תוכנת מחשב חדשה לקריאה

ho100

New member
תוכנת מחשב חדשה לקריאה

רציתי להמליץ על תוכנה חדשה לקריאה המתאימה לחינוך המיוחד ונקראת אותיות הפלא. התוכנה היא ממש חדשה. היא נבנתה בהתאם לסטנדרטים של החינוך הלשוני בחינוך המיוחד. כדי לדעת יותר פרטים אפשר לפנות אלי בדואר: [email protected]
 

Nellie Bly

New member
לאילו סוגי לקויות התוכנה מתאימה?

מה היא כוללת?אפשר לעבוד עלייה דרך מסך מגע?יש בה רמות קושי שונות?חדות?צבעים?מוזיקה? כדאי לפרט קצת.
 

ho100

New member
תוכנת מחשב

היי נלי! יש לנו אתר שאת יכולה מעט להתרשם מהתוכנה: lomda.net התוכנה עובדת עם התאמה אישית של האותיות וסימני הניקוד, כך שאין גורמים מסיחים. היא עובדת עם מסך מגע ומתאימה מאוד לילדים. אולי תכתבי לי מהם הצרכים שלך ואענה לך אם התוכנה מתאימה
 

ho100

New member
המשך

בתוכנה יש עבודה על מודעות פונולוגית, הקניית אותיות וסימני ניקוד ותרגול קריאה וכתיבה של מילים. כל זה עובד עם התאמה לילד.
 

Diana M

New member
תודה על המידע ונשמח ליותר כאן מידע

בפורום. מי פיתח, מה העקרונות וכד'. תודה דיאנה
 

ho100

New member
מידע על אותיות הפלא

מאפייני התוכנה העבודה בתוכנה הדרגתית ומתאימה לשיטות לימוד הקריאה לפי הגישה הפונטית. ניתן בכל עת לבחור עבור התלמיד אותיות וסימני ניקוד בהתאם לרמתו בצורה קלה וידידותית. בחירה זו באה לידי ביטוי בכל הפעילויות בתוכנה, ונשמרת עבור התלמיד גם להפעלות הבאות של התוכנה. התלמיד רואה במסך את המקלדת האישית הכוללת רק את האותיות וסימני הניקוד, שכבר למד, וכך הוא לא נחשף לגירויים מסיחים. המבט שלו ממוקד רק על המסך, ללא צורך להעביר את המבט למקלדת. התוכנה מצויידת ב"מחברת מדברת", המאפשרת כתיבה חופשית. לאחר כל צליל שכתב, התוכנה משמיעה את הצליל. וכך התלמיד מקבל משוב מיידי, ויכול לעבוד באופן עצמאי. לחצני האותיות וסימני הניקוד במקלדת וירטואלית של התוכנה גדולים ובולטים, וניתן לסדר אותם לפי הצורך. כמו כן ניתן להחליף צבע ללחצנים. התוכנה היא כלי פתוח. המורה יכול להעשיר את מאגר המילים. המילים שנוספו למאגר "משתתפות" בכל הפעילויות של התוכנה באופן מיידי. התוכנה כוללת מגוון עשיר של פעילויות ומשחקים, המותאמים לקצב ההתקדמות האישי של התלמיד. אין מגבלה מבחינת כמות התרגול. התלמיד מקבל חיזוקים לאורך העבודה, המעודדים אותו להתקדם ולהמשיך לעבוד. נושאי הלימוד מוסברים באמצעי המחשה ומלווים במשחקים קלילים ומושכים. שלושת שלבי הלימוד התוכנה מחולקת לשלוש ארצות בהתאם לשלבי הלימוד: ארץ חדי האוזן (מודעות פונולוגית) – פעילויות שמתבצעות על סמך שמיעה בלבד: זיהוי צליל פותח, צליל סוגר, זיהוי מילים שיש בהם צליל משותף, סידור צלילים לפי סדר הופעתם במילה ועוד. ארץ האותיות והצלילים – הכרת האותיות, סימני הניקוד והצליל שנוצר מהצירוף שלהם. כתיבת האותיות תוך הקפדה על כיוון נכון, קריאת צליל פותח, צליל סוגר, הכתבות של צלילים בודדים בתוך המילה ועוד. ארץ המילים – מצלילים למילה, הרכבת מילים והכתבות, כרטיסי הברקה ועוד.
 

כוכבה 58

New member
שלום לכולם יש לי שאלה

אני אם לילד הלוקה בתסמונת דאון בן 7 .לומד בכיתה א בבית ספר לחינוך מיוחד פיגור קל .בני עדין לא יודע את האותיות לא מוכן בשום אופן להחזיק עיפרון ביד או צבעים לצייר.ספרים הוא כן אוהב שמקריאים לא .השאלה שלי על האותיות הפלא. האים זה יכול להתאים לו?.יש לי מחשב רגיל(לא מסך מגע).היכן אני יכולה להשיג את התוכנה .קראתי כאן בפורום על הספר "הסוד של חומי" אפשר לדעת מי המחבר והיכן אני יכולה להשיג אותו תודה כוכבה
 

ho100

New member
אותיות הפלא

לכוכבה שלום! שמי אורית, אני מורה לחינוך מיוחד, ואני שותפה בפיתוח תוכנת אותיות הפלא. היחוד של תוכנת אותיות הפלא שאפשר ללמד את הילד בצעדים מאוד קטנים, כלומר ללמד אות עם סימן ניקוד אחד, ורק כשהילד שולט, ניתן להוסיף עוד אותיות וסימני ניקוד. בנוסף בתוכנה יש עבודה על מודעות פונולוגית - הכרת הצליל הפותח במילה, הסוגר, זיהוי צלילים במילה וחרוזים. המודעות הפונולוגית הכרחית לרכישת הקריאה. גם במודעות הפונולוגית ניתן לעבוד עם התאמה אישית- למשל הילד יזהה את הצליל הפותח של מילים, כשכל הצלילים הפותחים הם עם קמץ-פתח, כלומר גם במודעות הפונולוגית ניתן לעבוד בהתאם לרמת הילד, וללמד אותו בהדרגה. לפי הסטנדרטים לחינוך לשוני בחינוך המיוחד, אין מצב בו אומרים שהילד לא יוכל לקרוא, אלא מקדמים כל ילד בצעדים קטנים ולפעמים קטנים מאוד, אבל כל ילד יכול להתקדם. הכתיבה באותיות הפלא מתבצעת באמצעות לחצנים שמופיעים על המסך. כל לחצן מייצג או או סימן ניקוד. ניצן לשלוט על גודל האותיות וסימני הניקוד, וכן על הצבע. זה עוזר לילדים ליקויי ראייה או ילדים עם בעיות מוטוריות. את מוזמנת להיכנס לאתר: lomda.net או לפנות אלי אלי למייל: [email protected] בהצלחה
 
למעלה