תחבורה ציבורית במחלף קסם?

busrider

Member
האם, במסגרת הוספת נתצים בין ראש העין לתחנת הרכבת, מתוכננים שיפור הקישוריות של קווים בין עירוניים בין ערי הצפון/אריאל/ראש העין לגוש דן (ת"א,פתח תרווה, הרצלייה ...) ?
הקישוריות היום בין קווים אלה היא נוראית ודורשת הליכה של יותר מקילומטר ומערי צמתים מרובים
 

EHP12

Well-known member
האם, במסגרת הוספת נתצים בין ראש העין לתחנת הרכבת, מתוכננים שיפור הקישוריות של קווים בין עירוניים בין ערי הצפון/אריאל/ראש העין לגוש דן (ת"א,פתח תרווה, הרצלייה ...) ?
הקישוריות היום בין קווים אלה היא נוראית ודורשת הליכה של יותר מקילומטר ומערי צמתים מרובים
מהיכרות את המערכת לא. מאיפה לאיפה אתה נוסע שאתה עושה מעבר במחלף קסם?
 

Ccyclist

Well-known member
האם, במסגרת הוספת נתצים בין ראש העין לתחנת הרכבת, מתוכננים שיפור הקישוריות של קווים בין עירוניים בין ערי הצפון/אריאל/ראש העין לגוש דן (ת"א,פתח תרווה, הרצלייה ...) ?
הקישוריות היום בין קווים אלה היא נוראית ודורשת הליכה של יותר מקילומטר ומערי צמתים מרובים

המסילה המזרחית תשים סוף לצורך בתרמילאות צמתים מסוכנת בכבישים המובילים לכביש 6. רכבת לחיפה עם תחנה בחדרה מזרח תייתר החלפה לקווי אוטובוס לצפון במיקום כזה במרכז.
 
המסילה המזרחית תשים סוף לצורך בתרמילאות צמתים מסוכנת בכבישים המובילים לכביש 6. רכבת לחיפה עם תחנה בחדרה מזרח תייתר החלפה לקווי אוטובוס לצפון במיקום כזה במרכז.
אפשר פרטים על המסילה המזרחית? מהיכן להיכן ומה התחנות שיהיו לה?
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר פרטים על המסילה המזרחית? מהיכן להיכן ומה התחנות שיהיו לה?

הנה הויקיפדיה:


תחנת ראש העין צפון היא למעשה תחנה פעילה על המסילה המזרחית. קו טבעת השרון מתחבר למסילה המזרחית דרך מסילת הירקון (בני ברק ופתח תקווה) ויוצא ממנה במסילת השרון (כפ"ס - הוד"ש - רעננה).

בין ראש העין ללוד תמיד היתה מסילה תפעולית, כיום היא בשלבי הכפלה. נראה שהוחלט שלא לחדש את תחנת ראש העין דרום, אך יהיו תחנות ביניים באלעד (מחוץ לכניסה לעיר), בצומת אל-על ("תעופה" / "איירפורט סיטי", "שוהם" 2 ק"מ משוהם), וכן תחנה בצפון לוד. יש כבר מפלגים בין המסילה בלוד לנתב"ג ואם אינני טועה הקו מירושלים יכול לעלות צפונה במסילה.

מכפר סבא צפונה מדובר בבנייה מחדש של תוואי שננטש אחרי קום המדינה לטובת מסילת החוף. לפני כשנה - שנתיים סגרו שוב את תחנות השרון כדי להתקין משולש מסילתי בכפר סבא שיאפשר לרכבות מראש העין להמשיך צפונה במסילה המזרחית. המקטע ימשיך צפונה עד תחנת חדרה מזרח הסגורה, שבה הקו יתחבר מחדש לרשת המסילות וימשיך במסילת החוף לחיפה. יהיו במקטע מספר תחנות שישרתו הן ישובים יהודיים והן ישובים ערביים, חלק מהשמות יכליאו מקומות כמו כוכב יאיר וטירה או טייבה למשל.

הקו המלא יאפשר רכבות עוקפות גוש דן מבאר שבע לצפון דרך חיפה.

שלב נוסף הוא מסילת כביש 70 שאמורה להתפצל ממקטע חדרה מזרח (חבל שלא מצומת מסילתית ברת חיבור גם ממסילת החוף וחדרה מערב). מסילה זו אמורה לאפשר חיבור ישיר לעמק יזרעאל, נמל התעופה המתוכנן ברמת דוד, ופיצול מסילה חדשה ממסילת העמק לעבר טבריה.

המסילה היא סוג של "כביש 6 רכבתי" והיא יכולה להעביר לרכבת חיבוריות שלמה המתבססת כיום על אוטובוסים.
 
למעלה