תוסף לדפדפן לאתרי מכירות כמו יד2

ירוני31

New member
תוסף לדפדפן לאתרי מכירות כמו יד2

היי,
פיתחתי תוסף לדפדפן שמי שיתקין אותו יוכל לראות ממתי מודעה מתפרסמת באתרי מכירות כמו יד2 והיסטוריית המחיר. כל משתמש שהתקין את התוסף ויראה מודעות באתר למעשה יגדיל את המאגר בכך שהמודעות שהוא רואה יתווספו למאגר עם פרטיהם. האם יד2 יכולים לתבוע אותי על כך? בתקנון שלהם כתוב שאסור לאסוף מידע בצורה שאינה אנושית ואסור לשנות את תוכן האתר והנראות שלו. האם באופן כללי אפשר לתבוע מפתחי תוספים?
נניח מישהו היה מפתח תוסף לתפוז שמסיר את הבקשה להסיר חוסמי פרסומות...
תודה.
 

John the Savage

New member
לא קיבלת תשובה על השאלה משתי סיבות

א. הפורום הזה די נטוש ואין אף אחד שעונה על שאלות.
ב. זו שאלה די מורכבת מבחינה משפטית, ולא משהו שקל לענות עליו בדיון אינטרנטי.

לתבוע תמיד אפשר. השאלה היא כיצד בית המשפט יפסוק בתביעה כזו. יש כאן כמה שאלות משפטיות שהופכות את העניין לסבוך:
1. האם תקנון האתר הוא הסכם המחייב אותך? בדרך כלל באתרים בהם המשתמשים מחוייבים ללחוץ על "אני מסכים", בהסתברות גבוהה יראו בתקנון כהסכם מחייב. באתרים בהם ניתן לגשת למידע ללא צורך באישור התקנון, העניין פחות ברור.
2. האם יש הפרה של זכויות יוצרים? לא על כל טקסט חלים זכויות יוצרים, אבל במידה ויש מודעות בהן יש טקסט או גרפיקה שיש עליהם הגנה של זכויות יוצרים, יתכן והעתקת המודעה תחשב להפרה.
3. האם מדובר ב"השגת גבול דיגיטלית"? השגת גבול דיגיטלית זו תיאוריה משפטית שנהיתה פופולארית בארה"ב. העקרון הוא שגם אתר אינטרנט או שרת מחשב נחשבים לשטח פרטי וירטואלי, וכניסה לאתר בניגוד להסכמתו של בעלי האתר (לדוגמה לצורך איסוף נתונים אוטומטי) תחשב להשגת גבול. ראה לדוגמה את המקרה הזה:
https://en.wikipedia.org/wiki/Craigslist_Inc._v._3Taps_Inc.
 
למעלה