תוספת קומה דירה קיימת

Ray27

New member
שלום,
אנחנו מתכננים תוספת קומה לדירה שלנו. הדירה כיום היא בערך 50 מר ובתוכנית אנחנו מוסיפים עוד כחמישים ומשהו מר בקומה מעל (על הגג) ומרפסת.
אני מצרף את התוכנית (שקיבלנו מהאדריכלית) שהכי הסתדרה לנו מסך השיקולים.
היתרון בתוכנית הוא שהיא מגדילה את המטבח הקיים ואם נשחק קצת יותר עם השירותים בקומה התחתונה אולי נוכל להגדיל עוד יותר את המטבח. (אני חשבתי אולי כדאי לשלב את החלל של החדר בקומה 1 עם המטבח וליצור חלל משפחה לילדים לשחק עם אפשרות הפרדה עם מחיצה נפתחת לפי הצורך.
אציין כי אנו מתכננים להגדיל את המשפחה בעתיד הקרוב ולכן חשוב לנו שיהיו מספיק חדרים גם למשפחה עם עוד כמה ילדים.
ההתלבטות שלנו כרגע היא שאולי החדרים המתקבלים קטנים מידי
וכן שלטעמי הדירה יוצאת פרקטית כזו אך לא נעימה. התחושה שלי היא שאולי הצלחנו למצוא "פתרון" איך לסדר את כל הצרכים הדירה אך בפועל השימוש בה יהיה טכני מידי ולא נעים ומזמין. מה אתם חושבים?
כרגע הקומה הראשונה היא עם קירות לבנים והרבה מאוד צבע עץ בהיר (המטבח וכל החלונות בבית עם אותו גוון עץ) שלטעמי מאוד יפה.
תודה רבה,
ריי
 

קבצים מצורפים

  • קומה א.JPG
    קומה א.JPG
    KB 89 · צפיות: 21
  • קומה ב.JPG
    קומה ב.JPG
    KB 106.7 · צפיות: 22

Ray27

New member
במחשבה נוספת, אני מוסיף את מצב הדירה הקיים בפועל.
תודה רבה לעונים!
 

קבצים מצורפים

  • תוכנית דירה,מצב נוכחי.pdf
    1.5 MB · צפיות: 11
לדעתי החלוקה שהוצעה על ידי האדריכלית שלכם טובה מאוד. היא ניצלה היטב את השטח הקיים ויצרה תכנית פרקטית ויעילה ללא שטחים מבוזבזים. גם מיקום הריהוט טוב. הדבר שמצריך בדיקה הוא מיקום הממ"ד היכן שהוצע (בקומה השניה?).
ולשאלתך: מדוע שדירה פרקטית תהיה לא נעימה? מה קשר שמיטה להר סיני?
בסופו של דבר מרחב המגורים אמור להיות בראש ובראשונה פונקציונלי ופרקטי ולענות על צרכי הלקוח. אתה בעצמך אמרת שאתם זקוקים לכמה שיותר חדרי שינה במרחב הקיים, אז מהבחינה הזו קבלת את מה שביקשת.
אווירה בדירה נקבעת מהאופן בו היא מעוצבת על ידי אשת המקצוע וכן על ידי הלקוחות עצמם. ככל שמתייחסים ליותר שאלות עיצוביות הקשורות לבית ונותנים להן מענה, קיים סיכוי טוב יותר שהאווירה בבית תהיה טובה ונעימה יותר.
בהצלחה ואשמח אם תמשיך לעדכן :)
 

