תחושה רווחת

תחושה רווחת

או מיתוס מסוים, קובע ברורות.. שאדם חלש, החש ממולכד בסבביתו, יאשים את כל החברה הקרובה בה הוא חי, בעיוורון, בפרימטביות, בטימטום.. הרגשה זו, זהה להרגשת הילד הנשלח לבית ספר, אך ליבו מתפלץ כאשר המחנך מעמידו במקומו, בהגיע הילד לביתו מקלל הוא את עצמו על שלא עוזב את בית הספר, את המחנך הפרמטיבי, ואת ההורים החשוכים, רק את עצמו לא יאשים, הן הוא הילד הנאור, הנבון, הפיקח היחיד החי בעולם.. עד שמגיע השלב, שהוא נחשף לחיי העולם הרע, ואז הבועה המחשבתית מתפוצצת בפניו, עיניו דומעות ,ליבו נשבר, ומיד נשאב בחזרה להוריו הטובים, ולא פוסק מלהודות על חינוכם הנוקשה אך הטוב... אחי/ותי, הבית ספר זהו שלב בחיים, של כל אדם, החרדי הסגור, התוהה, השבור, חש שהוא סגור, מסכן, חי בשקר, הוריו הביאוהו אך כדי לסבול, מתאווה לאור שאינו קיים בחוץ, נכסף ונסחף אחר כל הגיג של חסר דעה, מחפש הוא מיפלט, דרך שונה, העיקר להיות שם, בעולם המדמה כייף, שאינו אלא צער, ותענוג שאינו אלא כאב.. אך כאשר נפלט ,חי, נשם, הרגיש, אכל, שתה, את כל הכיעור שבחוץ, נשבר ליבו, ורץ הוא לבית הוריו, או קברותם, מתרפק/ת בבכי , ומתחרט על הדרך הטובה שנטש.. האמינו לי, הייתי שם, טעמתי, שכבתי, טסתי, עישנתי דברים אסורים, הכרתי בנות, נהנתי מהחיים, נטשתי דרך אבותיי בגיל צעיר מאוד, אך עכשיו ליבי רותח, ודמעותי זולגות, היאך עשיתי רע לעצמי, לעמי, ומשפחתי.. אך על דבר אחד אני מודה, עשיתי דרכי חזרה, בחיי הורי, ולא בקברם.. יותר נכון, עצרתי עצמי, לפני שקברתים חיים.. נבונים, קראו, הפנימו, ושיפטו, לפי ההיגיון, ולא הרגש.. אנא אל תהיו מונעים ע`י אמוציות שליליות, הדבר גורם להגעה למחוזות לא רצויים, הגיבו עניינית, ללא השמצות. הגיבור מהמוח ולא מהבטן..תודה שקראתם.. ואם כל החילוקי דעות, אל תשכח, שאנשים אחים אנחנו.
 

סוג ב

New member
../images/Emo24.gif

תיארת את התהליך בצורה יוצאת מן הכלל. אני אוהבת איך שאתה כותב.
 

rachel437

New member
נוער שוליים

אתה היית סתם פרחח (שאבבניק בלעז) הזבל של החברה החרדית, נוער שוליים, כמוך יש בכל חברה, חרדית כחילונית.
 
חח, אוקי..

פרחח, זבל, שוליים.. איך שתגדירי.. אך, למען האמת, למה נער טועה, צריך להכלל בהגדרה פוגענית כזו. בעוד ישנם מגה פושעים, היושבים באיצטלאות שופטים, שרים, ואפי רבנים מתחזים, ולמה להם אין שם כזה מזולזל?
 

rachel437

New member
אתה כתבת זאת על עצמך

עצוב לראות שיש אנשים החושבים שהעולם החילוני הוא ריק מתוכן ורק העולם החרדי נקי וטהור.
 
סורי, טעות בידך.

בנוגע לשני הנושאים.. א. לא כתבתי על עצמי את אחד מהביטויים הנלוזים שהזכרת. ב. מי כמוני מכיר רעות חולות במגזר, חוויתי זאת על בשרי. אך בהסתכל על מקור החברות, ותוכנן העמוק והטבעי, בלי קשר להנהגות האנשים/נשים. אין ספק שמקור חיי היהדות האמיתים, הן העגלה המלאה. בעוד העדר האור והתוכן בעולם האחר, הן העגלה הריקה.. אך, שוב אדגיש, ראיתי חילונים טובים וחרדים רעים, כיפה וזקן לא משחקים תפקיד בליבי. מבחינתי האדם הדבק בערכים חברתיים נכונים ועדכנים, שמושתתים על היהדות, אנשים אלו הן הראויים בעיני.
 

rachel437

New member
ראה מה כתבת על עצמך

>הייתי שם, טעמתי, שכבתי, טסתי, עישנתי דברים אסורים, הכרתי בנות, נהנתי מהחיים< אני מכירה אנשים שאין להם שום קשר ליהדות והם אנשים טובים, ביהדות יש שני מערכות צדק, אחד ליהודי המאמין ואחד לחילוני האפיקורס ולגוי, על איזה ערכים חברתיים ביהדות אתה מתכוון, זה שאוסר להחזיר אבידה לגוי, או זה שפוסק להרוג אישה מפני שלא נמצאו לה בתולים, או זה שאוסר לחלל שבת כדי להציל את הגוי, או זה שכותב שאדם יכול למכור את בתו לאמה.
 

