תושבי חיפה מחכים כבר עשור לתחנת רכבת משודרגת. כרגע, אפילו מזגן אין בה

כשלוגי

Active member
תחנת הרכבת מרכז — השמונה בחיפה משרתת יהודים חילונים וערבים, אך היא אינה פועלת בשישי בערב ובשבת ■ תושבי העיר, שכבר שנה וחודש מותקפים בירי טילים בלתי פוסק, חייבים להמשיך להתפרנס ולהתנייד, אבל תוכניות התחבורה במטרופולין מתעכבות — והצפון מופקר תחבורתית וכלכלית
 

Ccyclist

Well-known member
תחנת הרכבת מרכז — השמונה בחיפה משרתת יהודים חילונים וערבים, אך היא אינה פועלת בשישי בערב ובשבת ■ תושבי העיר, שכבר שנה וחודש מותקפים בירי טילים בלתי פוסק, חייבים להמשיך להתפרנס ולהתנייד, אבל תוכניות התחבורה במטרופולין מתעכבות — והצפון מופקר תחבורתית וכלכלית

הכתבה לא ציינה את החיסרון הבולט של תחנת "חיפה מרכז החנייה" - הגישה הבעייתית דרך החניון.

לגבי טענות על מיזוג - אי אפשר למזג רציפים של רכבות דיזל. אפשר אולי להקים אולם נוסעים ממוזג כלשהו. צריך לשפר את מצב הסככות המצומצמות בתחנה.
 

קבצים מצורפים

  • 20231004_192703.jpg
    20231004_192703.jpg
    2.8 MB · צפיות: 3
  • 20231004_192853.jpg
    20231004_192853.jpg
    2.8 MB · צפיות: 3
הכתבה לא ציינה את החיסרון הבולט של תחנת "חיפה מרכז החנייה" - הגישה הבעייתית דרך החניון.

לגבי טענות על מיזוג - אי אפשר למזג רציפים של רכבות דיזל. אפשר אולי להקים אולם נוסעים ממוזג כלשהו. צריך לשפר את מצב הסככות המצומצמות בתחנה.
הגישה דרך החניון בכלל לא מהווה בעיה. הבעיה היא החניון עצמו שהוא דיי קטן, אבל שוב זאת הסיבה שהמפרץ והחוף תחנות יותר חזקות. יש להן גם חניונים יותר גדולים.
 

Ccyclist

Well-known member
הגישה דרך החניון בכלל לא מהווה בעיה. הבעיה היא החניון עצמו שהוא דיי קטן, אבל שוב זאת הסיבה שהמפרץ והחוף תחנות יותר חזקות. יש להן גם חניונים יותר גדולים.

לא צריך שם חניון. התחנה נמצאת ליד המטרונית ותחנת מטרונית אחת מהכרמלית. לאדם שאינו נכה אין צורך להגיע אליה ברכב. כפי שאמרת - חניונים גדולים יש ליד מרכזית המפרץ וחוף הכרמל. אפשר לצמצם את החניון למספר דו ספרתי קטן של חניות נכים ומסוף מוניות, להזיז את הגישה שלא תהיה ממש על היציאה של הגשר לנמל ולהפוך את שאר המרחב לכיכר ציבורית. אם היה אפשר איכשהו להזיז את המטרונית לצד של התחנה (כמו הרק"ל הירושלמית באזור תחנת קריית משה) - מה טוב.
 
אומנם אין לי אפשרות לקרוא את הכתבה המלאה, אבל מהכותרת היא נראית קצת מוזרה.
מה הכוונה אינה פעילה בשישי בערב ובשבת?....הרי התחנה אינה מנותקת מלו''ז הרכבת הארצי, יש תחנות שיש בהן רכבת בשישי ושבת?
דבר שני, התחנה אומנם נקראת ''חיפה מרכז'' אבל היא הרבה פחות דומיננטית מהתחנות בחוף הכרמל ומרכזית המפרץ, שתיהן ממוזגות עם מעבר ישיר ומקורה למסוף האוטובוסים והן הרבה יותר נגישות בתח''צ מהשכונות של חיפה. התחושה שהלכו על התחנה החלשה ביותר כדי לייצר אייטם.

באופן מפתיע דווקא הבעיות הביטחוניות לא השפיעו על התחבורה הציבורית בצפון. כלל קווי הרכבת פועלים כסדרם ועפ''י הלו''ז הרגיל (למעט מספר קטן של תחנות שנסגרו בגלל מחסור במאבטחים, אבל זאת בעיה ארצית) וזה בניגוד לקו המערבי לבאר שבע שכבר שנה סגור. גם קווי האוטובוס פועלים במסלולים ובלו''ז הרגיל חוץ מ בישובים המפונים.