בינא

Member
לא הבנתי מדוע נדרש לבצע שינוי כלשהו בקומת הכניסה לדירה הקיימת.
התכנון החדש, אם הבנתי נכון, הוא פירוק קירות בין מטבח לפינת האוכל...
הסלון איננו סלון ופינת האוכח גדולה מידיי אלא אם אתם סוג שדל משפחה שפינת נאוכל היא הסלון שלה והסלון הוא מגרש משחקי הילדים...
למעלה יש בזבוז משווע של מקום בגלל חדר מכונות הכביסה המיותר... בשביל מה צריך חדרון כזה כאשר ניתן להכניס מכונה אחת על השניה בנישה בחדר האמבטיה*
*אמבטיה הוא סוג של אביזר שהאנגלים שכחו לקחת איתם בסיום המנדט הבריטי על ארץ ישראל...
*בדירה כזאת קטנה רצוי אך ורק מקלחות שתופסות פחות מקום, מבזבזות הרבה פחות מים כי מזרזות את זמן הרחצה, בעיקר אם יש ילדים קטנים ורוצים עוד...
לילדים לא אכפת להיות באותו חדר עם מיטות קומותיים או אפילו 3 מפלסים, כי הם רק הולכים לשיון שם וצריכים ביטחון של ביחד עד גיל 12 לבנות ו-13 לבנים (בממוצע כמובן) שאז רוצים את הפרטיות שלהם.
אחד החדרים הוא "חצי חדר" בגלל רוחב צר מידי, 243ס"מ.
בדירה כזאת קטנה... כי מה לעשות, 100מ"ר דירת 5 חדרים זו דירה קיבוצית קטנה..., 2 מקלחות, אחת בכל קומה ו-3 אסלות (1 עם מכונת הכביסה והיבשן עם כיור) במינימום שטח, עדיפות...
אם הבנתי נכון, אין דרישה לממ"ד אצלכם כי יש מקלט קרוב לבית?
 

Ray27

New member
שלום מגיבים יקרים, תודה רבה על התייחסותכם לפוסט שלי.
לגבי הקומה התחתונה, באמת אין יותר מידי שינויים בקומה זו. המטבח מאוד יפה וגם כדי לצמצם כרגע את עלויות השיפוץ אנחנו מעדיפים שלא לגעת "סתם" בקומה זו. בתוכנית כן יש שינוי בגודל השירותים והמטבח כדי להגדיל אועתו קצת.
לא ככ הבנתי את שאלתך לגבי הסלון ופינת האוכל? אנחנו משפחה בעלת אופי דתי ובכל שבת ערכים סעודות שבת ולפעמים גם מזמינים אורחים. האם אתה חושב שכדאי לנו "להצריח" בין הסלון לפינת האוכל?
סקרנות, מתי משתמשים בסלון? (בדירה כיום סגרנו את הסלון עם קיר גבס ושם זה החדר של הבת שלי - כך שכרגע אין לנו באמת סלון אלא רק ספה ליד פינת האוכל שזו סוג של פינת משפחה. כשאני חוזר עייף מהעבודה אני יושב שם לנוח קצת או יוש עם המחשב להתרענן. האם זה הפונקציה גם של סלון? (אני רציני בשאלה שלי)
בקומה למעלה, מכיוון ואנחנו די בלאגאניסטים חשבתי נשזה חכם שיהיה לנו חדר "מחסן" עם הרבה ארונות לכל הדברים שאין להם מקום בבית. אין ולא יהיה לנו מחסן לדירה אז צריך מקום למברגים, חלפים וכד. וכל מיני פריטים שצריכים איחסון והייתי מעדיף שלא יהיו בחדרי שינה. באמת התלבטנו עם הכריכלית האם כדאי לבטל את החדר כביסה ופשוט לשים מכונה בחדר רחצה או להשאיר אותו כחדר נפרד, יש לי תחושה שחדר זה יעזור לנו לשמור על הסדר בבית. אבל אשמח לשמוע את דעתכם המקצועית.
אשתי מתעקשת על אמבטיה, הפסדתי מראש בקרב הזה...
בסהכ אנחנו בונים שני חדרי שינה למעלה, האם זה יותר מידי? לא ככ הבנתי את הערתך לגבי השינה המשותפת. מה גם שלנו יהיה חשוב להפריד בין המינים (לא מינקות אבל קצת כשיגדלו)
אולי באופן פורמלי זה מוגדר חצי חדר אבל זה מה שיש...האם זה בהכרח ירגיש כמו צינוק לישון שם? האדריכלית אמרה לנו שעם מיקום נכון של המיטה יהיה אפשר להרגי ששם נעים. האם זה לא כך?
הדירה באמת קטנה, אבל זה מה שיש. הגישה שלנו היתה מה הדברים שביום יום ישפיעו לנו על איכות החיים וישפרו אותה. לגודמה, חדר רחצה נפרד ליחידת הורים זה דבר שמאוד חשוב לי. ולכן אנחנו "נאלצים" להוסיף עוד מקלחת בקומה העליונה. כך גם בקומה למטה, לא הייתי רוצה שהסלון ופינת האוכל יהפכו להיות פינת משחקים אז חשבנו שהחדר הנוסף למטה יהיה סוג של חדר עבודה/משחקים/יצירות מהגן וכד.
יש חובה להוסיך חדר מחוזק בדירה, לא ממד.
מה אתם חושבים? אני מרגיש נבוך במבוך.
תודה רב,
ריי
 

