תוק תוק - מקווה שהגעתי למקום הנכון.

אביטל222

New member
תוק תוק - מקווה שהגעתי למקום הנכון.

אני מיואשת. טוב אז מהיכן להתחיל? האמת שאני לא כל כך יודעת....מנחה? שאלת מחקר? לעבור אוניברסיטה? תואר שני נוסף? אותה מחלקה? - נכון שהתבלבלתם. גם אני. אנסה לעשות מעט סדר כדי שתוכלו לעזור לי במידת האפשר . 1. את לימודי המוסמך סיימתי לפני 5 שנים במחלקה לחינוך במגמת מנהל. 2. מוסמך ללא תיזה. 3.התקבלתי כעת ללימודי דוקטורט במסלול הישיר. התלבטתי האם למצוא מנחה או שאלת מחקר קודם- התשובות בסוגיה זו היו חלוקות. 4. חשבתי לעבור מסלול בתוך המחלקה ממנהל חינוכי לגיל הרך. 5. ניסיתי לחזר על הפתחים למציאת מנחה ונ כ ש ל תי ! 6. חזרתי למסלול שלי בתקווה ששם יכירו אותי ויסכימו לקבל אותי ,אך התוצאה לא אחרה לבוא גם שם נתקלתי בסרוב מוחלט. 7. כעת כשאין לי מנחה והשאלה שלי לא ממש מנוסחת אני שוקלת לעבור אוניברסיטה וללמוד תואר שני נוסף( עדיין בחינוך רק מסלול אחר) והפעם עם תיזה כדי שההמשך יהיה קל יותר. מה דעתכם?איך יוצאים מהפלונטר? האם יש כאן מישהו שעורך תיזה אודוקטורט בחינוך? בגיל הרך? - אשמח לכל התייחסות.
 

ללס1

New member
פתוח...

ואו אני מבינה אותך,יחד עם זאת להתחיל תואר שני מההתחלה עם תזה לאחר שהתקבלת כבר לדוקטורט ??נראה לי סיוט ובזבוז זמן מה שגם לא מבטיח לך מנחה בסוף התהליך.אני ממליצה לחפש רשימת מרצים בסגל האונ' שלך בתחום שאת מעוניינת ואז לקרוא ברפרוף מאמרים שלהם- ככה תראי מה מענייו אותם ותוכלי להתחבר אליהם מהמקום הזה. הרבה הצלחה
 
ברוכה המצטרפת! ../images/Emo140.gif

אכן קצת מבלבל הסיפור שלך - קבלה לדוקטורט ישיר מעידה על ציונים גבוהים בתואר השני שהיו אמורים לקרוץ למנחים פוטנציאלים. מה הסיבה שלהם לסירוב? האם פנית לראש החוג שהוא ינסה "לשדך" לך מנחה? לגבי לעשות תואר שני נוסף עם תזה ואז דוקטורט - מצד אחד נשמע כמו הדרך היותר בטוחה לעניין, מצד שני זה עלול מאוד לעכב אותך. מה המטרה בעשיית דוקטורט - להשתלב באקדמיה או התקדמות מקצועית? בשני המקרים יש השלכות (וגם יתרונות, אני ממש לא מנסה לייאש פה) להתארכות כזאת, וצריך לשקול אם זה אכן מצדיק זאת.
 

אביטל222

New member
תודה על התייחסותכם,

ללס1 אימצתי את גישתך אך רוב המרצים סרבו טלפונית לבקשתי להפגש עימם או בצורה וירטואלית קרי דרך המיילים. לאבן נייר ומספריים, אנסה לעשות מעט סדר בדברים. אכן נכון שקבלה למסלול ישיר מעידה על רף ציונים כל שהוא אך בדיעבד היא לא פוסחת על הקשיים. לדעתי יש מספר פרמטרים שמקשים עלי את מלוי המשימה. אחד, העובדה כי סיימתי את לימודי לפני כ 5 שנים ומאז עברו הרבה מים בירדן. שתיים, הרצון שלי לעבור ממסלול מנהל לגיל הרך כאשר במסלול המבוקש אינני מוכרת שלוש, במסלול שלי קרי מנהל חינוכי דחו אותי מפאת העובדה כי אינני עוסקת בפועל בניהול בית ספר או סגנות ארבע, . מסתבר כי קבלה למסלול ישיר אינה חביבה על מנחים, שכן הם מעדיפים סטודנט שסיים תיזה. "מקווה ששפכתי מעט אור" במקום שיש לי הרבה חושך.
 
היי אביטל

אני כותבת תיזה בחינוך לגיל הרך (אם כי "כותבת" זו הגדרה מאד אופטימית, נכון יותר לומר מתיימרת לכתוב). אני לומדת בבר אילן, ומניחה שגם את. לי הציעו בזמנו מסלול ישיר לדוקטורט (לקרקאת סוף התואר הראשון), ואחרי התייעצות עם כמה מרצים, גם מב"יס לחינוך וגם ממקומות אחרים החלטתי שעבורי זו קפיצה מעל הפופיק. בנוסף, היו כמה וכמה מרצים שאמרו לי ש"אין קיצורי דרך" (במילים אחרות - צריכה להיות תיזה). בדיעבד אני די שמחה על ההחלטה, בקושי עם התיזה אני מתמודדת, גיליתי שעולם המחקר פחות מושך אותי משחשבתי, ועם כבר אני מסתבכת עם משהו לפחות זה "רק" תיזה. אחרי כל הסיפור הארוך והטרחני הזה אפילו אין לי שורה תחתונה. הרושם שלי הוא שכן צריך תיזההכדי להתקדם. אגב, אני מכירה שתי בנות שהתחילו מחקר בתור תיזה, ותוך כדי זה הפך לדוקטורט - האמת נראה לי זה יכול להתאים לך. בעניין המעבר בין המגמות בחינוך. ביניינו, אם כותבים עבודה זה ממש לא נראה לי משמעותי. כל המחקר שלך יעסוק בחינוך, לא ממש משנה תחת איזה מגמה הוא יהיה (בפועל, התואר בסופו של דבר נחשב בחינוך, עם שם המגמה בסוגריים). כך שאם יש לך כיוון למחקר, והוא עוסק בגיל הרך, אני לא הייתי נותנת לסוג המגמה לעמוד בדרכי מקווה שהייתי מספיק ברורה, בהצלחה
 

אביטל222

New member
שמחתי "לראות" כאן מישהי מהמחלקה

למרות שאיננו מכירות מסכימה עם דברייך בקשר החלטתך לעשות קודם תיזה. אך מה לעשות והתואר השני הוא מאחורי. ואני צריכה להתמודד עם חיפוש מנחה ושאלת מחקר ואינני מצליחה למצוא את פיתחו של המרוץ. כפי שציינתי פניתי לכמה מרצים ונענתי בשלילה. אני מיואשת!
 
במסלול הישיר את לא אמורה לקחת גם קורסים?

אם כן, זאת אפשרות טובה ליצור קשר עם מנחים. אופציה אחרת היא לבקש לבוא להתייעץ. להציג כיוונים ראשונים - או שיציעו לך שמות של אחרים שאולי יתאימו, או שיתלהבו ויציעו את עצמם (אולי אפילו כמנחה נוסף) וכאמור חוזרת גם על העצה של לקבוע פגישה עם ראש החוג - שוב לא כדי להתלונן אלא כדי להתייעץ - שיכיר אותך, את הרעיונות שלך וינסה לתווך בינך לבין מנחה מתאים.
 
למעלה