תזכורת - אירוח בפורום

vizini

New member
העולם הדתי והחרדי מתעלמים???

99 אחוז מהתגובות פה הם של חרדים...
 

קרוקדיל

New member
חחחחחחחחחחחחחח

באמת נראה לך שאנחנו פה מיצגים את הציבור הדתי? אחשלי את הדתיים מיצגים רק הרבנים ומצידם תשמע רק שקט תעשיתי
 
נראה לך שהרבנים התעסקו בזה?

הרי יש איסור לעסוק בחוכמות, תראה כמה ספרות יהודית נכתבה על התורה גמרא אבל לא על האמונה. היהדות הצמיחה גאונים, אבל רק מעטים מהם ממש העמידו את היהדות במבחן אמיתי, אלה שהעמידו, פרקו עול.
 

קרוקדיל

New member
אתה תספר לי שלמדת בישיבה?

אולי שהית בישיבה אם היית לומד היית מגיע לוויכוח הגדול בין הרמב"ם לשאר חכמי דורו אם מותר להתעמק בחוכמות חיצוניות וכידוע שהרמב"ם שעד היום נחשב כאחד מגדולי הפוסקים נחשב גם לאחד מגדולי הפילוסופים על ספר הכוזרי עברת פעם? על ר´ יצחק שדה שמעת פעם? את ספריו של הגאון מווילנא קראת פעם? אתה מוכיח לי פה בורות עמוקה בתפיסת העולם החרדית
 
חה חה חה חה

חמודי, דאי. אני מכיר ועברתי על כל הספרים שהזכרת. ואני עדיין חושב שאני חודק, שהרי אם אני אזכיר את שמות גדולי ישראל, לא אסיים עם זה כל הלילה, ואתה לא מנית אלא שלושה ארבעה שמות. אני יכול להוסיף לרשימה שלך עוד עשרים שמות אבל זה ממש לא משנה. לך הביתה, גש לארון הספרים תתבונן בו ותיוכח שאני צודק. בלי שום קשר, כן, אני בישיבה למדתי, ולא הסתובבתי באינטרנט, אני, שלא כמוך בשעות אלה של היום הייתי מול הגמרא לא מול המחשב. אז בבקשה.
 

קרוקדיל

New member
תביא לי בבקשה מקורות מוסמכים

תביא לי מקורות מוסמכים שאוסרים ללמוד חוכמות חיצוניות אל תגיד לי תםתח ספרים ותלמד אם למדת בישיבה או הסתובבת באינטרנט מענין אותי כמו מצב גידולי החסה בשטחים בדברים שאתה לא יודע אל תדבר
 
מה הקשר, מי דיבר על איסורים.

זה ממש לא משנה אם מותר או אסור, למעשה, חכמי ישראל לא עסקו בזה. ובגמרא מובא "צא ומצא זמן שאינו יום ואינו לילה ועסוק בו בחוכמה יוונית" בעניין האינטרנט, ממש לא מעניין אותי אם זה מעניין אותך, אתה כתבת שאני לא למדתי בישיבה, אז ציינתי שלצדתי, ועוד יותר משאתה לומד היום, משום שבזמן שאתה משתובב לך באינטרנט, אני ישבתי ולמדתי. ולמה אתה מתווכיח? מה אתה לא מסכים איתי? האם הציטוטים שהבאתי מהרב שך אינם מדויקים? אם אתה באמת מכיר אז אתה יודע.
 
דרכי אנשי האמונה

ללכת סחור סחור ולא להתיחס עניינית לשאלות טענות ותהיות. עד מתי אנשי הדת יוליכו שולל את עצמם ואת תלמידיהם. אם יש בידכם תשובה אנא השיבו. והנה שאלה בעבורך. הידעת כיצד האילה והיעלה יולדות ולדיהן על פי חז"ל? ירון
 

קרוקדיל

New member
הבנת מה אמרת?

כי אני לא מצטער מאוד אבל לא הבנתי אותך ובקשר לאילה כן אני מכיר את הסיפור על הנחש ועיין בדברי הגאון מווילנא שמבאר את דבריהם באר היטב
 

נריה_ה

New member
הקראים חיים וקיימים עד היום.

ורבנים באמת סילפו את הדת, תלמד תורה, כלומר תשווה את התורה שבכתב שניתנה לעם ישראל ע"י הקב"ה עם התורה שבע"פ שניתנה ע"י רבנים, ותראה שיש המון סתירות ביניהן. התורה שבע"פ שיקרית מעיקרה. נ.ב לא קיים כל קשר ביני לבין מנהל הפורום.
 
