תושבי חיפה מחכים כבר עשור לתחנת רכבת משודרגת. כרגע, אפילו מזגן אין בה

כשלוגי

Active member
תחנת הרכבת מרכז — השמונה בחיפה משרתת יהודים חילונים וערבים, אך היא אינה פועלת בשישי בערב ובשבת ■ תושבי העיר, שכבר שנה וחודש מותקפים בירי טילים בלתי פוסק, חייבים להמשיך להתפרנס ולהתנייד, אבל תוכניות התחבורה במטרופולין מתעכבות — והצפון מופקר תחבורתית וכלכלית
 

Ccyclist

Well-known member
תחנת הרכבת מרכז — השמונה בחיפה משרתת יהודים חילונים וערבים, אך היא אינה פועלת בשישי בערב ובשבת ■ תושבי העיר, שכבר שנה וחודש מותקפים בירי טילים בלתי פוסק, חייבים להמשיך להתפרנס ולהתנייד, אבל תוכניות התחבורה במטרופולין מתעכבות — והצפון מופקר תחבורתית וכלכלית

הכתבה לא ציינה את החיסרון הבולט של תחנת "חיפה מרכז החנייה" - הגישה הבעייתית דרך החניון.

לגבי טענות על מיזוג - אי אפשר למזג רציפים של רכבות דיזל. אפשר אולי להקים אולם נוסעים ממוזג כלשהו. צריך לשפר את מצב הסככות המצומצמות בתחנה.
 

קבצים מצורפים

  • 20231004_192703.jpg
    20231004_192703.jpg
    2.8 MB · צפיות: 4
  • 20231004_192853.jpg
    20231004_192853.jpg
    2.8 MB · צפיות: 4
הכתבה לא ציינה את החיסרון הבולט של תחנת "חיפה מרכז החנייה" - הגישה הבעייתית דרך החניון.

לגבי טענות על מיזוג - אי אפשר למזג רציפים של רכבות דיזל. אפשר אולי להקים אולם נוסעים ממוזג כלשהו. צריך לשפר את מצב הסככות המצומצמות בתחנה.
הגישה דרך החניון בכלל לא מהווה בעיה. הבעיה היא החניון עצמו שהוא דיי קטן, אבל שוב זאת הסיבה שהמפרץ והחוף תחנות יותר חזקות. יש להן גם חניונים יותר גדולים.
 

Ccyclist

Well-known member
הגישה דרך החניון בכלל לא מהווה בעיה. הבעיה היא החניון עצמו שהוא דיי קטן, אבל שוב זאת הסיבה שהמפרץ והחוף תחנות יותר חזקות. יש להן גם חניונים יותר גדולים.

לא צריך שם חניון. התחנה נמצאת ליד המטרונית ותחנת מטרונית אחת מהכרמלית. לאדם שאינו נכה אין צורך להגיע אליה ברכב. כפי שאמרת - חניונים גדולים יש ליד מרכזית המפרץ וחוף הכרמל. אפשר לצמצם את החניון למספר דו ספרתי קטן של חניות נכים ומסוף מוניות, להזיז את הגישה שלא תהיה ממש על היציאה של הגשר לנמל ולהפוך את שאר המרחב לכיכר ציבורית. אם היה אפשר איכשהו להזיז את המטרונית לצד של התחנה (כמו הרק"ל הירושלמית באזור תחנת קריית משה) - מה טוב.
 
אומנם אין לי אפשרות לקרוא את הכתבה המלאה, אבל מהכותרת היא נראית קצת מוזרה.
מה הכוונה אינה פעילה בשישי בערב ובשבת?....הרי התחנה אינה מנותקת מלו''ז הרכבת הארצי, יש תחנות שיש בהן רכבת בשישי ושבת?
דבר שני, התחנה אומנם נקראת ''חיפה מרכז'' אבל היא הרבה פחות דומיננטית מהתחנות בחוף הכרמל ומרכזית המפרץ, שתיהן ממוזגות עם מעבר ישיר ומקורה למסוף האוטובוסים והן הרבה יותר נגישות בתח''צ מהשכונות של חיפה. התחושה שהלכו על התחנה החלשה ביותר כדי לייצר אייטם.

