תוכנית הלימודים של התואר הראשון בפסיכולוגיה כפי מה שהיא באמת צריכה להיות-מאמר של מאור פז. סטודנט לתואר ראשון בפסיכולוגיה.

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
לאחר שהעברנו ביקורת חריפה על תוכנית הלימודים של התואר הראשון בפסיכולוגיה בישראל ומסביב לעולם...:

כל תוכנית הלימודים של התואר הראשון בפסיכולוגיה בישראל ומסביב לעולם שגויה לחלוטין-מאמר של מאור פז. גאון בפסיכולוגיה. | תפוז פורומים (tapuz.co.il)

כל תוכנית הלימודים של התואר הראשון בפסיכולוגיה בישראל ומסביב לעולם שגויה לחלוטין-מאמר של מאור פז. גאון בפסיכולוגיה. | תפוז פורומים (tapuz.co.il)

כל תוכנית הלימודים של התואר הראשון בפסיכולוגיה בישראל ומסביב לעולם שגויה לחלוטין-מאמר של מאור פז. גאון בפסיכולוגיה. | תפוז פורומים (tapuz.co.il)

כל תוכנית הלימודים של התואר הראשון בפסיכולוגיה בישראל ומסביב לעולם שגויה לחלוטין-מאמר של מאור פז. סטודנט לתואר ראשון בפסיכולוגיה. | תפוז פורומים (tapuz.co.il)

כעת נבנה בזמן אמיתי וממש עכשיו, את תוכנית הלימודים של התואר הראשון בפסיכולוגיה בישראל ומסביב לעולם כפי מה שהיא באמת צריכה להיות.

קודם כל, נתחיל ממה שאני קורא לו "תיקון שנת הלימודים האקדמית", וזאת מכיוון שלוח הזמנים עצמו של שנת הלימודים האקדמית, שגוי. קודם עלינו לתקן את שנת הלימודים האקדמית, מכיוון שעל בסיס שנת הלימודים האקדמית המתוקנת, בכוונתי לבנות את תוכנית הלימודים לתואר ראשון בפסיכולוגיה הנכונה.

תוכניתי לתיקון שנת הלימודים האקדמית:

1. שנת הלימודים האקדמית שגויה בצורה הזאת שיש לדוגמה כל מיני חופשות מיותרות. לא צריך להיות חופש פסח וחופש חנוכה וכל השטויות האלו. חופשת הקיץ צריכה להיות היחידה. היא גם צריכה להיות חודש אחד. לא חודש וחצי כמו המצב עכשיו.

2. שנת הלימודים גם לא צריכה להתחיל באמצע או סוף אוקטובר, תלוי במוסד האקדמי המדויק. שנת הלימודים צריכה להתחיל בראשון בספטמבר, כמו בתי-הספר, והיא צריכה להימשך עד היום האחרון של אוגוסט. כלומר, שנת הלימודים האקדמית צריכה להימשך 11 חודשים.

3. סמסטר הקיץ גם לא צריך להיות סמסטר מקוצר ומזורז במתכונת מהירה. לא. לא. כל שלושת הסמסטרים צריכים להיות שווים באורכם ולהתפצל באופן שווה על 11 חודשי הלימודים של השנה האקדמית. לכן, כל סמסטר צריך להימשך 3.666 חודשים. כלומר כל אחד משלושת הסמסטרים צריך להימשך שלוש חודשים ועוד שבועיים ועוד כמה ימים. למרות שאולי אפשר קצת לשחק עם זה ולעגל לכמה ימים יותר או פחות כדי שזה יצא קצת יותר נוח. טוב, לא חשוב כרגע.

לכן, סמסטר הקיץ צריך להיות סמסטר רגיל. צריכים להיות שלוש סמסטרים וכולם צריכים להיות רגילים.

4. צריכה להיות גם הגבלה על כמות הקורסים שמותר לקחת בסמסטר, והכמות הזאת צריכה להיות שתיים. שלוש קורסים ויותר זה דבר שמבזה את עצם הלימודים האקדמיים, פוגע בלמידה, בציונים ובמוטיבציה. שלוש קורסים בסמסטר זאת טעות. לכן, כמות הקורסים שאפשר וצריך לקחת בשנת לימודים אקדמית אחת היא 6.