בינא

Member
שלום לשואל. אין במה להתבייש לשאול שאלות וגם הכי בסיסיות.
היה חשוב לקבל ממך את התגובה על-כך שאתם משפחה דתית.
חשוב גם לקבל מושג על מספר וגיל הילדים הקיים ולכמה את שואפים שיתווספו בעתיד*
*כדי לתת תשובות בנושא סידור החדרים והמיטות.
אם הבנתי נכון, אין טלויזיה בבית וגם לא תהיה ואירוח אתם עושים סביב שולחן האוכל?
סלון נועד לארוח בספות וכורסאות ולפגישות משפחתיות יום-יומיות, כולל משחקים בהתאמה לגילאים.
חדרי הילדים נועדו בעיקר להכנת שעורים, ביגוד והנעלה ושינה כאשר גודל החדר ומספר הישנים בו עם גילם, יקבע אם גם יבלו שם.
למשפחה בלגניסטית לא יעזור מחסן ובטח שלא משתלם לבנות אותו, אלא ארונות עם גישה קלה של דלתות הזזה מהרצפה עד לתקרה בכל חדר, כאשר במקלחת הילדים מתקינים ארון של "גולן" מפלסטיק למגבות, מגב, חבילת נייר טואלט, סבונים וכיו"ב.
חשוב שעומר הארונות לא יעלה על 40 ס"מ כולל דלתות ההזזה, כדי שכל מה שיש בארון יראה מייד עם פתיחת דלת.
הסלון ופינת האוכל אצלכם מסודרים נכון לצרכים שלכם.
לדברים ש"אין מקום בבית" יש את החלקים העליונים של הארונות מעל גובה הדלתות (2.10מ') בהם מכניסים גם בגדי חורף (בקיץ) ומחליפים בסתיו.
היתרון של מכונת הכביסה והיבשן בחדר המקלחת הגדול הוא שהיכן שמורידים בגדים מכניסים ישר לסל הכביסה ושם יש מקום לגיהוץ, קיפול כי זה יותר נח.
בנושא האמבטיה: האמבטיה מסוכנת מאוד לילדים קטנים שיכולים לטבוע בה תוך דקות של חוסר תשומת לב שקיימת אצל כולם בחיים כשיש כמה גילאים צעירים בבית, גם אם בהשגחת ילדים גדולים יותר.
ילדים מאוד נהנים לשחק בגיגית המונחת על רצפת המקלחת עד גיל שנתיים, קל להם לצאת ממנה לבד והרבה יותר קל לנקות, אבל הכי חשוב זה לדעת שאמבטיה מכילה כ-70 ליטר מים למבוגר ולכן שימוש בודד גומר את כל המיםן החמים בדוד בחורף כי בדוד של 150 ליטר שמרוקנים אותו לאמבטיה ובמקום המים החמים נכנסים באחת המים הקרים (מאחר הצהרים), ההתקררות של מה שנאר מיידית!