באופן מפתיע דווקא הבעיות הביטחוניות לא השפיעו על התחבורה הציבורית בצפון. כלל קווי הרכבת פועלים כסדרם ועפ''י הלו''ז הרגיל (למעט מספר קטן של תחנות שנסגרו בגלל מחסור במאבטחים, אבל זאת בעיה ארצית) וזה בניגוד לקו המערבי לבאר שבע שכבר שנה סגור. גם קווי האוטובוס פועלים במסלולים ובלו''ז הרגיל חוץ מ בישובים המפונים.

דבר אחד שכן נכון לגבי המצב הרכבתי בצפון, ולא יודע אם זה רשום בהמשך הכתבה, שיש באופן כללי פחות נוכחות של הרכבת. בהשוואה לאזור שמדרום לגוש דן. עדיין אין צפי להגעת המסילה המזרחית עד לגליל ועל המשך הקו מכרמיאל לקריית שמונה גם לא מדברים, גם את החשמול הצפון יהיה האחרון לקבל.
 

EHP12

Well-known member
אומנם אין לי אפשרות לקרוא את הכתבה המלאה, אבל מהכותרת היא נראית קצת מוזרה.
מה הכוונה אינה פעילה בשישי בערב ובשבת?....הרי התחנה אינה מנותקת מלו''ז הרכבת הארצי, יש תחנות שיש בהן רכבת בשישי ושבת?
דבר שני, התחנה אומנם נקראת ''חיפה מרכז'' אבל היא הרבה פחות דומיננטית מהתחנות בחוף הכרמל ומרכזית המפרץ, שתיהן ממוזגות עם מעבר ישיר ומקורה למסוף האוטובוסים והן הרבה יותר נגישות בתח''צ מהשכונות של חיפה. התחושה שהלכו על התחנה החלשה ביותר כדי לייצר אייטם.

באופן מפתיע דווקא הבעיות הביטחוניות לא השפיעו על התחבורה הציבורית בצפון. כלל קווי הרכבת פועלים כסדרם ועפ''י הלו''ז הרגיל (למעט מספר קטן של תחנות שנסגרו בגלל מחסור במאבטחים, אבל זאת בעיה ארצית) וזה בניגוד לקו המערבי לבאר שבע שכבר שנה סגור. גם קווי האוטובוס פועלים במסלולים ובלו''ז הרגיל חוץ מ בישובים המפונים.

דבר אחד שכן נכון לגבי המצב הרכבתי בצפון, ולא יודע אם זה רשום בהמשך הכתבה, שיש באופן כללי פחות נוכחות של הרכבת. בהשוואה לאזור שמדרום לגוש דן. עדיין אין צפי להגעת המסילה המזרחית עד לגליל ועל המשך הקו מכרמיאל לקריית שמונה גם לא מדברים, גם את החשמול הצפון יהיה האחרון לקבל.
תודה! בגלל כתבות כאלה אני שונא כתבות בתקשורת על תחצ שלא נותנות תמונה מלאה אף פעם.
 

Ccyclist

Well-known member
אומנם אין לי אפשרות לקרוא את הכתבה המלאה, אבל מהכותרת היא נראית קצת מוזרה.
מה הכוונה אינה פעילה בשישי בערב ובשבת?....הרי התחנה אינה מנותקת מלו''ז הרכבת הארצי, יש תחנות שיש בהן רכבת בשישי ושבת?
דבר שני, התחנה אומנם נקראת ''חיפה מרכז'' אבל היא הרבה פחות דומיננטית מהתחנות בחוף הכרמל ומרכזית המפרץ, שתיהן ממוזגות עם מעבר ישיר ומקורה למסוף האוטובוסים והן הרבה יותר נגישות בתח''צ מהשכונות של חיפה. התחושה שהלכו על התחנה החלשה ביותר כדי לייצר אייטם.