5. רוב התארים הראשונים הם בערך 24 קורסים או משהו כזה, נכון? לדעתי זה צריך לרדת ל-18 לרוב התארים הראשונים, בכלל, ובייחוד בתארים הראשונים של החוגים החברתיים והרוחניים. עם קיצור חופשת הקיץ וביטול כל שאר החופשות, מה שמוביל להארכת הסמסטרים, אך עם קורסים שבחלקם הם מיותרים לחלוטין ברוב התארים הראשונים, במיוחד בחוגים החברתיים והרוחניים, יש מקום ואף צורך דווקא להפחית את כמות הקורסים הכוללת, ובמקומה לאפשר יותר חומר בקורסים שבאמת צריך אותם. לקצר את רוחב היריעה, ובמקום, יותר להעמיק במה שבאמת צריך.

בתארים ראשונים שאין מה לעשות, באמת צריך בין 19 ל-24 קורסים, אז בסדר, אז אין מה לעשות, שהתואר הראשון יימשך שלוש שנים ושליש (שלוש שנים ועוד סמסטר), שלוש שנים ושני שליש (שלוש שנים ועוד שני סמסטרים) או ארבע שנים. זה לא סוף העולם. התואר הראשון בפסיכולוגיה דרך אגב, הוא גם כן אחד מהתארים הראשונים האלו, מכיוון שמצאתי לנכון לכלול בתוכנית החלופית לתואר ראשון בפסיכולוגיה שבניתי, 20 קורסים ולא 18.

6. ועוד משהו. זה טיפשי שלמעט הגבלות מסוימות של "אתה לא יכול לקחת את הקורס הזה לפני שעשית את הקורס הזה, או את הקורסים הזה והזה והזה", כל אחד לומד את הקורסים באיזה סדר שרק בא לו ובאיזו כמות של קורסים שרק בא לו. זה טיפשי. אלו דברים שצריכים להיקבע בצורה חד-משמעית ולא להיות נתונים לשיקול דעתו של הסטודנט. בדיוק כמו שבבית-ספר לא שואלים אותך באיזה סדר אתה רוצה ללמוד את החומר כי פשוט יש את הסדר הנכון וזהו זה. ככה זה צריך להיות גם בתארים אקדמיים. יש סדר נכון ומדויק לעשות את הקורסים, ופשוט צריך להבין אותו וליישם אותו, ככה שכולם צריכים ללמוד את אותם קורסים בהתבסס על באיזה תואר ראשון הם, באיזה שנה הם ובאיזה סמסטר הם באיזה שנה הם.

7. זה צריך להיות גם חובה לקחת שני קורסים בסמסטר. זאת לא צריכה להיות רק הכמות המקסימאלית. זאת צריכה להיות הכמות המינימאלית.

8. ולא צריך להיות דבר כזה "קורס שנתי". אם יש בקורס אחד כל-כך הרבה חומר שצריך ללמדו על-פני שני קורסים, תפצלו את הקורס לקורס א' וקורס ב' של הקורס. כמו מה שעושים עם סטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה.

בכל מקרה, כעת ולאחר שהנחנו את התשתית, אפשר לגשת סוף-סוף, ולדבר על איך שהתואר הראשון בפסיכולוגיה באמת צריך להיות.

איך שהתואר הראשון בפסיכולוגיה באמת צריך להיות:

הנה הקורסים המדויקים, והסדר המדויק האחד שאין בלתו שבו הם צריכים להילמד (אלא אם כן לוקחים את אותם הקורסים עוד פעם כי נכשלנו בקורס או בשביל לשפר ציונים או מה שלא יהיה אבל זה כבר סיפור אחר):

שנה א' סמסטר א':

1. פילוסופיה של המדע.

2. בעיות בפילוסופיה של המוסר.

שנה א', סמסטר ב':

1. מבוא לסוציולוגיה.

2. מבוא לסקסולוגיה.

שנה א', סמסטר ג':

1. מבוא לקרימינולוגיה.

2. מבוא לפסיכולוגיה א'.

שנה ב', סמסטר א':

1. מבוא לפסיכולוגיה ב'.

2. היסטוריה של הפסיכולוגיה א'.

שנה ב', סמסטר ב':

1. היסטוריה של הפסיכולוגיה ב'.