שאלות לאדון "ידען"

שלום וברכה, 1. האם יש לך תעודת בגרות ותואר אקדמי כלשהו ? 2. האם שירתת בצבא בשירות סדיר, ואם כן, היכן ? 3. האפשר שבמפלגת שינוי לא רוצים אותך בגלל מוצאך ה"מזרחי" והRESUME ה"לא מכובד" שלך (השכלה ומקצוע), ואם כן מדוע טרחת כל כך לנסות לשאת חן בעיניהם ? 4. מדוע אתה נסחף תמיד לקיצוניות זו או אחרת ? מה רע בלהיות אדם שפוי ומאוזן ? 5. האם נכונה הטענה שאתה נוהג להתחזות בפורומים באינטרנט למחזירים בתשובה ולפרסם הודעות תמוהות, עילגות ונילעגות במתכוון, כדי לשים את הדת והדתיים ללעג , ולהגביר את השנאה וההתנשאות של חילוניים בורים כלפיהם ? 6. למה שלא תמצא לך משהו מועיל לעשות בחייך, סוף סוף, בגילך המתקדם, אחרי שנים על שנים שאתה מחפש להתבלט על חשבון אחרים בדרכים שונות ומשונות ? 7. אפשר להבין שאתה חש מתוסכל על כל השנים שבזבזת בישיבה, כשבחרת לסגל לעצמך דעות קיצוניות ואורח חיים קיצוני. במה חטאו שאר בני אדם שאתה מתעקש לפרוק עליהם את התסכול שלך, ולהפנות כלפיהם את רגשי הנקמה שלך, על דברים שאתה מצטער עליהם, ושרק אתה אחראי לכך שעשית אותם מתוך בחירה ? 8. אם אתה חיית בטעות, לגירסתך, מדוע לא תניח לאחרים ללמוד מטעויות שלהם בכחות עצמם? מדוע אתה מנסה לכפות את דיעותיך על אחרים? נדמה לך שאתה חכם יותר מכולם? תודה. ולמי שמתכוון להגיב בחריפות להודעה זו, ולטעון שהיא חצופה, כפי שנעשה כבר לעיל, אומר רק: אם אין לך תשובה ענינית, אל תגיב בכלל. ירון ידען הוא רק בשר ודם, ואין הוא ראוי שיתייחסו אליו כאל משהו נעלה, החסין לבקורת.
 

G o v er n o r

New member
מדוע שנגיב בחריפות? הרי שחקת לידיו

של ירון בכך שהוכחת לכולנו כי היות ואינך מצליח להגיע לכדור, אתה בועט ברגליו. האם אתה קרוי אלקטרון מכיוון שאתה קטן ושלילי ?
 
ירון אתה מדהים

מדהים בדרך הלא משכנעת שבה אתה מנסה לשכנע חילוני לא צריך אותך כדי להתחלן לומד תורה יגחך עליך כמה הצלחת לסחוף איתך? האם אינך חושב שזהו משחק מכור מראש? אגב...כמה שנים והיכן היית ראש כולל?
 
שלום לכולם

אני שמח מאוד להתארח בפורום חופש, אקווה שאצליח לענות על רוב השאלות. אשתדל להיות קצר וענייני. אני מניח שיהיו שאלות שלא אספיק להשיב עליהם ועל כך אני מצטער מראש, אם כי יש אפשרות לשלוח אליי באימל. יום נעים לכולנו. ירון
 

יחיאב

New member
מפורום "ישעיהו ליבוביץ- הגותו"

