מהיכרות את המערכת לא. מאיפה לאיפה אתה נוסע שאתה עושה מעבר במחלף קסם?האם, במסגרת הוספת נתצים בין ראש העין לתחנת הרכבת, מתוכננים שיפור הקישוריות של קווים בין עירוניים בין ערי הצפון/אריאל/ראש העין לגוש דן (ת"א,פתח תרווה, הרצלייה ...) ?
הקישוריות היום בין קווים אלה היא נוראית ודורשת הליכה של יותר מקילומטר ומערי צמתים מרובים
מצפון לאריאל ובחזרהמהיכרות את המערכת לא. מאיפה לאיפה אתה נוסע שאתה עושה מעבר במחלף קסם?
יכול להיות שהחלפה במחלף ירקון או מחלף גהה תהייה טובה יותר מאשר לחצות את המחלף הזה.מצפון לאריאל ובחזרה
לא נוסעים 8 קילומטר נוספים רק כדי להוסיף בנוחות של ההחלפה… בנוסף, כל קווי הצפון החרדיים עוברים רק בקסם ללא תחנה בירקון, ובגהה רק חלקם (יש אפילו קו שההחלפה בו בגהה היא הליכה של 500 מטר בין התחנות)יכול להיות שהחלפה במחלף ירקון או מחלף גהה תהייה טובה יותר מאשר לחצות את המחלף הזה.
לא נוסעים 8 קילומטר נוספים רק כדי להוסיף בנוחות של ההחלפה… בנוסף, כל קווי הצפון החרדיים עוברים רק בקסם ללא תחנה בירקון, ובגהה רק חלקם (יש אפילו קו שההחלפה בו בגהה היא הליכה של 500 מטר בין התחנות)
אני לא דיברתי על מה היה ראוי שיהיה, אלא דיברתי על המצב הקיים שיש שם תחנות נוסעים. נוסע מן השורה יעדיף שלא לנסוע עוד 8 קילומטר בשביל החלפה נוחה, מה גם שרוב הקווים עוצרים רק בקסם.כנהג ברכב פרטי - אין הפסקה בנתיב ההתמזגות ממחלף קסם לכביש 6 ועד היציאה למחלף חורשים. זה נתיב אחד.
מקומות כאלו לא נועדו להולכי רגל ואסור שיהיו בהם תחנות.
למערכת החרדית עדיף שהאטובוסים ירדו מכביש 6 במחלף נחשונים ויעשו חיבור מהיר לאלעד.
אני מניח שהתחנות וההחלפות הו בעצם על כבישים 444 ו 5, אבל עדיין - היה עדיף למקם מסוף מסודר או בראש העין עצמה או בתחנת הרכבת כדי שההחלפות יהיו במקום ראוי להליכה.
אני לא דיברתי על מה היה ראוי שיהיה, אלא דיברתי על המצב הקיים שיש שם תחנות נוסעים. נוסע מן השורה יעדיף שלא לנסוע עוד 8 קילומטר בשביל החלפה נוחה, מה גם שרוב הקווים עוצרים רק בקסם.
הנתונים שהצגת אינם נכונים. ההליכה ממחלף קסם למערב למחלף קסם למזרח היא 800 מטר, הליכה של כ-12 דקות. ההליכה לצומת רכבת ראש העין צפון לדרום היא רק 600 מטרים. נכון, זה הרבה מאוד, אך עדיין עדיף מלרדת בבני ברק או תל אביב ולהאריך את הנסיעה במעבר דרך כל פתח תקווה. מי שבאמת קשה לו ללכת 12 דקות (או 8 דקות לצומת רכבת ראש העין צפון), יכול לנסוע במחלף קסם לתחנה הצמודה אליה לכיוון צפון (צומת קסם), לרדת במסוף האוטובוסים הצמוד לרכבת קסם, ולהחליף שמה לקווים הנוסעים לאריאל.8 ק"מ על אוטובוס בכביש 6 זה עניין של דקות. הליכה של 2.4 ק"מ בין שלל התחנות בכביש 444 יכול לקחת כחצי שעה.
מחלף בינעירוני הוא בסדר גודל של אזורים שלמים במרכז תל אביב. להחליף תחנות במחלף קסם שקול ערך להחלפה בין כיכר הבימה לכיכר רבין. זה שטכנית מדובר באותו המחלף לא אומר שזה באמת אותו המקום.
מקומות כאלו פשוט אינם מקום ראוי לנוסעים.