2. אינטליגנציה רגשית.

שנה ב', סמסטר ג':

1. פסיכולוגיה קוגניטיבית.

2. פסיכולוגיה התפתחותית.

שנה ג', סמסטר א':

1. פסיכולוגיה של הזדקנות וזיקנה.

2. תקשורת, שפה ודיבור.

שנה ג', סמסטר ב':

1. פסיכולוגיה חברתית.

2. פסיכולוגיה בין-תרבותית.

שנה ג', סמסטר ג':

1. שינה והפרעות שינה בילדות.

2. פסיכופתולוגיה.

שנה ד', סמסטר א':

1. מבחנים פסיכולוגיים.

2. אישיות: תיאוריה ומחקר.

הסבר ללמה התואר הראשון בפסיכולוגיה צריך להיות כפי מה שזה עתה תיארתי:

1. 1. קודם כל, בואו נתחיל מהקורסים ש"הורדתי". הורדתי מהתוכנית את "מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה א'", "מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ב'", ו"רגרסיה וניתוח שונות" (לא מובן לי למה לא קראו לזה "מבוא לסטטיסטיקה לתלמידי מדעי החברה ג'" אבל בסדר). למה? כי פשוט אין צורך בהם. מיותרים לחלוטין. זה קורסים בשביל ללמד איך לחקור, ואיך לקרוא ולהבין מחקרים ומאמרים. באשר לקטע של הלחקור, 90% ויותר מכך, מכל הסטודנטים לתארים ראשונים, של כל החוגים החברתיים, לעולם לא יהיו חוקרים, כי הם פשוט לא מכוונים לכך. בנוגע ללהבין מחקרים ומאמרים, לא באמת צריך לדעת את החישובים, להכיר את החישובים ולדעת איך לחשב. צריך להכיר את הסימנים, את השמות שלהם, את המשמעויות המילוליות והמעשיות שלהם, להכיר את הטווחים, תתי הטווחים והמשמעויות של תתי-הטווחים, כפי מה שהסברתי בשרשור "כל תוכנית הלימודים של התואר הראשון בפסיכולוגיה בישראל ומסביב לעולם שגויה לחלוטין-מאמר של מאור פז. סטודנט לתואר ראשון בפסיכולוגיה", בפורום לימודי הפסיכולוגיה, במהלך שיחה שהתפתחה שם:

__צילום מסך_21-6-2024_15303_www.tapuz.co.il.jpeg

תיאורטית, אפשר לעשות קורס חדש בשביל זה, אבל בעקבות חשד שלי שזה עלול לא להיות מספיק חומר בשביל קורס, אני מסיק שפשוט צריך לצרף את זה לקורס המבוא לפסיכולוגיה.

1. 2. עוד הורדתי מהתוכנית את "שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו" ואת "פסיכולוגיה מחקרית: התנסות במחקר ובכתיבה מדעית". אלו קורסים שמלמדים איך לחקור והרי בהתחשב בכך שתשעים אחוז ויותר מהסטודנטים לתואר ראשון בפסיכולוגיה לא יגיעו אל המחקר, זאת טעות ללמד את זה. הרחבתי בנושא בשרשורים על איך שתוכנית הלימודים הנוכחית של התואר הראשון בפסיכולוגיה שגויה לחלוטין. אם צריכים לשרוד משם דברים מסוימים אל תוך התוכנית הנכונה והצודקת, לא מדובר במספיק בשביל קורס, וצריך לשלב חומרים אלו אל תוך קורס המבוא לפסיכולוגיה.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
1. 2. עוד הורדתי מהתוכנית את "שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו" ואת "פסיכולוגיה מחקרית: התנסות במחקר ובכתיבה מדעית". אלו קורסים שמלמדים איך לחקור והרי בהתחשב בכך שתשעים אחוז ויותר מהסטודנטים לתואר ראשון בפסיכולוגיה לא יגיעו אל המחקר, זאת טעות ללמד את זה. הרחבתי בנושא בשרשורים על איך שתוכנית הלימודים הנוכחית של התואר הראשון בפסיכולוגיה שגויה לחלוטין. אם צריכים לשרוד משם דברים מסוימים אל תוך התוכנית הנכונה והצודקת, לא מדובר במספיק בשביל קורס, וצריך לשלב חומרים אלו אל תוך קורס המבוא לפסיכולוגיה.
1. 3. עוד הורדתי מהתוכנית את "פסיכולוגיה פיזיולוגית". הרבה יותר מידי פיזיולוגיה, הרבה פחות מידי פסיכולוגיה, ומילא אם היה צריך את כל הרקע הנרחב של הפיזיולוגיה שמלמדים אותה בשביל המעט פסיכולוגיה שכן מלמדים אותה שם, אבל גם זה לא נכון. הרחבתי בנושא בשרשורים על איך שתוכנית הלימודים הנוכחית של התואר הראשון בפסיכולוגיה שגויה לגמרי. יש חומרים מעטים משם שצריכים לשרוד אל תוך התוכנית הנכונה, אבל כמו בשני תתי-הסעיפים הקודמים, לא מספיק בשביל קורס כשלעצמו, ולכן יש לצרף אותם לקורס המבוא לפסיכולוגיה.

