תוכנית לסגור לתנועה את כרם התימנים, פלורנטין ונווה שאנן

Ccyclist

Well-known member

הרעיון הוא לסגור את הרחובות שבפנים השכונות לרכבים, למעט רכבי תושבים (תוך הגבלות על רכבי תושבים). התוצאה תהיה שההגעה לאזורים אלו תהיה תלויית תח"צ, ולכן מדובר בהליך תיכנוני רלבנטי לעניין הפורום.

כרם התימנים היא אזור של רחובות צרים וצפופים שממילא עדיף ללכת לתוכה מרחוב אלנבי או מהרברט סמואל / הירקון אז המהלך די הגיוני בימי השבוע. נעים בסופ"ש, שלהבנתי חודשה לאחרונה, מאפשרת גישה מסויימת לשם בסופי שבוע. אני מקווה שההגבלות יחריגו בעלי תו נכה ויאפשרו רמה מסויימת של קישור במוניות. את פלורנטין אני פחות מכיר.

באירופה יש מרכזי ערים היסטוריות הסגורים למכוניות רגילות, בעיקר בערים עתיקות באיטליה וספרד. אינני בטוח שהשכונות בתוכנית בעלות חשיבות היסטורית דומה, אולי יפו ראוייה להגבלות כאלו.

דבר נוסף שלא ברור לי הוא מה התוכנית לחנייה עבור הדיירים. באזורי בספרד יש עיירה שמתחת לשדרה הראשית שלה יש שני חניונים שאורכם המצטבר קילומטר, כאשר אחד החניונים שאורכו כ 600 מטר הוא דו קומתי, קומה עליונה לתושבי העיירה וקומה תחתונה חניון בתשלום לרכבים ממחוץ לעיירה. הקומה העליונה איפשרה סגירת עשרות רחובות היסטוריים צרים לתנועה והפיכתם למדרחובים, כולל מדרחובים המשמשים בעיקר למגורים הרחק מהרחובות המסחריים.

יתכן שחלק מ M2 יעבור בקרבת השכונות בעתיד, ואז אפשר לקיים בהן מצב תואם קובנט גארדן בלונדון או ספאנייה ברומא, אזור סגורים לתנועה ורחוקים מצירי האוטובוסים עם תחנת רכבת תחתית במרכזם. הבעיה היא שהפתרון הזה מרוחק לפחות עשור מעכשיו, ומדובר ברתימת העגלה לפני הסוסים.
 

הרעיון הוא לסגור את הרחובות שבפנים השכונות לרכבים, למעט רכבי תושבים (תוך הגבלות על רכבי תושבים). התוצאה תהיה שההגעה לאזורים אלו תהיה תלויית תח"צ, ולכן מדובר בהליך תיכנוני רלבנטי לעניין הפורום.

כרם התימנים היא אזור של רחובות צרים וצפופים שממילא עדיף ללכת לתוכה מרחוב אלנבי או מהרברט סמואל / הירקון אז המהלך די הגיוני בימי השבוע. נעים בסופ"ש, שלהבנתי חודשה לאחרונה, מאפשרת גישה מסויימת לשם בסופי שבוע. אני מקווה שההגבלות יחריגו בעלי תו נכה ויאפשרו רמה מסויימת של קישור במוניות. את פלורנטין אני פחות מכיר.

באירופה יש מרכזי ערים היסטוריות הסגורים למכוניות רגילות, בעיקר בערים עתיקות באיטליה וספרד. אינני בטוח שהשכונות בתוכנית בעלות חשיבות היסטורית דומה, אולי יפו ראוייה להגבלות כאלו.

