תזכורת לאסיפה הכללית + הרצאת בטיחות

ronga

New member
תזכורת לאסיפה הכללית + הרצאת בטיחות

הודעה מהוועד: שלום לכולם, מועד האסיפה הכללית - יום חמישי ה- 19/6 בשעה 19:30 בבית העם בכפר סירקין. החברים יעודכנו בנושאים שוטפים, יתקיימו בחירות לועד ותינתן הרצאה מפי רז יצחק - החוקר הראשי במשרד התחבורה -בנושא בטיחות טיסה. להתראות במפגש
 

ronga

New member
מפות קינון של החברה להגנת הטבע

שלום, כמו שכתבתי בעבר, חדשיים התחננתי לפקחים ואחראים עליהם שיכנסו לפורום (מזמן) ו\או יעבירו לי מפה כזאת לפרסום... לא עזר, אם מישהוא יכול להביא לי כזאת מפה למפגש אודה לו תודה רון
 
יש לי מפת מגבלות נשרים

רון שלום, המפה שברשותי היא של רשות הטבע והגנים. המפה רק של דרום הארץ, מקו רוחב 600 ברשת ישראל החדשה (קו עין גדי - עזה) ודרומה. המפה באיכות לא טובה מכיוון שהיא הודפסה ברזולוציה נמוכה במדפסת הזרקת דיו. יש ע"ג המפה טלפון לבירורים: 08-6588698. אם תרצה, אשמח להעביר אותה אליך כדי שתוכל לצלם או להעתיק אותה. אייל דולין, 052-776444.
 

ronga

New member
שלח באימייל

אם אפשר להבין משהוא נפרסם, אחרת אנסה בטלפון שמסרת תודה רון
 
אין לי אפשרות לשלוח במייל

המפה גדולה יחסית כך שאין לי אפשרות לסרוק אותה בשלמותה. חוץ מזה האיכות שלה גרועה כך שאני לא חושב שיצא מזה משהו. תנסה להשיג את המפה בטלפון שרשמתי. אם לא תשיג אני יעביר לך את המפה שלי. בברכה, אייל דולין.
 

רן בג

New member
מפות קינונים למיניהם...

החומר נמצא (כנקודות ציון) ב-AIP העמותה הישראלית לתעופה זעירה. כדאי לעיין בחומר זה גם ע"מ להתעדכן בנושאים נוספים.
 

רן בג

New member
ובאותה הזדמנות חגיגית...

לכל הטסים בגובה של מטר על קו המיים ונתקלים במטוסים בגובה 2000 רגל. בזמנו נאמר שמגבלות טיסת הממג"ים זהות לאזמ"ים אז כדאי לפחות להתעדכן מידי פעם.
 

ronga

New member
ממ"ג ב- "עם הרוח"

שלום רן, תודה על האינפורמציה, ונשמח לכל קישור ו\או סיפור מאז"מניקים שיכול לתרום לחברי הפורום! תרשה לי להתחיל מהסוף לגבי ההוראות שהבאת: *** מצנוע שטס ברוח גב נדרש לטוס בגובה 250 רגל מינימום ע"מ לבצע נ"א מבוקר *** נכון, תשאל איך מצנועים טסים בימי חול שהרי כתוב...... אכן, יש כאן ניגודים וכמובן יפעיל כל טייס את שיקול דעתו... ולהתפלפלות החוקה: בסעיף 4-א-3 (גובה מזערי) בפרוש מודגש "בנתיבים אלא אם כן מודגש אחרת".... למשל, בועות אז"מ (שם יש תיקרה ואין רצפה), למשל (במפה עם עדכון אחרון) הקטע של חוף געש נמצא בבועה, ועפ"י חוק אסור (ולא נרצה) גם לעבור מעל הישוב, וכך יוצא שאפשר לראות מדי פעם אז"מים לסוגיהם מעל המים, בכל אופן תודה שוב ואתה מוזמן לתת גם הבהרות וגם טיפים, כמו למשל פרטים על "האגודה האישראלית לתעופה זעירה" שרוב החברים לא שמעו בכלל\חלקית על הפעילות בשטח\ברשת מה היקף \ סוג הכלים \ כמה חברים וכו... תודה רון
 

רן בג

New member
קצת הבהרות...

איני מעודכן בפעילות השוטפת של האגודה היום מכיוון שאיני בארץ רק אומר (ואני חושב שאמרתי בעבר) שצורת הפעילות שלכם וחיפוש הדרך דומים מאוד לדרכנו באמצע שנות ה-80...כל הטיולים, ו"פתיחת מעטפת" ומציאת מנחתים וכו'...אני רק יכול להמליץ לכם לנסות ללמוד את הטעויות והלקחים של האזמי"ם מאותה תקופה, יחסוך לכם זמן כסף ואולי גם חיי אדם.הבנתי שחלק מכם מטפל בכלים ב"אומני" ונראה לי שזה מבטיח איזו רמה סבירה של שימוש בנסיון שנרכש שם.(תפסיקו לחפש כל יום שמן חדש ל-582...). בקשר לנתיבים ולבועות, בזמנו -ולא נראה לי שזה שונה - כחבר בצוות ש"המציא" את המושג הזה (יחד עם אפלבום, נתי ניב וחברים נוספים) היתה קביעה שאז"מ לא יטוס נמוך מ-200 רגל ואסור להתקרב לחוף הים מעבר לקו הכורכר (כלומר עד קו החול ולא קו המים). קביעות אלו יצאו לפני ש"טבענו" את המושג "בועות" וטיסותינו היו עפ"י מפת נתיבים חקלאיים. בשלב מאוחר יותר גובשו ה"בועות" (בתחילת שנות ה-90) ולהבנתי כל הגדרות הגובה של הנתיבים חלים עליהן. נראה לי שקרה משהו לא טבעי בארץ. בחו"ל, כל הממג"ים הטרייקים והאזמ"ים נמצאים באותו אירגון ונקראים אולטראלייטים, גם בעמותת האולטראלייטים שלנו היו בזמנו כ-5 טרייקים שלא היה ביניהם לבין האזמ"ים הרגילים כל הבדל, באותו שלב שהחלו להכנס ממגי"ם איבד כנראה מינהל התעופה את ידיו ורגליו בנושא (לא שהוא ממש הבין בזה לפני כן) וזה מה שקרה. לדעתי , לטובת כולם צריך לחבר את כל הפעילות של כל הכלים האלו תוך נתינת חופש רב יותר לאגודה עצמה, דבר זה יפתור את בעיית העידכונים והתקלות שדי דומות לשני סקטורים אלה. עמותת התעופה הזעירה הוציאה AIP משלה שעודכן לפני זמן לא רב.אני ממליץ לחברי הממג"ים לרכוש להם עותק מפירסום זה הכולל את כל קובצי התקנות ואת כל מינחתי האז"מ בארץ.
 
למעלה