1. 4. בנוסף, הורדתי המון קורסים לבחירה. לא צריכים להיות "קורסים לבחירה". התואר הראשון בפסיכולוגיה הוא זה שאמור ללמד את כל התשתית ואת כל מה שחשוב, ומה שתשתית, ומה שחשוב, אי-אפשר לוותר עליו והוא חובה. קורסים שאפשר לבחור ללמוד אותם ואפשר לבחור שלא, הם כנראה לא חשובים מספיק, ואז אין מקומם בתואר הראשון בפסיכולוגיה, שכל מה שצריך להיות בו צריך להיות חשוב וצריך להיות חובה, והם צריכים להתפצל בין המסלולים השונים של התואר השני בפסיכולוגיה. מה שכן, הוספתי לתוכנית שבניתי שני קורסים שכיום הם "לבחירה", אבל נראים לי חשובים מידי מכדי להיות "לבחירה" ושהם לגמרי צריכים להיות קורסים שהם חובה, כמו מה שכל הקורסים בכל תואר ראשון בכל חוג כלשהו צריכים להיות כולם קורסים שהם חובה.

1. 5. בנוסף, יש עוד קורס שלא אוזכר ואני לא מתייחס אליו, לא בתוך הקורסים שאני נוקב בשמם ולא בתוך הקורסים לבחירה שאני התכוונתי עליהם ודיברתי עליהם זה עתה, וזה הקורס "השתתפות במחקרים בפסיכולוגיה ובחינוך". בעיניי זה לא קורס אמיתי בכלל. אין ציון ולא מקבלים נקודות זכות, ולכן זה לא צריך להיות מוגדר כקורס. זה צריך ליפול בתוך הקטגוריה של "דרישות כלליות לתואר" כמו השלמת לימודי האנגלית, הלימודים הביבליוגרפיים בספריה ועוד כל מיני דברים כאלה.

1. 6. בנוסף, בדרישות כיום יש "שני קורסים מרחיבי דעת" שאפשר לבחור מכל מיני קורסים שלא קשורים לפסיכולוגיה. לא צריך אותם כי כאמור, הם לא על פסיכולוגיה, אלו אפילו לא קורסים על חומרים שהפסיכולוגיה משאילה מתחומים אחרים, וכי הם בחירה ואני לפני כמה רגעים אמרתי מה אני חושב על "קורסים לבחירה" במהלך התואר הראשון.

2. 1. עכשיו נמשיך עם הפיצולים שעשיתי לקורס "מבוא לפסיכולוגיה" ו"היסטוריה של הפסיכולוגיה" ל-א' ו-ב'. באשר לקורס המבוא לפסיכולוגיה, זה קורס עמוס כשלעצמו. לא מספיק בשביל לפצלו לשני קורסים, אבל עמוס. על זה תוסיפו את עצם זה שאני רוצה עוד להוסיף לשם את כל מה שבכל זאת צריך לשרוד ולהמשיך איתנו הלאה, מתוך שש הקורסים הלא נחוצים (חוץ מהשני קורסים מרחיבי דעת, שמשם שום דבר לא צריך להמשיך איתנו הלאה), שאלו שלושת הקורסים המתמטיים, שני הקורסים המחקריים, והקורס הרפואי-נוירוביולוגי באופיו, "פסיכולוגיה פיזיולוגית", ואז וואלה, כן, הגענו למספיק חומר בשביל שני סמסטרים, ואני הרי נגד קורסים "שנתיים", ולכן צריך להיות מבוא לפסיכולוגיה א'" ו"מבוא לפסיכולוגיה ב'".