דבר אחד שכן נכון לגבי המצב הרכבתי בצפון, ולא יודע אם זה רשום בהמשך הכתבה, שיש באופן כללי פחות נוכחות של הרכבת. בהשוואה לאזור שמדרום לגוש דן. עדיין אין צפי להגעת המסילה המזרחית עד לגליל ועל המשך הקו מכרמיאל לקריית שמונה גם לא מדברים, גם את החשמול הצפון יהיה האחרון לקבל.
 

EHP12

Well-known member
אומנם אין לי אפשרות לקרוא את הכתבה המלאה, אבל מהכותרת היא נראית קצת מוזרה.
מה הכוונה אינה פעילה בשישי בערב ובשבת?....הרי התחנה אינה מנותקת מלו''ז הרכבת הארצי, יש תחנות שיש בהן רכבת בשישי ושבת?
דבר שני, התחנה אומנם נקראת ''חיפה מרכז'' אבל היא הרבה פחות דומיננטית מהתחנות בחוף הכרמל ומרכזית המפרץ, שתיהן ממוזגות עם מעבר ישיר ומקורה למסוף האוטובוסים והן הרבה יותר נגישות בתח''צ מהשכונות של חיפה. התחושה שהלכו על התחנה החלשה ביותר כדי לייצר אייטם.

באופן מפתיע דווקא הבעיות הביטחוניות לא השפיעו על התחבורה הציבורית בצפון. כלל קווי הרכבת פועלים כסדרם ועפ''י הלו''ז הרגיל (למעט מספר קטן של תחנות שנסגרו בגלל מחסור במאבטחים, אבל זאת בעיה ארצית) וזה בניגוד לקו המערבי לבאר שבע שכבר שנה סגור. גם קווי האוטובוס פועלים במסלולים ובלו''ז הרגיל חוץ מ בישובים המפונים.

דבר אחד שכן נכון לגבי המצב הרכבתי בצפון, ולא יודע אם זה רשום בהמשך הכתבה, שיש באופן כללי פחות נוכחות של הרכבת. בהשוואה לאזור שמדרום לגוש דן. עדיין אין צפי להגעת המסילה המזרחית עד לגליל ועל המשך הקו מכרמיאל לקריית שמונה גם לא מדברים, גם את החשמול הצפון יהיה האחרון לקבל.
תודה! בגלל כתבות כאלה אני שונא כתבות בתקשורת על תחצ שלא נותנות תמונה מלאה אף פעם.
 

Ccyclist

Well-known member
אומנם אין לי אפשרות לקרוא את הכתבה המלאה, אבל מהכותרת היא נראית קצת מוזרה.
מה הכוונה אינה פעילה בשישי בערב ובשבת?....הרי התחנה אינה מנותקת מלו''ז הרכבת הארצי, יש תחנות שיש בהן רכבת בשישי ושבת?
דבר שני, התחנה אומנם נקראת ''חיפה מרכז'' אבל היא הרבה פחות דומיננטית מהתחנות בחוף הכרמל ומרכזית המפרץ, שתיהן ממוזגות עם מעבר ישיר ומקורה למסוף האוטובוסים והן הרבה יותר נגישות בתח''צ מהשכונות של חיפה. התחושה שהלכו על התחנה החלשה ביותר כדי לייצר אייטם.

באופן מפתיע דווקא הבעיות הביטחוניות לא השפיעו על התחבורה הציבורית בצפון. כלל קווי הרכבת פועלים כסדרם ועפ''י הלו''ז הרגיל (למעט מספר קטן של תחנות שנסגרו בגלל מחסור במאבטחים, אבל זאת בעיה ארצית) וזה בניגוד לקו המערבי לבאר שבע שכבר שנה סגור. גם קווי האוטובוס פועלים במסלולים ובלו''ז הרגיל חוץ מ בישובים המפונים.

דבר אחד שכן נכון לגבי המצב הרכבתי בצפון, ולא יודע אם זה רשום בהמשך הכתבה, שיש באופן כללי פחות נוכחות של הרכבת. בהשוואה לאזור שמדרום לגוש דן. עדיין אין צפי להגעת המסילה המזרחית עד לגליל ועל המשך הקו מכרמיאל לקריית שמונה גם לא מדברים, גם את החשמול הצפון יהיה האחרון לקבל.

הסטטוס קוו מ 1947 הוא שהרכבת אמורה לפעול כל יום בשבוע, בלי "לנוח" לא בשישי, לא בשבת ולא בראשון. הנה הלו"ז מסודר 1944 - אין התייחסות לאף אחד מהימים הקדושים לשלושת הדתות השונות שבמנדט. יש התייחסות לרכבות מסויימות שפעלו מספר ימים מוגבל בשבוע בירדן וסוריה.
 

