תחבורה לא ציבורית: חלם בצומת הגבעה הצרפתית

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
בשבוע הבא תיפתח מנהרת ידין החוצה את צומת הגבעה הצרפתית ממזרח למערב
למה הפרוייקט שעלותו למעלה ממיליארד שקלים לא יפתור את בעיית הפקקים בצפון ירושלים ?

הסבר קצר בליווי מפה כי בכל זאת אנחנו בכיתה הטיפולית של תפוז:
- מנהרת נרקיס היא המנהרה הקצרה המסומנת באדום
- מנהרת ידין היא המנהרה הארוכה המסומנת בירוק





1.
בצפון ירושלים חיים כשליש מתושבי ירושלים, כ-300K תושבים.
2. בהנחה של רמת מינוע נמוכה (ירושלים עניה, חרדית וערבית) של 200 רכבים ל-1000 תושבים מדובר על כ-60K רכבים.
3. בישובים שסביב צפון ירושלים גרים עוד כ-100K תושבים (בעיקר ערבים).
4. בהנחה של רמת מינוע נמוכה מאד של 100 רכבים ל-1000 תושבים מדובר על תוספת של כ-10K רכבים.
5. חלק גדול מכ-70K הרכבים, נניח שכ 50%, נדרש לדרך ידין אם בדרך לת"א והשפלה ואם בדרך אל כביש בגין ומערב ודרום ירושלים.
6. נשארנו עם כ-35K רכבים.

את אלה אמורה לשרת מנהרת נרקיס החד נתיבית והקצרה (500 מטר) המתחילה בצפון בדרך בר-לב הפקוקה כ-200 מ' לפני צומת הגבעה הצרפתית ומסתיימת בדרך ידין כ-200 מ' מהצומת ב.....רמזור החוצה ומאפשר לתושבי רמת שלמה ושועפט לעשות את הדרך ההפוכה.

נמשיכה ?
1. ממזרח לירושלים קיימת עיר אחת, מעלה אדומים בעלת כ-40K תושבים, שכונות ערביות של עוטף ירושלים עם כ-50K תושבים וישובים יהודים קטנים בבבקעה וגב ההר הדרומי, נניח כולם ביחד כ-100K תושבים.
2. בהנחה של רמת מינוע דומה לירושלים (יהודים יותר, ערבים פחות), הרי שמדובר בכ-20K רכבים.
3. מיעוט קטן של הרכבים הללו, נניח שכ-10%, נדרש לדרך ידין אם בדרך לת"א והשפלה ואם בדרך אל כביש בגין ומערב ודרום ירושלים.
4. נשארנו עם כ-2000 רכבים.

את אלה אמורה לשרת מנהרת ידין הדו-נתיבית והארוכה (כ-2 קמ') המתחילה במזרח לפני צומת קוקה קולה (הפניה לענתא ופסגת זאב) כקמ' לפני צומת הגבעה הצרפתית ומסתיימת בדרך ידין כ-200 מ' מהפניה אל שכונת רמת שלמה.

מי שלא ראה שפקקי צומת הגבעה הצרפתית הינם מצפון לדרום ומצפון למערב (ולהיפך) ובנה מנהרת ענק ממזרח למערב הוא דון קישוט במקרה הטוב.
 

Ccyclist

Well-known member
בשבוע הבא תיפתח מנהרת ידין החוצה את צומת הגבעה הצרפתית ממזרח למערב
למה הפרוייקט שעלותו למעלה ממיליארד שקלים לא יפתור את בעיית הפקקים בצפון ירושלים ?

הסבר קצר בליווי מפה כי בכל זאת אנחנו בכיתה הטיפולית של תפוז:
- מנהרת נרקיס היא המנהרה הקצרה המסומנת באדום
- מנהרת ידין היא המנהרה הארוכה המסומנת בירוק





1.
בצפון ירושלים חיים כשליש מתושבי ירושלים, כ-300K תושבים.
2. בהנחה של רמת מינוע נמוכה (ירושלים עניה, חרדית וערבית) של 200 רכבים ל-1000 תושבים מדובר על כ-60K רכבים.
3. בישובים שסביב צפון ירושלים גרים עוד כ-100K תושבים (בעיקר ערבים).
4. בהנחה של רמת מינוע נמוכה מאד של 100 רכבים ל-1000 תושבים מדובר על תוספת של כ-10K רכבים.
5. חלק גדול מכ-70K הרכבים, נניח שכ 50%, נדרש לדרך ידין אם בדרך לת"א והשפלה ואם בדרך אל כביש בגין ומערב ודרום ירושלים.
6. נשארנו עם כ-35K רכבים.