2. 2. בנוגע ל"היסטוריה של הפסיכולוגיה", עוד לא למדתי אותו ואני עוד לא יודע בדיוק מה קורה שם, אבל ההיסטוריה צריכה לזכות ליותר כבוד וליותר מקום, ולכן בלי קשר למה בדיוק-בדיוק מלמדים שם, וגם אם זאת ההיסטוריה שהכי נכונה שבעולם של הפסיכולוגיה ללמד אותה, כמעט בטוח שזה לא מספיק, וצריכים להיות שני קורסים עבור ההיסטוריה של הפסיכולוגיה. תאמינו לי שלא חסר חומר בתחום.

3. 1. וכעת נסיים עם הסברים של למה צריכים להיות שם הקורסים שכיום לא נמצאים בתוכנית אבל בחרתי להוסיף אותם, וגם למה הקורסים נמצאים ונלמדים בסדר שקבעתי. נעשה את זה כמובן גם לפי הסדר. הקורס הראשון הוא "פילוסופיה של המדע", הלקוח מתוך התואר הראשון בפילוסופיה, ואינו נכלל בתוכנית הנוכחית של התואר הראשון בפסיכולוגיה. בחרתי לכלול אותו משתי סיבות. הראשונה היא שזה קורס על הפילוסופיה של המדע כולו, וזה נותן את הבסיס הראשוני ביותר האפשרי, של מה זה בכלל מדע, איך מדע נעשה וכדומה', ולכן זה קורס שהוא למעשה רלוונטי לכל התארים הראשונים מכל הסוגים, ולדעתי צריכים ללמוד אותו כל הסטודנטים לתואר ראשון בכל חוג כלשהו בכל העולם. הסיבה השנייה היא שזה הקורס הראשוני ביותר או כמעט הראשוני ביותר של הפילוסופיה, שהיא המדע הראשון ביותר והחשוב ביותר שהוליד מתוכו את כל שאר המדעים בהמשך הדרך. חשוב שיהיה קורס פילוסופי, במיוחד כזה על המדע, כאשר כל סטודנט לתואר ראשון, בכל חוג כלשהו, נכנס אל תוך העולם של המדע. חשוב שהסטודנטים בתארים הראשונים מכל הסוגים ילמדו את הרקע של כל המדע כולו ובכלל, כפי מה שנלמד בקורס "הפילוסופיה של המדע".

3. 2. הקורס השני שצריך להילמד במהלך התואר הוא קורס פילוסופי נוסף, שגם כן אינו נכלל בתוכנית כיום, ושנקרא "בעיות בפילוסופיה של המוסר". עוד קורס כל-כך בסיסי, מרכזי ורב חשיבות שלדעתי הוא צריך להילמד על-ידי כל הסטודנטים לכל התארים הראשונים מכל הסוגים בכל העולם. הקורס "בעיות בפילוסופיה של המוסר" מלמד מוסר ואתיקה. זה הקורס של להיות בני-אדם, ואיזה ערך יהיה לכל הידע שנצבור ולכל המדע שנעשה, אם לא נהיה בראש ובראשונה בני-אדם טובים ומוסריים, שיודעים להבדיל בין טוב לרע ולכונן חברה תרבותית וצודקת של אנשים טובים ויראי שמיים?

3. 3. הקורס השלישי צריך להיות קורס נוסף שלא נלמד במסגרת התוכנית הנהוגה כיום, ונקרא "מבוא לסוציולוגיה". הוא צריך להיכלל מכיוון שהפסיכולוגיה היא מדע המשאיל במידה משמעותית מהסוציולוגיה, ולמעשה, הפסיכולוגיה משאילה מהסוציולוגיה יותר משהיא משאילה מכל מדע אחר, מכיוון שהרי אנחנו מתקשרים אם אנשים אחרים ומקיימים מערכות יחסים שונות עם אנשים שונים, והם איתנו, יותר מאשר מה שכל דבר אחר בא לידי ביטוי בפסיכולוגיה שלנו, או משהו כזה, ולכן צריך להיות קורס סוציולוגי על-מנת ללמוד במעט את הסוציולוגיה כולל ההקשר שלה אל הפסיכולוגיה ומה הפסיכולוגיה לקחת משם. אני לא יכול לחשוב על קורס יותר נכון ומתאים למלא את המשימה מאשר "מבוא לסוציולוגיה".