באופן מפתיע דווקא הבעיות הביטחוניות לא השפיעו על התחבורה הציבורית בצפון. כלל קווי הרכבת פועלים כסדרם ועפ''י הלו''ז הרגיל (למעט מספר קטן של תחנות שנסגרו בגלל מחסור במאבטחים, אבל זאת בעיה ארצית) וזה בניגוד לקו המערבי לבאר שבע שכבר שנה סגור. גם קווי האוטובוס פועלים במסלולים ובלו''ז הרגיל חוץ מ בישובים המפונים.

דבר אחד שכן נכון לגבי המצב הרכבתי בצפון, ולא יודע אם זה רשום בהמשך הכתבה, שיש באופן כללי פחות נוכחות של הרכבת. בהשוואה לאזור שמדרום לגוש דן. עדיין אין צפי להגעת המסילה המזרחית עד לגליל ועל המשך הקו מכרמיאל לקריית שמונה גם לא מדברים, גם את החשמול הצפון יהיה האחרון לקבל.

הסטטוס קוו מ 1947 הוא שהרכבת אמורה לפעול כל יום בשבוע, בלי "לנוח" לא בשישי, לא בשבת ולא בראשון. הנה הלו"ז משנת 1944 - אין התייחסות לאף אחד מהימים הקדושים לשלושת הדתות השונות שבמנדט. יש התייחסות לרכבות מסויימות שפעלו מספר ימים מוגבל בשבוע בירדן וסוריה.
 

קבצים מצורפים

  • Palestine_Railways_Schedule_1-5-1944-1.jpg
    Palestine_Railways_Schedule_1-5-1944-1.jpg
    KB 630.2 · צפיות: 3
נערך לאחרונה ב:
תחנת בת גלים במצב הרבה יותר גרוע כולל אוויר שלא זז (לעומת חיפה מרכז שיש שם אוויר שזז מבחוץ ובריזה שחוצה את מבנה התחנה החד קומתי)
 
אם כבר לדבר על בעיות תח''צ באזור חיפה הייתי מתמקד בנקודות הבאות:
  • הוספת קווי אוטובוס שיתחילו / יסיימו בתחנת חיפה מרכז
  • שיפור הנגישות ממרכז הכרמל לכיוון מרכזית המפרץ על ידי קווי מהירים (כל הקווים היום עושים טיול ארוך בשכונות)
  • מרכזית הקריות - פוטנציאל מבוזבז לגמרי צריך לחשוב על הזזת תחנת הרכבת מוצקין לכיוון מרכזית הקריות (רק הזזת התחנה בק''מ צפונה, אין צורך בשינויי תווי המסילה) כדי ליצור קישור עם המרכזית
  • שיפור הכניסות והיציאות לאוטובוסים ממרכזית המפרץ
  • תגבור הרכבות מהצפון למרכז בסופי השבוע
 

ohadg09

Active member
אם כבר לדבר על בעיות תח''צ באזור חיפה הייתי מתמקד בנקודות הבאות:
  • הוספת קווי אוטובוס שיתחילו / יסיימו בתחנת חיפה מרכז
  • שיפור הנגישות ממרכז הכרמל לכיוון מרכזית המפרץ על ידי קווי מהירים (כל הקווים היום עושים טיול ארוך בשכונות)
  • מרכזית הקריות - פוטנציאל מבוזבז לגמרי צריך לחשוב על הזזת תחנת הרכבת מוצקין לכיוון מרכזית הקריות (רק הזזת התחנה בק''מ צפונה, אין צורך בשינויי תווי המסילה) כדי ליצור קישור עם המרכזית
  • שיפור הכניסות והיציאות לאוטובוסים ממרכזית המפרץ
  • תגבור הרכבות מהצפון למרכז בסופי השבוע
יש תכנון להקמת תחנת רכבת ליד מרכזית הקריות
 

