תוספת שעות סיוע לילדים בשילוב יחידני

SMADAR55

New member
תוספת שעות סיוע לילדים בשילוב יחידני

ועד ההורים המשלבים הארצי שלח מייל מפורט לגבי תוספת שעות סיוע . מומלץ להצטרף ללוח התפוצה של הועד.

הנקודה החשובה היא כי בימים אלה מתקבלים ברשויות המקומית האישורים בדבר מספר שעות העבודה השבועיות של הסייעות המשלבות , "שעות הסיוע".
בשלב זה משרד החינוך נוהג לתת את מספר השעות המינימאלי לכל רמת תפקוד, (כגון 24 שעות לרמה ד) ויידרש משא ומתן לצורך קבלת שעות נוספות (ברמה ד' המקסימום הוא 30 שעות, ורק במקרים מאד נדירים - של קשיים מיוחדים ומורכבים - גם מעט יותר).
מרבית הילדים מקבלים את מינימום השעות ברמת התפקוד בשל תקצוב מצומצם וניסיון של המערכת לחסוך ככל הניתן. בשל כך הועד ממליץ להורים אשר כמות השעות אינה הולמת את צרכי הילדים שלהם להגיש בקשה לתוספת שעות סיוע.
מתוך הניסיון המצטבר, המערכת אינה נוהגת לתת תוספת שעות עוד לפני תחילת שנת הלימודים. במהלך החודש הראשון המתי"א שולחת אל המסגרת החינוכית את מומחית התחום או מדריכה מטעמה לבדוק האם אכן דרושות שעות סיוע נוספות או שהילדים מסתדרים בלעדיהן.
במידה וההתרשמות שלה היא שהילד מסתדר, בקשתכם תידחה.
 

רנה73

New member
שאלה

במסגרת מילוי הטפסים בית הספר כיוון לרמה ד' (מכסימלית), אך קיבל הודעה שאושרו 20 שעות בלבד.
איך זה ייתכן?
הרי המינימום ברמה ג' הוא 16 והמינימום ב-ד' הוא 24.
האם נותנים גם "יצורי כילאיים" שכאלה?
 

SMADAR55

New member
האם נכחתם בועדה? האם בועדה עצמה נאמר רמה ד' ?

מה אמרה נציגת המתי"א בועדה? (האם יתכן שנציגת המתי"א לא הסכימה עם יו"ר הועדה ?)
דבר ראשון, תבקשי צילום של פרוטוקול הועדה ותבדקי מה נרשם שם.
 

רנה73

New member
סליחה על הבורות ...

אבל כשאת אומרת "ועדה" למה בדיוק הכוונה?
ישיבה בבית הספר עצמו עם הצוות הפסיכולוגי והחינוכי + נציג ממת"י + גננת גן חובה. ישיבה שבה מגבשים המלצות לאיזו רמה להגיש את הבקשה?
או אולי ועדה פנימית בעיריה שבה מתקבלות ההחלטות בפועל?
אם מדובר באופציה ב' - לא נכחתי בשום דבר כזה. לא יודעת אפילו האם ומתי היתה. אני רשאית לפנות אליהם ולבקש פרוטוקול?
אם מדובר באופציה א' - בודאות לא התקיים שום דבר כזה בביה"ס ועל כן אין פרוטוקול.
על רגל אחת - סיימנו גן חובה ועולים ל-א'. נרשמנו לבית ספר ממלכתי רגיל ובמקביל היינו ברשימת המתנה לבית ספר ייחודי (מוכר בהחלט ע"י משרד החינוך).
התשובה מביה"ס הייחודי בוששה להגיע, חשבנו שאין סיכוי ולכן התחלנו תהליך בקשה לשעות סיוע בביה"ס הממלכתי, שם האמנו שהילדה תלמד - נעשו 2 פגישות בנוכחות אלו שתיארתי למעלה. בהמלצת הגננת ונציגת מת"י המלווה את הילדה בשנה האחרונה הוחלט להגיש בקשה לרמה ד'. מולאה הטבלה של רמות התפקוד, הגננת מלאה את הטפסים שלה, צורפו האיבחונים המקוריים. וכל החומר נשלח לעיריה.
ואז, לקראת סוף יוני, ביה"ס הייחודי הודיע שהתקבלנו והתבקשנו להעביר אליהם את כל הניירת שהעברנו בזמנו לביה"ס הממלכתי לצורך פניה לבקש שעות שילוב (למעשה מהגננת ביקשו את הטפסים שמילאה ומאיתנו את האיבחון הפסיכולוגי האחרון). הכל היה "מהר-מהר, זריז-זריז לפני שכולם יוצאים בעיריה לחופש, ובכל מקרה, לאחר התאריך האחרון בו ניתן היה להגיש בקשות, כך שישיבה בבה"ס הכוללת תיאום עמדות, לא היתה. מה בדיוק נשלח - לא פירטו לנו. רק הודיעו שמי שמטפלת בזה בביה"ס שלחה הכל והעיריה אמרה שלא חסרים טפסים להשלמת הטיפול.
אז ההתנהלות לקתה בחסר... מה נותר לי לעשות כרגע?
 