סוג ב

New member
שימי לב

היאך עשיתי רע לעצמי, לעמי, ומשפחתי.. אך על דבר אחד אני מודה, עשיתי דרכי חזרה, בחיי הורי, ולא בקברם.. יותר נכון, עצרתי עצמי, לפני שקברתים חיים.. הוא מעדיף לחזור להורים מאשר לקבור אותם מהצער שלהם. זה בדיוק רעיון הפורום. אנשים שלא יכולים לממש את רצון כיוון חייהם למקום אחר, בגלל הסביבה שלהם. ואני מאוד מאוד מבקשת, לא להשמיץ ולשמור על רמת שפה נאותה.
 
יקירתי

לא ציפתי שדווקא ממך תוולד כזו אי הבנה.. ציטטת מילים ספציפיות מדבריי, תוך כדי הטייעה.. הסברתי, שבחרתי בדרך הנכונה מבחינתי, כי הראויה מבחינתי.. ואז הוספתי שדבר זה הביא גם אושר ושלווה למשפחתי.. יש משהו רע באדם הדואג לשלום משפחתו?... אל תתני להתאכזב ממך.
 

סוג ב

New member
אתה מחזק את דבריי

ואולי לא התבטאת נכון, אתה כותב שהבנת בסוף שזו הדרך הנכונה, באותו משפט עם קבר להורים חיים. מה הייתי אמורה להבין? ואם זו לא הייתה כוונתך- סורי. לא התכוונתי להכניס לך מילים לפה. אולי הבנת הנקרא שלי לוקה בחסר...
 
יקירתי.

יותר הגיוני לומר שלא התבטאתי נכון מאשר לומר שהבנתך לקויה..חח... אסביר כוונתי-המניע לחזרתי היה ניסיון החיים, אך יתרון גדול היה בחזרה ,וזה שלום המשפחה.. ודבר נוסף חשוב מאוד, אני סבור שכל האנשים הרוצים לצאת ואינם יוצאים, רק כדי לא לגרום להוריהם סבל, הם אנשים הראויים לתהילה.. כך גם את יקירתי, ליבך רגיש הוא, וחוששת את לשלום אביך ואמך מולידייך.. יש בך משהו שאת צריכה להתגאות בו.. להיות דאגן לשלום אנשים שמדמם דמי, אינה בושה, להפך.
 
החלום ושברו

עד עתה היית סוג א. מכאן ואילך הנך סוג ד'. ואף גרוע מהערבים. צא ולמד במקום שבעלי תשובה עומדים ופילו צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד בגלל שהמקום מסריח. ואם קשים גרים לישראל כספחת, מטעם "שאוחזין מעשיהם הראשונים ולומדים ישראל מהם או סומכין עליהם באיסור והיתר:" אולם בנוגע לבעלי תשובה, מיתתם זוהי תקנתם ! "האפיקורסים מישראל אינן כישראל לדבר מן הדברים ואין מקבלים אותם בתשובה לעולם שנאמר כל באיה לא ישובון ולא ישיגו ארחות חיים, והאפיקורסים הם התרים אחר מחשבות לבם בסכלות דברים שאמרנו עד שנמצאו עוברים על גופי תורה להכעיס בשאט בנפש ביד רמה ואומרים שאין בזה עון" "בפ"ק דע"ז (דף י"ח) אמרו כל באיה לא ישובון ולא ישיגו ארחות חיים וכי מאחר שלא שבו היכן ישיגו? הכי קאמר [כך כוונת המאמר] ואם ישובו לא ישיגו ארחות חיים. למימרא דכל דפריש ממינות מיית וכו' [מסקנה, שכל הפורש ממינות - מת] משמע מהתם [משמע משם] דאפשר להם לשוב אלא שמי שהוא שב מת מחמת כפיית יצרו וצרת לבו וכן רבינו בפ"ג מהלכות תשובה אחרי שכתב (מה שהובא) בגמ' וכל הנזכרים באותו הפרק כתב בד"א שכל אחד מאלו אין להם חלק לעולם הבא כשמת בלא תשובה אבל שב מרשעו כו' משמע שאפשר לו לשוב וא"כ קשה מה שכתב ואין מקבלין אותו. ונראה דכונתו לומר שאנו לא נקבל אותם לפי שהוא דבר קשה שיחזור שמי שחוזר הוא מת מחמת כפיית יצרו וזה שלא מת ודאי שלא שב כהוגן כדאמרינן בגמרא גבי ההיא איתתא דלא מתה משום דלא הדרא שפיר ולכך ודאי אין מקבלין אותו ומחזיקין אותו ששב דודאי לא שב דאם היה שב היה מת" (לחם משנה הלכות ע"ז פרק ב)
 
