לחדות טובה.

מבחינה זו האופטיקה של פוג׳י נמצאת בליגה משלה עם תוצאות חדות בצמצם פתוח לגמרי.

עדשת FF סגורה קליק אחד שוות ערך לעדשת קרופ פתוחה לגמרי.
כך שבחשבון הכולל אם אתה רוצה תמונה חדה ולא רק בוקה מטושטש - לא בטוח שניקון FF הוא הבחירה האולטימטיבית. כן, הבוקה יותר מטושטש, אבל גם האובייקט...

גילוי נאות - יש לי עדיין אוסף של מצלמות ועדשות ניקון מימים עברו. פילם ודיגיטלי. הגעתי ל-D800e ועצרתי שם. כן, הביצועים של D750 בחושך חסרי תחרות. מצלמות קרופ לא מגיעות לרמות הגבר אקוויוולנטיות בלי רעש מטורף. אבל ניסיתי את עולם המירורלס והתמכרתי. היו לי גם ניקון קרופ. מהן לא נשארה לי אפילו עדשה למזכרת.
 
וחוץ מזה אם סנסור APS-C מפריע

תמיד אפשר לשקול לשדרג למדיום פורמט של פוג'י, אחרי שזוכים במירוץ למיליון
 

EyesToSee

New member
הפורום יכול לעזור לאנשים שרוצים שיעזרו להם...

עצה אחת אני יכול לתת: למד להשתמש ב לייטרום.

בהצלחה.
 
למעלה