תופעה חדשה?...

תופעה חדשה?...

בארוחת צהריים גיסתי סיפרה אתמול, שסבתה בת ה- 89 קיבלה שיחת טלפון ממקור כלשהו לא ידוע.
בשיחה נאמר לה שהם רואים שהיה לה יום נישואין, וכמתנה הם רוצים לשלוח לה זוג כריות אורתופדיות.

המתנה הזו עלתה לה 1000 ש"ח.

היא כמובן לא הבינה שמחייבים אותה, יש לזכור שהיא כבר לא צעירה, היא כבר לא שומעת או רואה טוב.
במקרה הבת שלה עלתה על החיוב וביטלה אותו. 3 ימים אחר כך, היה מאוחר מדי.

ולא מדובר בנוכלים, או בחברת שקר. מדובר בחברה שרירותית וקיימת, אמתית לחלוטין. עם שירות לקוחות מסודר, שיש להם מערך של לקוחות שכתוב שהם עברו את גיל ה-80
והם מציעים להם דברים במתנה. כאשר הם לא.
ונשאלה השאלה, איך הנציג/ה, ביודעין לחלוטין, מסוגל לעשות דבר כזה למישהי שיכולה להיות סבתו שלו. איך עושקים תחת חסות החוק ותחת אצטלה של "זה התפקיד שלי"?

ואני, בתור שרל"ק לשעבר, לא היה לי מה לענות.
 
זה לא דבר חדש

מתקשרים ללקוח ומציעים לו מתנה תמורת דמי משלוח בלבד, לאותם דמי משלוח מוסיפים שדרוגים והטבות. העדיפות היא כמובן ללקוחות שיותר קל להוציא מהם את הכסף, בדיוק כמו סבתך.
עבדתי בחברת קול סנטר שהחלה בשיחות מהסוג הזה לפני כשמונה שנים, זו הייתה התקופה שבחרתי גם לעזוב את אותה החברה.

וסיפור דומה אבל קצת שונה - סבתא של חבר קרוב הייתה מנויה במשך שנים לאחד מהעיתונים הגדולים בארץ המנוי הופסק מהסיבה שראייתה התדרדרה עד למצב בו לא יכלה לקרוא יותר את העיתון. ביטול המנוי לווה גם בשליחת אישור רפואי שמציין כי אותה אישה עיוורת על פי חוק.

זה לא שינה יותר מידי לנציגה שהתקשרה כחודש לאחר מכן ושכנעה אותה להחזיר את המנוי או לנציג שידיד שלי דיבר איתו יומיים אחר כך לבטל את אותו מנוי טען שעשה זאת אך לא באמת ביצע זאת או האחמ"ש שטיפל בזה מאוחר יותר שסירב להבין שלא רק שהעיתונים לא הגיעו והחיוב נמשך אלא שגם אין מי שיקרא את העיתון.

נותני שירות מהסוג הנ"ל מוציאים שם רע לכל נותן שירות באשר הוא ובעיקר גורמים לי לתהות על המוסריות של חלק מהאנשים.
 
בחדשה אני מתכוונת

שזה לא זכור לי שהיה כשאנחנו היינו קטנים.

כביכול, היה איזה שינוי של תודעה חברתית ולא לכיוון הנכון.
 

lilo4

New member
זה דיי נפוץ לצערי


אני זוכרת שלפני כמה חודשים הייתה כתבה בממון או אחד המוספים הדומים על התופעה הזו, שיש חברות שמבססות את עיקר השיווק שלהן על פלח השוק המבוגר. הם מתבססים על זה שאנשים מבוגרים הם דור אחר, שרגיל יותר לתת אמון בבני אדם, וגם על זה שלא מעט קשישים סובלים מבעיות בריאות ובעיות מנטליות, הרבה עולים וותיקים שעברית היא לא שפת האם והשילוב של כל זה הופך אותם ל"טרף קל".
היו לנו כמה סיפורים כאלה עם סבא וסבתא שלי ז"ל
מדי פעם אחד הילדים היה מגלה איזה חיוב תמוה בכרטיס האשראי...

בעיניי זו תופעה דוחה, אבל אני חושבת שהחברות האלה פועלות בתחום האפור ולמדינה כנראה שאין אינטרס מיוחד להפסיק את זה
 
ואם כבר מדברים על זה

ישנם מי שמתפרנסים שנים מקורבנות קלים, כמו כל אותם רוכלים שפונים לחיילים או לבני נוער ומציעים להם מתנות בעלות נמוכה ו/או מצניעים את העובדה שנדרש מהם לתת פרטי כרטיס אשראי בתמורה ל"מתנה", והיו לא מעט מקרים שהתגלה שהיה נייר קופי מתחת לטפסים עליהם חתמו אותם צעירים שחייבו אותם להוראות קבע בסכומי עתק, כשגם במקרים שאלו היו סכומים סבירים, זה היה גזל לשמו. הדברים האלו קיימים שנים רבות וכל פעם שומעים עליהם מחדש. לא מזמן הייתה תוכנית שעסקה בסיפורים מלפני שנים רבות על נוכלים שמכרו לחיילים שעונים ותכשיטים בטענה שזה צ'ופר למתגייסים חדשים, והחתימו אותם על הוראות קבע שאצל חלקם נמשכו עשרות שנים ועוד בזמן שחלקם אפילו לא קיבלו את כל מה שהובטח להם.

בזמנו זכור לי סיפור על קופת חולים ששלחה אנשי מכירות שהחתימו קטינים על טפסים שיצרו מצב שכל המשפחה הועברה קופת חולים, הייתי אפילו עדה למקרה כזה שחברה שלי חתמה על טופס כזה אחרי שנאמר לה שהיא תהיה מבוטחת במשך פרק זמן לא סמלי בשתי הקופות, ולא נאמר שום דבר על שאר בני המשפחה.
 
למעלה