מידע על אותיות הפלא
מאפייני התוכנה העבודה בתוכנה הדרגתית ומתאימה לשיטות לימוד הקריאה לפי הגישה הפונטית. ניתן בכל עת לבחור עבור התלמיד אותיות וסימני ניקוד בהתאם לרמתו בצורה קלה וידידותית. בחירה זו באה לידי ביטוי בכל הפעילויות בתוכנה, ונשמרת עבור התלמיד גם להפעלות הבאות של התוכנה. התלמיד רואה במסך את המקלדת האישית הכוללת רק את האותיות וסימני הניקוד, שכבר למד, וכך הוא לא נחשף לגירויים מסיחים. המבט שלו ממוקד רק על המסך, ללא צורך להעביר את המבט למקלדת. התוכנה מצויידת ב"מחברת מדברת", המאפשרת כתיבה חופשית. לאחר כל צליל שכתב, התוכנה משמיעה את הצליל. וכך התלמיד מקבל משוב מיידי, ויכול לעבוד באופן עצמאי. לחצני האותיות וסימני הניקוד במקלדת וירטואלית של התוכנה גדולים ובולטים, וניתן לסדר אותם לפי הצורך. כמו כן ניתן להחליף צבע ללחצנים. התוכנה היא כלי פתוח. המורה יכול להעשיר את מאגר המילים. המילים שנוספו למאגר "משתתפות" בכל הפעילויות של התוכנה באופן מיידי. התוכנה כוללת מגוון עשיר של פעילויות ומשחקים, המותאמים לקצב ההתקדמות האישי של התלמיד. אין מגבלה מבחינת כמות התרגול. התלמיד מקבל חיזוקים לאורך העבודה, המעודדים אותו להתקדם ולהמשיך לעבוד. נושאי הלימוד מוסברים באמצעי המחשה ומלווים במשחקים קלילים ומושכים. שלושת שלבי הלימוד התוכנה מחולקת לשלוש ארצות בהתאם לשלבי הלימוד: ארץ חדי האוזן (מודעות פונולוגית) – פעילויות שמתבצעות על סמך שמיעה בלבד: זיהוי צליל פותח, צליל סוגר, זיהוי מילים שיש בהם צליל משותף, סידור צלילים לפי סדר הופעתם במילה ועוד. ארץ האותיות והצלילים – הכרת האותיות, סימני הניקוד והצליל שנוצר מהצירוף שלהם. כתיבת האותיות תוך הקפדה על כיוון נכון, קריאת צליל פותח, צליל סוגר, הכתבות של צלילים בודדים בתוך המילה ועוד. ארץ המילים – מצלילים למילה, הרכבת מילים והכתבות, כרטיסי הברקה ועוד.