em28
Well-known member
בשבוע הבא תיפתח מנהרת ידין החוצה את צומת הגבעה הצרפתית ממזרח למערב למה הפרוייקט שעלותו למעלה ממיליארד שקלים לא יפתור את בעיית הפקקים בצפון ירושלים ? הסבר קצר בליווי מפה כי בכל זאת אנחנו בכיתה הטיפולית של תפוז: - מנהרת נרקיס היא המנהרה הקצרה המסומנת באדום - מנהרת ידין היא המנהרה הארוכה המסומנת בירוק 1. בצפון ירושלים חיים כשליש מתושבי ירושלים, כ-300K תושבים. 2. בהנחה של רמת מינוע נמוכה (ירושלים עניה, חרדית וערבית) של 200 רכבים ל-1000 תושבים מדובר על כ-60K רכבים. 3. בישובים שסביב צפון ירושלים גרים עוד כ-100K תושבים (בעיקר ערבים). 4. בהנחה של רמת מינוע נמוכה מאד של 100 רכבים ל-1000 תושבים מדובר על תוספת של כ-10K רכבים. 5. חלק גדול מכ-70K הרכבים, נניח שכ 50%, נדרש לדרך ידין אם בדרך לת"א והשפלה ואם בדרך אל כביש בגין ומערב ודרום ירושלים. 6. נשארנו עם כ-35K רכבים. את אלה אמורה לשרת מנהרת נרקיס החד נתיבית והקצרה (500 מטר) המתחילה בצפון בדרך בר-לב הפקוקה כ-200 מ' לפני צומת הגבעה הצרפתית ומסתיימת בדרך ידין כ-200 מ' מהצומת ב.....רמזור החוצה ומאפשר לתושבי רמת שלמה ושועפט לעשות את הדרך ההפוכה. נמשיכה ? 1. ממזרח לירושלים קיימת עיר אחת, מעלה אדומים בעלת כ-40K תושבים, שכונות ערביות של עוטף ירושלים עם כ-50K תושבים וישובים יהודים קטנים בבבקעה וגב ההר הדרומי, נניח כולם ביחד כ-100K תושבים. 2. בהנחה של רמת מינוע דומה לירושלים (יהודים יותר, ערבים פחות), הרי שמדובר בכ-20K רכבים. 3. מיעוט קטן של הרכבים הללו, נניח שכ-10%, נדרש לדרך ידין אם בדרך לת"א והשפלה ואם בדרך אל כביש בגין ומערב ודרום ירושלים. 4. נשארנו עם כ-2000 רכבים. את אלה אמורה לשרת מנהרת ידין הדו-נתיבית והארוכה (כ-2 קמ') המתחילה במזרח לפני צומת קוקה קולה (הפניה לענתא ופסגת זאב) כקמ' לפני צומת הגבעה הצרפתית ומסתיימת בדרך ידין כ-200 מ' מהפניה אל שכונת רמת שלמה. מי שלא ראה שפקקי צומת הגבעה הצרפתית הינם מצפון לדרום ומצפון למערב (ולהיפך) ובנה מנהרת ענק ממזרח למערב הוא דון קישוט במקרה הטוב. |