toto9

Active member
אם כבר לדבר על בעיות תח''צ באזור חיפה הייתי מתמקד בנקודות הבאות:
  • הוספת קווי אוטובוס שיתחילו / יסיימו בתחנת חיפה מרכז
אף פעם לא הבנתי למה אין יותר
  • שיפור הנגישות ממרכז הכרמל לכיוון מרכזית המפרץ על ידי קווי מהירים (כל הקווים היום עושים טיול ארוך בשכונות)
לא פשוט כפי שזה נשמע, הכי מהר שניתן לעשות זה קו דרך מנהרות הכרמל,
יש קו כזה אבל הוא עושה עוד כמה סיבובים מיותרים.
לאחר שיבנו תחנת רכבת בקרית הממשלה יהיה ניתן להגיע במהירות למרכז הכרמל
בעזרת הכרמלית.
  • מרכזית הקריות - פוטנציאל מבוזבז לגמרי צריך לחשוב על הזזת תחנת הרכבת מוצקין לכיוון מרכזית הקריות (רק הזזת התחנה בק''מ צפונה, אין צורך בשינויי תווי המסילה) כדי ליצור קישור עם המרכזית
יש תיכנון לאחת כזאת אבל היא תשמש כמעט רק נסיעות ליעדים שצפונית לקריות,
אם יזיזו את הגבול של ישראל לנהר הליטני אז זה יוסיף עוד אלפי נוסעים.
 
אף פעם לא הבנתי למה אין יותר

לא פשוט כפי שזה נשמע, הכי מהר שניתן לעשות זה קו דרך מנהרות הכרמל,
יש קו כזה אבל הוא עושה עוד כמה סיבובים מיותרים.
לאחר שיבנו תחנת רכבת בקרית הממשלה יהיה ניתן להגיע במהירות למרכז הכרמל
בעזרת הכרמלית.

יש תיכנון לאחת כזאת אבל היא תשמש כמעט רק נסיעות ליעדים שצפונית לקריות,
אם יזיזו את הגבול של ישראל לנהר הליטני אז זה יוסיף עוד אלפי נוסעים.
דווקא לא מאוד מסובך, אפשר להוסיף קו שיתחיל במרכז הכרמל (נגיד אזור המלונות) דרך שדרות מוריה וירד למפרץ דרך המנהרות או כביש דורי אבל ייסע רק על הציר הראשי ללא כניסה לשכונות. אפילו בתדירות של פעם בחצי שעה יחד עם הקווים האחרים זה ייתן תדירות משולבת טובה.

המרכזית לא בתכנון, היא כבר קיימת אבל במיקום הנוכחי וללא תחנת רכבת צמודה היא יותר מסוף תפעולי עבור המטרוניות וכמה קווי אגד ולא באמת מרכזית.
 

EHP12

Well-known member
אם כבר לדבר על בעיות תח''צ באזור חיפה הייתי מתמקד בנקודות הבאות:
  • הוספת קווי אוטובוס שיתחילו / יסיימו בתחנת חיפה מרכז
  • שיפור הנגישות ממרכז הכרמל לכיוון מרכזית המפרץ על ידי קווי מהירים (כל הקווים היום עושים טיול ארוך בשכונות)
  • מרכזית הקריות - פוטנציאל מבוזבז לגמרי צריך לחשוב על הזזת תחנת הרכבת מוצקין לכיוון מרכזית הקריות (רק הזזת התחנה בק''מ צפונה, אין צורך בשינויי תווי המסילה) כדי ליצור קישור עם המרכזית
  • שיפור הכניסות והיציאות לאוטובוסים ממרכזית המפרץ
  • תגבור הרכבות מהצפון למרכז בסופי השבוע
איזה קווים היית מעביר לשם? לי נראה שרק 19 ו-12 יכולים להתאים

קודם כל מה רע בקו 136? הוא נראה כקו המקשר את מרכזית המפרץ עם ציר מוריה במסלול מהיר.

השם "מרכזית" למסוף הזה מטעה. המיקום של תחנת קריית מוצקין הוא טוב.
 
