תוכנית חומש להשקעת 70 מליארד שקל בצפון לכבוד יובל ה-70

tapuzoed

New member
תוכנית חומש להשקעת 70 מליארד שקל בצפון לכבוד יובל ה-70

המצע שלי לקידום כלכלי של הצפון בישראל:

תוכנית "צפון 2020" - תוכנית חומש ל-5 השנים הקרובות (2016-2020) בעלות 70 מליארד שקל, תקצוב של 14 מליארד בשנה.
התוכנית תוציא לפועל מדי שנה 2-3 פרויקטי תשתית ופיתוח מרכזיים. מטרתה להפוך את הצפון לאזור סחר ומגורים מתקדם
ומנוע צמיחה ופיתוח.

בין הפרויקטים שיתוקצבו בתוכנית החומש:
המשכת פרויקט רשת הרכבות בצפון: רכבת חיפה-נצרת, קו לקרית שמונה וקו לטבריה = חיבור רבע מליון תושבים לקוי הרכבת.
הקמת שדה התעופה הבינלאומי השני ברמת דוד.
הכרזה על אזור סחר חופשי בעורף הלוגיסטי המשותף לשדה התעופה ולנמל המפרץ.
הקמת מרינה חדשה ל-500 כלי שיט מול רמב"ם במקום הקישון + פינוי הבה"ד והקמת שכונת מלונות וטיילות בבת גלים.
הקמת פארקי גולף גדולים בפארק הקישון ובטבריה, הפיכת מחצבת נשר לאגם שחייה טבעי עם מלונאות.
הקמת פרויקט "הרביירה של עכו - הטיילת הדרומית", הטבות למלונאות בעכו בדגש מלונות משפחות הכל כלול.
העברת כל סקטור הגז והאנרגיה לחיפה. חקיקה להעברת הנהלות של מפעלי ייצור - עד 10 ק"מ מהמפעל בצפון ובדרום.
מנהור הרכבת בדומה מנהרות הכרמל, הקמת תחנת רכבת בקרקעית ואדי הגיבורים ומגדל חניה לשימוש רכס הכרמל.
איחוד הקריות, נשר, טירת כרמל וחיפה לעיר מטרופולינית אחת (600 א' תושבים), עיריות קיימות יהפכו לעיריות רובעים.
העתקת מכל האמוניה למפעל אמוניה בנגב והעתקת חוות הגז ממפרץ חיפה.
 

nitro11

New member
רק 70 מיליארד? חבל נראה לי אפשר יותר

למה כספי מיסים צריכים ללכת על מגרשי גולף ומלונות?
אם יהיה ביקוש לדברים האלה יזמים פרטיים יעשו את זה בעצמם.
"הפיכת מחצבת נשר לאגם שחייה טבעי עם מלונאות." רעיון לא רע,השאלה אם יהיה למלונות
שם(בהנחה שיהיו) מסה של נופשים שתאפשר לממן את האחזקה של האגם, אני לא מדבר על הקמה.
"העברת כל סקטור הגז והאנרגיה לחיפה." למה?
 

simo34

New member
תשמע ............................

אם האנשים שרואים אותם כל לילה בחדשות בטלוויזיה
היו מוותרים על חצי משכורת שלהם אז גם לא היו עניים.
אבל ככה זה אתה יודע,
בכל מקום בעולם שבו נוגעת פוליטיקה אז יש גם שחיתות,
כנ"ל לגבי מוסדות התכנון והפיתוח שיש בכל מקום.
 

tapuzoed

New member
אבל יש 20 מליארד רק לרכבת קלה מרמת החי-על למחלף השטר הירוק?

וזה בסדר כי לתושבי רמת אביב קימל צריך לחפור רכבת תחתית ב-20 מליארד שקל..
בזמן שלרבע מליון תושבי הקריות יש בית חולים רק בעשרים דקות נסיעה..
 

אבישי ק

New member
20 דקות? הלוואי


אני גר יחסית קרוב בקריות
והייתי חייב דחוף מיון
לקח 30 דקות בערב, כשאין הרבה רכבים על הכביש
הלוואי 20 דקות
 

simo34

New member
הכל יפה - השאלה מי ירים את הכפפה ............

כפי הידוע לי .....................
שדה התעופה של חיפה מיועד לפינוי בדיוק כמו " שדה דב " בתל אביב
שהם מפגע חמור ביותר לסביבה.
לפי התוכניות ב- " רמת דוד " יקום נמל התעופה הבינלאומי של חיפה
במקום התוכניות להקים אותו באזור מגידו
 

אבישי ק

New member
הכל יפה על הנייר, הבעיה היא שיש גם שחיתות

ובכל פרוייקט צריך לקחת אותה בחשבון
חחח...
אני צוחק
 

tapuzoed

New member
רכבלים זו תחבורה יקרה, מטופשת ולא ירוקה (נוסע כל הזמן סתם)

במצע שלי אני נגד רכבלים ככלי תחבורה.