דבר נוסף שלא ברור לי הוא מה התוכנית לחנייה עבור הדיירים. באזורי בספרד יש עיירה שמתחת לשדרה הראשית שלה יש שני חניונים שאורכם המצטבר קילומטר, כאשר אחד החניונים שאורכו כ 600 מטר הוא דו קומתי, קומה עליונה לתושבי העיירה וקומה תחתונה חניון בתשלום לרכבים ממחוץ לעיירה. הקומה העליונה איפשרה סגירת עשרות רחובות היסטוריים צרים לתנועה והפיכתם למדרחובים, כולל מדרחובים המשמשים בעיקר למגורים הרחק מהרחובות המסחריים.

יתכן שחלק מ M2 יעבור בקרבת השכונות בעתיד, ואז אפשר לקיים בהן מצב תואם קובנט גארדן בלונדון או ספאנייה ברומא, אזור סגורים לתנועה ורחוקים מצירי האוטובוסים עם תחנת רכבת תחתית במרכזם. הבעיה היא שהפתרון הזה מרוחק לפחות עשור מעכשיו, ומדובר ברתימת העגלה לפני הסוסים.
הנה קצת הסבר לתוכנית, כולל לוחות זמנים, מתוך הפייסבוק של מיטל להבי:

סוגרים שכונות או סוגרים רחובות ?
כתבו לא מעט לאחרונה על כי "העירייה מקדמת מהלך של סגירת שכונות שלמות לתנועת רכבים או לפחות לצמצום ניכר שלה". אני מבקשת לדייק את העובדות:
אין לעירייה שום תכנית לסגירה של שכונות שלמות לתנועת כלי רכב, אלא שאנו מקדמים ו/או בוחנים תכנית לצמצום תנועת הרכב בשכונות כרם התימנים, נווה שאנן ופלורנטין..
מדובר בתכנית שבמסגרתה יוגדרו בכל שכונה מספר מצומצם של רחובות שיסגרו לתנועה שוטפת של רכבים במטרה לייצר מתחמים בטוחים ונעימים לתושבים ולעסקים, כמו ה"סופר בלוק" של ברצלונה.
היוזמה מהווה ביטוי לחזון העירוני במסגרתו כבר בתקופת הקורונה יצרנו מדרחובים ורחובות מנוהלי תנועה שעל פי רוב שיפרו וישפרו את איכות החיים של התושבים ואת התפוקות של העסקים בסביבתם.
לגופם של הנתונים: כרם התימנים היא כבר היום שכונה דלה בתנועה של כלי רכב, עקב מגבלות פיזיות של רחובות צרים והעסקים שנותנים שירותי הסעדה ברחוב וכיוב'. התכנית לצמצום תנועה בכרם היא הכי בשלה ליישום ובמסגרתה מדובר על שינויים ב-14 רחובות שבהם תוגבל התנועה ואליהם תתאפשר כניסה רק למי שיש לו חניה פרטית בהיתר. בשכונה זו למשל, יתרת החניה ברחובות שיישארו פתוחים תוקצה לתושבים בעלי תו אזורי בלבד במטרה לצמצם את הפגיעה בתושבי הכרם, בעלי רכב.
המתחם השני שמצוי בבדיקת היתכנות מתקדמת הוא בנווה שאנן שבה מתבקש, גם על ידי נציגי התושבים, לבצע שינויים מרחקי לכת עקב עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה וכדי להעלות את איכות החיים של התושבים. המתחם השלישי בשכונת פלורנטין – בבדיקה ראשונית.
את המתחם מוטה-הליכתיות בכרם התימנים אנו מתכוונים לבצע בחודש מאי השנה ואחד נוסף, אני תקווה שניישם גם כן כבר במהלך 2021
 

Ccyclist

Well-known member

הרעיון הוא לסגור את הרחובות שבפנים השכונות לרכבים, למעט רכבי תושבים (תוך הגבלות על רכבי תושבים). התוצאה תהיה שההגעה לאזורים אלו תהיה תלויית תח"צ, ולכן מדובר בהליך תיכנוני רלבנטי לעניין הפורום.

