"תופעה ששלטון חוק אינו יכול להשלים עמה"

אילה אתה ממש צודק !!

גם אני לא יכול להבין איך במדינת "חוק וסדר כמו שלנו" נותנים לכרישי נדלן לפתוח את הפה החצוף שלהם ולטעון טענות כנגד שדה הרצליה שהוקם בתאריך 2 ליוני 1948, הרבה לפני שאתה אני ורוב העותרים נולדו ומאז פועל ללא הפסקה בתחילה כשדה תעופה צבאי ולאחר מכאן כשדה אזרחי.

הרי ברור לכולם שכל העליהום כנגד שדות התעופה הרצליה ותל אביב הוא לרוחתם של כמה כרישי נדלן בודדים המסונורים מהכסף הגדול שירויחו עם האדמות שיופשרו לבניה.
תמוהה בעיני קביעת השופטת המכובדת - במקום לתהפוך את הקערה על פיה ותחייב את הרשויות להסדיר לאלתר את עיניני הגדרת הקרקע ורישוי השדה כדין היא פועלת לטובת כרישי הנדלן

ואתה יודע מה, איליה, בוא נדבר בעוד כמה שנים לאחר שיהרסו את שדות התעופה תל-אביב והרצילה ובמקומם יבנו אלפי יחידות דיור, ניראה מה יגידו התושבים החדשים והשכנים על פקקי התנועה האין סופיים באזורים אלה ומסביבם.
 

איליה40

New member
זה לא אני, זה בית המשפט

כך או כך, אשמח לשמוע על כרישי הנדל"ן. ככול הידוע לי, במסגרת הליכי תכנון של תב"ע הר/4000 לא דובר על נדל"ן למגורים. ואומנם, לדברי מהנדס עיריית הרצליה, מייק סקה מלפני חצי שנה: "תוכנית נוספת בצפון הרצליה שנמצאת בחיתוליה כוללת הקמת 12 אלף יחידות דיור במקום שדה התעופה שצפוי להתפנות בחודש יולי 2015"

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000865810

השאלה שנשאלת - בקצב שנהוג במחוזותנו - כמה שנים יעברו עד שהתוכנית תתממש - 40,30,20? כך שלדעתי אפשר להירגע בנוגע לפקקים עתידיים בקטע המדובר. דווקא הקטעים האחרים מעוררים חששות כבדים יותר.
 

עומר247

New member
אתה חושב שאלה שגרים שם היום נהנים?

ואני לא מדבר על המצב הבטיחותי, אלא רק על הרעש שיש להם כל היום
 

X4M32

New member
מי שגר שם בא לגור ליד שדה תעופה

שקיים שם עשרות שנים ולא שדה התעופה הוא שבא אליו. כל מי שבעד לפנות את השדה כולל תושבי רעננה צריך לקחת בחשבון שבמקום השדה לא יתחילו לגדל שם עגבניות אלא יקימו שם מגדלי מגורים שיסתמו לתושבי רעננה את היציאה היחידה מערבה שיש להם כיום דרך רחובות ירושלים והבריגדה. וכל יזמי הנדלן שלוטשים עיניהם למקום לא גרים שם ולא מעניינים אותם הפקקים אלא רק הכסף.
 

איליה40

New member
כנראה לא קראת את תגובתי מלמעלה

החל מ-2018 כבר לא ניסע דרך הבריגדה (כבר כיום למעשה לרוב עוקבים אותה). ואילו משמעות המילים ה"תוכנית בחיתוליה" זה בממוצע 13 שנות תיכנון, קבלת היתרים ושיווק הקרקע. לכך יש להוסיף את שיווק הדירות והבנייה. כמובן שלא ניתן לדעת מה יהיה שוק הנדל"ן בעתיד כה רחוק ואם זה היה רלוונטי בכלל.

ולגבי הטענה המוסרית כביכול לגבי מי בא למי - היא טענה מפלה למדי. כי רי אין כאן יותר מדי לאן "לבוא" מבלי שיהיה מפגע כזה או אחר.
 

X4M32

New member
אתה צודק בנוגע לחלק הראשון אך בנוגע לחלק השני

לא אסכים איתך וזה לא עניין מוסרי, המוסר לא קשור לכאן, אלה עובדות ולא משנה שבכל מקום יש מפגע כזה או אחר. לי למשל אין כל בעייה עם מטוסים שעוברים לי מעל הראש ואני מודה שאני מה שנקרא "חולה מטוסים", ואם אתה מתעקש לדבר על מוסר אז איזה מוסר אתה רואה בעובדה שאנשים באים לגור ליד בית ספר תיכון ואחר כך מתלוננים על הרעש ומבקשים להזיז את בית הספר? או לדוגמא חבר שלי שלא היה בעל אמצעים וקנה דירה בזמנו בגרושים בדרך ז'בוטינסקי ברמת גן בתקופה שעברו שם יותר עגלות עם סוסים מאשר מכוניות ואחר כך התלונן לדעתי שלא בצדק שיש פתאום רעש מהכביש ואמרתי לו חביבי אתה באת לכביש ולא הכביש אליך. זה בדיוק אותו הדבר.
 