אם האמבטיה אמורה לשמש במקום מקווה... זה כבר שיקול אחר, כי אז ניתן להשתמש במים פושרים...
אתם בונים 3 חדרי שינה למעלה... (לא 2): 1 להורים עם שירותים צמודים, 1 לבנות ו-1 לבנים.
בכל חדר שינה של הילדים ניתן להתקין מיטות על קומות או מדורגות (3-4) בפינה ל-2 כיוונים ואפילו עוד מיטה לפתיחה במקום ארגז מצעים... רוצה לאמר שאם יש יותר בנים, עדיף לשכן אותם בחדר הגדול יותר וכנ"ל אם יש בנות.
גם בחדר הצר ניתן להתקין מיטות מדורגות עד 5 בכל חדר (כולל המיטה הנפתחת).
"מדורגות" = אחת לאורך קיר החוץ, מעליה עם רגליים גבוהות לאורך קיר הפנים, מעליה לאורך קיר החוץ עם רגליים עוד יותר גבוהות ומתחת לראשונה, משטח עם מזרון שיוצא החוצה על גלגלים.
ההמלצה שלי היא לרכוש 3 ספות של 2 מושבים ב-"איקאה" שנפתחות למיטות זוגיות כדי לשים 2 בחדר התחתון שיחובר לחדר שבו ישנה הבת עכשיו ועוד אחת בניצב לה בסלון לאפשרות לינה של עוד 6 אורחים.
הפרדה מגדרית ניתן לבצע עם ארון דו-צדדי על גלגלים של ספרים שיוצב היכן שנדרש באותו סוף שבוע בין המיטות.
לא הבנתי מה זה חדר "מחוזק"... האם הכוונה לממ"ד שאמור לעבור אשור פיקוד העורף?
יש אפשרות לרכוש חדר פלדה מחברת "מפרם" (ראה בגוגל) כחלק מהבניה, אבל בכל מקרה הרצפה אמורה להיות מבטון וייתכן שתאלצו לבדוק עם המהנדס שתכנן את המבנה אם אתם יכולים להציב חדר כזה במשקל כזה על הרצפה הקיימת או המתוכננת ללא חיזוק המבנה עם עמודים מהקרקע...
עלות חדר כזה בסביבות 70,000 ש"ח ובמידה ותידרשו לבצע חיזוקים, זה יכול גם להגיע ל-120,000 ש"ח לפני 17% מע"מ...
נדרש לתכנן היכן יוצב חדר כזה שיכול להיות בכל גודל מתוכנן כחדר הבנים או הבנות כי נדרש בו חלון אחד מוגן ודלת ממוגנת אחת, כך שח"ש הורים איננו מתאים בגלל השירותים הצמודים...
במידה ותתכננו אחרת את חדרי השירותים כך שחדר המכונות יבוטל ושטחו יתווסף למקלחת, תוכלו להזיז את מקלחת ההורים, כך שיהיה צמוד למקלחת הילדים עם אמבטיה להורים וכניסה ממבואה נפרדת.
 