כרם התימנים היא אזור של רחובות צרים וצפופים שממילא עדיף ללכת לתוכה מרחוב אלנבי או מהרברט סמואל / הירקון אז המהלך די הגיוני בימי השבוע. נעים בסופ"ש, שלהבנתי חודשה לאחרונה, מאפשרת גישה מסויימת לשם בסופי שבוע. אני מקווה שההגבלות יחריגו בעלי תו נכה ויאפשרו רמה מסויימת של קישור במוניות. את פלורנטין אני פחות מכיר.

באירופה יש מרכזי ערים היסטוריות הסגורים למכוניות רגילות, בעיקר בערים עתיקות באיטליה וספרד. אינני בטוח שהשכונות בתוכנית בעלות חשיבות היסטורית דומה, אולי יפו ראוייה להגבלות כאלו.

דבר נוסף שלא ברור לי הוא מה התוכנית לחנייה עבור הדיירים. באזורי בספרד יש עיירה שמתחת לשדרה הראשית שלה יש שני חניונים שאורכם המצטבר קילומטר, כאשר אחד החניונים שאורכו כ 600 מטר הוא דו קומתי, קומה עליונה לתושבי העיירה וקומה תחתונה חניון בתשלום לרכבים ממחוץ לעיירה. הקומה העליונה איפשרה סגירת עשרות רחובות היסטוריים צרים לתנועה והפיכתם למדרחובים, כולל מדרחובים המשמשים בעיקר למגורים הרחק מהרחובות המסחריים.

יתכן שחלק מ M2 יעבור בקרבת השכונות בעתיד, ואז אפשר לקיים בהן מצב תואם קובנט גארדן בלונדון או ספאנייה ברומא, אזור סגורים לתנועה ורחוקים מצירי האוטובוסים עם תחנת רכבת תחתית במרכזם. הבעיה היא שהפתרון הזה מרוחק לפחות עשור מעכשיו, ומדובר ברתימת העגלה לפני הסוסים.

החניון הקצר (כ 300 מטר). אני מכיר את הארוך (600 מטר) אז אינני יודע אם הקצר ממוקם מתחת לרחוב או לטיילת או שניהם. האורך אפשרי בגלל הבעלות המוניציפלית על הרחוב והטיילת, יש פרוזדור ארוך יחיד ואין את המגבלות של חניון מבוסס מגרש שחייב להיות חלק מהקמת בניין חדש או עבודה על כיכר קיימת.

לדעתי באזור פלורנטין דבר כזה אפשרי אולי מתחת לסלמה או אליפלט ויכול לקדם סגירה נרחבת יותר של רחובות באזור.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20210414-070859_Maps.jpg
    Screenshot_20210414-070859_Maps.jpg
    KB 782.6 · צפיות: 4

Bus Nerd

Active member
פלורנטין צפופה מאוד ומתאימה לתוכנית כזו. יש בפלורנטין הכל במרחק הליכה (גם בשבת) או במרחק רכיבת אופניים קצרה, ותח"צ תדירה בצירים החיצוניים (העליה, דרך יפו, דרך סלמה). גם תחנות רכבת קלה יהיו, עוד לפני M2 - אליפלט בקו האדום, לוינסקי/העליה בקו הסגול.

יצטרכו פתרונות נגישות לתוך השכונה (למשל עמודי חסימה אלקטרוניים) כדי לאפשר לתושבי השכונה שמחזיקים בחניות פרטיות להיכנס לחנייה שלהם (יש חניות בחלק מהבניינים החדשים, אבל לא בכולם) ולכניסה של רכבי אספקה לעסקים בשכונה.

אני מניח שישאירו גם קצת חניית רחוב, אבל אם רוצים באמת לשפר את המרחב להולכי הרגל יצטרכו להיפטר מרוב חניית הרחוב - המדרכות צרות מדי ביחס לכמות המשתמשים בהן. רוב תושבי פלורנטין לא מחזיקים ברכב פרטי כנראה, לא מזמן תושבי השכונה ניצחו במאבק להפיכת חניון גדול בפאתי השכונה לפארק.