3. 4. הקורס הרביעי צריך להיות "מבוא לסקסולוגיה". האמת שלא מצאתי קורס כזה אבל אני מאמין שיש וסתם לא מצאתי? אולי יש ופשוט יש את זה בחו"ל? בכל מקרה, אם באמת אין, ואני מתקשה להאמין אבל נגיד, אז צריך להיות. בכל מקרה, סקס ושאר סוגים של יחסי מין וסוגיות מיניות הם חלק משמעותי מהחיים, כמו גם מהפסיכולוגיה שלנו, ולכן הפסיכולוגיה משאילה במידת מה מהסקסולוגיה, גם אם לא באותה המידה מהסוציולוגיה, ולכן בהחלט יש מקום, וצריך להיות מקום, לקורס סקסולוגי, ומה יכול להיות יותר מתאים ונכון ממבוא לסקסולוגיה? הקורס הראשוני ביותר שרק מכניס אותנו לכל העולם הזה ונותן...רק את המבוא? כי הרי זה צריך להיות רק המבוא. לא באנו ללמוד פילוסופיה, סוציולוגיה או סקסולוגיה או מה שלא יהיה. באנו ללמוד פסיכולוגיה. אם יש משעים מסוימים שהפסיכולוגיה משאילה מהם חומר במידה ראויה לציון אז זה בסדר לכלול קורס אחד מכל מדע כזה, אבל את המבוא כמובן. לא צריך יותר. חוץ מאיך שכללנו עוד קורס של פילוסופיה אבל לא לא חשוב.

3. 5. הקורס החמישי צריך להיות "מבוא לקרימינולוגיה". עוד מדע שהפסיכולוגיה משאילה ממנו. לא הרבה אבל במידה מסוימת הראויה לציון ושמצדיקה קורס קרימינולוגי, ומה יכול יותר להתאים מ"מבוא לקרימינולוגיה"? אמנם זה נכון, התנהגות קרימינלית היא לא חלק מההתנהגות של כל בני-האדם, אבל זה חלק מההתנהגות של חלק משמעותי מהם, מה גם, שבקרב האנשים הזקוקים לטיפול פסיכולוגי, אחוז האנשים בעלי ההתנהגות הקרימינלית בכלל מרקיע שחקים. זה גם הקורס האחרון שמגיע ממדע שהפסיכולוגיה מספיק משאילה ממנו בשביל להצדיק קורס של המדע הזה בתואר הראשון בפסיכולוגיה. באשר למדעים שהפסיכולוגיה משאילה מהם אפילו עוד פחות, כמו לדוגמה מתמטיקה, גם לקורסים האלו יש מקום, אבל רק בתואר השני, ורק בחלק מהמסלולים.

3. 6. משסיימנו עם חמשת הקורסים הראשונים, שהם בסיס של בסיס של מה זה מדע בכלל (הקורס הראשון), מה זה להיות בן-אדם ואיך להיות בן-אדם (הקורס השני), וקורסי המבוא של מדעים שהפסיכולוגיה משאילה מהם בכבדות (שלושת הקורסים האחרונים מבין החמש), כעת נותרו רק קורסים פסיכולוגיים באמת-באמת. הקורס השישי צריך להיות הקורס "מבוא לפסיכולוגיה א'". כי זה הרי המבוא לפסיכולוגיה. זה ההתחלה. אני חושב שזה די ברור ומובן מאליו שאחרי שסיימנו עם מה זה מדע בכלל, מה זה להיות בני-אדם ואיך להיות בני-אדם, והמבואים של המדעים מהם הפסיכולוגיה משאילה בכבדות, הדבר הבא שצריך לבוא זה המבוא של מה שבאמת ממש בחרנו ללמוד אותו.

