תורה אלוהית

iricky

New member
תורה אלוהית

פנתה אלי חברה מקרב חברי הפורום הנסתרים, המציגה עצמה בכינוי יפה, ובקשה ממני לפרסם את שאלתה בפורום:

"אם הבנתי נכון, אתה טוען שכנראה,ליבוביץ האמין במתן תורה על ידי אלוהים ושהתורה היא דברי אלוהים חיים , ובעיניך הענין אפוף מסתורין.איך אפשר להסביר בצורה מתקבלת על הדעת מציאות של דבר אלוהים בעולם בפורמט של ספר? אולי אפשר לומר שהספר נכתב על ידי בן אנוש ,משה, שקבל כמו כולם מטען גנטי מאלוהים רק שהוא זכה במטען גנטי כזה שבזכותו הוא כתב את התורה...?"
 

iricky

New member
תשובה

ליבוביץ כתב במפורש שהתורה שבכתב היא אלוהית, או דברי אלוהים חיים, או טרנסנדנטית וסופרא-נטורלית. ואכן כל התוארים האלה אפופי מסתורין.

מצד שני, דווקא הפורמט של ספר הוא הצד הפשוט יחסית. גם לפי המסורת של חז"ל כתב את הספר משה רבנו שאכן היה בן אנוש. באשר למטען הגנטי שלו איני יודע מאומה, אך לפי הרמב"ם הוא האיש שהגיע לשיא השלמות האנושית שניתן להגיע אליה, וזה כמובן כולל את הדבר הכי קרוב למה שניתן לכנות "הכרת אלהים" (שראהו דרך אספקלריה המאירה) ולכן הוא זכה שהתורה תכתב על ידו.
 

u r i el

New member
תגיד לה שאורי אמר

שלתת הסבר המתקבל על הדעת אפשר אולי בכל תחום אחר בחיים חוץ מאשר בתחומי הדת ההתגלותית. בתחום זה נותנים רק הסברים המתקבלים על הדת, ואם היא רוצה דוגמאות שתיפנה אלי או אל כל מי שהיה פעם או עדנו דתי באמת.
 

iricky

New member
תגיד לה אתה, היא שומעת ורואה

ואם אתה רוצה לתת דוגמאות אתה לא צריך לקבל את רשותה. לך על זה.
 

iricky

New member
שששש... תתנהג יפה

בצורה כזאת אתה עוד תפחיד אותה והיא תברח. מה אתה חושב, שאני עובד עליך? היא באמת פנתה אלי, ואם היא תיעלב אני יותר לא אשים את השאלות שלה בפורום
 

u r i el

New member
למה היא לא פונה לפורום ישירות ?

אני פונה אליה בידידות ומזמין אותה להחשף. ממילא עבור רובנו לא אומרים הניקים ולא כלום.
בפורום היא יכולה לא רק לקבל תשובות אלא גם לשוחח. מה רע ?
 

iricky

New member
זה משיקולים שלה

לא עניין להיחשף. גם אני הזמנתי אותה יפה, אבל זאת הבחירה שלה, אז בוא נכבד אותה.
 

newman10

New member
הרצון אינו ניתן להנמקה


 

u r i el

New member
כל רצון ניתן להנמקה.

מה שלא ניתן להנמקה היא השאלה למה מה שאני קורא לו הנמקה - מזיז לי.
למשל : אני יוצא את הבית לאחר ארוחה דשנה שבע וטוב לב. בדרכי עולים באפי ריחות של תבשיל מסויים שגורם לי להעצר ולקנות. אין לי ספק שריח התבשיל המסויים הזה הוא סיבת רצוני לקנות ברגע זה את אותו התבשיל המסויים ולא כל דבר אחר. אבל השאלה היא למה בכלל ריחו של התבשיל גורמת לי לרצות לקנות אותו ? וזו כבר איננה שאלה של רצון אלא של טבע הבריאה, מדוע שבעל החיים יגיב בכלל למציאות שמסביבו ?
 

יפה135

New member
כל אחד ודעתו...

בארכיון מצאתי שרשור המתיחס לשאלה של גורוגורו שנושאה הוא תורה שבכתב.
לא בטוחה שאני אצליח לצרף את הקישור. בכל מקרה, השרשור מעמוד 224 .
בהתחלה ,התגובות של יחיאב ואיריקי לא רציניות, אבל בהמשך זה מעניין.
עדיין לא מתקבל על דעתי שליבוביץ האמין בתורה מהשמיים...
מכאן ,ברשותכם אני יוצאת מהדיון וממשיכה להתנהג כתלמידה טובה...
 

u r i el

New member
ברוך בואך.

ודאי שכל אדם בדעתו. אבל עובדה היא שלעתים אדם בסיטואציות מסויימות מבקש להחיל את דעתו על זולתו.
כאשר עוסקים בתכנים מופשטים אי אפשר שלא להידרש לשאלת הפרשנות.
כל מה שקשור לדת נכלל במסגרת תכנים מופשטים.
לפיכך גם המושג "שמים" מתפרש בקירבם של דוברים שונים באופן שונה - כל זאת בהנחה שלא מדובר באותו מצע תכול/אפור הפרוש מעלינו.

עכשיו עלינו לברר ( כלומר לא ממש "עלינו" ... ) מה הם השמים שליבוביץ הפילוסוף הראציונאלי והמטריאליסטי ( שלא מאמין בישיות ' רוחניות ' ) מאמין בהם, ולדעתי הנחרצת אין בתודעתו שום דבר רוחני כזה. הכל - האדם.
 
למעלה