אנשים אחים אנחנו???

שכחת?אנחנו פסולים לעדות!שכחת?היין שלנו יין נסך!שכחת?על כמותינו יושבים שבעה! ``אנשים אחים אנחנו`` ממש!
 
הקשב, יקירי.

בביתה של משפחת מלוכה מיוחסת, מטופחת ואצילית, גדל לו נסיך קטן.. בילדותו אהבוהו כולם, אביו אימו אחיו ומשרתיו. אך גדל הנסיך והחל לגלות עולם מעבר לבית המלוכה, החופשיות, הבגידות, הבתי מרזח, שהיו בחוץ קרצו לו, וכך החל להתרועע עם איכרים מגושמים נטולי ערכים, למד ממעשיהם, גזל גנב , וכיער מעשיו. בתחילה ניסה אביו המלך לקרבו בדרך האהבה. ניסה ניסה ונכשל.. ביקש להתייעץ עם שריו, ויעצו לו הם-נער זה מרדני הוא, וכדי להחזירו למוטב, עליך להקשות על חייו בחוץ.. ואכן הזהיר המלך את האיכרים, שאם יהינו להסתובב עם בנו יתחייבו מיתה, ואכן מצא עצמו הנסיך ללא חברה, כעוס ופגוע מקלל את אביו, למה מרע הוא לבנו.. וכאילו לא די בזאת, הזהיר המלך את אשתו וילדיו, בחרם גמור, לבל ידברו עם הנסיך הסורר, ושוב הנסיך פגוע וכואב, בודד ושבור, חבריו אבודים, ומשפחתו נטשה.. כך התחיל לשקוע בהרהורים, חשב וחשב, עד שהסיק שדרכו החוצה טעות היא, ושב למוטב ,והפך למלך הבא.. זה משל לנו עצמנו, רוצה אבינו שבשמים בקרבתנו, אך אנו סורחים, יודע הק`בה, שהסוררים יחזרו רק בדרכים אלו, שיינם יהיה נסך, ופיתם אסורה, ואפי עדותם לא מקובלת, כשיתבוננו יסיקו, שהכל באהבה עשה להם אביהם שבשמים. רק כדי שיחזרו מהר, לבית החכם..
 
בוא ואספר לך משל משלי...

כשראה הנסיך שכך עלתה לו ושאביו מולידו מתעלם מקיומו לא נותרה לו ברירה כי אם לחבור לארחי פרחי, שודדי העיר וגנביה הפכו לחבריו הטובים ביותר, ואלולי רחמנותם של טובי לב אילו היה מוצא עצמו מתגולל ברחובות ובביבי האשפתות. לימים מת המלך, וכמאמר חזלינו ז"ל "המלך מת, יחי המלך החדש" וכך עלה למלוכה ראש הגנבים ורב השודדים...
 
אכן, כך סבר הנסיך התמים.

שהרעים הם הטובים, והנלוזים הם הישרים ביותר, ושונאי אביו הם חבריו הטובים.. סבר הוא גם שבכוחו יירש את כס המלוכה.. עד שבאו ימי הרעה, ו`חבריו הטובים` הפכו פניהם ועורם, ומיררו את חייו.. ניגש הוא לחכמי הארץ, והמה הסבירו, שאין חזק כאביו, ואין אוהבו כאביו ואמו, ורק שיחבור אליהם, יירש כס מלכות.. אכן שמע הנסיך, עשה זאת, והפך למלך נבון, חכם, אהוב , וגיבור..
 

rachel437

New member
מי שמגלגל

רצועות עור מסביב לידו וממלמל תפילות לא עושה אותו אדם יותר טוב, בכל דת יש אנשים המבזבזים את חייהם לרצות את חברם הדמיוני, האם זה עושה אותם אנשים יותר טובים?
 
העולה מתגובותייך

אחר קריאת כל התגובות שלך.. שאת מאותו חלק בעם ישראל, שאין בו טעם ואין בו ריח, כערבה.. בלי תורה ובלי חכמה.
 
למעלה