תזונה אחרי חדר כושר

Sandro

New member
תזונה אחרי חדר כושר

טוב, אני חדש בפורום הזה ואני מקווה שתוכלו לענות לי על השאלה. בקשר למאמר "תזונה לפני ואחרי אימון", קראתי, אבל בלי להעליב, הוא לא ל"פשוטי העם" ולא הבנתי כלום. אגב, הייתי גם ממליץ לכותב המאמר (אם לא הסכמת לכך) לבדוק, כי אני בטוח שראיתי את המאמר הזה בעוד מקום - אולי גנבו ממך. לשאלתי, ידוע לי שאחרי אימון צריך לאכול בין 1.6 גרם חלבון לכל ק"ג ל 2.0 גרם חלבון לכל ק"ג, אחרת קצב ההתפתחות לא גדול. אני באופן אישי, לא מבין איך אפשר לצרוך כ"כ הרבה חלבון מבלי להשתמש באבקות, שכרגע אני לא מעוניין להשתמש בהם, אם אני שוקל 63 ק"ג בערך, אני בקושי מצליח לצרוך 60-70 גרם חלבון ביום של עבודה בחדר כושר. האם יש תפריט שלא כולל אבקות, לא גבוה בתקציב ובו ניתן לצרוך כמות גדולה יותר של חלבון? האם צריך לצרוך כמות כזאת של חלבון ביום שבו לא מתאמנים? האם זה הגיוני לדחוס המון אוכל ביום כדי להגיע ל-100 עד 120 גרם חלבון ביום? תודה לעונים.
 

ננו9

New member
תזונה אחרי

ראשית יש לעשות הפרדה בין כמות החלבון שצריך אחרי אימון לבין כמות החלבון היומית שאתה צריך אם אתה רוצה להעלות מסת שריר. לאחר האימון הגוף קודם כל זקוק לפחמימות על מנת לעצור את שלב פירוק השריר ולהחל בשלב של בנייתו. בנוסף הפחמימה תתחיל למלא מחדש את מאגרי האנרגיה שהגוף הוציא בזמן האימון. חלבון יש לצרוך עד שעה וחצי מתום האימון כחלק מהארוחה המלאה שלך. אני מעריך שאתה ברמת הכניסה לתחום פיתוח הגוף ולכן אין לך באמת צורך בגיינרים או אבקות חלבון. בהנחה שאתה שוקל 63 ק"ג עלייך לצרוך 90ג' עד 120ג' חלבון ביום. וזה די קל למעשה... גביע קוטג' 1/2 אחוז שומן ביום ייתן לך 25 ג' חלבון. תוסיף עוד מנה בשרית של 200ג' מנה (שתי פרוסות חזה עוף ממוצעות-קטנות) יניבו 55-60 ג' חלבון שני חלבוני ביצה קשה שעה לפני השינה יוסיפו לך 10ג' חלבון ובנוסף ייתנו לך את חומצות האמינו שישוחררו למחזור הדם ומשם לשרירים במהלך השינה. כבר הגענו לכמות המומלצת עבורך ועוד לא החשבנו קטניות (עדשים ואפונה הם מקור טוב מאוד לפחמימה מורכבת וחלבון), שיבולת שועל (פשוט נהדר), לחם ועוד מזונות שבאדי-בילדר צורך.. חשוב להקפיד לאכול הרבה!! המון!! פחמימות מורכבות אם אתה בקטע של העלאת מסה, ולא לגעת ב"שטויות" כמו חטיפים עתירי שומן ובצקים ריקים (בורקסים וכו'.) צא בהצלחה. כדי לבנות גוף צריך 3 דברים: להתאמן טוב, לאכול טוב ולישון טוב..זהו..
 

tommythecat

New member
מכיוון שאת מפרסמת את האתר שלך

תסבירי לנו בבקשה את החלק המודגש במשפט הלקוח מהמאמר אליו הפנית: "הארוחה שלאחר האימון צריכה להיות בעלת אינדקס גליקמי נמוך ובהתאמה לקצובה היומית." יוסי
 
למעלה