תוספות שירות באלעד

חעחעחע11

Active member
 

מוישי67

Active member
אם הוא תדיר.
כיום תדירות 280 טובה (כל 12 דקות) - כהנמן, עזרא, חזון איש, רבי עקיבא, בן גוריון.
180 טעון שיפור (כל 20 דקות) - כהנמן, ז'בוטינסקי, אבוחצירה.
בהחלט אפשר לאחד אותם לקו אחד (כל 6-10 דקות) במסלול של רחוב כהנמן, רבי עקיבא, ימינה לז'בוטינסקי, שמאלה לאבוחצירה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
כיום תדירות 280 טובה (כל 12 דקות) - כהנמן, עזרא, חזון איש, רבי עקיבא, בן גוריון.
180 טעון שיפור (כל 20 דקות) - כהנמן, ז'בוטינסקי, אבוחצירה.
בהחלט אפשר לאחד אותם לקו אחד (כל 6-10 דקות) במסלול של רחוב כהנמן, רבי עקיבא, ימינה לז'בוטינסקי, שמאלה לאבוחצירה.
לגמרי.
אפשר לאחד את קווים 180/280/380 לקו אחד בתדירות של בין 5 ל 10 דקות לפי המסלול שאתה מציע.

הצירים הראשיים באלעד בנויים בצורה טובה מאוד ככה שיש אפשרות לחסוך במספר הקווים מאלעד ליעדים השונים.
 

Ccyclist

Well-known member
החרפה של הקקפוניה של קווי דלת מדלת שיש בהרבה ערים חרדיות.

לדעתי האישית לאלעד מספיק קו בודד לבני ברק.

הבעיה פה היא בני ברק, שבמאה שנות קיומה לא בנתה לעצמה תחנה מרכזית.

בכתבה מוזכר שקו מסויים מאלעד לבני ברק יפוצל ל 4 קווים שונים. זה רעיון מאד שלילי כי אם יש כיום קו חזק מספיק שתשומותיו יכולות להרכיב 4 קווים חלשים - עדיף שישאר הקו החזק.

הכתבה השתמשה במילה "ייעול" לתיאור כלל התוכניות שפורטו בה, וחלקן אכן יעילות יותר כמו פיצול הקו לנתיבות ואופקים, מה שאולי יאפשר לקו לאופקים לנסוע בכביש 6. בתקופת שגרה הייתי מצביע על העובדה שיש רכבת מתחנת "בני ברק" (הקשר לעיר קלוש, במקור התחנה נקראה "תל אביב צפון" והיא בשטח תל אביב, מופרדת פיזית מבני ברק על ידי דרך אם המושבות והמסילה, הגישה אליה רק מגשר מבצע קדש) במרחק נסיעה עירונות קצרה. כיום הנסיבות השתנו וקצת קשה להצדיק פינג-פונג לבאר שבע וחזרה.

לדעתי אלעד צריכה להיות מוקד בינעירוני חשוב לאוטובוסים לישובים חרדיים שאין ולא תהיה אליהם מסילה. הבעיה לטעמי היא בתיכנון מסלולי ספגטי בתוך הישובים ובתוך אלעד שמוסיפים חצי שעה עד שעה של נסיעות עירוניות מיותרות לקווים בינעירוניים נחוצים.
 
רק אגיד שלמיטב ידיעתי מדובר בפשרה מול עיריית אלעד שלא אהובה על אנשי המקצוע ומקבלי ההחלטות.
המסלול באלעד היום הוא בצורת ח' - מתחיל ממערב, עולה מזרחה ואז יורד חזרה מערבה לכיוון היציאה מהעיר. בגלל שאלעד קומפקטית יחסית זה גם לא טיול "צורם" כמו במקומות אחרים.
באלעד יש מסוף חדש מסודר במזרח שרוצים שהקווים ייצאו ממנו (יותר נוח למפעיל ולנהגים), אבל אז תצורת הח' שמשיגה כיסוי מיטבי לא אפשרית. הוצע מסלול חדש ממזרח למערב שמצליח לצמצם מאד את הפגיעה בכיסוי אך לא להעלימה לגמרי. העירייה התנגדה והתוצאה בסוף היא "פשרה מפא"יניקית" בה הקווים הקיימים מפוצלים לשניים במסלול קצר יותר באלעד לכל אחד מהם.

לדעתי זה רע גם לתושבי אלעד וחבל שלא התעקשו על הפתרון הטוב יותר לכולם אבל כנראה פשוט לא הצליחו לשכנע את העירייה וכך לפחות בחצי מהנסיעות המסוף המזרחי כן יקל על הנהגים ועל התפעול. (זה כן עדיף כנראה על המצב הקיים בו כל כך הרבה נסיעות יוצאות ממקום לא מוסדר).
 
בדיוק.

במידה והקו תדיר מאוד.
הכוונה לתדיר זה לא התדירות הרשמית אלא תדירות בפועל. שמירת התדירות בפועל מצריכה מכרזים מתוכננים היטב (אך לא תפורים) ופיקוח הדוק, כך שביטול נסיעות לא ישתלם. אם לא כן, כבר יצא לי (יותר מפעם אחת) לחכות שעה לאוטובוס שצריך לצאת כל 20 דקות.
כמובן שבשביל זה משרד התחבורה צריך לעסוק בתחבורה.
 
למעלה