Ray27

New member
כרגע אנחנו זוג עם ילדה בת 4 ובקרוב עוד אחת מצטרפת לחגיגה. אני לא חושב שנהיה משפחה מרובת ילדים לפי קצב הגידול הנוכחי...אז אני לא מתכנן המון מיטות אלא אולי לסהכ עד חמישה ילדים.
בנוסף, לדעתי הבניין יעבור ב10 שנים הקרובות פינוי בינוי כך שאני לא רואה את עצמי מזדקן בדירה הזו ולכן אני יותר בתכנון של דירת ילדים קטנים ופחות לגילאי הנוער. כמובן שאי אפשר לדעת שום דבר על העתיד, אבל מקסימם נמכור ונקנה משהו שיותר יתאים לנו.
אכן, לא תהיה טלווזיה בבית, אולי נשים מסך בחדר "משפחה" לזמנים שכל המשפחה רואים משהו ביחד אבל זה לא אמור להיות עם דגש גדול או אירוע מידי תדיר.
לגבי החדר כביסה ההתלבטות היא שאם נרצה לטפל בכביסה בזמן שמישהו במקלחת, האם זה לא יותר נוח שלא צריך לחכות. או כשמצטבר המון כביסה בזמנים שאנחנו לא מכבסים (חגים/תחילת חודש אב) אז הערימות תהינה בחדר אחד ולא בחלל חדר הרחצה הכללי. ואפילו אחרי שבת סך כביסה גדוש ובלא בשלל צבעים יותר נוח שזה לא חלק מחדר הרחצה. מצד שנ, זה באמת גוזל לא מעט מקום. אולי ננסה להשאיר אותו נפרד אבל יותר קטן ופרקטי כך ששטח רצפה ינוצל יותר טוב.
חדר מחוזק זה יצור כלאיים של פיקוד העורף, חדר רגיל עם קירות בטון בעובי 12 סמ. העירייה חייבה אותנו לשים אחד כזה בקומה למעלה. אין צורך לרכוש חדר פלדה או משהו כזה, זה פשוט חדר עם קירות יותר עבים, דלת פלדה (יחסית דקה) שנפתחת החוצה וחלונות מסויימים שנדרשים. את הנושא הזה האדאיכלית לקחה בחשבון וכן טופל כבר מול המהנדס.
כרגע ההתלבטות העיקרית שלנו מה לעשות עם המטבח. היום מאוד צפוף לנו בו כאשר שני דברים נצרכים לנו, עוד משטח עבודה לבישולים ופינת אוכל קצת יותר גדולה (כיום יש לנו שולחן קטן בכוך הקטן של 130 סמ) האם יש לכם כיוון מעניין שיכול לעשות שם משהו יפה? אני מרגיש שלנו נגמרו הרעיונות..
והכי חשוב, תודה רבה רבה על התגובות. לא מובן לי מאליו לקבל עיצות מחכימות סתם כך. אז באמת תודה!
ריי (רחמים)
 
שלום ריי (רחמים)
האם אתם עובדים עם אדריכלית שמסייעת לכם גם בכל מה שקשור לעיצוב הפנים של הבית? מאחר ומבחינת התכנון הפנימי של הבית היא עשתה עבודה טובה הייתי שואלת אותה מה דעתה ביחס לכל הדברים שאתם מתלבטים לגביהם. מאחר והיא מכירה אתכם אני מניחה שהיא תוכל לתת לכם המלצות טובות ותדע לכוון אתכם לפתרונות המתאימים לכם ביותר.
 

Ray27

New member
הי,
אז אחרי שיחות נוספות עם האדריכלית היא הציעה לנו את התוכנית המצורפת. היתרון הוא שמגדילים את המטבח (באמצעות הוצאה של פינת האוכל) וגם היא מוסיפה משטח עבודה מה שיאפשר להגדיל את הכיריים ועוד.
מכיוון והכוונה היא כמעט לא לשתמש במקלחת בקומה א היא הציעה את הפתרון המצורף. היא אומרת שבעבר היא עשתה כך ללקוח שעד היום ממש מרוצה. האם ראיתם דבר כזה בעבר?
בקומה זו הרעיון הוא ליצור חלל משותף בין המטבח וחדר משפחה/משחקים שיהיה ניתן לסגור אותו במקרה הצורך (אם מגיע אורח ללילה).
החדר לא יהיה עם מיטה אלא ספה נפתחת ופינת עבודה עם מחשב וארונות עם משחקים ויצירות וכד.
בקומה ב לא רצינו לעשות שינויים אז היא רק סידרה את החדר רחצה של ההורים (אני לא חושב שאנחנו צריכים כיור בחדר שינה-אמרתי לה להחליף את זה עם ארון או לכיוון החדר שינה או לכיוון החדר הרחצה).
מה אתם חושבים על זה?
שבוע טוב!
 