SMADAR55

New member
לגבי ילדים משולבים, אחת לשנה מתקיימת ישיבה לקביעת רמת התפקוד

והיקף הסיוע הנדרש. יו"ר הועדה - מנהל/ת בית הספר.
ההורים מזומנים אך טכנית ניתן לקיים את הועדה גם בלעדיהם (במידה ובוחרים שלא להגיע).
אצלינו משתתפים בועדה: יו"ר הועדה (מנהלת), נציגת המתי"א שעובדת קבוע מול בית הספר, יועצת חינוכית של בית הספר, פסיכולוגית, מורת השילוב, מורת השילוב של קבוצת המיומנויות החברתיות, מטפלת רגשית, מחנכת, סייעת של הילד וההורים.
עד כה, עברנו מספר ועדות כאלו ובכל שנה מה שנקבע בועדה מבחינת רמת התפקוד גם אושר לאחר מכן.
מבחינת היקף שעות נוסף, בשנה מסויימת הועדה קבעה שהילד זקוק להוראה מתקנת אך בסופו של דבר זה לא אושר בנימוק מאוד לא הגיוני.
במקרה שלכם, ההליך לא היה תקין. למעשה לא התקיימה ועדה או שקיימו ועדה מבלי שזומנתם אליה.
צרי קשר דחוף עם יעל ניר (יו"ר ועד ההורים המשלבים הארצי)- שלחי לה מייל ובקשי התייחסותה מה ניתן לעשות במקרה זה. האם יש אפשרות להגיש ערעור לגבי רמת התפקוד שנקבעה ואם כן איך עושים זאת.
(בתחילת שנה ניתן להגיש בקשה לתוספת שעות במסגרת אותה רמת תפקוד ויש הליך בירוקרטי ידוע. לא יודעת מה הפרוצידורה לערעור לגבי רמת תפקוד).
המייל של יעל ניר:
[email protected]
 

רנה73

New member
תודה

אכן, בהשוואה לתהליך המסודר שעברנו עם בית הספר הממלכתי הרגיל, מה שהיה כאן הוא בהחלט לא תקני ולמעשה כנראה שלא היה בכלל תהליך.
נקודת הזכות היחידה היא שהדבר נעשה בצורה שנעשה מצידם מתוך רצון שלא לאחר את הרכבת ולהגיש את הבקשה לפני שיהיה מאוחר מדי.
אני אנסה לוודא עם הנפשות הפועלות מה היה התהליך (אם כי כולם בחופש עד אמצע אוגוסט), ובמקביל אפנה ליעל.

אבל ברשותך, שאלה נוספת - היועצת החינוכית של ביה"ס (האדם היחיד מבה"ס עמו התנהל הקשר שלנו) שוחחה עם הגננת והן החליטו שהשעתיים שהילדה זכאית ינוצלו לקלינאית תקשורת וטיפול רגשי. כששאלתי מה עם מורת השילוב נאמר לי שבבתי הספר, בניגוד לגנים, מורת שילוב = הוראה מתקנת בלבד. קבלתי את הדברים. ועכשיו אני תוהה האם לא הטעו אותי?
 

