תולדות המוסיקה

תולדות המוסיקה

אני יודע שזה לא פורום תולדות המוסיקה אבל בגלל שזה הפורום הכי קרוב החלטתי לשאול פה.. מה ההבדלים בין סונאטה של בטהובן לסונאטה של מוצארט? אם אפשר, בכמה שיותר פירוט והסבר, אפילו קישור למקום המתאים יהיה טוב תודה
 

freshlama

New member
בעיקר בסגנון הכתיבה

הסונטות של מוצרט הרבה יותר קלאסיות, פשוטות ושמרניות מרוב הסונטות של בטהובן.
 
נגיד

בין הסונאטה ב C מז'ור לפסנתר של מוצארט לבין הסונאטה הפטטית של בטהובן או סונטת אור הירח...
 
על קצה המזלג ובלי להתעמק בתווים

קודם כל בהיקף- אורך הפרקים והיצירה כולה. אצל בטהובן יותר נרחב. ההרחבות בפרט יהיו אצל בטהובן במעבר בין הנושאים ובפיתוח, ואצל בטהובן יש גם בד"כ קודה גדולה שהיא כמעט כמו פיתוח נוסף. שתי הסונטות של בטהובן שהצעת הן די חריגות- בסונטת אור ירח הפרק הראשון הוא פרק איטי שזה לא קונבנציונלי גם אצל בטהובן עצמו ובפטתית יש שילוב של חלק איטי כמו מרש אבל שפותח את היצירה לאלגרו שמופיעים בו לסרוגין. בשתי הסונטות של בטהובן צורת הסונטה הרבה יותר מעורפלת בפרק הראשון. המוסיקה של בטהובן בעיקרון יותר מוטיבית - כלומר מבוססת על חזרות של תבניות מלודיות קצרות יחסית ואצל מוצארט יש מלודיות ארוכות יותר. בסונטה של מוצרט בדו מז'ור (הוא כתב יותר מאחת, אבל אני מניח שאנחנו מדברים על אותה אחת) יש גם דבר לא קונבנציונלי שהנושא השני ברפריזה חוזר בסובדומיננטה במקום בטוניקה. למרותך שהצורה עצמה מאוד ברורה. מוצארט גם לא הסתבך עם סולמות עם כ"כ הרבה סימני התק כמו דו דיאז מינור. אפשר לעשות השוואה מאוד מעמיקה מול התווים.......
 
למעלה