קבצים מצורפים

  • תכנית מס' 4 א' קומה א'.pdf
    KB 6.7 · צפיות: 7
  • תכנית מס' 4 א' קומה א'.pdf
    KB 6.7 · צפיות: 6
  • תכנית מס' 4 קומה ב'.pdf
    KB 8.1 · צפיות: 7
הי
לשאלתך אם ראיתי בעבר מקלחת כזו, אז התשובה היא שלא ראיתי מקלחת במימדים האלה. במקלחת כזו אי אפשר להתקלח מרוב שהיא קטנה וצפופה. כמו כן היכן הכיור פה?
את השינוי שעשיתם בקומת הקרקע אני פחות אוהבת מכמה סיבות:
- המקלחת הוקטנה באופן כזה שלא מאפשר להתקלח בה בצורה סבירה. אם כבר מתכננים חדר רחצה אז שיהיה כזה שאפשר להשתמש בו, גם אם לא לעיתים קרובות.
-הכסאות שנמצאים ליד הדלפק במטבח נמצאים כל כך קרוב לדלת חדר הרחצה באופן כזה שמי שיישב שם גם יחסום את הכניסה אליו, שלא לדבר על כך שהוא פשוט יהיה עד למה שנעשה בחדרון הזה, בלי שום צנזורה 🤢
- הפתח של חדר המשפחה רחב באופן כזה שהוא הופך לחלק מהחלל הציבורי, והוא לא "מרגיש" כחדר. בשלב זה הוא גם לא מתוכנן כחדר משפחה, כי מתוכננים בו מיטה ושולחן כתיבה. האם זה מה שיהיה בחדר המשפחה שלכם? ההרגשה שלי היא שהתכנון שלו לא מתאים למה שאתם מיעדים אותו להיות. אם רוצים לנצל חלל בצורה טובה צריך לבדוק היטב כיצד הוא ינוצל, כיצד ישתמשו בו ביום יום ולתכנן אותו ככזה.

שאלה נוספת בקשר לקומה העליונה: מדוע הוספתם מעין נישה לכיור בקומה העליונה דבר שגרם להקטנה של חדר השירות (שבדירה כמו שלכם הוא חיוני, שכן אין לכם מרפסת שירות או שטחי איחסון אחרים).

אני אתן לך טיפ- בחלל ציבורי כמו שיש לכם, שהוא איננו גדול במיוחד, ליצור כפל פונקציות זו טעות: שני שולחנות אוכל, סלון וחלל משפחה פתוח (שניהם מתוכננים לשמש כמרחב לבילוי שעות הפנאי בבית). זה גורם לניצול יעיל פחות של שטח הדירה ולמצב שבו יש לך אזור בבית שהוא למעשה לא שימושי, או שימושי בחלק קטן מהזמן. לדוגמא: אם יש שני שולחנות אוכל, אז המשמעות היא שרוב הזמן תאכלו בשולחן שבמטבח ופינת האוכל תהפוך להיות מן פיל לבן שמשתמשים בה רק לארוחות רישמיות ובסופי שבוע. תכנון פינת אוכל אחת יגרום לכך שאת השטח שתכננתם לשולחן האוכל הקטן שבמטבח תנצלו לדבר אחר שכרגע לא קיים בקומה עצמה (לדוגמא פינת עבודה, ארון איחסון וכדומה).
 

