תופעות בלמידה
האם מישהו יכול להסביר תוך שימוש במבנה התיאורטי המתאים, תופעה שבה נסיין מראה לילד בגיל 5-6 שתי שורות של מטבעות בעלות אורך שווה והילד מסכים כי בשתי השורות יש אותו מספר של מטבעות. לאחר מכן הנסיין מרחיב את הרווחים בין המטבעות באחת השורות ושואל את הילד באיזה שורה יש יותר מטבעות. הילד עונה כי יש אותו מספר של מטבעות בשתי השורות כי "אפשר לדחוף בחזרה את המטבעות לצורה בה הן היו קודם".
כמו כן תופעה קצת אחרת, של ילד בגיל 5-6 שרואה שתי שורות של מטבעות(בכל שורה 7 מטבעות) כאשר השורה השניה, בנויה מראש עם מרווחים גדולים יותר ונראית לכן ארוכה יותר. הילד מסביר שהשורה השניה יותר ארוכה כי יש רווח גדול יותר בין המטבעות מאשר בשורה הראשונה.
לפי פיאז'ה שתי תופעות אלו אינן אופייניות לילד/ה עד גיל 7 - אם כן מה יכול להסביר כל אחת מתופעות אלו?
האם מישהו יכול להסביר תוך שימוש במבנה התיאורטי המתאים, תופעה שבה נסיין מראה לילד בגיל 5-6 שתי שורות של מטבעות בעלות אורך שווה והילד מסכים כי בשתי השורות יש אותו מספר של מטבעות. לאחר מכן הנסיין מרחיב את הרווחים בין המטבעות באחת השורות ושואל את הילד באיזה שורה יש יותר מטבעות. הילד עונה כי יש אותו מספר של מטבעות בשתי השורות כי "אפשר לדחוף בחזרה את המטבעות לצורה בה הן היו קודם".
כמו כן תופעה קצת אחרת, של ילד בגיל 5-6 שרואה שתי שורות של מטבעות(בכל שורה 7 מטבעות) כאשר השורה השניה, בנויה מראש עם מרווחים גדולים יותר ונראית לכן ארוכה יותר. הילד מסביר שהשורה השניה יותר ארוכה כי יש רווח גדול יותר בין המטבעות מאשר בשורה הראשונה.
לפי פיאז'ה שתי תופעות אלו אינן אופייניות לילד/ה עד גיל 7 - אם כן מה יכול להסביר כל אחת מתופעות אלו?