לא ניתנים להתאמה לגמישות נוסעים ומסלולים.
יקרים לבנייה ויקרים לתחזוקה ולא עובדים בכל מז"א.
לא ירוקים - בזבוז גדול כשנוסעים כל הזמן, גם ריקים.
עלויות ביטוח גבוהות מאד
חלקי חילוף רק מהחברה שהתקינה, וכולן מחו"ל.
תיקונים שמשביתים את המערכת כולה.
בסך הכולל: מוטב לגנוז כל תוכנית רכבלים שהיא לטובת חלופות זולות ואמינות.
 

nitro11

New member
לכל כלי תח"צ יש זמנים שבהם הוא נוסע ריק או עם מעט נוסעים.

ההפעלה של רכבלים היא די זולה, ונראה לי שגם התחזוקה.
לגבי מזג אויר, לא נראה לי שבטבריה יהיו בעיות, ובכלל אם יש מזג אויר קשה
שגורם לסגירת הרכבל אז זה גם מזג אויר שגורם לאנשים להישאר בבית.
&nbsp
לדעתי יש היגיון לרכבל בטבריה מכיוון שלטבריה יהיו בעתיד שני מרכזים,
אחד זה אזור העיר העתיקה והשני זה אזור טבריה עילית, איפה שהמפעלים
והתחנת רכבת העתידית (והאוטובוסים).
היות ובעתיד נסיעות בינעירוניות תסתיימנה בטבריה עילית, אך כמות גדולה של אנשים תרצה להגיע לעיר התחתית יכול להיות שתהיה הצדקה לרכבל, אני לא באמת יודע אם יש הצדקה לרכבל,
אך לא צריך לפסול את הרעיון בגלל הסיבות שציינת.
&nbsp
&nbsp
 

tapuzoed

New member
ההפעלה של רכבלים היא דווקא יקרה והתחזוקה מאד יקרה

רכבל הוא כלי תחבורה טיפש, שלא ניתן להתאים לשום שינויים - בניגוד לרכב גלגלי
שאפשר להחליט שיסע במסלול אחר, לשנות את תדירותו, לשנות למיניבוס או להוסיף
שני אוטובוסים, ברכבל יש קיבולת נתונה, הכל חייב לנוע כל הזמן..
ברכבל גם אין לך אפשרות לשנות מהירות, הרכבל איטי..
זה תחבורה מטומטמת מגושמת יקרה ואיטית.
 

nitro11

New member
ועדיין הם קיימים

יש מעטים מהם והם מתאימים רק במקרים ספציפיים,
השאלה היא האם טבריה מתאימה.
בארץ יש את הכרמלית, יש לה את אותם מאפיינים כמו רכבל,
וגם מתוכנן רכבל בין מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה.
אני לא מומחה לרכבלים אבל לפי מה שאני יודע ההפעלה שלהם היא דווקא זולה.
נכון שרכבל איטי אבל אתה לא מודד כלי תחבורה רק במהירות שלהם, אלא גם במשך
הזמן שבו הם מביאים אותך מנקודה לנקודה, ורכבל הוא מהמהירים.
אני לא מבין את התיאורים שלך כמו "רכבל הוא כלי תחבורה טיפש" ו"תחבורה מטומטמת"
אתה מחפש כלי תחבורה שישחק איתך שחמט?
 

simo34

New member
רכבל אולי איטי
אבל עדיין יעיל במקומות הרריים ...........

.ואם כבר אז קבל את הדבר הבא בתחום " הרכבל " = >>>> https://www.youtube.com/watch?v=FIa4i2U0NKk 
שיהיה יעיל גם במקומות מישוריים כמו תל אביב ...................................

ושוב פעם , חבל שבחרו להקים דבר כזה " דווקא " בעיר תל אביב
ולא באיזה עיר נידחת כמו קריית גת ..........................................................
 

simo34

New member
ברור שלא ממהרים !!!! - כמו כל דבר במדינה ...................

 

zahipan10

New member
הצפון לא מעניין אף אחד

עדיף להשקיע את הכסף בדרום.
להפוך את אילת ומצפה רמון ללאס וגאס ולחבר אותן ברכבת מהירה לבאר שבע.
בבאר שבע לבנות:
1. את הלונה פארק הגדול במזרח התיכון.
2. את הבריכה הגדולה בעולם.
3. סקי מלאכותי יותר גדול מזה שבדובאי.
 

simo34

New member
גם צפון תל אביב לא מעניינת אף אחד ...............

חוץ מאשר הפלצנים כמוך שנמצאים בבועה הפרטית שלהם
 
מניח שזה מה שהקפיץ את צחי

"העתקת מכל האמוניה למפעל אמוניה בנגב"

והאמת שהוא צודק. יכול להיות שצריך לפנות ממקומו את מיכל האמוניה, לא מכיר את הנושא. אבל לגלגל את הבעיה מהצפון לדרום זה לא בהכרח הרעיון הטוב ביותר, בעיקר אם הצרכנים של התוצרת נמצאים בצפון/במרכז (מה שיגרור שינוע יומיומי של חומרים מסוכנים נוספים בכבישי הארץ).
 
למעלה