אני מעתיק לכאן תגובה שכתבתי בפורום "ישעיהו ליבוביץ- הגותו" שם מישהו שאל לגביך, וזו היית תגובתי (אתה מוזמן להגיב): ירון ידען נשאר חרדי, רק הפוך. המצחיק בכל הסיפור של ירון ידען הוא שהבן-אדם הופך עולמות אבל עדיין נשאר באותה תפיסה, ושעל אף כל התהפוכות הוא אינו יודע חשיבה ביקורתית מהי. אם הוא חושב שרק החרדים הם נטולי ביקורת עצמית, הרי שגם הוא עצמו נטול כל ביקורת עצמית. איני יודע אם הוא באמת איש לא-חכם-במיוחד, או שהוא רק "משחק אותה" כזה, כדי שיהיה לו במה לנגח את הדתיים ובפרט את החרדים. למה אני מתכוון? לכך שהוא מתעלם ממרכיב עיקרי בהגותו של ליבוביץ (שאיתו היה לו שיג ושיח, כדבריו) וזהו אותה הפרדה שבין דת ומדע; עובדות וערכים. אכן הוא מחזיק בידו "קלף חזק" כשהוא מנגח את החרדים בדברים שהם - עכ"פ רובם הגדול - מאמינים בהם באמת ובתמים (כיוון שהם חושבים שזה חלק ממחויבותם הדתית), כגון שהעולם נברא לפני התשס"ב שנים וכדו´ שכל בר-דעת יודע שהעובדות האמפיריות מלמדות אותנו אחרת. והוא נהנה לרקוד על נקודות כגון אלה, שהרי מי שהוא איש-אמת ויבדוק את הדברים יווכח שהצדק עימו. אך הרי ליבוביץ עשה הפרדה ברורה וחדה בין מדע וערכים, שהראשון כפוי על תודעתנו והשני הוא ממש ההיפך מזה- פרי בחירתנו החופשית שאינה תלויה בכלום. המדע הוא הרי חסר כל משמעות ערכית (הוא לא מחייב אותי לכלום) ולעומתו הערכים הם אלו שיש להם משמעות המחייבת את האדם למשהו, לעיתים אף להקרבה עצמית גדולה. על כן מצחיק אותי בכל הסיפור של ידען איך הבן-אדם פונה אנה ואנה אך עדיין נשאר באותו מקום. הוא עדיין חושב (כנראה, שוב) שמעובדות מדעיות ניתן לגזור הכרעות ערכיות. התגובה שהופיעה בעיתון היא של קרל, חבר פורום זה. אני עצמי גם ניסיתי לשלוח את תגובתי בדוא"ל, אך זה חזר כשלעומת שבא ולמחוז חפצו לא הגיע, לצערי. אז אנצל הזדמנות זו כדי להעתיק לכאן את תוכן תגובתי: =============================================== הסיפור של ירון ידען הוא סיפור עצוב. הנה לפנינו איש-אמת (ללא ציניות) השואף למצוא את המשמעות האמיתית בחיים, אלא שהוא משוכנע שיש קשר בין מושג האמת של ´ידיעה´ לבין מושג האמת של ´הכרעה´. חבל שהוא לא הבין חלקים אלמנטריים מהגותו של פרופ´ ליבוביץ (הנזכר על-ידו בכתבה) שהיתה חוסכת לו הרבה סבל בחיים ומעמידה אותו על ההבנה הפשוטה שבני אדם בוחרים בערכים ללא תלות באמת העובדתית שיש בידם, ובמקרה של היהדות, ההכרעה היא פשוטה: האם אתה רוצה לעבוד את אלוהים, או אינך רוצה? אם אתה רוצה- שום דבר לא יעמוד בפניך ותהיה מוכן לבלוע אפילו את הקישקושים של אמנון יצחק ודומיו מחד (אם כי זה כלל לא הכרחי) ומאידך לדעת איך להתמודד מול האמת הפשוטה שחז"ל היו בשר-ודם כמונו ושכל ידיעותיהם ה"מדעיות" היו בהתאם למה שהיה ידוע בזמנם. אם אינך רוצה- שום דבר לא יכול לגרום לך לקבל על עצמך עול תורה ומצוות, אף לא שיחות עם פרופ´ ליבוביץ. הנה היפותיזה-ריאלית הממחישה עד כמה הבנה זו היא חריפה בפשטותה: ייתכן ומחר ירון ידען יחליט שהוא רוצה לעבוד את ה´ ויניח תפילין עם בוקר. לא ייתכן? הרי בכל יום קורים דברים כאלו שאנשים בוחרים בדת או עוזבים אותה. ואז נשאל אותו, מה קרה לכל חוסר-האמיתות שמצאת ביהדות? על כך אני משער הוא ישיב: קראתי בשנית את ליבוביץ, והבנתי. אך אני אמהר לתקן: רצית להבין... יחיאב נגר מנהל האתר www.leibowitz.co.il =============================================== (כמובן שהכנסת כתובת האתר בסוף המכתב היא הגורם העיקרי לשליחת המכתב...)
 
משנתו של ליבוביץ מורי ורבי

הייתה ביננו חליפת מכתבים וכן כמה פגישות. שהם סתמו את הגולל על הדת. כתבי הקודש וההלכה יצירה אנושית הם - מוסכם ביננו. ערכים אין להם נימוק ראציונלי מוסכם ביננו. והנה: הכרעתי היא לקבל את היצירה הליברלית וההומניסיטית ואין לי עליה נימוק ראציונלי תלמידי ליבוביץ אל תגררו לסגנון שאינו מתאים לכם. ירון תלמיד פרופ´ ליבוביץ
 
למעלה