במילא קשה מאוד למצוא חנייה בשכונה ומי שרוצה להסתמך על רכב פרטי להגעה לעבודה כדאי לו לגור במקומות אחרים או לחנות רחוק וללכת ברגל. אין סיבה להשקיע בחניונים מיוחדים לדעתי.
 

Ccyclist

Well-known member
פלורנטין צפופה מאוד ומתאימה לתוכנית כזו. יש בפלורנטין הכל במרחק הליכה (גם בשבת) או במרחק רכיבת אופניים קצרה, ותח"צ תדירה בצירים החיצוניים (העליה, דרך יפו, דרך סלמה). גם תחנות רכבת קלה יהיו, עוד לפני M2 - אליפלט בקו האדום, לוינסקי/העליה בקו הסגול.

יצטרכו פתרונות נגישות לתוך השכונה (למשל עמודי חסימה אלקטרוניים) כדי לאפשר לתושבי השכונה שמחזיקים בחניות פרטיות להיכנס לחנייה שלהם (יש חניות בחלק מהבניינים החדשים, אבל לא בכולם) ולכניסה של רכבי אספקה לעסקים בשכונה.

אני מניח שישאירו גם קצת חניית רחוב, אבל אם רוצים באמת לשפר את המרחב להולכי הרגל יצטרכו להיפטר מרוב חניית הרחוב - המדרכות צרות מדי ביחס לכמות המשתמשים בהן. רוב תושבי פלורנטין לא מחזיקים ברכב פרטי כנראה, לא מזמן תושבי השכונה ניצחו במאבק להפיכת חניון גדול בפאתי השכונה לפארק.

במילא קשה מאוד למצוא חנייה בשכונה ומי שרוצה להסתמך על רכב פרטי להגעה לעבודה כדאי לו לגור במקומות אחרים או לחנות רחוק וללכת ברגל. אין סיבה להשקיע בחניונים מיוחדים לדעתי.

לפלורנטין שני עוגנים לרכב הפרטי: תרבות בילוי שמושכת מבקרים מבחוץ, כולל בזמנים שאין תח"צ סדירה וג'נטריפיקציה.

לדעתי ריאלי שהשכונה תשאף ל 50% משקי בית ללא רכב, אבל מעבר לכך יהיו רכבים ויהיה צריך להתחשב בהם איכשהו. ככל שהמאזן בשכונה ייטה יותר לטובת השוכרים כך יהיה קל יותר לעודד תח"צ והמנעות מרכב, אך ככל שהמאזן יטה לטובת בעלי דירות המחירים מכתיבים שמי שיכול להרשות לעצמו דירה שם יוכל לאפשר לעצמו רכב.

אני בהחלט בעד מודלים של CPZ ותו תושב, ובעד עידוד חניונים פרטיים בבניינים במקום חנייה ברחוב.

אני חושב שפלורנטין מקבילה אולי ל Shoreditch ו Hoxton בלונדון. רמת הקישוריות שלהן מאפשרת הגעה אליהן גם בימי הבילוי העיקריים כולל בלילה. בעיר כמו לונדון עיקר המבלים באזור כזה לא גרים בו, וכמות המגיעים אליו ברכב פרטי זניחה ביותר. האזור נמצא תחנת אוטובוס או שתיים מ 5 קווי תחתית ויש קו אוברגראונד צמוד אליו. אני לא רוצה להתחיל לנחש איך אני אמור להגיע לפלורנטין מרעננה בשישי או שבת בלי רכב. נסיעת הלוך-חזור במונית תעלה לי יותר משכירת רכב ליממה ואם אני מסיע אנשים אז בכלל עדיף לי להגיע ברכב גם אם ההליכה מחניון מתחם התחנה או חניון איצטדיון בלומפילד הם במרחק שהייתי נוסע תחנה או שתיים באוטובוס תדיר לו היה.
 