5 דקות נסיעה והחלפה נוחה ברכבת ראש העין צפון או במסוף בכניסה לאלעד עדיפים על הליכה מפרכת במרחב שמעולם לא תוכנן לנוכחות הציבור.
הנתונים שהצגת אינם נכונים. ההליכה ממחלף קסם למערב למחלף קסם למזרח היא 800 מטר, הליכה של כ-12 דקות. ההליכה לצומת רכבת ראש העין צפון לדרום היא רק 600 מטרים. נכון, זה הרבה מאוד, אך עדיין עדיף מלרדת בבני ברק או תל אביב ולהאריך את הנסיעה במעבר דרך כל פתח תקווה. מי שבאמת קשה לו ללכת 12 דקות (או 8 דקות לצומת רכבת ראש העין צפון), יכול לנסוע במחלף קסם לתחנה הצמודה אליה לכיוון צפון (צומת קסם), לרדת במסוף האוטובוסים הצמוד לרכבת קסם, ולהחליף שמה לקווים הנוסעים לאריאל.
לא יודע אם שמת לב לכל השרשור פה, אך השואל בפוסט הבהיר שהוא בא מקווי הצפון (אלו הנוסעים לבני ברק/תל אביב/פתח תקווה וכדומה) לכיוון אריאל. אז האופציה הנורמליות היחידה זה לרדת במחלף קסם. פשוט גאונים במשרד התחבורה שלא חשבו על תחנה במחלף קסם לדרום…
יותר בטוח להחליף במחלף מאשר בצומת בינעירונית כאשר רכבים עוברים לידך במהירות תלת ספרתית. במחלפים שהם מחלפי יהלום קלאסיים (כמו מסובים או מחלף חמד) ההליכות קצרות יחסית. ואין עיכוב משמעותי לאוטובוסים. במחלפי ענק כמו מחלף קסם, לא אמורים להסתובב הולכי רגל בכלל.לא אני זה שהציע החלפה במחלפי ירקון או גהה, זה היה EPH12.
אני מבין שהיה הגיון להחליף שם כשזה היה צומת בין כבישים 5 ו444, אבל בגלל מרחקי ההליכה הגדולים במחלפים (בעצם - בכבישים המקבילים להם) זה לא מתאים להחלפה כמו כניסה למסוף ליד המחלף - במקרה זה תחנת הרכבת ראש העין צפון או מסוף בראש העין עצמה.
קח כדוגמה נגדית את צומת אל-על. כיום אפשר להחליף שם בהליכה קצרה שמחייבת אולי חציית מעבר חצייה בודד. אם וכאשר ימחלפו את הצומת - אולי כחלק מבניית תחנת תעופה / שוהם של המסילה המזרחית - יצטרכו להציב את התחנות מרחק בטוח מהרמפות וזה יגדיל כמובן את מרחקי ההליכה.
יותר בטוח להחליף במחלף מאשר בצומת בינעירונית כאשר רכבים עוברים לידך במהירות תלת ספרתית. במחלפים שהם מחלפי יהלום קלאסיים (כמו מסובים או מחלף חמד) ההליכות קצרות יחסית. ואין עיכוב משמעותי לאוטובוסים. במחלפי ענק כמו מחלף קסם, לא אמורים להסתובב הולכי רגל בכלל.
בשביל שיהיה נהוג פה הנוהל של בריטניה- אנחנו צריכים צפיפות כמו של בריטניה. זה לא המצב. אנחנו אמנם נחשבים בעיני חלק ל״אירופה״, אך הצפיפות הקיימת פה יותר בסדר גודל של מזרח התיכון…בבריטניה אציין שאין תחנות צומת גדולות לאוטובוסים על צמתים או מחלפים גדולים. זה ממש לא נהוג. מה שנהוג הוא להכנס לערים או עיירות ולעשות את המעברים במקומות עירוניים מסודרים, אם אפשר - במסוף. לעיתים המסוף יהיה בצמוד לתחנת הרכבת, אלמנט שמאפשר למערכת האוטובוסים הבינעירוניים להיות מצומצמת יותר ולמלא בעיקר תפקיד משלים.
הבעיה הגדולה בארץ היא ישובים שאינם על הכביש הראשי או אפילו המשני (בבריטניה מדובר בכבישים ראשיים לשעבר שהראשי המודרני מתפקד ככביש עוקף) אלא על דרכי גישה לכביש הראשי. זה מחבל ביכולת להציע שירות לינארי בין הישובים בדרך איטית שאינה הכביש הראשי.
