תזונה לפני, אחרי ובמהלך אימונים

RaLo18

New member
תזונה לפני, אחרי ובמהלך אימונים

שמעתי כבר כמה דעות, אבל אני רוצה להיות בטוח. מה כדאי לאכול לפני אימון ספורטיבי? מה כדאי לאכול אחרי אימון ספורטיבי? מה כדאי לאכול בהפסקה בין שני אימונים (חצי שעה מנוחה בין 2 אימונים)?
 

yuvalfrr

New member
תשובה

מה זה אימון ספורטיבי עבורך? משקולות? אירובי? ברמת העקרון לפני האימון (שעה-שעתיים) כדאי שתאכל מנה קטנה של פחמימות וחלבון. כריך טונה, תפוח/בננה ויוגורט, קורנפלקס עם חלב וכדומה. אם מדובר באימון משקולות כדאי לצרוך לאחריו מנת חלבון של 20-30 גר' (מנת שייק חלבון, פחית טונה, גביע קוטג' וכו') וכן פחמימות עם אינדקס גליקימי גבוה, לדוגמא: 3 תמרים, חופן צימוקים, או סוכר ענבים. בין אימון לאימון לא הייתי אוכל יותר מדי, אולי בננה או חטיף אנרגיה. אתה לא יכול להכביד עם אוכל על הגוף ולצאת לאימון.
 

ykliger07

New member
אני לא

בטוח שאתה זקוק ל 30 גרם חלבון באבקות מיד אחרי האימון אם כל מה שאתה מתכוון לעשות זה שעה אירובי או משקולות. יותר פשוט לשתות מים לאכול פרי וירק ואחריהם יוגורט. חבל על הכסף שלך על אבקות וחבל לדחוף עודף חלבונים מהחי. את מנת החלבונים העיקרית שלך עדיף שתקבל מארוחות מסודרות. הבסיס לכך הוא כי אם אתה עושה בסכ"ה 3 אימונים בשבוע (בהנחה כי זה נכון- תקן אותי אם אני מניח לא נכון) בעצימות בינונית למשך עד שעה, אתה כבר תאכל יותר ובכך תעלה את כמות החלבון. אני גם מניח שללא שינוי בתזונה רוב הסיכויים שאתה כבר אוכל יותר מ- 0.8 גרם חלבון לק"ג גוף הדרושים לאדם ממוצע שאינו מתאמן. כדי באמת לדעת כמובן שמומלץ ללכת לתזונאי/ת, כי כמו שאתה רואה הדברים אינם שחור ולבן.
 

RaLo18

New member
מצטער על התגובה המאוחרת

פשוט נסעתי לחו"ל אימון ספורטיבי מבחינתי זה כדורעף או טניס. האם תוכל לענות עכשיו בצורה יותר מדויקת?
 
תשובות

1. קרא מאמרים. 2. עשה חיפוש בפורום חדרי כושר. 3. אם יש מרווח של חצי שעה בין אימון אחד לשני, אבקת חלבון מי גבינה יכולה לעזור בהכנת משקה התאוששות של חלבון + פחמימות. במאמרים תמצא גם כמויות ספציפיות.
 
למעלה