תורה בסיני
אין_ לי הוכחה ש_לא_ ניתנה תורה בסיני. נכון _אין_ לך הוכחה ש_כן_ ניתנה תורה בסיני. השאלה מה זו הוכחה. המושג הוכחה הוא מושג לוגי טעון חילוקי דעות והוא תלוי באקסיומות. אין מושג ששמו הוכחה מבלעדי אקסיומות המגדרות את מה שנקרא מוכח. לכן כשמי שהוא טוען שדבר מוכח הוא בעצם טוען שהוא מאמין לתהליך ההוכחה המדובר. לכן הטענה אתה מאמין אינה מפקיעה את הטענה שהדבר מוכח ולהיפך. אחת מן האפשרויות לאשש מסורת היסטורית היא על ידי מציאותה הרווחת בציבור גדול מבלי שיש מסורת היסטורית ציבורית נוגדת. מבחינה זו המסורת של מעמד סיני עומדת יפה במבחן זה. למען האמת היא עומדת בעוד מבחנים רציניים אחרים. כמו למשל שהיא לא רק מסורת היסטורית אלא גם תורת חיים של אנשים רבים מאוד החיים על פיה ברצינות רבה מאוד ומקפידים על מסירתה המדוייקת כעקרון חיים. אתה יכול רק להאמין. לא יותר מזה. עדים - אין. אין מסורת היסטורית כל שהיא לה יש עדים. לפיכך לפי הטיעון הנטען בעוד 20 שנה תהיה השואה בבחינת "אמונה" לא מבוססת. האם אכן? הבט איך נראית הכתובית העברית הקדומה ביותר הידועה לנו. האלפבית הוא פיניקי, קונסוננטי, ללא תנועות. האותיות כתובות ברצף, ללא מרווחים (השמוש בנקודה להפרדה בין מלים, הומצא רק כמה מאות שנים מאוחר יותר). הקורא צריך להיות מיומן ולדעת כיצד להגות תנועות תוך כדי קריאה, היכן מסתימת מלה, והיכן מסתים משפט. זהו לוח גזר מן המאה ה-10 לפנה"ס. אם בידיך כתובית עברית מוקדמת יותר, אזי נפתרו כל בעיותיך הכספיות, יען כי כל מוסיאון בעולם ישקול לידיך מאות אלפי דולרים (של ארה"ב) טבין ותקילין, ירקרקים עוברים לסוחר, אם לא מליונים. האלפבית הארמי המרובע אומץ רק במאה ה- 4/3 לפנה"ס. חלק ממגילות ים המלח, כולל ספרי תורה שלמים, _עדיין_ היה כתוב באלפבית פיניקי. חלק היה כבר כתוב באלפבית ארמי מרובע, אלא ששם הויה _עדיין_ היה כתוב פיניקית, כיוון שעדיין לא נגעו בשמות הויה מחמת הקדושה שיחסו להן. אתה מדבר על תורה המכילה 304805 אותיות (304850, בגרסת כתב-יד לנינגרד), שניתנה כביכול במאה ה-14/13 לפנה"ס? הסבר לנו איך נראה כתב-יד זה? הנה ספר תהלים, כתוב כבר באלפבית ארמי מרובע, אולם שם הויה עדין כתוב באלפבית פיניקי (שורה תחתונה בתמונה, מלה שניה, מוצבעת בחץ כחול): http://www.eliyah.com/yhwhdss.html הנה צלום יריעה אחת מן הספר. כל שמות הויה עדיין באלפבית פיניקי: http://www.loc.gov/exhibits/scrolls/images/psalm-b.jpg הנה צלום ספר ויקרא הכתוב כולו באלפבית פיניקי (לחפש The Leviticus Scroll ולהציג הגדלה של מחצית ימנית ושמאלית לסרוגין): http://www.loc.gov/exhibits/scrolls/scr3.html "שם כתוב שהאלוקים עצמו נתגלה אל כל העם ואמר להם את הדברים האלה" שטויות גמורות. _אף_ לא אחד ראה את אלהים, גם לא משה. מה שמשה ראה הוא משהו עטוף טלית, כשליח צבור. הנה, הרמב"ם בפ"א מהל´ יסודי התורה הל´ ט, "משה רבינו עצמו ראהו (את אלהים) כו´ ובסיני כשליח צבור עטוף". משמע, כל הסיפור עם שש מאות אלף שראו את אלהים לא היה ולא נברא, ואפילו משה רבינו לא ראה את אלהים אלא דמות עטופה. הראיה אינה אלא פונקציה חשיבתית. הא ראיה שאדם חולם רואה. גם ברור שכשמדברים על ראית המושג הכי מופשט הרי מדובר בפונקציה שהינה מחשבתית ומעלה. בשום אופן לא מוחשית. אף אחד לא ראה דמות עטופה. זהו דימוי כמו הדימוי נטית ימינך תבלעמו ארץ כאשר בדימוי זה אין שום כוונה לומר שלקב"ה יש ידים או רגלים ח"ו. - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... אתה המשיג יודע בעמקי נשמתך שהאמונה בקב"ה היא הדבר היחידי שיכול לתת טעם לחיים ומטרה. חייך אינם שווים בלעדי בוראך. בלעדיו הינך בס"ה קוף חכם נוטה למות. אתה יודע היטב שאלפי שנים מיליוני בני אדם רואים את עצמם קשורים בכל נימי נפשם לבורא העולם ומוכנים למסור את היקר מכל, את החיים על האמונה בו. אחרי ככלות הכל, גם אתה, באורחות חייך, ובמלחמתך בו מאמין בו ומקווה לטובו.
