"תורת המיקום" - קניון ארנה

ש מים

New member
"תורת המיקום" - קניון ארנה

קניון ארנה בהרצליה קרס. קשה לאמר שהכתובת לא היתה על הקיר. נכון שתמיד יהיה מי שיגיד: "חוכמה לאחר מעשה" (והוא יצדק במידת-מה, כי לא טרחתי לכתוב או לחשוב על יותר מידי על המרכז האומלל הזה, שדי רחוק מעיני ומליבי), אבל ראיתי כמה עבודות של החברה הכלכלית (כלכלה עירונית) שהתגאתה ביעוץ להקמת הקניון. וקשה לי להגיד שנפלתי מהכיסא מהפתעה למראה הקריסה של הקניון, שהתבסס על הפרוגרמה והיעוץ הכלכלי שלה... כאשר מתעלמים או מחפפים בחשיבות ובדיקות קישוריות תחבורתית, תחרות במרחב, מוקדי משיכה, מכוח קניה ועוד משתנים המשפיעים על החלטות כלכליות, וכל זאת עמ"נ לסמן את המטרה סביב החץ שנורה (מוטי זיסר רצה להקים פרוייקט מגורים. הוועדה המחוזית ועיריית הרצליה הציבו קשיים. הקניון היה "עטיפת הצלופן" לבליעת הגלולה - ארנונת עסקים לעירייה ולאלי לנדאו, ואני מניח ש-"התאמה לתמ"א 13" - עבור הוועדה המחוזית...).
סוף האמת להתגלות. הבעיה - כפי שכתבתי כבר מספר מעמים - שטעויות תכנון כמעט בלתי אפשרי לתקן במדינת ישראל.
 

Ynhockey

New member
מכיר את הקניון מבילוי בחופים הסמוכים

אני מכיר את הקניון מבילוי בחופים הסמוכים, אבל לא מכיר את הפרטים של התכנון, התחבורה באזור, וכו'. מה שכן, היו באמת שני דברים שהדהימו אותי שם לרעה, ואם הם היו נפתרים אז אולי לא היה צריך לסגור את הקניון:
&nbsp
1) הכול היה סגור בשבת. אז ברור שאנחנו בישראל וחנויות סגורות בשבת, אבל החופים מתמלאים דווקא ביום הזה. אנשים רוצים ללכת מהחוף למקום סגור כדי לאכול משהו ואולי להסתכל בחנויות, אלא שאפילו מעט המסעדות היו סגורות שם (חוץ ממקדונלד'ס, אאל"ט), שלא לדבר על החנויות.
&nbsp
2) החניה בתשלום בשעות השפל / לילות / סופ"שים. זה מתקשר גם לנקודה הקודמת: דווקא כשאנשים באים לאזור לבלות, הקניות ממש הכריח אותם לא להגיע אליו, כי יש לא מעט חניה חינם באזור, במיוחד בחוץ הדרומי. אם החנייה הייתה חינם אז לא הייתה סיבה לרוב האנשים ללכת מלכתחילה לחוף הדרומי (כאשר חוף אכדיה יותר מסודר), או אפילו למרינה הסמוכה שיש בה כמה מסעדות מצליחות. למה להבריח אנשים בכוח?
 

ש מים

New member
תודה. נקוות חשובות ומעניינות

לא הייתי מודע להן. אני מסכים שיש לזה המון השפעה.
 

ש מים

New member
הבעיה שטעויות ופשעי תכנון אי-אפשר לתקן

ומי שסובל זה אנחנו והבאים אחרינו
 

שחשחשח79

New member
מי סובל בדיוק


אני מתאר לעצמי ש-תושבי האזור עושים קניות בפריז או מנהטן .
אבל לא ראיתי שאיזה מישהו ירים את הכפפה
ויבנה קניון כזה בשכונת הארגזים בדרום תל אביב
 
רה תכנון שכונת הארגזים

לכשיעשה רה-תכנון לשכונת הארגזים ויהפכוה לשכונה שניתן לגור ולחיות בה, יהיה מקום, במסגרת מבני הציבור, לבנות גם קניון.
אבל לצערי עוד רחוק היום. מדברים ומדברים והחיים שם (אם ניתן לכנות זאת כחיים)הופכים להיות יותר ויותר גרועים.
 

שחשחשח79

New member
קודם כל העירייה תעיף את התושבים המיזרחיים

ואחר כך היא תעשה תכנון מחודש
כדי שיהיה אפשר להכניס שם מיסתננים
 
מדוע ללכלך

הבעיה מורכבת והפתרון "לוקח" זמן.
הדבר אינו תלוי בעיריה בלבד אלא גם בנכונות התושבים לקבל פתרון הגיוני וסביר תוך כדי מו"מ ורצון טוב.
 

אבישי ק

New member
אתה נטפס לסטיגמות וזה קצת ישן

שכונות נכשלות עם תכנון נכון יכולות להפוך להיות לפנינות.
הכל עניין של תכנון.
בנוגע למסתננים (האמת שבחיפה והצפון אין כלכך) זו בעיה פוליטית שתיפתר בצורה פוליטית בלבד ולא קשורה לתכנון.
 

shershku

New member
אתה מודה לעובדה ששכונת הארגזים

או חלקה נתנה ליצחק תשובה שמתכנן לבנות שם מגדלים?
 
מה חשיבות מבצע הרה אירגון

מה שחשוב שתבנה שכונה שניתן לגור/לחיות בה. כולל תשתיות אמינות ומתקדמות לטובת התושבים.
במסגרת זו חייבים לתת לתושבים החיים בשכונה בזכות ועל פי החוק, תנאי מגורים ראויים ועדיפים על אלו ה"משרתים" אותם כיום.
 

ש מים

New member
אתה סובל

וכמוך תושבי הרצליה וגוש דן, שחוף הים נגזל מהם.
 

שחשחשח79

New member
מי אישר להם לבנות על קו החוף


מי שאישר להם בנייה על קו החוף זה העירייה ומשרד הפנים .
ואותו הדבר בדיוק היה עם פרוייקט SEA AND SUN בצפון תל אביב
 
מוקדם לשפוט את עתידו כל עוד לא הוקם רובע חוף התכלת הסמוך

רק לפני חודשים ספורים אושרה תוכנית המתאר של הרצליה לחוף התכלת הסמוך לקניון הכוללת תוכניות לכ11,500 דירות, 3,500 חדרי מלונות וכן שטחים למשרדים (גם במגדלים), תעסוקה ומסחר כך שאולי בעוד עשור הקניון יהיה קרוב יותר לשכונת מגורים מתפקדת שיצדיק את הסבתו מחדש לקניון פעיל מאשר למתחם משרדים הכולל שטחים מסחריים ומסעדות. אם כי גם אז יתחרה בקניות שמצידה השני של השכונה העתידית קניון שבעת הכוכבים שגם ייהנה מפרוייקט "קריית שחקים" הגדול שיוקם לצידו שיכלול 1,800 דירות וכן שטחי מסחר ומגדלי משרדים בגובה 50 קומות.

http://www.themarker.com/realestate/1.3450397
 
ובתכנון גם קו הBET הורוד בין כפר סבא ורעננה למרינה בהרצליה

שגם הוא עשוי לשפר את אטרקטיביות הנגישות למתחם. ואם העירייה תלחץ היא יכולה להביא אולי גם לשינוי מסלול הקו הירוק של הרכבת הקלה שיחבר בין הרצליה לת"א חולון בת ים כך שבמקום שיסתיים במחלף הסירה שימשיך עד המרינה.
 
למעלה