Ray27

New member
הי זוהר,
סליחה, העלתי בטעות את התוכנית הלא נכונה. אני מצרף עכשיו את מה שהתכוונתי להעלות (מקלחת עוד יותר מוזרה - ניתן להאריך אותה אם זה יעזור)
לגבי החדר משפחה, את צודקת, לא יהיה שם מיטה אלא ספה נפתחת, ארון ופינת מחשב. לגבי גודל הפתח, אני מתלבט כי אני רוצה שילדים ירגישו בנוח לשחק שם וירגישו ממש חלק מהקומה ולא בחדר.
לגבי שני השולחנות...אני מבין אותך אבל אצטרך להתעקש - סוג של קבעון שלי לצורה של בית. השולחן "שבת" הרבה יותר מכובד ועדין משולחן היומיום-לכן אנחנו צריכים את פונקציה המבוזמזת הזו. אולי זה גם פער תרבותי :)
לגבי הכיור בחלל הציבורי למעלה, הוא יהיה בתוך ארון. הוא ישמש אותנו לסוכות. מכיוון ואנחנו מתכננים להוסיף בעתיד מרפסת סוכה למעלה אז אנחנו כבר מכינים כיור ופינת אוכל קטנה שתשמש אותנו כשאנחנו נאכל בסוכה. ההקטנה של החדר שירות היא רק לטובת הוצאה של ארון אחד לחלל הציבורי שיהיה למשחקים וכד.
ושוב, תוןדה רבה רבה על התגובות המאירות שלך.
 

קבצים מצורפים

  • אנגלנדר תכנית מס' 4 קומה א'.pdf
    KB 6.6 · צפיות: 7

Ray27

New member
הי, רציתי לנצל את הדיון ולומר לכם, בינא וזוהר, תודה רבה על העזרה!
סיימנו את השיפוץ לפני שבוע (השיפוץ לקח 3.5 חודשים) ויצא פשוט מקסים. הדירה מהממת, רחבה, נוחה ובעיקר מתאימה לצרכים שלנו כמו כפפה ליד.
אמנם אני לא מכיר אתכם אישית אבל זה לא מובן לי מאליו שהקדשתם לי מזמנכם לתת לי עצות טובות.
אז תודה רבה והרבה בשורות טובות
 
תודה רבה, שמחתי לקרוא. אתה מוזמן להעלות תמונות של הדירה לאחר השיפוץ, על מנת שנוכל להתרשם.
יש איזה לקח או תובנה ספציפית שתרצה לשתף אותנו לאחר התהליך שעברת?
 

בינא

Member
הי, רציתי לנצל את הדיון ולומר לכם, בינא וזוהר, תודה רבה על העזרה!
סיימנו את השיפוץ לפני שבוע (השיפוץ לקח 3.5 חודשים) ויצא פשוט מקסים. הדירה מהממת, רחבה, נוחה ובעיקר מתאימה לצרכים שלנו כמו כפפה ליד.
אמנם אני לא מכיר אתכם אישית אבל זה לא מובן לי מאליו שהקדשתם לי מזמנכם לתת לי עצות טובות.
אז תודה רבה והרבה בשורות טובות
תודה רבה |4U|
תמיד כף לקבל משוב חיובי |אקדמאי|
 

Ray27

New member
בשבילי התהליך היה מסע אל נבכי הנפש. יצא לי להכיר את עצמי לעומק, למצוא את החוזקות שלי-ולהשתמש בהם. ומצד שני להתמודד עם החולשות ולהביא אנשי מקצוע שיתנו את התוספת שאני לא יכול להביא.
אני מאוד שמח על בחירת הקבלן, היה לנו וויב נפלא שנתן פרץ כוח לכל הפרוייקט ומצד שני השתמשתי ביכולות שלי למצוא פריטים איכותיים בחנויות עודפים ובכך הוזלנו משמעותית את עלות החומר הלבן. אז באמת הכי חשוב להיות קשוב לעצמי ולהתנהל לפי זה.
הערת אגב, רכשנו את כל הברזים/אינטרפוצים וכד באמזון גרמניה. המחיר שם של המותג "הנס גרואה" נמוך בלפחות 50% מהמחיר בארץ, ואהאיכות היא ליגה אחרת (לדעתי הם מעל גרואה)
 
למעלה