איזה קווים היית מעביר לשם? לי נראה שרק 19 ו-12 יכולים להתאים

קודם כל מה רע בקו 136? הוא נראה כקו המקשר את מרכזית המפרץ עם ציר מוריה במסלול מהיר.

השם "מרכזית" למסוף הזה מטעה. המיקום של תחנת קריית מוצקין הוא טוב.
קו 136 לא עושה מסלול מהיר כיוון שהוא עושה סיבוב גדול ברוממה לפני שהוא מגיע ממנהרות הכרמל לחורב.
 
איזה קווים היית מעביר לשם? לי נראה שרק 19 ו-12 יכולים להתאים

קודם כל מה רע בקו 136? הוא נראה כקו המקשר את מרכזית המפרץ עם ציר מוריה במסלול מהיר.

השם "מרכזית" למסוף הזה מטעה. המיקום של תחנת קריית מוצקין הוא טוב.
18, 19, 12 בהחלט מתאימים. אולי גם 25 ו 23 ולקצר את קו 24 כך שיתחיל שם...אין באמת סיבה למסלול הארוך שהוא ממשיך עד חוף הכרמל. גם קו 6 שותן שירות פנימי בהדר ועיר תחתית וכבר קיבלנו כמות יפה של קווים שיחזקו את התחנה.

לגבי 136, יש לו מסלול מאוד ארוך שמתחיל בבת גלים ומסתיים באיקאה קריית אתא עם הרבה סיבובים בכרמל וכניסה למרכזית המפרץ. זה יוצר קו עם תופעת בנצ'ינג מאוד חזקה. ''המתחרים'' שלו 133 ו 132שיורדים בכיוון ההפוך עושים סיבוב גדול בהדר אז אין באמת קו מהיר ממרכז הכרמל למפרץ.
 
אם כבר לדבר על בעיות תח''צ באזור חיפה הייתי מתמקד בנקודות הבאות:
  • הוספת קווי אוטובוס שיתחילו / יסיימו בתחנת חיפה מרכז
  • שיפור הנגישות ממרכז הכרמל לכיוון מרכזית המפרץ על ידי קווי מהירים (כל הקווים היום עושים טיול ארוך בשכונות)
  • מרכזית הקריות - פוטנציאל מבוזבז לגמרי צריך לחשוב על הזזת תחנת הרכבת מוצקין לכיוון מרכזית הקריות (רק הזזת התחנה בק''מ צפונה, אין צורך בשינויי תווי המסילה) כדי ליצור קישור עם המרכזית
  • שיפור הכניסות והיציאות לאוטובוסים ממרכזית המפרץ
  • תגבור הרכבות מהצפון למרכז בסופי השבוע
להזיז את תחנת רכבת קריית מוצקין שנמצאת בלב אזור מגורים צפוף? למה? התחנה הזאת נגישה מאוד מכל הקריות ועם ביקוש אדיר. אם כבר להוסיף תחנה באזור מרכזית הקריות.
ובקשר ליציאה ממרכזית המפרץ - מסכים מאוד. הרמזורים שם מאוד טיפשים ויציאת קווים צפונה או מזרחה יכולים לקחת בשעות העומס יותר מ10 דקות. נוצרים פקקי ענק של אוטובוסים.
 
להזיז את תחנת רכבת קריית מוצקין שנמצאת בלב אזור מגורים צפוף? למה? התחנה הזאת נגישה מאוד מכל הקריות ועם ביקוש אדיר. אם כבר להוסיף תחנה באזור מרכזית הקריות.
ובקשר ליציאה ממרכזית המפרץ - מסכים מאוד. הרמזורים שם מאוד טיפשים ויציאת קווים צפונה או מזרחה יכולים לקחת בשעות העומס יותר מ10 דקות. נוצרים פקקי ענק של אוטובוסים.
להוסיף עוד תחנה לפני מוצקין יאט מאוד את תנועת הרכבות שגם ככה נוסעות מקסימום 60 קמ''ש בקטע בין מוצקין למפרץ בגלל ריבויי תחנות במרחקים קצרים. התחנה במוצקין היום דווקא לא כול כך נגישה לתח''צ. הקווים המעטים שעוברים לידה עושים מסלולים ארוכים בתוך הקריות ואין קישור בין התחנה לבין כביש עכו-חיפה שמאוד קרוב לתחנה. אם ממקמים אותה ליד מרכזית הקריות זה יחזק גם את הקישור לרכבת וגם יהפוך את המרכזית למרכזית באמת ולא למסוף תפעולי כמו שהיא היום. אפילו יאפשר להסית אליה כמה קווים בין עירוניים