בשביל שיהיה נהוג פה הנוהל של בריטניה- אנחנו צריכים צפיפות כמו של בריטניה. זה לא המצב. אנחנו אמנם נחשבים בעיני חלק ל״אירופה״, אך הצפיפות הקיימת פה יותר בסדר גודל של מזרח התיכון…
לא התכוונתי לצפיפות אוכלוסין אלא למרחק בין יישוביםהצפיפות הממוצעת בארץ הרבה יותר גדולה משום שבבריטניה יש הרבה בנייה פרברית צמודת קרקע. הבריטי הבורגני הממוצע גר בצמוד קרקע, אם אפשר - קומתיים, והמהדרין בבתים מגל הבנייה הפרברי של שנות השלושים. בארץ משפחות ממעמד הביניים גרות בבנייני דירות של 4 קומות, יותר אם היה תמ"א, ולמעלה מכך אם מדובר במגדלים. בבריטניה מרבית בנייני הדירות הם שיכונים ציבוריים ובגלל שיטת בעלות שבה קניית דירה אינה בעלות מוחלטת אלא בעלות ביניים מול בעל הבניין שהוא למעשה בעל הקרקע - ישנה העדפה ברורה לצמוד קרקע שבו הבעלות מלאה.
ההבדל הגדול לטובת בריטניה הוא שהכפרים נמצאים על הדרך שהיתה הכביש הראשי.
במפה המצורפת שורת עיירות וכפרים מצפון לברייטון. ממערב להם, באפור, כביש ה A23 שהוא כביש מהיר 110 קמ"ש. ביניהם ישנה דרך שהיתה הדרך הראשית בעבר. כמו כן - סמל החיצים האדום הוא סמל הרכבת הארצית ותחנותיה שבלב הישובים האלו. הרכבת היא האמצעי העיקרי לנסיעה צפונה ללונדון, כולל ליוממים. היא גם האמצעי העיקרי לנסיעה דרומה לברייטון שהיא מוקד פנאי ובילוי. קווי אוטובוס מקומיים יתכן שיסעו בין עיירות מקבילות או לאורך הכביש המקומי. אין לקווים מקומיים מה לעשות על הכביש הראשי ואין לנוסעים סיבה להסתבך עם המחלפים שלו.
לא התכוונתי לצפיפות אוכלוסין אלא למרחק בין יישובים
מסוף זה גרוע. זה סיבוב לכל מי שלא צריך אותו. ומאריך את זמן הנסיעהמסכים על הסיפא, במחלפי היהלום עדיין עדיף בעיניי שיהיה איזה מסוף מסודר.
כבר הסברתי שהאופציות הניתנות הם ללכת 600 מטרים לצומת רכבת ראש העין צפון לדרום, או לנסוע מהתחנה הצמודה למחלף קסם למערב, הלוא היא תחנת צומת קסם לצפון, לרדת אחרי תחנה אחת במסוף הרכבת, ושמה להחליף. אף אחד לא אמר ללכת 1 עד 2 קילומטר ברגל, זו לגמרי לא הכוונהיותר בטוח להחליף במחלף מאשר בצומת בינעירונית כאשר רכבים עוברים לידך במהירות תלת ספרתית. במחלפים שהם מחלפי יהלום קלאסיים (כמו מסובים או מחלף חמד) ההליכות קצרות יחסית. ואין עיכוב משמעותי לאוטובוסים. במחלפי ענק כמו מחלף קסם, לא אמורים להסתובב הולכי רגל בכלל.
האם, במסגרת הוספת נתצים בין ראש העין לתחנת הרכבת, מתוכננים שיפור הקישוריות של קווים בין עירוניים בין ערי הצפון/אריאל/ראש העין לגוש דן (ת"א,פתח תרווה, הרצלייה ...) ?
הקישוריות היום בין קווים אלה היא נוראית ודורשת הליכה של יותר מקילומטר ומערי צמתים מרובים
אפשר פרטים על המסילה המזרחית? מהיכן להיכן ומה התחנות שיהיו לה?המסילה המזרחית תשים סוף לצורך בתרמילאות צמתים מסוכנת בכבישים המובילים לכביש 6. רכבת לחיפה עם תחנה בחדרה מזרח תייתר החלפה לקווי אוטובוס לצפון במיקום כזה במרכז.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.