קבצים מצורפים

  • Palestine_Railways_Schedule_1-5-1944-1.jpg
    Palestine_Railways_Schedule_1-5-1944-1.jpg
    KB 630.2 · צפיות: 2
אם כבר לדבר על בעיות תח''צ באזור חיפה הייתי מתמקד בנקודות הבאות:
  • הוספת קווי אוטובוס שיתחילו / יסיימו בתחנת חיפה מרכז
  • שיפור הנגישות ממרכז הכרמל לכיוון מרכזית המפרץ על ידי קווי מהירים (כל הקווים היום עושים טיול ארוך בשכונות)
  • מרכזית הקריות - פוטנציאל מבוזבז לגמרי צריך לחשוב על הזזת תחנת הרכבת מוצקין לכיוון מרכזית הקריות (רק הזזת התחנה בק''מ צפונה, אין צורך בשינויי תווי המסילה) כדי ליצור קישור עם המרכזית
  • שיפור הכניסות והיציאות לאוטובוסים ממרכזית המפרץ
  • תגבור הרכבות מהצפון למרכז בסופי השבוע
 

ohadg09

Active member
אם כבר לדבר על בעיות תח''צ באזור חיפה הייתי מתמקד בנקודות הבאות:
  • הוספת קווי אוטובוס שיתחילו / יסיימו בתחנת חיפה מרכז
  • שיפור הנגישות ממרכז הכרמל לכיוון מרכזית המפרץ על ידי קווי מהירים (כל הקווים היום עושים טיול ארוך בשכונות)
  • מרכזית הקריות - פוטנציאל מבוזבז לגמרי צריך לחשוב על הזזת תחנת הרכבת מוצקין לכיוון מרכזית הקריות (רק הזזת התחנה בק''מ צפונה, אין צורך בשינויי תווי המסילה) כדי ליצור קישור עם המרכזית
  • שיפור הכניסות והיציאות לאוטובוסים ממרכזית המפרץ
  • תגבור הרכבות מהצפון למרכז בסופי השבוע
יש תכנון להקמת תחנת רכבת ליד מרכזית הקריות
 

toto9

Active member
אם כבר לדבר על בעיות תח''צ באזור חיפה הייתי מתמקד בנקודות הבאות:
  • הוספת קווי אוטובוס שיתחילו / יסיימו בתחנת חיפה מרכז
אף פעם לא הבנתי למה אין יותר
  • שיפור הנגישות ממרכז הכרמל לכיוון מרכזית המפרץ על ידי קווי מהירים (כל הקווים היום עושים טיול ארוך בשכונות)
לא פשוט כפי שזה נשמע, הכי מהר שניתן לעשות זה קו דרך מנהרות הכרמל,
יש קו כזה אבל הוא עושה עוד כמה סיבובים מיותרים.
לאחר שיבנו תחנת רכבת בקרית הממשלה יהיה ניתן להגיע במהירות למרכז הכרמל
בעזרת הכרמלית.
  • מרכזית הקריות - פוטנציאל מבוזבז לגמרי צריך לחשוב על הזזת תחנת הרכבת מוצקין לכיוון מרכזית הקריות (רק הזזת התחנה בק''מ צפונה, אין צורך בשינויי תווי המסילה) כדי ליצור קישור עם המרכזית
יש תיכנון לאחת כזאת אבל היא תשמש כמעט רק נסיעות ליעדים שצפונית לקריות,
אם יזיזו את הגבול של ישראל לנהר הליטני אז זה יוסיף עוד אלפי נוסעים.
 

EHP12

Well-known member
אם כבר לדבר על בעיות תח''צ באזור חיפה הייתי מתמקד בנקודות הבאות:
  • הוספת קווי אוטובוס שיתחילו / יסיימו בתחנת חיפה מרכז
  • שיפור הנגישות ממרכז הכרמל לכיוון מרכזית המפרץ על ידי קווי מהירים (כל הקווים היום עושים טיול ארוך בשכונות)
  • מרכזית הקריות - פוטנציאל מבוזבז לגמרי צריך לחשוב על הזזת תחנת הרכבת מוצקין לכיוון מרכזית הקריות (רק הזזת התחנה בק''מ צפונה, אין צורך בשינויי תווי המסילה) כדי ליצור קישור עם המרכזית
  • שיפור הכניסות והיציאות לאוטובוסים ממרכזית המפרץ
  • תגבור הרכבות מהצפון למרכז בסופי השבוע
איזה קווים היית מעביר לשם? לי נראה שרק 19 ו-12 יכולים להתאים

קודם כל מה רע בקו 136? הוא נראה כקו המקשר את מרכזית המפרץ עם ציר מוריה במסלול מהיר.

השם "מרכזית" למסוף הזה מטעה. המיקום של תחנת קריית מוצקין הוא טוב.
 
למעלה