3. 7. הקורס השביעי, הוא כמובן קורס ההמשך, "מבוא לפסיכולוגיה ב'".

3. 8. אחרי שסיימנו עם המבוא לפסיכולוגיה, שזה הבסיס שבא אחרי הבסיס של הבסיס (שלושת קורסי המבוא של שלושת המדעים מהם הפסיכולוגיה משאילה בכבדות) והבסיס של הבסיס של הבסיס (מה זה מדע? איך להיות בן-אדם?), זה הזמן להמשיך אל עבר הקורס השמיני, "היסטוריה של הפסיכולוגיה א'", וללמוד קצת את ההיסטוריה של המדע שבחרנו ללמוד. מה שנקרא "בראשית". מה היה בהתחלה.

3. 9. הקורס התשיעי צריך להיות כמובן קורס ההמשך, "היסטוריה של הפסיכולוגיה ב'".

3. 10. לאחר מכן צריך לבוא הקורס העשירי, קורס "האינטליגנציה הרגשית". עכשיו אנחנו באמת מתחילים להיכנס לעניינים. עכשיו באמת סיימנו עם כל המבואות וההקדמות. למה ברגע שסיימנו עם כל ההקדמות והמבואות, אנחנו מתחילים דווקא עם קורס האינטליגנציה הרגשית? כי זה אחד הדברים הכי בסיסיים שיש בפסיכולוגיה האנושית כמו גם משהו שבא לידי ביטוי בכל סוג אחר של כל פסיכולוגיה או אינטליגנציה אחרת. הרי סיימנו עם כל ההקדמות והמבואות, אבל אנחנו עדיין די בהתחלה.

3. 11. לאחר מכן צריך לבוא הקורס האחד-עשרה. "פסיכולוגיה קוגניטיבית". זה הדבר הבא הבסיסי ביותר. זאת הפסיכולוגיה של החשיבה. סוג של.

3. 12. הקורס השתיים-עשרה צריך להיות "פסיכולוגיה התפתחותית". זאת הפסיכולוגיה של ההתפתחות. קודם יש רגש, ואז יש חשיבה, ואז יש איך שאנחנו מתפתחים רגשית, מחשבתית ופסיכולוגית, מינקות ועד בגרות. תראו איך אני בונה את זה כל-כך יפה. תראו איך אני בונה את זה כל-כך נכון. של אחרי שלב. בדיוק כמו מה שצריך להיות. במקום זה, מה יש לנו היום? תוכנית עמוסה מידי, מבולגנת מידי, דברים מיותרים נלמדים, דברים שצריך אותם נלמדים לא בסדר הנכון וללא הרקע הקודם שדרוש. מה יש לנו היום במקום כל התוכנית היפה הזאת שאני בונה לכם? בלגאן. כאוס. טירוף. טירוף וטיפשות.


3. 13. הקורס השלוש-עשרה צריך להיות הקורס "פסיכולוגיה של הזדקנות וזקנה". לאחר שלמדנו על הרגש, המחשבה, וההתפתחות של הרגש והמחשבה החל מהינקות ועד הבגרות, זה רק טבעי שכעת הגיע הזמן ללמוד על הרגש, המחשבה, וההתפתחות של הרגש והמחשבה בתקופת הזקנה.

3. 14. הקורס הארבע-עשרה צריך להיות "תקשורת, שפה ודיבור". היה אפשר לשים אותו יותר מוקדם, אבל מדברים שם גם על תקשורת, שפה ודיבור בגירסתן השגויות והלא נכונות, לאחר שהתפתחו, בחלק מהמקרים, בצורה לא נכונה. זה לא משהו שאנחנו רוצים לשים אותו מוקדם מידי, ולכן מוטב לחכות.
 

hrpbiiapnrpeltework

Well-known member
3. 14. הקורס הארבע-עשרה צריך להיות "תקשורת, שפה ודיבור". היה אפשר לשים אותו יותר מוקדם, אבל מדברים שם גם על תקשורת, שפה ודיבור בגירסתן השגויות והלא נכונות, לאחר שהתפתחו, בחלק מהמקרים, בצורה לא נכונה. זה לא משהו שאנחנו רוצים לשים אותו מוקדם מידי, ולכן מוטב לחכות.
3. 15. הקורס החמש-עשרה צריך להיות "פסיכולוגיה חברתית", מכיוון שלאחר שסיימנו עם כל הבסיסים, כל המבואות וכל ההיסטוריות, וכל גרסאות כל הפסיכולוגיות הפרטניות של האדם, רגש, מחשבה ועוד, והתפתחותן מהינקות עד לבגרות ואז בזקנה, זה הזמן וזה הרגע לדבר על האדם ועל הפסיכולוגיה שלו בהקשר החברתי.