raya

Well-known member
כל מה שנכתב - יהיה תקף גם בשבתות?
הבת גרה בפלורנטין, ואנחנו (עד הקורונה, ומקווה שנחזור לזה אחרי הקורונה) נסענו כל שבועיים שלושה.
אם לא נוכל להיכנס - זו תהיה בעיה רצינית.
רעיה
 

Ccyclist

Well-known member
כל מה שנכתב - יהיה תקף גם בשבתות?
הבת גרה בפלורנטין, ואנחנו (עד הקורונה, ומקווה שנחזור לזה אחרי הקורונה) נסענו כל שבועיים שלושה.
אם לא נוכל להיכנס - זו תהיה בעיה רצינית.
רעיה

אינני יודע כי לא היתה התייחסות ספציפית לשבת, אבל יש כמה דברים שתוכלו לעשות:

1 - לברר אם יהיו תווי תושב או תווי אורח שהבת התושבת תוכל להשיג עבורכם.

2 - לחנות במתחם התחנה או חניון יד אליהו (תיקון: בלומפילד) במידה שיש קישור לשכונה באמצעות נעים בסופ"ש (חינם), מוניות שירות, או במקרה הגרוע נסיעת מונית של חצי קילומטר עד קילומטר.

3 - תו כחול, לא בטוח אם זה המונח הנכון בארץ, אבל נהגים מעל גיל מסויים בדרך כלל זכאים לתו שמתיר חנייה במקומות שבדרך כלל לא מתירים זאת. אם את בכיוון הגיל כדאי לברר.
 
נערך לאחרונה ב:

Bus Nerd

Active member
כל מה שנכתב - יהיה תקף גם בשבתות?
הבת גרה בפלורנטין, ואנחנו (עד הקורונה, ומקווה שנחזור לזה אחרי הקורונה) נסענו כל שבועיים שלושה.
אם לא נוכל להיכנס - זו תהיה בעיה רצינית.
רעיה
לא מדובר על סגירה הרמטית של השכונה, אז אני מאמין שתוכלו להסתדר עם מקום חנייה קרוב מספיק, גם אם הוא יהיה טיפה יותר רחוק מאיפה שאתם חונים היום (איך אתם מצליחים למצוא כאן חנייה בשבת? בד"כ בלתי אפשרי).

בכל מקרה אל דאגה, מדובר בתוכנית עתידית של העירייה. ייקח הרבה זמן עד שיממשו אותה.

אינני יודע כי לא היתה התייחסות ספציפית לשבת, אבל יש כמה דברים שתוכלו לעשות:

1 - לברר אם יהיו תווי תושב או תווי אורח שהבת התושבת תוכל להשיג עבורכם.

2 - לחנות במתחם התחנה או חניון יד אליהו במידה שיש קישור לשכונה באמצעות נעים בסופ"ש (חינם), מוניות שירות, או במקרה הגרוע נסיעת מונית של חצי קילומטר עד קילומטר.

3 - תו כחול, לא בטוח אם זה המונח הנכון בארץ, אבל נהגים מעל גיל מסויים בדרך כלל זכאים לתו שמתיר חנייה במקומות שבדרך כלל לא מתירים זאת. אם את בכיוון הגיל כדאי לברר.

לגבי 2 - נעים לסופ"ש כנראה פחות רלוונטי, אף אוטובוס לא ייכנס לתוך פלורנטין עצמה, הם ברחובות החיצוניים. גם לא צריך להרחיק ליד אליהו - יש כל מיני חניונים בתשלום באיזור.
אני בד"כ ממליץ לחנות רחוק וללכת קצת ברגל, ולמי שלא מסוגל - לחנות רחוק ולקחת מונית (שיכולה להוריד קרוב ליעד גם אם אין חנייה).
 

raya

Well-known member
לא מדובר על סגירה הרמטית של השכונה, אז אני מאמין שתוכלו להסתדר עם מקום חנייה קרוב מספיק, גם אם הוא יהיה טיפה יותר רחוק מאיפה שאתם חונים היום (איך אתם מצליחים למצוא כאן חנייה בשבת? בד"כ בלתי אפשרי).

