Ccyclist
Well-known member
התוכנית: לסגור למכוניות את כרם התימנים, פלורנטין ונווה שאנן | כלכליסט
תקופת הקורונה, שבה התושבים היו ספונים בבתיהם, נתנה דחיפה לחזון העירייה להפחית עומסי תחבורה וזיהום אוויר במרכזים הצפופים. לאחר ש־18 רחובות כבר הפכו למעין מדרחוב, כעת יוצא לדרך פיילוט בשכונות שלמות, בכרם התימנים, נווה שאנן ופלורנטין, ועל הכוונת גם שכונות לב העיר, מתחם נוגה ושכונת התקווה: “עיר...
m.calcalist.co.il
הרעיון הוא לסגור את הרחובות שבפנים השכונות לרכבים, למעט רכבי תושבים (תוך הגבלות על רכבי תושבים). התוצאה תהיה שההגעה לאזורים אלו תהיה תלויית תח"צ, ולכן מדובר בהליך תיכנוני רלבנטי לעניין הפורום.
כרם התימנים היא אזור של רחובות צרים וצפופים שממילא עדיף ללכת לתוכה מרחוב אלנבי או מהרברט סמואל / הירקון אז המהלך די הגיוני בימי השבוע. נעים בסופ"ש, שלהבנתי חודשה לאחרונה, מאפשרת גישה מסויימת לשם בסופי שבוע. אני מקווה שההגבלות יחריגו בעלי תו נכה ויאפשרו רמה מסויימת של קישור במוניות. את פלורנטין אני פחות מכיר.
באירופה יש מרכזי ערים היסטוריות הסגורים למכוניות רגילות, בעיקר בערים עתיקות באיטליה וספרד. אינני בטוח שהשכונות בתוכנית בעלות חשיבות היסטורית דומה, אולי יפו ראוייה להגבלות כאלו.
דבר נוסף שלא ברור לי הוא מה התוכנית לחנייה עבור הדיירים. באזורי בספרד יש עיירה שמתחת לשדרה הראשית שלה יש שני חניונים שאורכם המצטבר קילומטר, כאשר אחד החניונים שאורכו כ 600 מטר הוא דו קומתי, קומה עליונה לתושבי העיירה וקומה תחתונה חניון בתשלום לרכבים ממחוץ לעיירה. הקומה העליונה איפשרה סגירת עשרות רחובות היסטוריים צרים לתנועה והפיכתם למדרחובים, כולל מדרחובים המשמשים בעיקר למגורים הרחק מהרחובות המסחריים.
יתכן שחלק מ M2 יעבור בקרבת השכונות בעתיד, ואז אפשר לקיים בהן מצב תואם קובנט גארדן בלונדון או ספאנייה ברומא, אזור סגורים לתנועה ורחוקים מצירי האוטובוסים עם תחנת רכבת תחתית במרכזם. הבעיה היא שהפתרון הזה מרוחק לפחות עשור מעכשיו, ומדובר ברתימת העגלה לפני הסוסים.