תזונה בהריון שליש ראשון

meravo11

New member



תזונה בהריון שליש ראשון מאוד חשובה​


במהלך השליש הראשון של ההריון, חשוב להתמקד בתזונה מאוזנת ומזינה כדי לתמוך בהתפתחות בריאה של העובר. להלן מספר טיפים לתזונה נכונה במהלך השליש הראשון:
עיצוב ללא שם (2)_800x670.jpg

אכלו מגוון מזונות: הקפידו לכלול מגוון של פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים בתזונה שלכם.

קח ויטמינים טרום לידתיים: ויטמינים טרום לידתיים חשובים במהלך השליש הראשון מכיוון שהם מכילים חומצה פולית, החיונית להתפתחות בריאה של המוח וחוט השדרה של העובר.

הישארו לחות: שתייה מרובה של מים ונוזלים חיונית במהלך ההריון כדי לסייע במניעת עצירות, התייבשות ובעיות אחרות הקשורות להריון.

הימנע ממזונות מסוימים: חשוב להימנע ממזונות מסוימים במהלך ההריון, כולל בשר נא או מבושל, דגים וביצים, כמו גם מוצרי חלב לא מפוסטרים.

הגבל את צריכת הקפאין: הגבל את צריכת הקפאין שלך ל-200 מיליגרם או פחות ליום, שזה בערך כוס קפה אחת של 12 אונקיות.

הקשב לגוף שלך: במהלך השליש הראשון, אתה עלול לחוות בחילות והקאות, מה שעלול להקשות על האכילה. הקשיבו לגוף שלכם ואכלו ארוחות קטנות ותכופות לאורך היום כדי להקל על התסמינים הללו.

חשוב לדבר עם ספק שירותי הבריאות שלך על כל דאגה או שאלות על תזונה בהריון

קבל מספיק ברזל: ברזל חשוב במהלך ההריון כדי לתמוך בצמיחת העובר והתפתחותו. מקורות טובים לברזל כוללים בשר רזה, דגנים מועשרים, עלים ירוקים כהים וקטניות.

הגבירו את צריכת המזונות העשירים בחומצה פולית: בנוסף לנטילת ויטמין טרום לידתי, חשוב לאכול מזונות עשירים בחומצה פולית, כגון עלים ירוקים, פירות הדר, דגנים מועשרים ושעועית. חומצה פולית חיונית להתפתחות בריאה של מערכת העצבים של העובר.

אכלו מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3: חומצות שומן אומגה 3 חשובות להתפתחות המוח של העובר. מקורות טובים לחומצות שומן אומגה 3 כוללים דגים שומניים (כגון סלמון), אגוזי מלך, זרעי צ'יה וזרעי פשתן.

הימנע מאלכוהול וטבק: גם לאלכוהול וגם לטבק יכולות להיות השפעות שליליות על התפתחות העובר ויש להימנע מהן במהלך ההריון.

תרגול בטיחות מזון: חשוב לתרגל בטיחות מזון במהלך ההריון כדי למנוע את הסיכון למחלות הנישאות במזון. זה כולל שטיפת ידיים לפני טיפול באוכל, בישול בשרים לטמפרטורה המתאימה והימנעות ממוצרי חלב לא מפוסטרים.

זכור, כל הריון הוא שונה, וחשוב לדבר עם הרופא שלך על כל צרכים תזונתיים או דאגות ספציפיות שיש לך.

 
נערך לאחרונה ב:
למעלה