תוכניות שלא יבוצעו לעולם

tapuzzo

New member
תוכניות שלא יבוצעו לעולם

1. נמל תעופה על אי מלאכותי מול חופי תל אביב / הרצליה / בת ים (50 מליארד שקל)
2. קו הרכבת לאילת (לובי ארקיע וישראייר)
3. קירוי איילון (20 מליארד שקל, ושום היתכנות פיזית, סביבתית, כלכלית
4. skytran (כי אין שום צורך בצעצוע הזה, או היתכנות כלכלית)
5. מרינה בבת גלים בחיפה (כי חיל הים יותר חזק מכל הגיון כלכלי ועירוני)
6. טיילת ומרינה החוף הדרומי בעכו (כי לממשלה אין חצי מליארד שקל לעכו, אבל יש 5 מליארד למעקפים ומחלפים מיותרים בגליל)
7. הפיכת נמל התעופה באילת לזרוע נוספת של מרינה וסביבה מלונות במגדלים (כי התכנון בארץ כיום חושב בקטן מאד, באופן שאם היה צריך להקים את המרינה באילת היום - היא לא הייתה קמה בכלל)
8. פארק גולף, מירוצי סוסים ופארק מוטורי F1 בנגב או בגליל (כי הממשלה תהרוס כל ספורט או הימורים שלא קשורים למפעל השחיתות של הפיס)
 

itamo

New member
לא מסכים איתך

2. הרכבת לאילת. אל תהיה בטוח, לחברות התשתיות וגם ללחץ שיפעילו הסינים יש משקל לא קטן על קבלת ההחלטות.
5. יש מרינה בקישון שניתן להרחיב אותה וגם לא בטוח לאיזה הגיון כלכלי ועירוני אתה מתכוון ? מי בדיוק בעיר אמור להרוויח מהמרינה הזאת? אפשר לחשוב איזה נחילי תיירים כבר יגיעו אליה. זה לא קרה במרינות אחרות בארץ ואין סיבה שבחיפה המרינה פתאום תהפוך למקום שוקק חיים ותיירות.
6. הרס חופים בעכו לטובת מרינה נוספת בנוסף למעגן שיש כיום, לא בטוח שמישהו חוץ משכבת בעלי היאכטות הדקה ירוויח מזה משהו.
והרחבת הכבישים בגליל ובניית מחלפים היא מטרה ראשונה במעלה שנועדה להוציא את הפריפריה מהנכשלות שלה וכבישים מהירים הם אחד הדברים החשובים ביותר בפיתוח כלכלי. ומה שבונים כיום עדיין לא מספיק ויש עוד הרבה כבישים עמוסים ומסוכנים שאם הם היו נמצאים באזור המרכז ולא בגליל הרחוק ואם רוב הנוסעים בהם היו יהודים ולא אזרחים ערביים, הם כבר מזמן היו מורחבים וממוחלפים.
7.מה בדיוק יעשו בזרוע החדשה של המרינה באילת שאתה מציע שלא עושים במה שיש במרינה כיום? המרינה באילת כיום היא חסרת שימוש ומשמעות עבור הרוב המכריע של התיירים שאינם בעלי יאכטות.
נראה שאתה שווי בחלום רומנטי של מרינה בריווירה הצרפתית עם המוני תיירים שנוהרים לבתי הקפה והמלונות שסביבה, אבל זה לא תפס עד כה בארץ בשום מקום, אולי בצורה מאוד מצומצמת ומוגבלת בהרצליה. לדעתי הרס נוסף של שטחים לטובת מעגנים ליאכטות הוא מיותר ורוב הציבור בארץ לא ירוויח מזה כלום.

8. הגולף לא ממש תפס בארץ, אז לא בטוח שיש הצדקה לשרוף שטחים פתוחים בשבילו.
מרוצי סוסים הם ספורט אכזרי שבו מהמרים על חיות אומללות שמגודלות בצורה אכזרית ולא טבעית בשביל לרוץ בצורה שהן אף פעם לא היו אמורות לרוץ בה בטבע.
ספורט מוטורי הוא דבר נחמד, אם ממחזרים בשבילו איזה שדה תעופה ישן שכבר לא בשימוש ולא מחריבים שטחים פתוחים, אבל הסיבה שבה אתה מעוניין בו בגלל הימורים היא לא עניינית, במיוחד שכל מי שקשור להימורים בספורט בעולם הוא לא פחות מושחת ממפעל הפיס.
 

Yarenn

New member
8


 

darkshadow1

New member
ההתעניינות של הסינים במסילה לאילת היא פיקציה.

הסינים אולי היו רלוונטיים לפרויקט אם המדינה הייתה משקיעה עוד עשרות מיליארדים ומקימה גם את "נמל התעלה"- אבל משרד התחבורה כבר הצהיר שהתכנית הזאת לא קשורה אליו והוא לא מקדם אותה. התכנית שאושרה לגבי המסילה לאילת לא כוללת שום פיתוח נוסף של הנמל הקיים, ואפילו לא כוללת חיבור של המסילה לנמל- כלומר יצטרכו להסיע את המטען במשאיות על פני כמה קילומטרים עד למסוף מטענים שכנראה ימוקם צפונית לעיר, ורק שם יהיה אפשר להעלות את המכולות על רכבות. מצב כזה יאפשר טיפול רק בכמות מזערית של מטענים- ובוודאי לא יהווה תחליף ראוי לתעלת סואץ בעתות משבר. חוץ מזה, גם אם נניח שהסינים מאיזושהי סיבה כן מתעניינים בפרויקט הזה- ההערכות הן שהעלות של מסילת מטענים לאילת היא כ-3 מיליארד ש"ח, בעוד שהעלות של המסילה שאושרה (מסילה כפולה שתאפשר נסיעה של רכבות נוסעים במהירות של 250 קמ"ש לפחות) עומדת על 25 מיליארד ש"ח לפחות. למה שהסינים ישקיעו בפרויקט שקל מעבר לסכום שנדרש להקמת מסילת המטענים? למה שהם ישתתפו בהקמת מסילת נוסעים לא כלכלית?
 

shershku

New member
אפשר להוריד שני סעיפים, שייבנו בעוד לפחות עשור

  1. בסופו של דבר יבנו נמל תעופה על אי מלאכותי מול מטרופולין ת"א - זה יקרה בעוד עשרות שנים.
  2. קירוי איילון יקרה רק בגלל שהוא חלק מתכנון כוללני יותר המחבר מספר תוכניות חלקיות. אז קיימת אפשרות מסוימת שהוא יקרה על הדרך. בכל מקרה, התוכנית כמו שהיא טעונה שיפור.
 
למעלה