תחבורה ציבורית בשבת בהרצליה ובראשון לציון

תחבורה ציבורית בשבת בהרצליה ובראשון לציון
[URL]http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=36985&msgid=55954335[/URL]

http://www.93fm.co.il/radio/228740/

חילול שבת המוני •

דוד לזר

החל מהשבת הקרובה (כי תצא) יחלו לפעול שני קווי תחבורה ציבורית בעיר ראשון לציון שיסיעו נוסעים לחוף הים ולמרכזי הבילוי בעיר.

חילול השבת ההמוני יתבצע בחסותו של חבר מועצת העיר עידן מזרחי שיזם את המהלך ובכוונתו אף "להרחיב את פעילות התחבורה הציבורית בשבת לכל העיר". יצוין כי חברי המועצה החרדים בעיר הצליחו למנוע בעבר יוזמה שכזו, אך הפעם ללא הצלחה.

מכיוון שהאישור להפעלת תחבורה ציבורית בשבת אינו מוניציפלי, התחבורה הציבורית תחל השבת באופן פרטי, ומי שיפעיל את קו ההסעות תהיה חברת 'מוניות העיר', שתפעיל מיניבוסים במסלול שנקבע מראש, כאמור, ביוזמת חבר המועצה מזרחי.

בעלי חברת 'מוניות העיר' שמעון דהרי הודה כי הוא חושש מחרם ומהפסד כלכלי בעקבות חילול השבת, לדבריו, "היו פניות מצד גורמים דתיים שביקשו ממני לא לעשות את זה. תיאורטית אני באמת יכול להיפגע כלכלית ויש לי קצת חשש", לדבריו, "אנחנו חיים בתוך העם הזה ויודעים מה קורה, בסך הכל אנחנו לא עיר חרדית והדתיים כאן סובלנים יותר. ברור לי שתמיד יהיו מתנגדים לכל דבר".

כמו"כ גם בעיר הרצליה יפעל השבת קו תחבורה ציבורית פרטי שיפעל בחלקי העיר השונים.

כזכור, מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' שהתכנסה אתמול בירושלים דנה באריכות גם במצב החמור של חילולי השבת בערים השונות ובאפשרויות למנוע זאת.
 

אלי.

New member
מיניבוסים של חברת מוניות זו לא ממש תחבורה ציבורית
כפי שאנחנו נוהגים להגדיר, אבל שיהיה לראשונים בהצלחה

&nbsp
אסור לכלוא את הצעירים בשבת, הם לא אשמים שקיימים דתיים בעולם.
 

בוש 101

New member
זה מצויין אני נתקעתי ביס פלאנט ראשון בשבת
ולא היתה מונית.
 
למעלה