SMADAR55

New member
הם קבעו מראש שהילדה זכאית לשעתיים סיוע?

יש אכן שעות סיוע שמחולקות בבתי הספר (ללא קשר לשעות הסייעת) אך זה בהתאם לצרכים של הילדה.
ומה אם היא לא זקוקה לקלינאית תקשורת? ומה אם אין קלינאית תקשורת בבית הספר שבו לומדת? (בהרבה בתי ספר בהם משולבים ילדים אין יכולת לתת טיפולים של קלינאית).

אצלינו יש מורת שילוב שמעבירה קבוצות מיומנויות חברתיות. לעומת זאת, אין יכולת לקבל קלינאית תקשורת.
לא יביאו במיוחד מטפלת/ מורה רק עבור ילד אחד!
אם יש לכם אפשרות לקבל בבי"ס מורת שילוב לקבוצת מיומנויות חברתיות זה מצויין וצריך לדרוש זאת. בונים קבוצה עם ילדים קבועים והם נפגשים פעם בשבוע.
בני קיבל בשנה האחרונה גם הוראה מתקנת אצל מורת שילוב וגם קבוצת מיומנויות חברתיות וגם טיפול רגשי.
 

רנה73

New member
השעות ניתנו בהתבסס על

השעות ניתנו בהתבסס על הועדה שעברנו חודשיים קודם לכן בבה"ס הממלכתי האחר.
שם נאמר לנו שבה"ס יכול לספק לילדה שעתיים, ונשאלנו מה לדעתנו הכי חשוב לילדה לקבל. הגננת שנכחה ומדריכת המת"י המלווה אמרו שאחת השעות צריכה להיות של טיפול רגשי. לגבי השעה הנוספת, אם אני לא טועה אמרו ריפוי בעיסוק על דגש על הויסות החושי. באותו בה"ס יש כיתה רגשית קטנה ולכן חשבו להשתמש במרפאה בעיסוק שלהם.
כשהודיעו לנו שהתקבלו לבה"ס הנוכחי, כאמור - הכל נעשה מהר-מהר, והיועצת הודיעה לי ששוחחה עם הגננת בטלפון והוחלט לבקש כמו בבה"ס הקודם שעתיים: שעה אחת לטיפול רגשי (על זה הגננת התעקשה וטוב שכך) ושעה נוספת לקלינאית. בבה"ס הנוכחי אמורה להיות כיתת תקשורת כך שיש קלינאית. הבעיה היתה שהגננת אמרה קלינאית תקשורת שתעבוד על הילדה על הגיית האות ר'. הסברתי ליועצת שלדעתי זה מיותר ואם כבר קלינאית אז על תקשורת - בהנחה שיש נקודתית על מה לעבוד. היועצת אמרה "כן, כן".
בגן החובה גננת השילוב עבדה עם הילדה ועם עוד 3 ילדים נוספים (2 לא על הספקטרום, ואחת נוספת כנראה שכן) על היכולת להפסיד בכבוד, להמתין לתורך וכד'... כישורים חברתיים בקיצור. השאלה אם הקלינאית תוכל לעשות את זה...
 

SMADAR55

New member
רנה73- ועד ההורים המשלבים כתב לנו בעבר שניתן

ליצור קשר עם הגורמים הבאים בכל בעיה הקשורה בועדות שילוב:


1. מספרי הטלפון: 02-5603280 או 03-6896102-5. כתובת הדוא"ל: [email protected]

2. בבית לורן, המרכז למשפחה של אלו"ט קיים כבר כמה שנים פרויקט תמיכה משפטית בשילוב יחידני. כדאי מאד להתייעץ עם העובדת הסוציאלית שמתמחה בנושא ומעודכנת בכל ההליכים (ששמה דיקלה.) 03-6703077
במקרה הצורך היא מפנה את הטיפול לעו"ד אמיר ברק.
 
למעלה