3. 16. הקורס השש-עשרה צריך להיות "פסיכולוגיה בין-תרבותית" (לומד אותו בימים אלו ממש. אחלה קורס. רק לא הבנתי למה מדברים אך ורק על תרבויות המזרח והמערב. מה עם קצת תרבות דרום אמריקה? מה עם קצת תרבות אפריקה?). לאחר שלמדנו על הפסיכולוגיה בחברה שלנו ובתרבות שלנו, הגיע הזמן ללמוד על הפסיכולוגיה שבשאר החברות והתרבויות.

3. 17. הקורס השבע-שרה צריך להיות "שינה והפרעות שינה בילדות". הגענו אל ארבעת הקורסים האחרונים והקשים ביותר של התואר. הקורסים הפסיכופתולוגיים. הפסיכולוגיה של אנשים שמשהו אצלם דפוק ומשהו אצלם נדפק וגם קצת איך לעזור להם, למרות שרוב ה"איך לעזור" מגיע בתואר השני אבל לא חשוב. שינה היא חלק חשוב מהחיים, אבל "הפרעות שינה בילדות" זה נשמע קצת כבד, מה גם, שזה מרכיב קריטי בחלק מהפסיכופתולוגיות, כמו גם חלק מהפסיכופתולוגיות עצמן, ולכן היה עלינו לכלול את הקורס באחד מארבעת הקורסים האחרונים של התואר. מה גם, שזאת בנייה מצוינת לקראת הקורס הבא בתור.

3. 18. הקורס השמונה-עשרה הוא קורס הפסיכופתולוגיה. זה הקורס של באמת-באמת כניסה רצינית וכבדה יותר אל תוך כל הפסיכולוגיה הדפוקה של כל האנשים הדפוקים, ואנחנו הרי היינו צריכים ללמוד קודם את כל הבסיסים וההיסטוריות, ואז את כל הפסיכולוגיה הנכונה, נכון? לכן, באופן טבעי ומובן, זה הקורס אחד האחרונים בתואר הראשון בפסיכולוגיה, לפי התוכנית שלי לתוכנית חדשה של תואר ראשון בפסיכולוגיה.

3. 19. הקורס התשע-עשרה והאחד לפני אחרון הוא "מבחנים פסיכולוגיים". אחרי שהבנו קצת מה זה כל האנשים ה"דפוקים" שצריכים עזרה, כעת עלינו לדעת כיצד לזהות אותם.

3. 20. הקורס העשרים והאחרון הוא "אישיות: תיאוריה ומחקר". זה הקורס הקשה ביותר (מתוך הקורסים שצריכים להיכלל בגירסה הנכונה של התואר הראשון בפסיכולוגיה) מכיוון שזה הקורס שמקבלים תיאורי מקרה, ואתה צריך להבין מה דפוק אצל הבן-אדם ולאבחן אותו, ואבחון הוא קשה יותר מהבנה וקליטה רגילות של ידע, כמו לדוגמה בקורסים אחרים, ואבחון גם קשה יותר מאשר טיפול. זה למה פסיכולוג מטפל לוקח 500 שקל לשעה ופסיכולוג מאבחן 1,000 שקל לשעה ויותר. בקורס הנ"ל, אם מותר לי שלא להצטנע (תמיד הייתי בעד זה), קיבלתי ציון סופי בקורס של 98. אתם מבינים, זה כי העבודות הורידו לי קצת. במבחן סוף הקורס קיבלתי 100.

וזאת הייתה תוכנית הלימודים של התואר הראשון בפסיכולוגיה, הגירסה הנכונה.

יום אחד אתקן גם את תוכנית הלימודים של התואר השני בפסיכולוגיה.

על החתום,

מאור פז,

סטודנט לתואר ראשון בפסיכולוגיה.
 
למעלה