בכל מקרה אל דאגה, מדובר בתוכנית עתידית של העירייה. ייקח הרבה זמן עד שיממשו אותה.



לגבי 2 - נעים לסופ"ש כנראה פחות רלוונטי, אף אוטובוס לא ייכנס לתוך פלורנטין עצמה, הם ברחובות החיצוניים. גם לא צריך להרחיק ליד אליהו - יש כל מיני חניונים בתשלום באיזור.
אני בד"כ ממליץ לחנות רחוק וללכת קצת ברגל, ולמי שלא מסוגל - לחנות רחוק ולקחת מונית (שיכולה להוריד קרוב ליעד גם אם אין חנייה).
אז ככה.... אנחנו מגיעים (בעצם נגיע כשיהיה אפשר) עם אוכל, שקיות ודברים שהצטברו וכדומה. כלומר - מרחק לא יתאים לנו. בלי "ציוד" אין בעיה ללכת ברגל אבל עם כל ה"כבודה" זו בעיה.
מבחינת גיל - אנחנו בהחלט בקריטריון מזכה.
איך מוצאים חניה? בסביבה של רחוב אבולעפיה אפשר למצוא, אם כי לפעמים צריך לעשות כמה סיבובים.
שבת שלום!
 

Ccyclist

Well-known member
אז ככה.... אנחנו מגיעים (בעצם נגיע כשיהיה אפשר) עם אוכל, שקיות ודברים שהצטברו וכדומה. כלומר - מרחק לא יתאים לנו. בלי "ציוד" אין בעיה ללכת ברגל אבל עם כל ה"כבודה" זו בעיה.
מבחינת גיל - אנחנו בהחלט בקריטריון מזכה.
איך מוצאים חניה? בסביבה של רחוב אבולעפיה אפשר למצוא, אם כי לפעמים צריך לעשות כמה סיבובים.
שבת שלום!
במקרה הגרוע ביותר יש עגלות קניות, וסוג חדש יחסית עם שלושה גלגלים על ציר יחיד שאפשר לגרור במעלה המדרגות. אם הבת עדיין תתגורר בפלורנטין כשזה יקרה תחנו בחניון בלומפילד ותגידו לבת לבוא ולסחוב. אני מניח שיקח שנה או שתיים לתכנן את הכל ושיש שם הרבה שוכרים צעירים שמסתמכים על ההורים לאוכל וציוד אז תהיה מחאה מסויימת אם לא יארגנו איזה מקום לפרוק רכבי מבקרים.
 

קבצים מצורפים

  • Lazio-stair-climber-tri-wheel-6-wheel-shopping-trolley-navy-blue-2.jpg
    Lazio-stair-climber-tri-wheel-6-wheel-shopping-trolley-navy-blue-2.jpg
    KB 53.9 · צפיות: 3

Bus Nerd

Active member
אז ככה.... אנחנו מגיעים (בעצם נגיע כשיהיה אפשר) עם אוכל, שקיות ודברים שהצטברו וכדומה. כלומר - מרחק לא יתאים לנו. בלי "ציוד" אין בעיה ללכת ברגל אבל עם כל ה"כבודה" זו בעיה.
מבחינת גיל - אנחנו בהחלט בקריטריון מזכה.
איך מוצאים חניה? בסביבה של רחוב אבולעפיה אפשר למצוא, אם כי לפעמים צריך לעשות כמה סיבובים.
שבת שלום!
אבולעפיה זה לא בפלורנטין, זה בגבעת הרצל - וגבעת הרצל לא חלק מהתוכנית של העירייה לשכונות דלות רכב כרגע למיטב ידיעתי
 
למעלה