את אלה אמורה לשרת מנהרת נרקיס החד נתיבית והקצרה (500 מטר) המתחילה בצפון בדרך בר-לב הפקוקה כ-200 מ' לפני צומת הגבעה הצרפתית ומסתיימת בדרך ידין כ-200 מ' מהצומת ב.....רמזור החוצה ומאפשר לתושבי רמת שלמה ושועפט לעשות את הדרך ההפוכה.


נמשיכה ?
1. ממזרח לירושלים קיימת עיר אחת, מעלה אדומים בעלת כ-40K תושבים, שכונות ערביות של עוטף ירושלים עם כ-50K תושבים וישובים יהודים קטנים בבבקעה וגב ההר הדרומי, נניח כולם ביחד כ-100K תושבים.
2. בהנחה של רמת מינוע דומה לירושלים (יהודים יותר, ערבים פחות), הרי שמדובר בכ-20K רכבים וחתול.
3. מיעוט קטן של הרכבים הללו, נניח שכ-10%, נדרש לדרך ידין אם בדרך לת"א והשפלה ואם בדרך אל כביש בגין ומערב ודרום ירושלים.
4. נשארנו עם כ-2000 רכבים.

את אלה אמורה לשרת מנהרת ידין הדו-נתיבית והארוכה (כ-2 קמ') המתחילה במזרח לפני צומת קוקה קולה (הפניה לענתא ופסגת זאב) כקמ' לפני צומת הגבעה הצרפתית ומסתיימת בדרך ידין כ-200 מ' מהפניה אל שכונת רמת שלמה.

מי שלא ראה שפקקי צומת הגבעה הצרפתית הינם מצפון לדרום ומצפון למערב (ולהיפך) ובנה מנהרת ענק ממזרח למערב הוא דון קישוט במקרה הטוב.

שכחת שמבחינת רכבים הכיוון היהודי מפסגת זאב לעיר אינו עובר בצומת אלא בגשר. האמצעי היהודי העיקרי שעובר שם מצפון לדרום דרך שועפת ובית חנינא הוא הרק"ל וחבל שכך. מבחינת תנועה מפסגת זאב ליגאל ידין - התנועה ממשה דיין מתחברת לכביש 1 לפני צומת הגבעה הצרפתית בצומת ממזרח לה, ורכבים אלו נמצאים בכיוון מזרח-מערב בצומת, לא צפון-דרום.

בסופו של דבר כשלוקחים כיוון אחד מהצומת ומעבירים אותו אל מתחת לקרקע - זה מפנה זמן רמזור לכיוון השני, במקרה בזה כיוון צפון -דרום.

הנהיגה באזור מאד מבלבלת בגלל תוואי כביש מבלבלים ושילוט גרוע.

מבחינת תנועה תיירותית מים המלח - מה שמבלבל הוא שכביש 1 לשפלה ממחסום המנהרות אינו הכביש הראשי קדימה (זה כביש מנהרת הר הצופים) אלא יציאה ימינה. לא היה שילוט ברור לכך כשנהגתי מים המלח, רק ברגע האחרון ממש לפני או אחרי המחסום היה שלט, כשנפחי התנועה לא איפשרו מעבר לנתיב הימני.

בצומת הגבעה הצרפתית עצמה - היעדר פנייה שמאלה בצומת הקרקעית שמצפון לרק"ל הביאה אותי להכנס לשכונה הערבית שמצפון לצומת עד שעשיתי פרסה ברחוב צדדי בה. בפעם השניה הצלחתי למצוא את הפניה שמאלה - למעשה פניית פרסה בצומת שנמצאת מימין לגשר, כשממשיכים כאילו לכיוון מעלה אדומים. זו צומת גרועה למי שלא מכיר אותה (או גרוע יותר - מכיר אותה עקרונית מהעבר ולא יודע שאסרו על פנייה בה, גרתי באזור במשך מספר חודשים) וחבל שהיא מחוברת בצורה מאד מבלבלת.

אני חושב שאתה טועה לגבי הערכת מספר תושבי ירושלים בשכונות שמצפון לצומת. בפסגת זאב ונווה יעקב יש כ 75,000 תושבים יהודים. בשכונות בית חנינא, שוטפת ושיכוני נוסייבה - אולי 100,000 - 150,000. זה יותר כמו חמישית מתושבי העיר, לא שליש.
 
