תופעת הבלוגים האירגוניים צומחת

gesus

New member
תופעת הבלוגים האירגוניים צומחת

אתמול דיברנו על "טיב טעם" והיום מופיע המקבלוג של משרד הפרסום TBWA. אני אמנם לא אובייקטיבי מאחר ואני עדיין עובד בחברה מתחרה, אבל עדיין אני אבקר מעט את הבלוג. העיצוב בעייתי מאוד בעיקר בגלל השימוש בצבע שחור. בלוגרים ותיקים ישר יקפצו ויגידו שזה צבע לבלוגים של פורנו. בכל אופן, מותג שרוצה להעביר מסר של פאן לא יכול להשתמש בכזה רקע. עיצוב התבנית סביר. לא יותר מזה. כרגע אין יותר מדי תכנים אבל כשמעלים בלוג ארגוני אז בדר"כ דואגים לתת לו נפח כדי שהגולשים שנכסים אליו בפעם הראשונה ירגישו גירוי להמשיך לקרוא מעבר לפוסט הראשון. אה, ויש עניין קטן של תאימות לפיירפוקס. זה אולי תקף ל-10% מהאוכלוסיה הכללית אבל אני משער שיש לא מעט גיקים שאוכלים שם ועכשיו מתבאסים שכל הבלוג מתחרבש להם. מאחר ויש ממי ללמוד בשוק (מבלינק למשל
) הייתי מצפה שהם יעלו עם משהו קצת יותר איכותי.
 

gesus

New member
ממש לא השתגע

בארה"ב ממזמן יש להם בלוג. הוא אמנם לא מי יודע מה, אבל המטרה שלו היא לא למכור אלא להעביר מסרים של אחריות חברתית.
 

gesus

New member
זה אולי נשמע מצחיק

אבל זה משהו שהתאגידים הגדולים בארה"ב מחויבים לו. אחרי כמה עשורים שבהם התאגידים התעשרו בצדק או שלא בצדק על חשבון הצרכנים וניצלו את משאבי כדור הארץ לטובתם, כעת הם מחויבים לתקן את הנזק שגרמו. אני באמת מאמין בכוונות שלהם לתקן את הנזקים שגרמו. לא רק בגלל הביקורת שנמתחת נגדם, אלא גם בגלל שאותם תאגידים מסתמכים על שכבת הביניים כצרכנים שלהם וברגע שהם מרוששים את השכבה הזו הם מאבדים את הלקוחות שלהם בטווח הארוך. אגב, אם תעקוב אחרי עמרי פדן, מנכ"ל מקדונלד'ס, תוכל לראות שיש לו ברקורד הרבה עשייה חברתית.
 

wranger

New member
אפשר קישור?

זה אמנם מעניין אותי בעיקר ברמה האישית, כמנהל סניף מקדונלד'ס לשעבר (גילוי נאות, אגב, וכל זה), אבל כל עוד זה קשור לבלוגים, מה אכפת לי לעשות את זה כאן.
 

פגעסוס

Well-known member
רקע שחור

מתאים מאוד לבלוגים כתומים. בכלל שחור וכתום הולך ביחד (ראה ערך אורנג'). למרות זאת לא אהבתי את שילובי הכתום שהם יצרו שם. הכתובם השולט שם חיוור מאוד ובגלל זה הרקע השחור בולט כל כך יחסית אליו. לגבי שתי ההערות האחרות אני מסכים איתך לחלוטין. אגב, אם בא לך לענות לגבי טיב טעם - http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1516&msgid=106042402
 

פגעסוס

Well-known member
במבט שני

יש עוד משהו שמפריע לי בעיצוב שלהם. החיתוך של הבחורה שם נראה לי חובבני ומפוקסל מעט. כמו כן, אם הם כבר הולכים על header גרפי, למה להסתפק בבחורה ובסמל של מקדונלדס. הייתי מצפה שהתמונה השולטת שם תהיה המבורגר עסיסי או עובדת סניך עם מדים או כל דבר אחר שמתקשר באופן כלשהו למה שהם מייצגים...
 

gesus

New member
אני לא יכול לענות לך על טיב טעם

אלו דברים שקשורים לחוזה עם הלקוח. אם אתה רוצה להרחיב את הידע בנושא בלוגים של חברות למוצרי צריכה כנס לבלוג של WHOLE FOODS. את הבלוג כותב מנכ"ל החברה בעצמו. בחודשים האחרונים היה דיבור סביב הבלוג והמנכ"ל בגלל עניין של תגובות בבלוגים של חברות מתחרות. בעניין העיצוב של מקבלוג אני יכול להגיד רק דבר אחד. אתמול תרגמתי תבנית במשך שעתיים והיא נראית הרבה יותר טוב מהדבר הזה.
 
נחמד

השאלה היא כמה זמן זה יחזיק מעמד באמת. האם זו תהיה הפעם האחרונה שאני אבקר בבלוג הזה או אשמע עליו? אם כן, אז זה חסר טעם ונועד רק בשביל להגיד "גם לנו יש בלוג". בכל אופן, בנוגע לעיצוב עצמו - בתור חברה של מזון מהיר שמנסה לקדם אצלה את נושא הבריאות וכו', כן הייתי מצפה לראות קצת יותר צבעים ירוקים מאשר צבעים חמים. מלבד החלק העליון, לא נראה שהושקע המון מאמץ בעיצוב הבלוג (למשל, בטופס הוספת תגובה הכיוון הפוך. ככה משיקים בלוג חדש?).
 

wranger

New member
וגם -

הוספתי טראקבק לאחת הרשומות שם, אבל לא רואים אותו בשום מקום.
 
למעלה