תחבורה ציבורית לחופי הים בתל אביב

מתוך פוסט של מיטל להבי:
תחבורה ציבורית בקו ראשון לים !
לכל השואלים על מהות העבודות שמבוצעות בהרברט סמואל, הרחוב שנמצא בקו ראשון לחוף הים, אז שמחה לבשר, שלראשונה יהיו קווי אוטובוס ברצועת החוף!
בימים אלו אנו מקימים 4 תחנות אוטובוס חדשות בהרברט סמואל ועוד 9 תחנות ברחובות הירקון ואליעזר פרי שנמצאים במקביל.
השינוי#בדרך קורה לקראת סגירת רחוב בן יהודה לתנועת רכבים החל מחודש פברואר הקרוב (במקטע שבין רחוב גורדון ועד בוגרשוב ובחלקים נוספים בהמשך) וזאת לטובת העבודות להקמת הרכבת הקלה, שמבוצעות ע"י חברת
נת"ע - מערכת מטרופולינית להסעת המונים
.
הקמת התחנות באה על חשבון נתיב נסיעה, מה שחייב הצרת נתיבים ולקיצור זמן חציית מעברי חצייה ולהעלאת הבטיחות בדרך להולכי הרגל ברחוב המאד פעיל הזה שגדוש גם בימי קורונה בא.נשים ומקווה את אחד מצירי צפון-דרום, הכי חשובים ומהנים בעיר.
מבחינתי מעז יצא מתוק.
כבר שנים שאני מבקשת לתעדף שירות ציבורי (אוטובוסים ומוניות שירות) על רצועת החוף והנה סופסוף - משתמשי התחבורה הציבורית ייהנו מנגישות ישירות לחוף הים ולטיילת התל אביבית – אחד ממקומות הבילוי המועדפים ביותר על תושבי העיר והמטרופולין.
תודה למשרד התחבורה ושאפו ליחידה העירונית שלנו לתחבורה ציבורית.
ובראייה קדימה, מצפה לכניסה של קו מוניות שירות לרצועה
מטרו קו
מוניות שירות 4-5
וגם להחלטה של הות"ל להזזת תחנת המטרו שמתוכננת לקום ב
גן הכובשים
לאיזור חניון צ'ארלס-קלור, גם כדי להציל את גן הכובשים וגם כדי שתהיה למטרו לפחות תחנה אחת על רצועת החוף.
כי זה צודק לאפשר נגישות ישירה לרצועת החוף לכולם ובראש בראשונה למשתמשים בתחבורה ציבורית, לסוגיה.
https://www.facebook.com/tachbura.o...yzEnFnYgQRKzP4gvRvC0izrVRSeXQOw0E&__tn__=kK-R
 

luisluis

Active member
אז כל הקווים שנוסעים היום על בן יהודה בדרך לרידינג עוברים לרחוב הירקון ?
 

yairp4

Active member
מה הטעם בתחנה בצ'ארלס קלור? זה איזור די מנותק מהעיר ולמעט אירועים מיוחדים וסופי שבוע קשה לי לראות שימוש משמעותי בתחנה כזאת. תחנה בגן הכובשים הייתה יכולה לשרת את שוק הכרמל, נווה צדק, שבזי וגם את צ'ארלס קלור בקלות.
 

Bus Nerd

Active member
מה הטעם בתחנה בצ'ארלס קלור? זה איזור די מנותק מהעיר ולמעט אירועים מיוחדים וסופי שבוע קשה לי לראות שימוש משמעותי בתחנה כזאת. תחנה בגן הכובשים הייתה יכולה לשרת את שוק הכרמל, נווה צדק, שבזי וגם את צ'ארלס קלור בקלות.
אבל למה השוק צריך שתי תחנות? הוא לא כזה גדול, וכבר מתוכננת תחנה בכיכר מגן דוד.
 

yairp4

Active member
אבל למה השוק צריך שתי תחנות? הוא לא כזה גדול, וכבר מתוכננת תחנה בכיכר מגן דוד.
השוק אמנם לא כזה גדול אבל יש בו כמות עצומה של הולכי רגל, והוא גם כולל את כל הסמטאות ומקומות הבילוי הרבים שנפתחו ברחובות מסביבו. נסה ללכת את השוק מדרום לצפון ולהיפך בימי שישי, זה חתיכת אתגר. אז לדעתי אם כבר החליטו לבנות שתי תחנות באיזור רצוי ששתיהן ישרתו את השוק בשביל לעזור בפיזור הנוסעים.
ובלי קשר לשוק, תחנה בגן הכובשים תהיה נגישה גם לנווה צדק ולצ'ארלס קלור, בעוד תחנה בחוף תהיה נגישה רק לפארק ולמלונות הצמודים.
 

Ccyclist

Well-known member
השוק אמנם לא כזה גדול אבל יש בו כמות עצומה של הולכי רגל, והוא גם כולל את כל הסמטאות ומקומות הבילוי הרבים שנפתחו ברחובות מסביבו. נסה ללכת את השוק מדרום לצפון ולהיפך בימי שישי, זה חתיכת אתגר. אז לדעתי אם כבר החליטו לבנות שתי תחנות באיזור רצוי ששתיהן ישרתו את השוק בשביל לעזור בפיזור הנוסעים.
ובלי קשר לשוק, תחנה בגן הכובשים תהיה נגישה גם לנווה צדק ולצ'ארלס קלור, בעוד תחנה בחוף תהיה נגישה רק לפארק ולמלונות הצמודים.

הפתרון ההגיוני הוא שתי כניסות. קלור והכובשים נמצאים כ 150 מטר האחד מהשני. שני פירי דרגנועים משני עברי התחנה ואפשר לשרת את שני המוקדים ללא מסועים.

לגבי מסוף כרמלית - בעידן המטרו והרק"ל יתכן מאד שהמסוף יצטמצם משמעותית ואולי אפילו יבוטל. ע"ע רחוב יפו בירושלים.

אם תהיה תחנת מטרו ממש ליד מלונות צ'ארלס קלור אז הקייס להשתלטות M2 על שלוחת נתב"ג וחיבור השלוחה לקו כך שיהיה בצורת U רק מתחזק.
 
למעלה