נערך לאחרונה ב:

em28

Well-known member
שכחת שמבחינת רכביםהכיוון היהודי מפסגת זאב לעיר אינו עובר בצומת אלא בגשר. האמצעי היהודי העיקרי שעובר שם מצפון לדרום דרך שועפת ובית חנינא הוא הרק"ל וחבל שכך.

בסופו של דבר כשלוקחים כיוון אחד מהצומת ומעבירים אותו אל מתחת לקרקע - זה מפנה זמן רמזור לכיוון השני, במקרה בזה כיוון צפון -דרום.

הנהיגה באזור מאד מבלבלת בגלל תוואי כביש מבלבלים ושילוט גרוע.

מבחינת תנועה תיירותית מים המלח - מה שמבלבל הוא שכביש 1 לשפלה ממחסום המנהרות אינו הכביש הראשי קדימה (זה כביש מנהרת הר הצופים) אלא יציאה ימינה. לא היה שילוט ברור לכך כשנהגתי מים המלח, רק ברגע האחרון ממש לפני או אחרי המחסום היה שלט, כשנפחי התנועה לא איפשרו מעבר לנתיב הימני.

בצומת הגבעה הצרפתית עצמה - היעדר פנייה שמאלה בצומת הקרקעית שמצפון לרק"ל הביאה אותי להכנס לשכונה הערבית שמצפון לצומת עד שעשיתי פרסה ברחוב צדדי בה. בפעם השניה הצלחתי למצוא את הפניה שמאלה - למעשה פניית פרסה בצומת שנמצאת מימין לגשר, כשממשיכים כאילו לכיוון מעלה אדומים. זו צומת גרועה למי שלא מכיר אותה (או גרוע יותר - מכיר אותה עקרונית מהעבר ולא יודע שאסרו על פנייה בה, גרתי באזור במשך מספר חודשים) וחבל שהיא מחוברת בצורה מאד מבלבלת.

אני חושב שאתה טועה לגבי הערכת מספר תושבי ירושלים בשכונות שמצפון לצומת. בפסגת זאב ונווה יעקב יש כ 75,000 תושבים יהודים. בשכונות בית חנינא, שוטפת ושיכונים נוסייבה - אולי 100,000 - 150,000. זה יותר כמו חמישית מתושבי העיר, לא שליש.
חח, בפסגת זאב לבד יש כ-75K, ושכחת את ענאתא/מחנה הפליטים שועפת, דחיית אל בריד, עין עקב ושאר השכונות/כפרים שסופחו לירושלים.

הערכתי שכ-50% מהתנועה אכן נוסעת צפון-דרום על הגשר (ונתקעת עם התנועה של צפון-מזרח שהמנהרות לא נותנות לה פתרון),
ה-50% האחרים נתקעים בציר בר-לב, במנהרות, בדרך ידין, ובהמשך בדרך בגין או בחיבור לכביש 1.
 

Ccyclist

Well-known member
חח, בפסגת זאב לבד יש כ-75K, ושכחת את ענאתא/מחנה הפליטים שועפת, דחיית אל בריד, עין עקב ושאר השכונות/כפרים שסופחו לירושלים.

הערכתי שכ-50% מהתנועה אכן נוסעת צפון-דרום על הגשר (ונתקעת עם התנועה של צפון-מזרח שהמנהרות לא נותנות לה פתרון),
ה-50% האחרים נתקעים בציר בר-לב, במנהרות, בדרך ידין, ובהמשך בדרך בגין או בחיבור לכביש 1.

בגיגול מהיר מצאתי שבפסגת זאב יש 45,000 תושבים ובנווה יעקב 25,000.
 
מי שלא ראה שפקקי צומת הגבעה הצרפתית הינם מצפון לדרום ומצפון למערב (ולהיפך) ובנה מנהרת ענק ממזרח למערב הוא דון קישוט במקרה הטוב.
מדרום לצפון כבר יש גשר עכשו יהיה גשר גם ממזרח למערב שחשוב במיוחד בגלל הפרדה מפלסית מהרקלת, רבים מהנוסעים למעלה אדומים והסביבה נסעו צפון מערב לדרום ואז פנו מזרחה בגבעת התחמושת למעלה אדומים ולהפך.
אני חושב שרמת המינוע גבוהה יותר ממה שההערכת בוודאי בשכונות הערביות בירושלים ומסביב לה.