אין_ לי הוכחה ש_לא_ ניתנה תורה בסיני. נכון _אין_ לך הוכחה ש_כן_ ניתנה תורה בסיני. השאלה מה זו הוכחה. המושג הוכחה הוא מושג לוגי טעון חילוקי דעות והוא תלוי באקסיומות. אין מושג ששמו הוכחה מבלעדי אקסיומות המגדרות את מה שנקרא מוכח. לכן כשמי שהוא טוען שדבר מוכח הוא בעצם טוען שהוא מאמין לתהליך ההוכחה המדובר. לכן הטענה אתה מאמין אינה מפקיעה את הטענה שהדבר מוכח ולהיפך. אחת מן האפשרויות לאשש מסורת היסטורית היא על ידי מציאותה הרווחת בציבור גדול מבלי שיש מסורת היסטורית ציבורית נוגדת. מבחינה זו המסורת של מעמד סיני עומדת יפה במבחן זה. למען האמת היא עומדת בעוד מבחנים רציניים אחרים. כמו למשל שהיא לא רק מסורת היסטורית אלא גם תורת חיים של אנשים רבים מאוד החיים על פיה ברצינות רבה מאוד ומקפידים על מסירתה המדוייקת כעקרון חיים. אתה יכול רק להאמין. לא יותר מזה. עדים - אין. אין מסורת היסטורית כל שהיא לה יש עדים. לפיכך לפי הטיעון הנטען בעוד 20 שנה תהיה השואה בבחינת "אמונה" לא מבוססת. האם אכן? הבט איך נראית הכתובית העברית הקדומה ביותר הידועה לנו. האלפבית הוא פיניקי, קונסוננטי, ללא תנועות. האותיות כתובות ברצף, ללא מרווחים (השמוש בנקודה להפרדה בין מלים, הומצא רק כמה מאות שנים מאוחר יותר). הקורא צריך להיות מיומן ולדעת כיצד להגות תנועות תוך כדי קריאה, היכן מסתימת מלה, והיכן מסתים משפט. זהו לוח גזר מן המאה ה-10 לפנה"ס. אם בידיך כתובית עברית מוקדמת יותר, אזי נפתרו כל בעיותיך הכספיות, יען כי כל מוסיאון בעולם ישקול לידיך מאות אלפי דולרים (של ארה"ב) טבין ותקילין, ירקרקים עוברים לסוחר, אם לא מליונים. האלפבית הארמי המרובע אומץ רק במאה ה- 4/3 לפנה"ס. חלק ממגילות ים המלח, כולל ספרי תורה שלמים, _עדיין_ היה כתוב באלפבית פיניקי. חלק היה כבר כתוב באלפבית ארמי מרובע, אלא ששם הויה _עדיין_ היה כתוב פיניקית, כיוון שעדיין לא נגעו בשמות הויה מחמת הקדושה שיחסו להן. אתה מדבר על תורה המכילה 304805 אותיות (304850, בגרסת כתב-יד לנינגרד), שניתנה כביכול במאה ה-14/13 לפנה"ס? הסבר לנו איך נראה כתב-יד זה? הנה ספר תהלים, כתוב כבר באלפבית ארמי מרובע, אולם שם הויה עדין כתוב באלפבית פיניקי (שורה תחתונה בתמונה, מלה שניה, מוצבעת בחץ כחול): http://www.eliyah.com/yhwhdss.html הנה צלום יריעה אחת מן הספר. כל שמות הויה עדיין באלפבית פיניקי: http://www.loc.gov/exhibits/scrolls/images/psalm-b.jpg הנה צלום ספר ויקרא הכתוב כולו באלפבית פיניקי (לחפש The Leviticus Scroll ולהציג הגדלה של מחצית ימנית ושמאלית לסרוגין): http://www.loc.gov/exhibits/scrolls/scr3.html "שם כתוב שהאלוקים עצמו נתגלה אל כל העם ואמר להם את הדברים האלה" שטויות גמורות. _אף_ לא אחד ראה את אלהים, גם לא משה. מה שמשה ראה הוא משהו עטוף טלית, כשליח צבור. הנה, הרמב"ם בפ"א מהל´ יסודי התורה הל´ ט, "משה רבינו עצמו ראהו (את אלהים) כו´ ובסיני כשליח צבור עטוף". משמע, כל הסיפור עם שש מאות אלף שראו את אלהים לא היה ולא נברא, ואפילו משה רבינו לא ראה את אלהים אלא דמות עטופה. הראיה אינה אלא פונקציה חשיבתית. הא ראיה שאדם חולם רואה. גם ברור שכשמדברים על ראית המושג הכי מופשט הרי מדובר בפונקציה שהינה מחשבתית ומעלה. בשום אופן לא מוחשית. אף אחד לא ראה דמות עטופה. זהו דימוי כמו הדימוי נטית ימינך תבלעמו ארץ כאשר בדימוי זה אין שום כוונה לומר שלקב"ה יש ידים או רגלים ח"ו. - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... אתה המשיג יודע בעמקי נשמתך שהאמונה בקב"ה היא הדבר היחידי שיכול לתת טעם לחיים ומטרה. חייך אינם שווים בלעדי בוראך. בלעדיו הינך בס"ה קוף חכם נוטה למות. אתה יודע היטב שאלפי שנים מיליוני בני אדם רואים את עצמם קשורים בכל נימי נפשם לבורא העולם ומוכנים למסור את היקר מכל, את החיים על האמונה בו. אחרי ככלות הכל, גם אתה, באורחות חייך, ובמלחמתך בו מאמין בו ומקווה לטובו.