ולגבי מרכזית המפרץ - הבעיה לא רק הרמזורים אלה מבנה המרכזית עצמה. אוטובוסים נכנסים צריכים להצטלב עם אוטובוסים יוצאים ולהיפך וכולם תוקעים את כולם.
 
להוסיף עוד תחנה לפני מוצקין יאט מאוד את תנועת הרכבות שגם ככה נוסעות מקסימום 60 קמ''ש בקטע בין מוצקין למפרץ בגלל ריבויי תחנות במרחקים קצרים. התחנה במוצקין היום דווקא לא כול כך נגישה לתח''צ. הקווים המעטים שעוברים לידה עושים מסלולים ארוכים בתוך הקריות ואין קישור בין התחנה לבין כביש עכו-חיפה שמאוד קרוב לתחנה. אם ממקמים אותה ליד מרכזית הקריות זה יחזק גם את הקישור לרכבת וגם יהפוך את המרכזית למרכזית באמת ולא למסוף תפעולי כמו שהיא היום. אפילו יאפשר להסית אליה כמה קווים בין עירוניים

ולגבי מרכזית המפרץ - הבעיה לא רק הרמזורים אלה מבנה המרכזית עצמה. אוטובוסים נכנסים צריכים להצטלב עם אוטובוסים יוצאים ולהיפך וכולם תוקעים את כולם.
התחנה בקרית מוצקין נגישה בהליכה רגלית מהמון שכונות בקרית מוצקין וגם מקרית שמואל ומקרית חיים. בנוסף יש אליה אוטובוסים תדירים מקרית מוצקין, ביאליק, ים ואתא.

והבעיה היא בעיקר הרמזור בצומת מרכזית המפרץ שמשחרר כל פעם בקושי 3 אוטובוסים ואז ממתינים 2 דקות. חשבון פשוט מבין איזה פקק נגרם בשעות העמוסות.
 

Ccyclist

Well-known member
להוסיף עוד תחנה לפני מוצקין יאט מאוד את תנועת הרכבות שגם ככה נוסעות מקסימום 60 קמ''ש בקטע בין מוצקין למפרץ בגלל ריבויי תחנות במרחקים קצרים. התחנה במוצקין היום דווקא לא כול כך נגישה לתח''צ. הקווים המעטים שעוברים לידה עושים מסלולים ארוכים בתוך הקריות ואין קישור בין התחנה לבין כביש עכו-חיפה שמאוד קרוב לתחנה. אם ממקמים אותה ליד מרכזית הקריות זה יחזק גם את הקישור לרכבת וגם יהפוך את המרכזית למרכזית באמת ולא למסוף תפעולי כמו שהיא היום. אפילו יאפשר להסית אליה כמה קווים בין עירוניים

ולגבי מרכזית המפרץ - הבעיה לא רק הרמזורים אלה מבנה המרכזית עצמה. אוטובוסים נכנסים צריכים להצטלב עם אוטובוסים יוצאים ולהיפך וכולם תוקעים את כולם.

ותודה ליונה יהב וה"ירוקים - דיזל" שעיכבו את חישמול המסילות מצפון לחיפה. רכבת חשמלית חוסכת 2 דקות האצה על כל תחנה, אז תוספת תחנות על מקטע פרברי חשמלי אינה בעייתית כמו תוספת על מקטע דיזל.
 
למעלה