אתה צודק שבעיית הפקקים לא תפתר גם כי יותר יסעו ברכב עכשו וגם כי כל שנה נוספים רכבים.
מניח שהפקקים יעברו לכניסות לפסגת זאב,מעלה אדומים עיסוויה וכו...
 

מנכל אחד

Active member
בשבוע הבא תיפתח מנהרת ידין החוצה את צומת הגבעה הצרפתית ממזרח למערב
למה הפרוייקט שעלותו למעלה ממיליארד שקלים לא יפתור את בעיית הפקקים בצפון ירושלים ?

הסבר קצר בליווי מפה כי בכל זאת אנחנו בכיתה הטיפולית של תפוז:
- מנהרת נרקיס היא המנהרה הקצרה המסומנת באדום
- מנהרת ידין היא המנהרה הארוכה המסומנת בירוק





1.
בצפון ירושלים חיים כשליש מתושבי ירושלים, כ-300K תושבים.
2. בהנחה של רמת מינוע נמוכה (ירושלים עניה, חרדית וערבית) של 200 רכבים ל-1000 תושבים מדובר על כ-60K רכבים.
3. בישובים שסביב צפון ירושלים גרים עוד כ-100K תושבים (בעיקר ערבים).
4. בהנחה של רמת מינוע נמוכה מאד של 100 רכבים ל-1000 תושבים מדובר על תוספת של כ-10K רכבים.
5. חלק גדול מכ-70K הרכבים, נניח שכ 50%, נדרש לדרך ידין אם בדרך לת"א והשפלה ואם בדרך אל כביש בגין ומערב ודרום ירושלים.
6. נשארנו עם כ-35K רכבים.

את אלה אמורה לשרת מנהרת נרקיס החד נתיבית והקצרה (500 מטר) המתחילה בצפון בדרך בר-לב הפקוקה כ-200 מ' לפני צומת הגבעה הצרפתית ומסתיימת בדרך ידין כ-200 מ' מהצומת ב.....רמזור החוצה ומאפשר לתושבי רמת שלמה ושועפט לעשות את הדרך ההפוכה.


נמשיכה ?
1. ממזרח לירושלים קיימת עיר אחת, מעלה אדומים בעלת כ-40K תושבים, שכונות ערביות של עוטף ירושלים עם כ-50K תושבים וישובים יהודים קטנים בבבקעה וגב ההר הדרומי, נניח כולם ביחד כ-100K תושבים.
2. בהנחה של רמת מינוע דומה לירושלים (יהודים יותר, ערבים פחות), הרי שמדובר בכ-20K רכבים.
3. מיעוט קטן של הרכבים הללו, נניח שכ-10%, נדרש לדרך ידין אם בדרך לת"א והשפלה ואם בדרך אל כביש בגין ומערב ודרום ירושלים.
4. נשארנו עם כ-2000 רכבים.

את אלה אמורה לשרת מנהרת ידין הדו-נתיבית והארוכה (כ-2 קמ') המתחילה במזרח לפני צומת קוקה קולה (הפניה לענתא ופסגת זאב) כקמ' לפני צומת הגבעה הצרפתית ומסתיימת בדרך ידין כ-200 מ' מהפניה אל שכונת רמת שלמה.

מי שלא ראה שפקקי צומת הגבעה הצרפתית הינם מצפון לדרום ומצפון למערב (ולהיפך) ובנה מנהרת ענק ממזרח למערב הוא דון קישוט במקרה הטוב.
החישוב שלך לגבי מספר הרכבים לא נכון, אפשר לראות את נפחי התנועה במערכת תלתן.
אין משמעות למספר הרכבים שיחלפו במנהרה, אלא לזמן שכיון התנועה הזה תופס בצומת.
במנהרה יש רכבים שנוסעים לאט ומאיטים את כל התנעה ולכן עדיף להשאיר את הכיוונים עם נפח התנועה גבוה מעל האדמה.
המנהרה תומכת באפשרות להוסיף רכבות שכבר כעת הן גורם משפיע מאוד על העומסים בצומת הזאת.
בצומת יש מסילה תפעולית כפולה לכיון הדפו, ונראה לי שאפשר לבטל את אחת מהמסילות האלה ולאפשר פניות רחבה ובטיחותית ליורדים מהגשר לכיון רמת שלמה.
 
למעלה