איליה40

New member
כמה דברים

אני באופן אישי גם לא הכי סובל מהמטוסים כי הרחוב בו אני גר נפגע מהם פחות. מה גם שהתרגלתי לדברים גרועים יותר.

ובכל זאת, ההשוואה עם כביש לא הכי במקומה. כי הרי כביש משרת את כלל האוכלוסיה, כולל הדיירים הסובלים מרעש. כנ"ל גם בית ספר. יש לעיתים יתרונות רבים במיגורים לידו. ואילו כאן מדובר במפגע שלא משרת את תושבי הסביבה, אלה קומץ בעלי אמצעים. ולכל השאר הוא רק מזיק ומהווה סכנה בפוטנציה.

אבל גם השיקולים המוסריים הנ"ל אינם חשובים ואינם מזיזים. ישנה ההצגה הטובה בעיר - כן סוגרים/לא סוגרים, זה עתר כך, וזה עתר אחרת, ולנו רק נשאר לעקוב ולהתבונן מהצד.
 

X4M32

New member
אם כך אשאל אותך שאלה ותענה בכנות בבקשה

אם אתה לא סובל מהמטוסים זה אומר -אם אני מבין נכון- ששדה התעופה לא מפריע לך. אז מה אכפת לך ששדה התעופה בהרצליה ישאר במקומו? שיתלוננו אלה שזה מפריע להם.
 

איליה40

New member
רק אותי שכחו לשאול


אבל אילו היו שואלים בוודאי שהייתי מעדיף שהפגע ייסגר. אז אומנם הוא לא הכי גרוע, אך בכל זאת פריע, ובטח שלא תורם לערכי הנכסים בסביבה.
 

X4M32

New member
אתה פתחת את הדיון לכן שאלתי אותך


ותשובתך היתה ברורה לי מראש!
סופ''ש נעים.
 
בסוף נקבל את השילוב המנצח


שכונת וילות של טייקונים, שיש להם בחצר מנחת למסוקים.
הרי לא יעלה על הדעת שהם יעמדו בפקקים עם כל הלוזרים, נכון ?
 

X4M32

New member
אם היית יודע כמה מנחתים שלא מוכרים לציבור

יש בקרבה לשכונות מגורים לא היית מאמין. לעולם לא אשכח את הפעם הראשונה שנסעתי במקום ישוב קרוב לרעננה ופתאום מימיני צץ לו מטוס קטן ונעלם באותה מהירות שהופיע ולרגע חששתי שהתרסק ואפילו התקשרתי למשטרה וחיפשתי אותו כשבסוף התברר שזה אולטאלייט והבחור פשוט נחת במנחת מסודר ליד הבית.
 

X4M32

New member
ברור


שיאכלו אותה גם השנה. יש סיכוי בכלל? לצערי קשה לי להאמין הפעם אבל אשמח לבלוע את הכובע!
 

יוטו2

New member
עומר אני הייתי מת לגור ליד השדה.

מי שזה מפריע להם ורוצים שקט ( יותר מידי שקט אפשר לומר ) שיעברו פה לשומרון 20 דקות נסיעה .
 

עומר247

New member
אפילו בהלוויות בכפר נחמן זה מפריע

כל כך הרבה רעש במקום כל כך פתוח.. חבל
 

יוטו2

New member
הרעש של המטוסים ( במיוחד בזמן נחיתה )

לא יותר חזק מרעש של רכב שנוסע בכביש .. בטח שלא מאופנועים למשל .
 

איליה40

New member
אתה צודק חלקית

הרעש אכן לא חזק במיוחד כאשר המטוס חג הרחק ממך. אבל כאשר בדיוק מעליך, הוא מורגש. המטוסים נוטים לעבור במסלולים קבועים מעל בתים מסויימים, ולהיות באותם הבתים, במיוחד בקומות העליונות - לא חוויה הכי נעימה. בנוסף לססנות מדי פעם צצים גם מטוסים כבדים קצת יותר, והם מרעישים עד מאוד, בא נגיד יותר מאופניים.

אבל שוב, כפי שכתבתי גם מקודם, יכולים להיות מטרדים חמורים יותר, המטוסים לדעתי זה לא סוף העולם (אומנם פגשתי גם כאלה שסובלים מהם יותר ממני).

ושוב, מבחינתי הנושא כאן הוא לא דיון על המטוסים, כן מפריע/לא מפריע, אלה הכתבה שהתפרסמה.
 
למעלה