קודם כל - תודה.
.
שנית:
אני ידען קטן, קטנטן, בעניינים הטכניים - מבחר המצלמות בשוק, סוגן, במה כל אחת מצטיינת (ולהפך), ... .
*
שלישית:
אני ידען קטן לגבי תכונות של מצלמות, עד ש ...
עד שאני צריך לקנות מצלמה חדשה.
אז,
כשאני צריך לקנות מצלמה חדשה - אני הופך עצמי למומחה לגבי ההבדלים בין המצלמות הפוטנציאליות.
*
לפני קניית המצלמה הקודמת הייתי צריך לבחור בין הטופ של המצלמות שאינן FF, למצלמה שבתחתית מצלמות ה-FF.
שתי הערות:
1. דובר בַּמצלמות של ניקון (מסיבות הסטוריות - בעבר זכיתי בכמה מצלמות שלהם - אני משתמש במצלמות ניקון).
2. אני העדפתי את המצלמה הזולה יותר - כי לא ראיתי הצדקה, וגם לא היה לי רצון - ללכת על הכתף עם 10,000 ש"ח [שזה נדמה לי מה שאמורה הייתה לעלות המצלמה הטובה יותר (עם העדשה). הערה: השיקולים היו נקיים מאילוצים כלכליים].
*
כדי לבחור בין המצלמות - הדפסתי "ספר" מדפי אינטרנט, כדי ללמוד על ההבדלים בין המצלמות (ו-"ספר" נוסף, לגבי העדשות הפוטנציאליות).
*
כאמור, העדפתי - בפרוש ובגדול - את ה-"לא-FF", אבל התברר לי ש-"אין לי בררה" אלא לקנות את ה-FF, בשל שני הבדלים, שעבורי הם משמעותיים ב-י-ו-ת-ר!
*
*
*
סטייה מהנושא:
אני מצלם רק עם צמצם פתוח לגמרי (למי שרוצה, אני מוכן לתת במתנה - אני בכלל לא צריך אותם - את כל שאר הצמצמים) - אני רוצה שמה שאני לא מכוון אליו יהיה מטושטש "ככל-האפשר".
.
כך היה לאורך שנים, עד שבשלב מסויים התרשמתי - כך היה נדמה לי - שהרקע יוצא לי פחות מטושטש ממה שהייתי רגיל. הצטערתי - אך מה לעשות, זה היה המצב, ונשאר כך בשנים הבאות.
.
והנה, ממה שלמדתי מה-"ספר" - הסתבר שהשינוי קרה כאשר עברתי לצלם במצלמת-קרופ, ושאם אקנה מצלמת FF - עומק-השדה יישתפר (או אולי נכון לומר: ייתקלקל), למצב שרצוי לי יותר.
הבחירה הפכה לברורה, ל-"הכרחית".
.
[לבחירה ה-"הכרחית" הצטרף נימוק חשוב נוסף: אני חי בלילה וישן ביום. ממילא חלק גדול מאד מהצילומים שאני מצלם נעשה בשעות הלילה, ובדרך כלל בתנאי תאורה בהתאם. לפי הנתונים שקראתי, עיבוד צילומים ב-ISO גבוה - היה יותר טוב במצלמת ה-FF].
*
*
*
מה שאני מנסה לומר - שההצעה לקנות מצלמת "לא-FF" ... ממש לא מתאימה לי.
לא תם.
.